/spanien/barcelona/forum/325.aspx/spanien/barcelona/forum/325.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Koeman!!
4/24/2017 12:18
Gick in och kikade på Els Cracks här på svenskafans, dags att lägga in Victor Valdes, Puyol samt Xavi?
Barcelona Soko
4/24/2017 12:11
@DM1982:

Det får bara inte hända ..

Barca har nu 4 matcher kvar i Barcelona och bara 1 borta. Inga ursäkter nu . Osasuna ska bara besegras och det på halvfart. Sedan derby mot Espanyol. Efter det är det en vecka mellan de tre återstående matcher.

Real å andra sidan har 4 bortamatcher och två tuffa matcher hemma mot Sevilla och Valencia. Dessutom har de två tuffa drabningar med Atletico. De har med andra ord match var 3-4 dag.
Barcelona Fuerza
4/24/2017 12:06
Suarez har otroligt nog målat 24 gånger denna säsong bara i La Liga. Om det inte vore för den senaste formdippen så hade han dragit jämnt skägg med Messi. Däremot kan det bara bli bättre för Suarez så förhoppningsvis visar han detta i slutskedet.
Barcelona Koeman!!
4/24/2017 12:00
@neymar JR || Cillessen #1:

Håller med dig.

Ter-stegen är fortfarande väldigt ojämn, men igår gjorde han en av sina bättre matcher.

Suarez har varit ur form länge nu, som du säger så är han nog väldigt sliten av allt matchande..
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
4/24/2017 11:50
Inte rotera mer, bästa elvan varenda minut som kvarstår av säsongen. Dom flesta av våra spelare kommer få vila hela sommaren ändå. Bara jag som tyckte att gomes gjorde det bra till vänster när han kom in? Haha Känns ju lite magstarkt att ge en känga till oss (mig) som kritiserar MATS med följande motivering; han räddar oss. Japp det är målvaktens uppgift, äntligen jippi. Men likt förbannad kunde han ha kostat oss matchen med sin tavla :). När Neymar är tillbaka så ska Suarez få vila en match åtminstone, han ser utbränd ut. Paco centralt borde göra jobbet som back up.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Felix-Forca Barca!
4/24/2017 11:47
Helt galen match igår! Men förutom Messi och flera andra med grymt bra insatser så ska ju hyllas den som hyllas bör:
Har Ter Stegen någonsin gjort såhär bra ifrån sig?
Jag vet själv att jag för bara någon vecka sen så gott som anklagade honom för att jag ofta upplever att han stått still vid giftiga skott, och vid många mål så har han stått på hälarna... Men alltså, igår!!
Aldrig sett honom med ett sånt fokus, samt att hans besvikelse vid 2-2 målet visade verkligen den inställning han entrade Bernabeu med. Många målvakter hade förmodligen efter alla dom räddningarna känt vid insläppt mål att luften går ur en, att man gjort allt man kunde. Men inte Ter Stegen igår!
Han såg så beslutsam ut, och gjorde tydligt vem som var vinnaren i målvaktskampen, som var imponerande av båda två måste jag säga..!

Lägg där till också att han i efterföljande kommentarer efter matchen hyllar Navas för den match han gjorde.
Storartad prestation, beslutsamhet och ödmjukhet - när senast förknippade vi en Realspelare med dessa superlativ i samma mening..?
Skönt att få äta upp sin egen kritik man hade häromveckan!
Barcelona Bollinnehavet
4/24/2017 11:39
Och en sak till...

Jag hoppas aldrig behöva läsa den retoriska frågan om ter Stegen har räddat oss kvar i en match igen.
Barcelona Bollinnehavet
4/24/2017 11:35
Som jag har skrivit många gånger tidigare den senaste tiden så går jag mest och längtar till nästa säsong. Jag har märkt ett avvikande beteende hos mig själv då jag har stängt av vissa matcher innan slutsignal (halvtid PSG borta och vid 2-0 målet borta mot Juve). Jag har helt enkelt resonerat som så att "varför ska jag sitta här och må dåligt). Igår sket jag helt enkelt i matchen. Jag var hemma hos en vän istället och tänkte inte må dåligt över när kniven vrids i sidan på mig genom att ge bort ligan till Real. Kalla mig gärna för mindre culé, losermentalitet, medgångssupporter eller whatever. Det bryr jag mig inte om, men faktum är att jag sket i ett el clasico för att jag är så jävla ledsen över "spelet" vi har visat den här säsongen. Jag hade gett upp.

Hahahahaha min dumma jävla idiot!

Jag sitter på spårvagnen hem och kollar Forza-appen. 2-1 till Barca och Ramos utvisad. Gött! Kollar tre minuter senare. 2-2 James i 86:e. Hahaha jag visste det! Gör en säkerhetskoll 10 minuter senare vid full tid. 3-2 till Barca, Messi 90+2. WTF!!!! Måste skynda hem och kolla reprisen!

Jag missade en modern klassiker för att jag hade gett upp säsongen. Hur dum får man bli? Att jag inte har lärt mig?! Jag har bara mig själv att skylla och jag förtjänar varenda en missad känsla av eufori pga min egna dumhet.

Visst, jag står fortfarande fast vid att spelet den här säsongen gör mig bedrövad. Nedmonteringen av mittfältet, oförmågan att kontrollera matcherna och den otroligt låga lägstanivån gör att jag fortfarande längtar till nästa säsong med en ny tränare. Men i och med Messis magi igår så är längtan tillfälligt uppskjuten. Låt oss vinna cupen och stjäla ligan från Real först. Vårt spel har, enligt min åsikt, inte gjort oss välförtjänta av ligatiteln men sanningen är att det har inget annat lag heller varit. Tar vi ligan så kommer det kännas skönare för mig att vi snodde den från Real än att vi vann den själva eftersom att vi inte har övertygad tillräckligt.

Drömmen nu är att vi tar dubbeln och Real går lottlösa och åker ut mot Atletico samtidigt som Juventus vinner CL. Det är en jäkla bra utdelning på en säsong som för min del har inneburit magsår och avsmak.

Men en sak måste jag lära mig... Räkna aldrig ut det här laget. Räkna aldrig någonsin ut ett lag som har Messi på planen. Det är ren idioti att göra det!
Barcelona A good coach is everything!
4/24/2017 11:29
DM1982 // Skulle bli mycket förvånad om Barca gick rent dessa 5 matcher. Vi har vart så ojämna att man kräks. Mycket har berott på LE och han oförmåga. Men tyvärr också spelarna. Kolla bara på en sådan spelare som Suarez va har hänt ? Snubben är värdelös emellanåt!
Barcelona DM1982
4/24/2017 11:23
Fattas ju bara att Barça lyckas kryssa eller tom förlora hemma mot Osasuna på onsdag. Skulle kännas väldigt mycket Barcelona säsong 16/17 om de gör det.
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
4/24/2017 10:50
Nu när hypen har lagt sig och vi har en sådär trist måndag med kasst väder så vill jag tipsa om underhållning på puertan. inte alls förvånad att de önskar skicka våra spelare till sjukhus. men de går även så långt som att mörda barcafans och deras admin verkar ha tagit semester i förväg. men denna slår ändå allt: "Skeppa iväg honom (bale) till dom brittiska öarna via Atlantkusten uppe i Galicien," här hejar dom på spanska statens lag #1 och vet inte att galicien är en region i nordöstra spanien.. smh
Barcelona Fuerza
4/24/2017 10:43
Nu släpper vi Åslund och övriga Kalle Anka-experter (exklusive Ola Andersson).

Njut av segerm. Busquets, som jag sågat i dagarna, gjorde en fin match. Dock brister det i kommunikationen helt mellan honom och Alba när James lätt joggar in i straffområdet och kvitterar.

Nu avvaktar vi och ser om Sergio Ramos får minst 2-3 matcher vilket bör vara i linje med hur Neymar blev straffad. Applåder eller inte men det är den vårdslösa tacklingen som står till grund för en längre avstängning - inget annat. 1 match vore skandal (men föga förvånande).
Barcelona Meneysuarez91011
4/24/2017 10:42
Haha lite lustigt att det inte tagits upp här så mycket efter matchen igår... Men Culés! Messi gjorde sitt officiella 500 mål mot de vita! Fyfan va bra lag att göra sitt 500mål mot!
Barcelona Pep - El Míster
4/24/2017 10:40
LennyRomario Givetvis. Med 7-0 i baken i våra två bortamatcher så kan man inte säga emot mycket. RM har MYCKET bättre försvarsspel och mittfält just nu. Men i La Liga är det fanimej jämt och det beror på att vi har en kultur dom senaste tio åren av att alltid vara med i toppen av La Liga. Den har inte RM i lika lång utsträckning. Dom är mer ett cuplag. Därför tror jag att trots all skit så är vi med och krigar i ligan. Grundspel och grundspel, i mina ögon har vi att bra mycket tydligare grundspel inom våra spelare och klubb trots allt men som tyvärr allt mer varslats bort av LE. En stor del av våran startelva har spelat tillsammans länge och kan på så sätt ändå leverera med dunder och brak emellanåt bara på ren spontanitet och gamla "reflexer". RM har egentligen ingen speciellt utstuderad "taktik" som dom gjort sig kända för(i jämförelse med tiki-takan och possession) mer än inlägg efter inlägg och en och annan kontring. Det som gör dom stabilare är helt enkelt, enligt mig, en större truppbredd och ett bättre mittfält. Men själva "grunden" och "identiteten" som sitter i klubbens och spelarnas själ anser jag fortfarande vara större hos oss än hos RM. Svart på vitt så är vi trots allt ligaledare för tillfället med ett enklare spelschema kvar. Om det kännetecknar ett grymt RM och ett bättre grundspel hos dom, ja låt det må vara så då :-) Är detta vår botten is nådd så är jag till trots rätt nöjd med det isåfall! En bra sillyseason nu så är vi förhoppningsvis tillbaka på en bättre nivå redan nästa säsong.
Barcelona Katalano
4/24/2017 10:31
neymar JR || Cillessen #1

Jag håller inte med dig. Jag tycker Åslund gjorde ett väldigt bra jobb i studion igår också. jag hade besök av en kompis från Göteborg över helgen som också är Culé och när vi märker att vi inte sagt ett ord till varandra på 30 min eftersom båda är het fokuserade på att lyssna på studion så vet man att studion har lyckats hålla det intressant.
Barcelona Fuerza
4/24/2017 10:26
Puertan är lika tyst som Bernaleo efter 2-3-målet. Mumma. B-)

81 000 personer fick verkligen valuta för pengarna. Även om Neymar och Ronaldo inte spelade matchen så fick de åtminstone skåda världens bästa spelare på lekhumör.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
4/24/2017 10:09
Katalano Niva höll hög nivå men inte Åslund, vad har hänt med han sen han skrev på för viasat?
Barcelona Ribohn Fan
4/24/2017 10:08
Nu gav Åslund en känga till Pique, för hans bekvämligheter i försvarsarbetet. Det ger mer kraft i ett sådant inlägg, än att såga någon som redan ligger ner. För Robertos och Rakitic försvarsspel under hela matchen är under all kritik. Dem har endast Marcelo att ta hand, ändå blir dem rundade gång på gång.
Barcelona Treyh
4/24/2017 10:01
Madrid fansen kan vara lugnar. Ronaldo kommer tillbaka nästa vecka med ett tap-in och ett offsidemål. "Världens bästa" återigen igen... eller inte. Messi blev trött på senaste tiden skitsnack och visade upp tröjan på vem som är the King of the world! Hur kan en enskild person får så många människor, runt om i världen, att må så bra? Att få en att känna så mycket eurofi och glädje? Den "kicken" jag fick igår kväll är obeskrivligt. Jag hade inte ens fått samma känslostorm av att ens vinna på lotto. Helt sjukt.
Barcelona Bosketts
4/24/2017 10:01
Hade jag på förhand fått välja mellan att läxa upp Real Madrid på Bernabeu (i synnerhet med ett mål i sista sekunden som pay-back), eller att förlora men vinna ligan - så hade jag nog valt det förstnämnda. I den tankeställningen befinner jag mig i fortfarande. Den här vinsten var viktigare än allt.

Barcelona Gabriel
4/24/2017 09:58
Så var man tillbaka från Venedig efter en veckas vårsol, gondolturer runt den magiska "vattenstaden" och ett Italienskt bröllop som pricken över I:et på det hela. Vackert, magiskt och ett minne för livet, utan tvekan. Gällande Juventus matchens så lyckades jag faktiskt se hela det italienska försvarsspektaklet bortsett från den första kvarten. Där satt man, med min flickvän, hennes madridistor till pappa och farbror och hennes systers pojkvän som en Barça hatare tillsammans med den italienska släkten som alla höll på Juve, och man såg helt uppgiven ut där i soffan, en besegrad man. På många sätt, precis som Barcelona sett ut den här säsongen och framför allt den kvällen. Till klingande vinglas, sånger, och god mat avslutades allt medgett högt "Forca Juve" och med ett fast grepp av min tjejs pappas hand på min axel. Man tar det, det måste man. I vått och torrt, i seger och förlust. Precis som i ett äktenskap som det farbrodern och hans tjej skulle lova varandra i kyrkan om bara ett par dagar. Jag älskar Barcelona, mer än något annat jag kan komma på bortsett från känslorna för min familj. Det finns inget som får mitt hjärta att bulta så hårt, mitt ansikte att ändras så snabbt baserat på vinst eller förlust. Att vara culé är speciellt, det är att känna sig involverad och delaktig i något mer än bara den allmäna fotbollsåkturen som de övriga lag kan erbjuda. Men åkturen man fått sig den här säsongen har varit begränsad till endast en attraktion i form av en berg-och dahlbana upplevelse som har gjort mig åksjuk mer än enbart ett par fåtal tillfällen. Snart vill jag inte åka mer har man känt, men likt förbannat klarar man inte av att sluta ställa sig i kön i väntan på nästa tur, nästa upplevelse i hopp och förväntan att nästa gång så får man lov att njuta och inte spy. Force Juve, ni var förtjänta av avancemanget alla dar i veckan. Jag har inga regrets i det här mötet. Inte på samma sätt som Inter anno 2010 eller Chelsea 2012, de gånger var vi bättre. De gånger segrade fel lag. De gånger var man så ledsen att det tagit en flera år att komma över besvikelsen och i ärlighetens namn så har jag fortfarande nätter då jag vaknar upp kallsvettig av en drömmarnas påminnelse om vad som hände. Den här gången var det inte så. Resan var underbar, så underbar som Italien och Venedig tillsammans med tjejen kan vara. Returresan hem till Sverige skede igår natt, flyget skulle åka exakt 20:25, ja nu förstår själva, jag har missat en fantastisk Barça upplevelse för en magisk Italien resa. I planet satt jag med mobilen, 20:45, nu börjar det sade jag till min tjejs pappa, som som sagt är madridista och som under hela veckan tagit det mer lugnt med skämten än vad det annars varit den här säsongen, mycket tror jag pga att han skämts över hans klubbs avancemang i Champions League, ett möte som vi såg tillsammans och som till och med han erkände att de tog sig vidare från på ett felaktigt och orättvist sätt. Han må va madridista, men han är precis den typen av madridista jag kan acceptera av en styvförälder den dagen turen kommer för mig att fria. En ärlig sådan, mer än det kräver jag inte, och det är mer än vad man kan säga om majoriteten av fansen som håller på hans klubb. Mobilen satt jag med i knät under hela den långa 2 och en halvtimmes flygresan. Vi kom fram till Arlanda ca 10 min efter att matchen var slut, på med 3G och in på LiveScore, snabbt som tusan, kunde inte hålla mig mer, jag måste se vad det har blivit i matchen. Förmodligen har vi förlorat tänkte jag, så som de här säsongen varit. Hann inte ens gå in på livescore innan tjejens syster säger "Gabbe det blev 2-2 i matchen, Messi kvitterade i sista minuten, min farbror skickade sms nyss". Jahapp. 2-2? Fan, jag vet inte vad jag ska göra med det resultatet. Skit, nu är ligan definitivt körd, men samtidigt, vi kvitterade i slutet så nåja, man tar de brödsmulor man får och äter upp de. Skitsamma, ska åtminstone se vilka som gjort målen. In på livescore. Va! 3-2? Vad i.... årets skutt och målfirande på hela flygplatsen när jag såg att Messi satt segermålet i sista minuten. Fy fan vilken känsla, och då har jag inte ens sett matchen. Vilken match det måste ha varit! Ringde brorsan och farsan som båda förklarade att Messi var OTROLIG. Legenden, myten, guden. Den förevigt bästa spelaren genom tiderna. Jag har undvikt Twitter, SPORT och EMD allt för att inte få för mycket detaljer om matchen. Jag är hemma i Göteborg igen idag kl 17 prick. Då är det repris av matchen som gäller med brorsan, med en stor påse chips och ett brett leende. Sen ska jag in på Rambles, Twitter och Puertan och läsa alla kommentarer. Idag är en bra dag att vara culé, äntligen!
Barcelona Katalano
4/24/2017 09:55
God morgon alla Culés.

Inte lätt att få ordning på alla tankar efter matchen igår.

-Messi var fantastisk, precis så fantastisk som vi behövde från honom i denna match när allt på förhand lutade åt en Madridvinst.

- Busquets och Ter Stegen, som varit ifrågasatta under säsongen gjorde fantastiska matcher igår båda 2. Även Rakitic spelade bättre än han gjort på länge.

-Sergi Roberto kliver återigen fram och är avgörande i ett Classico. Underbart!

- Tycker Erik Nivas beskrivning av Pique efter matchen igår var genial. Soko har redan återgett mycket av det som sades i studion, men när Niva målar upp att: "Pique verkar tro att han har en fri roll som mittback" så brast det för mig.

- Tycker viasat studion igår med Martin Åslund och Erik niva höll en riktigt hög nivå.
Barcelona Soko
4/24/2017 09:51
Barcelona gjorde sin allra första frispark emot sig i matchminuten 39 !!! och där på sin första fick Umtiti gult kort !!
Barcelona Fuerza
4/24/2017 09:46
Vilken underbar känsla att vakna till. Att ha den gamla damen bredvid slår inte det här på långa vägar.
Barcelona LennyRomario
4/24/2017 09:38
@Pep - El Míster:
Jag har aldrig påstått det, men ger mig ändå på att försöka förklara. Tror det beror på två anledningar. 1. De har tryggare grundspel än oss, där de vet hur de ska genomföra sina snabba omställningar. 2. De har ju bara tagit en poäng på två matcher emot oss. Vilket helt enkelt innebär att de varit stabilare, tappar färre poäng mot lag de inte borda tappa poäng emot. En stor anledningen till det kan vara punkt 1. Medans vi är beroende av att alla genier är påkopplade och 100% (eller det största geniet av dem alla, som innebär 200%), eftersom de inte riktigt finns någon stabilt grundspel att falla tillbaka på. 3. Ytterligare en anledning är såklart de stora förlusterna på bortaplan i CL, inget som ger ordet "stabilitet, även om de inte är i ligan. Men med det sagt - vilket fantastiskt underhållande match.
Barcelona Canaletes
4/24/2017 09:35
hahahaha bästa :D

Live från El Chiringuito när hela gänget följer sista minuterna
Barcelona Bosketts
4/24/2017 09:28
Missade matchen igår och har undvikit sociala medier för att kunna se den nu på morgonen. Och vilken morgon det blev. Äntligen fick man se lite vilja i laget.

Helt galen match, med allt från spektakulära mål till vansinniga tvåfotstacklingar. Jag håller Sergio Ramos väldigt högt upp på listan på bästa försvarare, men att han aldrig lär sig kontrollera sin aggressivitet... Han är ändå 31 år gammal nu, och borde veta att en sån där satsning ger honom direkt rött varje dag i veckan. Vi ska nog vara tacksamma att han inte träffar Messi ordentligt i den situationen, för då är karriären över för La Pulga...

Sen måste jag ge en eloge lika stor som Messis talang till Sergio Roberto, som startar den där vansinniga hästlöpningen över hela planen för att ens ge Messi chansen att avgöra matchen i sista sekunden. Han må vara begränsad som fotbollsspelare, men viljan är det inget fel på. Den löpningen (och hans avgörande mål mot PSG) visar varför La Masia är så otroligt viktigt.
Barcelona Pep - El Míster
4/24/2017 09:24
Vågar nääästan påstå att vi minst har 50% chans på ligan! RM har klart svårare schema och med vinsten igår tror jag vi går rena resten av våra fem matcher! Vi kan fokusera till 100% på ligan vilket givetvis är en fördel! Och återigen, marginalerna är små, men hur kan man anse att RM är mycket "stabilare" än oss i år i ligan men ändå så leder vi ligan just nu? Visst, en match mindre spelad, men ändå. Vi har tappat en del poäng som ingen hade väntat sig och det ger ju en svajjig bild av oss eftersom vi tidigare vunnit i princip allt men vad är så stabilt med RM? Förklara gärna det för mig! Snarare vi som gett dom ledningen genom plattmatcher mot pisslag. Svajjiga ja, men RM är nästintill lika svajjiga men får ändå lovord från alla håll och kanter. Säger väl kanske ändå mer om våran kapacitet och högsta nivå och vad folk är vana att se av oss! P.S. Har nu på morgonen bestämt mig för att tatuera in något med Messi! Antingen en enklare karikatyr alt. någon snygg LM10 text eller liknande. Lägger upp bild inom ett par veckor! #bernaleo
Barcelona Iniesta70.
4/24/2017 09:23
Barcelona Amo.38
4/24/2017 09:15
MEESSSI MEESSSI MESSI VILKEN MORGON!!!!!
Annons: