/spanien/barcelona/forum/3249.aspx/spanien/barcelona/forum/3249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-02-18 11:17
Chelseasupportrar = rednecks.
Barcelona zigazaga
2015-02-18 11:07
Chelsea fans i Paris igår kväll, vidrigt..
Barcelona Nemesis 10
2015-02-18 10:47
@A good coach is everything!:

Jag kollade på Belgien i VM och tycker inte han stack ut så värst där heller faktiskt och Belgien har inget dåligt lag. Hazard är bra och har potential men tycker inte att han förtjänar den hypen han har.
Barcelona Neymar11
2015-02-18 10:34
Han kan ju börja med åtminstone skapa en målchans, trots att resten av laget är dåligt. Är man Chelseas "bäste" spelare så borde man kunna det. Är det inte det man förväntar sig sin nr 10, att han ska lyfta laget när det går knackigt Så jag förväntar mig att man kan prestera mot psg borta och inte mot swansea hemma om man hyllas som en potentiell balon d'or vinnare
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A good coach is everything!
2015-02-18 10:21
Igår så var det inte Hazard som var dålig utan Chelsea Vad ska ha Hazard göra när hela laget förvarar. Sen var ju costa co under isen igår .. Hazard är långt ifrån överskattad. Hazard kommer blomma om han får spela i ett mer offensivt lag. Tror faktist inte Ney hade gjort det bättre än Hazard i Chelsea ..
Barcelona Leo y Cesc
2015-02-18 10:14
@Cule4life:

Och Messi är Ronaldos största mardröm ;)
Barcelona Cule4life
2015-02-18 10:00
Courtois är Messis största mardröm
Barcelona II Barça II
2015-02-18 09:39
Chelseas målvakt är helt klart den bästa målvakten i världen just nu!
Barcelona Neymar11
2015-02-18 09:25
Hazard eh, både neymar och Pogba är betydligt bättre. Bara den här engelska hypen som är överdriven Men den där jävla målvakten är omöjlig att göra mål på, han kommer hålla Chelsea kvar länge i cl. Så oerhört skönt att slippa honom i mötena mot atletico
Barcelona LeoMessi
2015-02-18 08:36
Nemesis10 Tycker att han borrar ner skallen alldeles för ofta när han dribblar. Han är väldigt bra men det känns som att han vill dribbla till varje pris, många gånger springer han tills han blir av med bollen. Så som han spelar nu skulle aldrig funka i Barcelona, även om han lyckas med många av dribblingarna så tappar han även bollen ganska många gånger. Sen tycker jag också att han söker extremt många frisparkar, så fort han märker att han har tagit sig vatten över huvudet så söker han någon kontakt och sen lägger sig ner och det leder till att PL-fans skriker "HAN ÄR SÅ GRYM! MAN MÅSTE FÄLLA HONOM FÖR ATT STOPPA HONOM!!!!". Nu låter dom som att jag tycker att han är kass, men det gör jag inte. Hazard kommer aldrig någonsin att kunna jämföras med en ung eller gammal Messi. Messi var låååångt mycket bättre än Hazard i motsvarande ålder.
Barcelona Nemesis 10
2015-02-18 07:41
Herregud vad PL nördarna överskattar Hazard. Varje gång jag ser Chelsea möta ett annat top lag så har jag extra koll på Hazard för att se vad som ligger bakom hypen. Varje gång har han gjort en medioker match och jag blir bara mer irriterad varje gång dom jämför honom med en ung Messi eller Ronaldo, grabben är inte ens på Neymars eller Iscos nivå, han är inte ens bäst i Belgien tycker jag då Kevin D.B har varit bättre denna säsong och som han sänkte Bayern. Nää ännu en överhypad spelare bara för att träbenen i PL inte hänger med honom, som vanligt...
Demakast
2015-02-18 04:53
Hela jävla svenskafans pratar om Chelsea, de flesta spottar på deras sätt att spela ikväll och visst kan man ha en viss förståelse för det kan jag tycka. Inget fel med att kunna vara defensiv ibland. Men det här har gått över en gräns för längesen när det gäller Mourinho. Jag tror att det handlar om att Mou nu för tiden är så besatt av att vinna att han helt enkelt inte vågar förlora - och därför ser det ut som det gör. Sen får folk säga vad dom vill om taktik och defensiv brillijans, men att ställa alla spelare framför straffområdet är för mig inget annat än ett försök att döda den "riktiga" fotbollen. För i slutet på dagen när det kommer till sporten fotboll så är det ALLTID lättare att som spelare bryta en boll än att ta sig förbi sin gubbe genom att överlista honom. Jag menar kolla truppen Chelsea har, full med superlirare .. Därför är jag (med risk för att låta dryg) jävligt glad över att jag råkade bli ett Barcelona fan. Endast gud vet hur många matcher jag har sett sammanlagt och de är med stolthet och glädje jag kan säga att jag aldrig någonsin under min tid som supporter sett ett Barcelona agera så som tex Chealse gjorde ikväll. Och den dagen jag gör det ... Js då har nog helvetet frysit till is. För många är säkert Mourinho ett mysterium men jag ser igenom den där jäveln som om han vore genomskinlig. Vilket faktiskt har lett till att jag numera gillar det kräket mer än vad jag avskyr honom. Som idag efter slutsignalen när han äntrar planen och kramar om alla .. Detta skulle aldrig i hela helvete hända vid ett sämre resultat. Han tackade alla gudar han kunde och fru forutna för att de klarat sig med nöd och näppe med ett oavgjort resultat. Det är enkelt att vara storsint när saker och ting gått din väg Mourinho. Tränaren som alltid sätter sig själv före laget. Drömmen i CL är att Chelsea och Real möter varandra. Costa gör ett par mål på Bernabeu och Mourinho springer ett ärevarv efter slutsignalen, helt naken med "Ronaldo" klottrat på ryggen och en pil som pekar ner mot hans rövhål.
Barcelona Treyh
2015-02-18 04:31
Instämmer. Det är rätt roligt att kolla på motståndarna försvara sig mot oss nu förtiden. För varje gång Neymar och Alba får bollen så måste hela deras lag fytta ut till vänsterkansten. Sen när ensam Messi får bollen på högerkanten, med tanke på vilken jävla respekt de har mot Messi så måste de röra sig mot högerkanten och markera honom med 3-4 personer. Då ser man att Alba, Neymar och Suarez är beredda att gå i djupet. Och motståndarna måste hålla reda på det också. Måste sjukt jobbigt att försvara sig så på det viset i 90 minuter. De vet EXAKT hur vi kommer spela - men de kommer inte rå på det. Lucho har hittat en taktik som kommer förstöra motståndarna. Nu när även mittfältet börja klicka så kommer det bli svårt att ta bollen från oss. Jag tror även Matihue och Pique kommer spela idag för deras enda chans är att skicka upp långbollar mot Dzeko. Om inte Dzeko spela så tror jag macherano kommer spela istället för Mathiue. Spännande!

@LeoMessi:

Barcelona LeoMessi
2015-02-18 01:27
Jag tror att vi har sett vår "plan B" när vi möter bussen. Jag tror inte att det är kontringarna, det är bara en del av spelet som Lucho har lagt till för mot bussen går det inte att köra kontringar med tanke på att dom försvarar med 7 spelare när dom anfaller. Jag tror att vår plan b är messis precisa bollar över motståndarens backlinje. Hur många chanser har vi ändå inte skapat trots att motståndaren ligger lågt och försvarar? Jag tycker att vi ändå skapar mycket, Neymar och suarez går på djupet varje gång Messi får bollen för dom vet att han har uppfattat deras rörelser innan dom ens själva har det och den precisa bollen över backlinjen kommer varje gång. Kontringar är mot lag som pressar högt och aggressivt.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-02-18 00:44
I am in love with Coco
Barcelona Barcelonistas
2015-02-18 00:42
Det är klart att han inte är lika dominant mot Chelsea i en åttondel kontra ett lag i Ligue 1. Inte lätt och dominera mot Chelsea när dom har så många spelare som försvarar. Sen jämför du Messi? Messi är på en annan nivå lite orättvist mot Zlatan där tycker jag. Säg 1 anfallare i världen som gör det lika bra mot bottenlagen och topplagen?
Barcelona Vampíro
2015-02-17 23:48
Säger inte att Zlatan var dålig ikväll, tycker han skapade en del och gör en bra match. Däremot är det en stor skillnad på hur han spelar mot random lag i ligan och sen mot t.ex. Chelsea i CL. Han är inte lika dominant. Messi å andra sidan kan göra hattrick hemma mot Levante och sen vara minst lika bra mot Real Madrid eller United.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-17 23:44
Håller inte med där. Zlatan är för mig världens bästa anfallare. Om vi inte räknar med Messi som anfallare. Idag möter han Chelsea och har 3 lägen som han kunde gjort mål på. Ett av dom lögnerna bygger han upp själv o får hela Chelsea o köpa korv.
Barcelona Barcanist
2015-02-17 23:42
Hallå där!

Jag har en liten fråga...jag ska nämligen på el Clasico nu om 4 veckor på Camp Nou tillsammans med tre kompisar. Vi har matchbiljetterna men vi har inte tänkt riktigt på flyg/hotell förens det börjat närma sig riktigt - dvs nu.

Har ni förslag på hemsidor där vi kan boka billiga flygresor och hotellnätter? Vi tänkte åka dit antingen på fredagen eller lördagen, och åka hem igen på måndagen. Förslag okej-bra på hotell nära Camp Nou eller La Rambla? (behöver ej vara lyx, vi ska liksom bara sova där så en säng räcker)
Barcelona Vampíro
2015-02-17 23:36
Snarare bortförklaringar. Faktum är att det är en enorm skillnad på en Zlatan som möter typ Reims gentemot en match som ikväll. Har aldrig sett honom dominera mot de största lagen på samma sätt som han gör i ligan. Där har vi skillnaden på Messi och även Ronaldo och Robben. De kan vara minst lika bra i slutspel. Men visst fortsätt skydda Ibra med lama ursäkter. Han hade säkert sand i skon.
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-17 23:32
On Friday, Barcelona's main training pitch at the sports centre will officially be named after ex-coach Vilanova, who died last year. [md] @Barcastuff

Vad otroligt vackert! RIP LEGEND!
LuisSuárez #9
2015-02-17 23:18
@Barcelonistas:

Verkligen, Zlatan vann ett par dueller och tvingade Courtois till ett par kvalificerade räddningar.

Ronaldinho Gaucho
2015-02-17 23:15
Xabi Alonso .. vilket jävla äckel. En ful satsning bakifrån vilket resulterade i gult kort. En andra ful satsning i ankelhöjd i full fart som han kom undan med (i vanlig Real Madrid-anda). Den tredje frisparken, som var en lättare tackling bakifrån, resulterade i ett andra gult kort dock. Fortfarande två tacklingar som kunde leda till långvariga skador.

Xabi samlade på sig ett rött kort utan tvivel och det är ett kort han borde fått smaka på betydligt fler gånger under tiden i Real Madrid. Eller ja ... han fick inte ens gula kort i Madrid. Ett helgon utan dess like. Måste ha varit skönt att fått spela med så stora friheter.

Kuriosa: Domaren som inte kunde hålla styr på matchen var ingen annan än Undiano Mallenco - spansk lägstanivå i vanlig ordning.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-17 23:13
Zlatan var ju dock bra idag?
LuisSuárez #9
2015-02-17 23:12
@Vampíro:

Jag förmodar att du syftar på Zlatans slutspelsstatistik i CL.. Det finns nämligen väldigt goda förklaringar för det. Zlatan har haft en fantastisk utvecklingskurva under de senaste åren, vilket inte är riktigt helt rättvist att kolla på det förflutna. Om vi blickar tillbaka sex-sju år tillbaka i tiden så var inte Zlatan alls på den nivån att han skulle avgöra slutspelsmatcher i CL. Zlatan har ju ofta varit i det lag som varit underdog dessutom. Ha i åtanke att Zlatan avgjort el clasico, gjort mål mot Arsenal och Barcelona samt avgjort Milano-derbyn.

Tänk dig för innan du väljer att dissa Zlatan
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-02-17 23:11
Barca lade ett bud på 43milj euro för Marquinhos..Så man kan inte påstå att man snålade..
Barcelona Cule4life
2015-02-17 22:57
Hoppas Barcelona visar upp samma spel inom Europa spel som man visat inom liga spelet.

Ödmjuk och allt kan hända, Men jag litar på mitt lag och vet att vi kmr slå ut City.
Barcelona Socrates
2015-02-17 22:46
@Baha - Tres Amigos:

Även när vi använde omställningar så hade vi problem mot Chelsea. I hemmakvarten mot Bayern 08/09 så är åtminstone två mål från omställningar, där vi möter få spelare i defensiven. Möter du ett lag som ställer en regelrätt buss framför målet, som Inter säsongen efter, så har du problem oavsett om du använder omställningar eller inte. Det finns ingen möjlighet för omställning/kontring när motståndaren stannar med sju man och anfaller med tre.
Barcelona Zyzz
2015-02-17 22:40
Hur fan kan de i studion ha Real som favoriter i CL??? Har de inte sett Real under 2015 eller?...
Barcelona Vampíro
2015-02-17 22:29
Jävla Courtois!
Annons: