/spanien/barcelona/forum/3250.aspx/spanien/barcelona/forum/3250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2015-02-06 16:05
[QUOTE=Canaletes]Men shit va ni överreagerar. Det påverkar ingenting fotbollen. Istället för att vara rastlösa under halvtidsvilan så är det ju kul om det händer nånting. Ni kommer knappt se det då det alltid är reklam under pausen, om ni inte är på plats förstås. Man undrar om vissa gillar att klaga bara för att klaga på något. [/QUOTE] Håller med. Vissa måste alltid ha något att gnälla på. I helgens derby så tror jag inte att Reals skador kommer påverka speciellt mycket. I stormatcher brukar det sällan synas om ett lag saknar spelare, såvida det inte är Messi såklart. Minns matchen i Bilbao för några år sedan där bollen inte ens kunde rulla utan att stanna i vattenpölar. Hatar verkligen sanna matcher, ser hellre att det skjuts upp.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nr.9
2015-02-06 15:48
Herregud... Kolla bara på Xavi och Messi.... Man glömmer väldigt enkelt hur KVICK Xavi var när man ser honom nu..
Barcelona Cule4life
2015-02-06 15:32
Enligt mig har real bredden för att klara sånt här läge, Vad jag hörde så är Pepe,Ramos,Marcelo,Modric,James alltså borta.

I backlinjen går Contrao och Varane in som vanliga ordinarie, alltså blir Nacho det enda nedgraderingen.

På mittfältet är det intakt och med James borta får alla dom andra plats som Kroos,Khedira,Ronaldo,Bale,Isco,Benzema, Så jag förstår inte problemet lr hajpen ?

Jag tror på en tät match där Real kan vinna, Men dom gör det inte. Det blir ett kryss, Och om Ateltico är verkligen på hugget kan dom plocka 3 p, Men det blir en tät och intensiv match där båda lagen kan vinna, Men där man får ge Real fördelen offensivt iaf då dom har mer kvalité där.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-06 15:12
At the ens of the Day, så kör Carlo och Real ett simpelt omställningsspel. När det går som det ska så är dom svår stoppade men det är knappast något koncept som kam definiera en era. Omställningsfotboll är den lättaste fotboll du kan köra. Och det är också den lättaste typ av fotboll som du kan stoppa om du spelar korten rätt. Real Madrids dåliga spel beror på flera olika faktorer. 1 - man har roterat för dåligt och får nu smaka på konsekvenserna. Laget är slutkört och skadorna blir allt fler. 2 - ett simpelt omställningsspel som är rätt så lätt att stoppa. Ju mindre ytor till Real, ju sårbarare blir dom. Det är därför Atletico lyckats då bra mot dom. Mot oss har Atletico svårare för vi har ett breddade register i vårt koncept. Plus att vi har spelare som klarar av att spela bra på både små och stora ytor.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-06 15:03
Madrid har alltid spelat med samma elva och har aldrig varit det lag som roterat. Nu får de känna på konsekvenserna. Tito gjorde samma sak i sin första och sista säsong. Vi vann ligan men tyvärr orkar inte spelarna hela vägen och skadorna blir mer frekventa.
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-06 14:34
@Erik Satie:

Jag tror också att athetic slår barca 5-0.
Barcelona Erik Satie
2015-02-06 14:30
Barcelonistas

ska jag vara helt ärlig tror jag real madrid krossar atletico. Förbered er alltid på det värsta, så blir ni inte besvikna när de väl vinner.
Barcelona Canaletes
2015-02-06 14:10
Men shit va ni överreagerar.

Det påverkar ingenting fotbollen. Istället för att vara rastlösa under halvtidsvilan så är det ju kul om det händer nånting. Ni kommer knappt se det då det alltid är reklam under pausen, om ni inte är på plats förstås.
Man undrar om vissa gillar att klaga bara för att klaga på något.

Tycker också att den typiska bilden man har på amerikaner om fotboll borde ändras. Den har utvecklats rejält på sistone och man är ju bra på fotboll, se VM bara.
Vi lever inte på 80/90-talet längre.
Barcelona Smogen
2015-02-06 14:05
Undra om Douglas fortfarande känner sig nöjd med flytten till Barcelona. Fast det är klart han garvar väl hela vägen till banken...och sen till sitt playstation.
Barcelona Funeral Canticle
2015-02-06 13:33
Dubbelpost
Barcelona Funeral Canticle
2015-02-06 13:33
Är det någon som har koll på Portos högerback Danillo?
Läste ryktet via goal, i nuläget får vi ändå inte värva spelare men är mest nyfiken om han besitter attributer som hb i Barcelona.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-06 13:29
Junta Dimision - upplagt för en rolig kväll. Real kommer behöva ett mirakel för att vinna mot storebror Atletico. Neymar - ni kommer själva få se det jag pratat om senaste dagarna. Carlos koncept har alla klurat ut.
Barcelona Neymar11
2015-02-06 13:20
Barcelonistas Och du snackar mer om real än om Barcelona, släpp det snacket och va ödmjuk istället. För om real vinner så är det du som sitter där med svansen mellan bena
Barcelona Barcelonistas
2015-02-06 13:17
Inte nog med attan är dåliga just nu så har man dessutom torskat alla stormatcher 2015. Först var det mot Milan, " but it was just a freindly" lätt det efteråt. Sen blev det torsk mot Valencia där man var helt utspelade. I år har det nästan blivit en tradition för Real att torska stormatcher. Real har torskat mer stormatcher än vad Dan Bilzerian har haft sex. Dubbelmötet mot Atletico där man var helt chanslösa. Det är 5 matcher nu utan vinst mot Atletico, det visar tydligt vilket lag som är bäst i Madrid.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-06 13:16
Barcelonistas

Pepe missar också matchen. Hoppas verkligen Atletico vinner imorgon.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-06 13:12
Ramos James Marcelo Modric Atletico är stor favoriter enligt mig. Jag tror man vinner med ett par bollar mot detta Madrid. Ett Real som har varit helt värdelösa 2015.
Ronaldinho Gaucho
2015-02-06 12:56
@LeoMessi:

.... och naturligtvis ska vi spela i det pissiga vädret till varje pris.
Barcelona LeoMessi
2015-02-06 12:47
Är det någonsin bra väder i Baskien? Det ska alltid vara det pissigaste vädret när man spelar där.
Barcelona Diar Shekha
2015-02-06 12:33
Jag såg lite bilder från Baskien idag på twitter. Både Anoeta och San Mames är fulla med snö. Frågan är om det verkligen blir någon match på söndag för oss..
Barcelona Chrisicito
2015-02-06 11:47
@Vampíro:

Seriöst, vilken idé, lägg ner den bara!!!!

#KeepItAwayFromFootball
Barcelona Neymar11
2015-02-06 11:43
Ge det några år så kommer vi få se timeouts inom fotbollen med
Barcelona Vampíro
2015-02-06 11:36
Är väl bara en tidsfråga innan vi ser Lady Gaga eller nån ha konsert mitt i ett el Clasico, jävligt löjligt. Lämna den amerikanska skiten där den hör hemma och sluta förstör vår sport. Rant over.
Barcelona Katalano
2015-02-06 11:15
koeman92

Haha, hur kopplade du det till porr? XD
Kiss cam är ju vanligt i olika sporter nu för tiden så jag är inte förvånad att den åtminstone övervägs i fotbollen också. Jag har inget emot det faktiskt.
Barcelona koeman92
2015-02-06 10:48
@Vampíro:

Vem är idioten som kom på denna idé? Kan han inte bara titta på porr om han vill se folk hångla!?
Barcelona Andresito
2015-02-06 09:57
[QUOTE=Neymar N11]Faus (vice-president): "Ariedo Braida will be part of a 4-men commission, as transfer expert. But he's not our new sports director." [catr] 4-men commision? Va menar han med det? Kan nån förklara? Tack [/QUOTE] 4 pampar som kommer att sitta och diskutera övergångar. Braida ska tydligen vara "internationell expert". Gissar att någon annan av de fyra kommer ha tidigare koppling till Barca. Bara onödiga lönekostnader egentligen, bättre med 1 kunnig sportchef.
Barcelona Neymar11
2015-02-06 09:56
Vampiro Fotbollen är snart död
Barcelona Neymar N11
2015-02-06 09:12
Faus (vice-president): "Ariedo Braida will be part of a 4-men commission, as transfer expert. But he's not our new sports director." [catr] 4-men commision? Va menar han med det? Kan nån förklara? Tack
Barcelona Erik Satie
2015-02-06 09:12
vampiro för helvete, är de seriösa haha?
Barcelona Vampíro
2015-02-06 09:08
The "kiss cam", known from sporting events in United States, will be introduced in the Liga. Debut in Atletico-Real Madrid on Saturday [gol] Fy fan...
Barcelona ElRaval
2015-02-06 07:33
@Treyh:

Intern uppgörelse för Neymar-affären, säkert..
Annons: