/spanien/barcelona/forum/3240.aspx/spanien/barcelona/forum/3240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-03-18 23:40
Ingen som hyllar ter stegen för straff räddningen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelona4
2015-03-18 23:40
Vi kommer nog få Atletico eller Psg pga av att lottningen verkar vara riggade och upprepande
Barcelona enkos
2015-03-18 23:39
1-0 räckte denna gång långt och för vidare avancemang, alla de missade chanserna hoppas jag sparades för Real på söndag för de behövs mera då än ikväll.
CristianoRaul
2015-03-18 23:36
Är det någon som vet vart man kan se vilka spelare som missar första kvartsfinalen?

Dom jag vet är

Alves
Veratti
Ibra
Barcelona Thierry Henry
2015-03-18 23:35
@Grande Barca!:

Ännu mer komedi blir det med tanke på att vi redan mött Psg 2 ger i gruppen.

Bayern och Real (dock ej i nuvarande form) är dom enda rejäla hoten som jag ser det.
Barcelona zigazaga
2015-03-18 23:34
Mascherano gick fram till Ter Stegen och berättade hur Kun brukar ta sina straffar. Man ser efter räddningen hur Marc småler mot Mascherano. Härligt! :D
Barcelona Barca Barca
2015-03-18 23:33
Testade också för skojskull

Real - Juve
Bayern - Porto
Barca - Monaco
Psg - Atl Madrid

Tror den lottningen e bäst för oss haha :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Grande Barca!:

Det är nya trenden, han dissar premier league som alla engelsmän och svenskar gör nuförtiden.. Kolla bara Niva, han skrev en hel artikeln om Premier League stället att hylla matchens giganter. Hade varit R.Madrid ni vet hur den gå..

Tydligen är City inte storlag längre när de möter oss..
Barcelona Himne del Barcelona
Jag älskar verkligen att se Barcelona spela fotboll för tillfället. Det är så oerhört mycket mer underhållande att titta på än ett bollhållande spel från kant till kant där det eventuellt kommer en djupledspassning var 100:e passning. Ser fram emot varje Barcelonamatch lika mycket som under Ronaldinhos tid i klubben. Mindre kontroll på matcherna, men fan så mycket häftigare och intressantare att titta på.

Tidigare var det Ronaldinho som stod för det lilla extra, numera är det Lionel Messi som är skrämmande överlägsen allt och alla. Något som man ofta glömmer att nämna när det gäller Messi är hans psyke. Kände verkligen med honom efter straffmissen mot City. Kan bara tänka mig hur tufft det måste ha varit rent mentalt. Messis reaktion på det? Totalt oberörd spelar han istället fotboll på en ännu högre nivå med individuella prestationer som får alla att häpna. Ingenting verkar ju påverka honom. Han bara kör på.

Var vansinnigt frustrerad under matchen när högre makter verkade ha bestämt att matchen minsann inte skulle avgöras definitivt. Såg framför mig hur City skulle få straff och till slut göra 1-2 i slutminuterna på en hörna, få till en förlängning och straffar där Hart hade tagit alla fem och skickat ut Barcelona. Nu blev det inte så vilket Barcelona ska vara mycket glada för. Ineffektivitet på den här nivån brukar kosta. Det sjuka i sammanhanget är väl att Barcelona trots allt hade råd med det.
Barcelona xdssdf2
2015-03-18 23:32
BARCELONA VS MANCHESTER CITY 18/3/15 HIGHLIGHTS
Barcelona messileo
Testade också att göra en lottning här hemma. Barca - Bayern Monaco - Porto A.madrid - PSG Juve - Real M Nu får vi hoppas att lottningen på fredag blir lite mer annorlunda, haha
Barcelona FC Tiki-Taka
Messi: "I feel good. The whole team is enjoying on the pitch. Objective was to qualify. Now the nice part of the season is coming." #fcblive

Messi: "Hart played a great game, he's a phenomenon. We can only congratulate him." #fcblive
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-18 23:30
[QUOTE=Barca Barca]Som det ser ut nu lär Dortmund inte spela någon CL nästa säsong, så visst han får gärna vänta till Januari o sedan komma till oss. Men frågan är vart han ska spela ? Skitsamma hit med Reus... [/QUOTE] Han ska sitta bänken bara för att vi kan. LOL.
Barcelona Grande Barca!
2015-03-18 23:28
Kul att Ola avslutar med "ska bli kul att se Barca möta de här stora lagen, Bayern,Real,PSG".

Är det inte mästarna i PL vi precis mött, en liga de studerar utan och innan som vi fullständigt spelat ut i två matcher.
2015-03-18 23:27
Hart räddade mer skott än på träningarna i Citys anläggning. Nu kommer han få en livstidskontrakt på 1 miljoner euro i veckan. I nästa match mot Stoke lär han släppa in 7 nickmål bakom sig.
Barcelona II Barça II
2015-03-18 23:25
Idag gjorde Hart en monster match, det här var matchen som han kommer att berätta om till sina barn barn. Han var tillsammans med Messi, matchens lirare. Frågan är om Iker, kan vara lika bra på söndag? Jag är ytterst tveksam. Jag är inte den som brukar ta ut segrar i förväg, men spelar vi som vi gjorde idag, så kommer vi att krossa Real Madrid!
Barcelona enkos
2015-03-18 23:23
Messi matchens lilare vem annars, betyg 10 av 10

Barcelona Barca Barca
2015-03-18 23:22
@Baha - Tres Amigos:

Som det ser ut nu lär Dortmund inte spela någon CL nästa säsong, så visst han får gärna vänta till Januari o sedan komma till oss. Men frågan är vart han ska spela ? Skitsamma hit med Reus...
2015-03-18 23:19
Off Topic. Må Gud straffa Rosell och kompani. (rättegången). Dortmund har tappat mycket spets och Reus kommer garanterat lämna. Han skrev på nytt kontrakt men det behöver inte betyda något. Det kan ses som en tjänst för Dortmund att få saftig betald för honom. Helt klart kommer City jaga honom för att ersätta Navas och bjuda Aguero på en riktigt partner. Han hade varit vår men vi kan inte värva. Om Laporta kan övertala honom att vänta tills Januari, då kommer jag gå ner till Barcelona bjuda han på champagne och strippor, Laportas kopp av te. LOL.
Barcelona Amo.38
2015-03-18 23:18
L.A.M Skriver under hela ditt inlägg. Väldigt väl formulerat, sitter med samma tankar här vi behöver verkligen Xavi i vårt spel, ingen kan styra en match som honom!
CristianoRaul
2015-03-18 23:17
Gjorde en lottning av papper här hemma haha! Fyfan vilka intressanta matcher.

A Madrid-Monaco
Bayern-Real
Psg-Porto
Barca-Juventus

Gör ni också en sån om ni pallar så att man får lite mer adrelalin inför lottningen.

Dom jag tror skulle gå vidare från min lottning är följande.
AMadrid
Bayern
PSG
BARCA
Barcelona Culé since 97
2015-03-18 23:15
Fan vad gött med vinst grabbar!!!! Men dags att släppa detta nu och fokusera på nästa match, allt kan hända i ett el classico. Visca Catalunya!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-18 23:14
Ärligt talat så är jag inte sådär jättenöjd med spelet. Vi släppte in City alldeles för mycket i matchen när det var så tydligt att de inte klarade av anfallsspelet. Ändå får de stå och bolla runt utanför vårt straffområde. Vafan! Det är vi som ska göra så! Jag tänker inte gå in på ineffektiviteten då det är lättanalyserat men frågetecknet ligger däremot över vår oförmåga att ta eget initiativ och kontroll över matchbilden. Första halvan av första halvlek var vi alltför passiva, även om City inte skapade någon jättemöjlighet så var det den öppningen jag inte ville ha.

I andra halvlek är vi i stora perioder satta under tryck där vi ligger lågt i försvarsspelet. Man kan säga att vi genom detta skapade mängder med målchanser, vilket vi naturligtvis gjorde men vi lämnar enligt mig alltför mycket åt slumpen genom detta spelsätt. När City är så nära straffområdet så är de inte så långt ifrån ett skottläge, en målchans, eller kanske en straff. Vi var alltså en mäktig Ter Stegen-räddning ifrån en onödigt spännande avslutning.

Det här kommer inte att hålla mot Madrid, var så säkra. Inte samma matchbild som idag. Real är betydligt bättre på att skapa chanser och vi måste hålla dem borta från den sista tredjedelen. Då måste vi på egen hand ta tag i matchen och pressa ner Real ända ner i Casillas knän. Real har bollirare som Kroos, Isco och Modric sam Ronaldo som en dödlig straffområdesspelare. Tror ni inte de kommer skapa en del chanser om vi låter dem spela runt på vår planhalva? Jag älskar kontringsspelet men det ska ske som omväxling, inte som permanent matchplan.

Varför blir det såhär? Busquets och Xavi är ett enkelt svar, kanske det rätta. Man kan även dra det mycket längre med en annan taktik, ett annat tänk osv vilket också är helt rätt. Lucho är förmodligen helt nöjd med den här matchbilden, utåt sätt ser det skitbra ut med massa chanser men det man inte förstår är att matchen hänger på en otroligt skör tråd. Därför är Xavi så viktig på söndag, han ska spela för att han vet innebörden av bollinehavet, den egentliga betydelsen varför man med bollen i behåll kan styra en hel match precis som man vill. Han kommer inte låta matchbilden se ut som idag, självklart kommer även Real som idag är mer bollinehavsinriktade än under Mourinho att ha en del spel men det viktiga är att det minimeras så mycket som möjligt.

Blev ett lite väl negativt inlägg, tempo i skrivandet så får be om ursäkt för eventuella stavfel och felvalda uttryck. Självklart är jag mycket nöjd med chansskapandet och det rörliga anfallsspelet som helt klart är mycket underhållande men en kväll av så mycket hyllningar måste man även se bristerna och försöka utvecklas. För jag är faktiskt osäker på att det här håller mot Real.
Barcelona DM1982
2015-03-18 23:13
@Rambla~:

Studion tyckte det var en solklar straff. Hur tänker de egentligen? Aguero gjorde ett fintsvanhopp där men det kommer ingen att prata om. Hade det varit Barcelona så skulle hela Internet smält av hatattacker.
Barcelona Acrobat
2015-03-18 23:12
Kommentatorerna i Viasatstudion håller Messi som bäst i världen. Inte ens El Pasillo kan säga emot efter den här kvällen. Mot en ny slakt på söndag.
Barcelona Treyh
2015-03-18 23:12
Messi är fotbollens Einstein. Det föds bara en sån geni per 100 år. Njut.
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-18 23:11
@Barcelonistas:
Fan! Det blev ju Argentinskt chorizo, Uruguayanskt Kabanoss och Brazilianskt bratwurst för honom.
Barcelona Neymar11
2015-03-18 23:09
Vem vill möta Barcelona i kvarten? Inte en enda jävel Löjligt bra är vi nu
LeoM3ssi10
2015-03-18 23:07
Grabbar kan någon länka en länk där man kan se hela matchen i efterhand?
Barcelona Barcelonistas
2015-03-18 23:05
Kompany har nog aldrig köpt så mycket korv som han gjorde idag. Den här matchen borde slutat 12-0 till Barca.
Annons: