/spanien/barcelona/forum/3245.aspx/spanien/barcelona/forum/3245.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2015-01-30 22:24
Flexus Håller med dig, får hoppas att vi kan fortsätta på den inslagna vägen. ---------------------------------------------- Någon som vet vad som är så Speciellt med Mario Götze? Har aldrig riktigt charmats av honom, om man kan säga så. Han behärskar ungefär allt, bra kontroll, duglig teknik, bra passningspel men jag tycker att inget av det är utöver det vanliga. Menar inte att han är dålig på något sätt men jag ser bara inte det som gör honom så speciell.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Flexus
2015-01-30 22:15
LeoMessi Jo Bayerns presspel förra säsongen höll en väldigt hög nivå, denna säsongs också av det jag har sett. Men Barca anno 2015 har stått för ett överjävligt presspel i matcherna efter Sociedad, och i synnerhet de mot Atletico. Fortsätter vi på det inslagna spåret gällande presspelet, kontringarna och vår gudomliga trio så ska ett lag ha en väldigt bra dag på jobbet för att klå oss. Rotationerna kommer vara A och O för att orka hålla uppe med allt det här säsongen ut.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-30 22:14
Anledningen till bayerns kassa prestation har nog med att de inte har spelat på länge. Ringrostighet.
Barcelona Messsias
2015-01-30 22:12
Pep guardiola är inte peppand inför livet i bayen :)
Barcelona LeoMessi
2015-01-30 22:07
Flexus Detta är typ första matchen jag ser med bayern denna säsong, så jag vet inte hur deras presspel ser ut. Förra säsongen så var dom grymma i presspelet. Och fram tills idag har dom ju inte släppt in mer än ca 4-5 mål.
Barcelona Flexus
2015-01-30 22:05
Vi har ett betydligt intensivare presspel än Bayern iallafall, den saken är klar.
Barcelona LeoMessi
2015-01-30 22:02
4-1 till wolfsburg! Bayern har nu släppt in lika många mål som på hela säsongen typ haha
Barcelona FCB_Messi
2015-01-30 21:55
Vet inte om jag är tvåa på bollen men fattar ni hur sjukt det är att Diego Costa får tre matchers avstängning för en "stämpling" som domaren inte ens såg , utan det var FA som stängde av honom efter en utredning . Och vad fick Ronaldo för det han gjorde ? 2 matcher !.. Det är ju så sjukt löjligt och korrupt. #uefadrid
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-30 21:49
Angående Bayern matchen så ser jag inte matchvinnare på samma klass som hos messi, neymar eller ronaldo, vilket kan göra så att laget ändå vinner oberoende av om det spelas dåligt. Visst har dom robben och ribery, men jag anser att de är förbi deras bästa år.
Barcelona Barca4life98
2015-01-30 21:42
koeman92 Jag kollar också på Bayern matchen och ska jag vara ärlig så hade vi säkert slagit dom om man ser till dagsformen. Däremot så har Bayern några spelare borta ; lahm, Martinez, Götze (bänken) Benatia etc. Som alla säkert kommer spela längre fram. Tror det skulle bli en jämn match i en eventuell kvart, semi. Om Barca fortsätter med kontringarna, får igång Suarez och ett mer rakt spel så har vi alla möjligheter skulle jag säga, men mycket kan förändras såklart.
Barcelona LeoMessi
2015-01-30 21:42
3-0 till wolfsburg! Dom kontrar skiten ur Bayern just nu.
Barcelona LeoMessi
2015-01-30 21:40
Koeman92 Väldigt svårt att säga om jag ska vara helt ärlig. Bayern spelar väldigt likt oss men skillnaden är att vi har bättre individuell kvalité i anfallet medan dom är fysiskt överlägsna. Deras blandning av teknik och fysik skulle göra det svårt för oss! Men om vi kontrar som vi gjorde Atletico så tror jag att vi skulle kunna skada dom ordentligt, då dom spelar med hög backlinje. Det är jag skulle vara mest orolig är dom höga bollarna i straffområdet, vi är chanslösa mot ett Bayern som i snitt är ca 10 cm längre. Hade blivit ett intressant möte tror jag och jag skulle välja säga att det är 50/50. Nåja, jag trodde det var 50/50 när dom mosade oss med 7-0 för två säsonger sen. Men jag väljer att tro att vi faktiskt är ganska mycket bättre nu än då, speciellt med tanke på att vi hade en skadad Messi då och ett helt nytt anfall med en grym Neymar och en suarez som trots allt är nyttig även om han inte gör mål.
Barcelona koeman92
2015-01-30 21:31
@LeoMessi:

Hur stor chans tror du att vi skulle ha mot de om vi möttes med dagsformen som bägge lagen har just nu?
Barcelona LeoMessi
2015-01-30 21:16
Kollar lite på bayerns match och jag måste säga att dom har blivit större bollrunkare än Barcelona! Och det krävs en del då haha
Barcelona Lion24
2015-01-30 21:02
Maestro Xavi

Jag vet mycket väl att du inte tyckte att det Mathieu sa var bra eller smart. Alla som är Barca fan vet att det inte var bra gjort av honom. Men när jag skrev som jag skrev så bröt jag inte mot nån regel, jag sa ingen svordom eller liknande. Det ända jag skrev var med en ganska hård ton att det inte är acceptabelt. Läs igenom mitt inlägg, jag förstår inte vad jag skriver eller gör som gör så att jag måste höja nivån. Vart ska jag höja nivån? Vad ska jag skriva om om jag inte får kritisera spelare? Jag skrev med en ganska hård ton, det erkänner jag men jag kränkte inte och jag håller fast vid att stora problem kräver hårda toner (så länge man inte kränker, bryter regler eller går över gränsen vilket jag inte gjorde, tycker JAG). Och nej jag vill inte att det ska se ut som om att du tycker att det är OK, för det vet jag att du inte gör men det kanske är skillnad på mig och dig. Jag ser det som ett större problem och kanske använder en hårdare ton (UTAN ATT BRYTA REGLER ELLER HA EN LÅG NIVÅ) medans du väljer att kritisera på ett annat sätt. Livet går vidare, men dramaqueen? Nej broder.

LeoMessi

Jag håller med dig i mycket. Vi är ganska överens. Det med Hazard var väl efter uttåget mot Atlético och jag tror mer det var bitterheten som talade. Även om han oftast är bitter så var han väl extra bitter den gången i och med att han åkte ur i semifinal i CL vilket kan svida mer. Annars är det som du själv säger ''han skyller gärna på till exempelvis domare''. Vare sig man gillar det eller inte så skyller han 90% på andra saker när han förlorar. Det tar bort kritik och fokus från spelarna som han sedan själv hanterar med under träningarna.
Barcelona LeoMessi
2015-01-30 20:45
Lion24 Han har väl kritiserat spelare förr? Kommer till exempel ihåg när han kritiserade Hazard och sa något i stil med att Hazard inte är villig att hjälpa sin högerback att försvara osv.. Tycker att han får lite för mycket cred för om det är något man vet så är det att han är en väldigt dålig förlorare och han skyller gärna på till exempelvis domare. Men så fort en annan tränare kritiserar en domarinsats då är folk snabba med att säga "vilken jävla dålig förlorare! Sluta skylla på domaren". När han tränade real så sa han att han inte hade tillräckligt bra anfallare och att Milan hade bättre anfallare än dom. Stundtals så gör han det för att flytta på fokus men långt ifrån alla gånger som folk försöker att få det till.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-30 20:39
Ok vi gör som du vill, jag tycker att det mathieu sade var bra. Nöjd? Är det det du vill höra? Det spelar förmodligen ingen roll för dig vad jag tidigare har skrivit, för att du vill endast se det som om jag tyckte det var OK. Det enda jag vill ska hända är att nivån MÅSTE höjas!
Barcelona Lion24
2015-01-30 20:33
Maestro Xavi

Här är vi snälla, trygga och lugna va? ''Hej Mathieu, det var inte smart. Slut''. Du verkar inte förstå vilket stort problem det är. Eller vilket stort problem det kan bli. Hur ska Messi se på han nästa träning? Eller hans tränare? ''Hallå, vi har lagt bakom oss detta och du påminner oss om det nu när det går bra?''. Vet du vad jag tror? Jag reagerar starkare än vad du gör. Jag känner att det där var ett extremt klumpigt uttalande för en sån erfaren spelare som är 31 år gammal och har varit i Spanien så länge.

På tal om goal.com, det är just såna dumma uttalanden som journalister på goal.com söker. Skvaller och problem. Mathieu gav dom ett. Hade Mathieu varit 18-19 så hade jag förstått lite mer men när en sån rutinerad spelare riskerar att göra moralen sämre inom laget precis efter att man slagit ut Atlético och tagit en gruppbild tillsammans vid flyget och där nästan samtliga spelare lagt ut det på sociala medier är inte acceptabelt. Ett lag ska vara på topp, på alla plan, inte bara fotbollsplan. Men som sagt, jag kanske reagerar mer än vad du gör, du kanske inte ser det som ett stort problem eller du kanske inte bryr dig eller tänker lika mycket på det som jag gör. Eller så kanske du inte finner det nödvändigt att reagera lika ''starkt'' som jag gör, vad vet jag. Men det värsta är när man inte ser ett stort problem som just ETT STORT PROBLEM. Ett stort problem ska hanteras ordentligt.
Barcelona Lion24
2015-01-30 20:25
LeoMessi

Men han gör faktiskt det. Istället för att media kritiserar, låt säga, Ivanovic och hänger ut honom, hånar honom, kritiserar honom grovt för en låt säga grov tabbe eller en grovt dålig match som sedan påverkar Ivanovics självförtroende då det kan trycka ner han så kan Mourinho ta honom åt sidan i lugn och ro förklara de misstag som Ivanovic gjorde i matchen. Då hängs inte spelaren ut i media om man säger så. Mourinho har valt den taktiken att allt ska handla om honom, han ska ta skiten men han tar väldigt ofta på sig vinsten också. Det finns för och nackdelar med det sättet Mourinho jobbar på.

Efter att ha gjort en plattmatch så kan spelarna återhämta sig i lugn och ro och inte bli uthängda och kritiserade via pressen. Man kan återhämta sig i en lugn och trygg miljö i och med att Mourinho får framförallt pressen att fokusera på nåt annat. Att han är en dålig förlorare vet vi om men bara där lägger han fokus ifrån spelarna också. Det negativa är att när framgången kommer så vill spelarna ha en del av den också. Eftersom allt ska kretsa kring Mourinho, båda negativt och positivt, så kommer han få den största äran i framgången vilket kan leda till missnöjda stjärnor som vill ha en större del av kakan. Det är både och, men jag tror att det är en medvetet taktik från Mourinhos sida. Jag personligen tycker om en mer mjuk tränare (till press och media) som ska vilja gå därifrån så snabbt som möjligt och springa ner till laget och jobba stenhårt.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-30 20:22
Klart man skall diskutera det, men ta fan inte och förvandla dig till goal.com som endast skriver sensationalistfyllda artiklar. Det är ingen som säger att det han gjorde var smart! Men att vilja i princip att arkebusera honom på grund av dumma uttalanden är på en annan omogen nivå. Det enda jag vill är att man skall skriva kritik mot spelare och kanske andra skribenter här på forumet medan man håller sig på en respektabel nivå. Jag vill inte att vi drar ner oss som de i puertan har gjort.
Barcelona Lion24
2015-01-30 20:16
Maestro Xavi

Haha va? Dramaqueen? För att jag menar att det är ett grovt problem? Vad ska man göra? Vad ska man säga? ''Visst det var korkat men skitsamma''? ''Hänt har hänt''? Problem är problem. Och det där var ett väldigt stort problem eftersom det är känslig. Det är uppenbart att det har varit problem mellan Leo och Lucho, varför elda på det när båda parter lagt det åt sidan för klubbens bästa? Varför påminna dom om det? Eller strunt samma. ''Det var korkat och inget mer med det''. Vi tar inte itu med problemen och vi ska inte heller reagera på såna grova problem (som det faktiskt är när lagets största stjärna och tränaren har ett problem med varann). Skit i allt, gå vidare med livet och växa upp eller hur?
Barcelona Vampíro
2015-01-30 20:02
No club was willing to pay the 20M buyout fee of Martin Montoya (20) now. The Catalan right back will stay at Barcelona. [sport] Awkward för hans agent som snackade så mycket skit. Han var ju tvärsäker på att Montoya skulle lämna men ingen lade ens nått bud. Kanske bättre att sitta ner med käften stängd i fortsättningen än att leka svår i media.
Barcelona Barca4life98
2015-01-30 19:50
LeoMessi Håller med dig helt och hållet!
Barcelona LeoMessi
2015-01-30 19:49
Någon mer än jag som störs på folk som skriver "Han är så smart! Han flyttar fokus från laget så dom ska fokusera på honom istället", när Mourinho kommer med något idiotiskt uttalande efter förlust? Folk verkar tro att han är en jävla mastermind, ingen som verkar tro att han bara är en kass förlorare som lägger skulden på alla förutom själv.
Barcelona Neymar11
2015-01-30 19:40
@barcastuff: No club was willing to pay the 20M buyout fee of Martin Montoya (20) now. The Catalan right back will stay at Barcelona. [sport] Underbart av klubben att inte vika ner sig
Barcelona Neymar11
2015-01-30 19:38
Lucho roterade för han tyckte att det var bäst för laget, vi tappade onödiga poäng Dock så har vi nu utvilade spelare, friska och fyllda med energi. Bra tränade och motiverade En dålig höst men förhoppningsvis en underbar vår
Barcelona Barca4life98
2015-01-30 19:08
Jag har en riktigt långsökt teori haha men i alla fall; kan det vara så att Enrique valde att rotera så mycket på grund av att vissa spelare har (likt det Thiago hade) att dom måste spela ett antal matcher i sina kontrakt? Och att ledningen inte ville att detta skulle upprepa sig, vilket ledde till att dom pushade Enrique till att rotera runt på spelare? Så Enrique valde att fixa detta under första halvan för att nu ha fräscha spelare nu i den avgörande delen? Jävligt långsökt som sagt. Satt och tänkte på det idag. En tränare kan ju gilla att rotera men inte så extremt mycket elr?
Barcelona Kröjf
2015-01-30 18:37
Neymar11

PM: Tack för tipset!
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-30 18:37
[QUOTE=Neymar11]Erik Nu när det kan bli katalansk derby så tveksamt om dom vill ha den Eller Barcelona-Bilbao då bägge lagen hatar huvudstaden lika mycket Barcelona-Bilbao finalen har jag för mig spelades på mestalla sist Kan ha fel dock [/QUOTE] spelades i Calderon tror jag
Barcelona Neymar11
2015-01-30 18:28
Kröjf Finns ju en parodi video på just dom 2 sekvenserna som flöder på fb, lika rolig varje gång man ser den Dock har inget emot arda och förstår till viss del hans frustation då Alves var på honom 5 ggr på hälarna just då Nu när vi ändå snackar om horribla domare såg precis handbollen Qatar-Polen satan vad fusk det är. Tycker faktiskt mest synd om spelarna i Qatar då dom klart och tydligt var bättre men domarna gjorde allt för att hjälpa dom ändå Slutar upp med att hela det polska laget hånapplåderar mot domarna och Qatar spelarna
Annons: