/spanien/barcelona/forum/3237.aspx/spanien/barcelona/forum/3237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mdawg
2015-02-04 00:06
Dani Alves agent har gjort ett rätt påstridigt uttalande att de söker ny klubb till sommarn om inte Barcelona agerar nu, eftersom de inte har kontaktat dem och kontraktet löper ut till sommaren.. Så verkar det inte som Barcelona vill ha kvar honom..

Vi behöver väl honom, vi har ju inte precis massor att välja på i nuläget, med värvningsförbud och allt.. Känns inte detta lite kaotiskt, eller vad tycker ni?
Barcelona Kröjf
2015-02-03 23:52
Kunde väl aldrig drömma om att jag någonsin skulle sträcka mig så långt att jag skulle infoga ett citat, skrivet i mitt eget namn; luktar nästan lika illa som att tala om sig själv i 3:e person.

Men nu när det alldeles strax endast återstår 1 ynka dygn innan Neymar firar sin 23:e födelsedag och det härinne trots nyss nämnda faktum, fortfarande tycks florera en bestämd övertygelse att brassens blott 22 år i sig talar för hans sällsynt stora talang. Samt att Neymar lika säkert som amen i den bigotta frikyrka han tillhör och som Barca troligtvis betalar tionde till indirekt, kommer att bli världens absolut bäste fotbollsspelare då han hunnit bli "senior" på riktigt, ja då kan jag helt enkelt inte avhålla mig längre.

Men innan jag överskrider den förbjudna gränsen genom att återge mitt eget tidigare inlägg som stod att läsa på Les Rambles efter förra helgens möte med Villarreal , vill jag också påminna om att Messi helt ohotad och i en klass för sig fick 2 av sina 4 Ballon d'or på raken, INNAN han hade hunnit fylla 23 (rätta mig gärna om jag räknat fel). Tiden som stor talang hörde med andra ord Messis tonår till.

Inlägget ifråga som enligt mitt sätt att se det fått förnyad aktualitet i och med vissa av kvällens skriverier, var vid det aktuella tillfället ställt till Neymar11 eftersom vi sinsemellan dryftat ämnet Neymar förut och löd som följer:

"Nu när fd talangen Neymar "JR" fyller 23 år i veckan (5:e feb), kan vi väl vara någorlunda överens om att en förutsättning för att den lille men naggande gode brassen, obestridligen ska vara att betrakta som världens bäste fotbollspelare inom ett och ett halvt år så som du förutspått (tiden går), är att Messi gått ned sig märkbart i kvalitet när argentinaren då hunnit nå portugrisen Cristiano Ronaldos nuvarande ålder?

Det hoppas väl vare sig du, jag eller någon annan härinne i så fall, eller hur?

Ibland känns det helt rätt att ha fått fel. Så om Neymar mot min förmodan inom en relativt snar framtid till och med blir snäppet bättre än Messi varit och fortfarande är, så inte mig emot. Tvärtom. Fattas bara, för båda två spelar ju förhoppningsvis fortfarande för FC Barcelona flera år till. Och vem av oss härinne vill väl inte vår favoritklubb dess absolut bästa?"
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-02-03 23:51
Finns dt nån sida man kan kolla gamla barca matcher med engelsk kommentator
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElRaval
2015-02-03 23:20
@Barca4life98:

Verratti.

Om vi ska fortsätta vara ett lag som vinner bollinnehavet.
Barcelona S.Eto'o
2015-02-03 23:18
Läste att ibra och cavani har bara assisterat varandra en enda gång(!) denna säsong vilket är riktigt dåligt. Någon som har samma statistik när det gäller Messi-Neymar den här säsongen och sens Neymar anslöt till oss? Skulle gissa på 20-25?
Barcelona Andresito
2015-02-03 23:13
@socccerfan1:

Pogba är inte defensiv. Tekniken och dribblingarna är hans styrkor tillsammans med skotten.
Barcelona socccerfan1
2015-02-03 23:10
Hade varit något att se thiago o rafinha spela i Barca tillsammans .. Leda mittfältet med Pogba som defensiv
Barcelona koeman92
2015-02-03 23:05
@Barca4life98:

Såsom det ser ut just nu.. Pogba.

Och jag kan även tala å Gabriels vägnar och säga POGBA!!! Med stora bokstäver ;)
Barcelona Barcadinho.
2015-02-03 22:46
Schalke fick 1-1 borta mot Bayern ikväll.
Lite positiv nyhet inför kommande möten mot Real
Barcelona Neymar11
2015-02-03 22:43
Thiago
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-03 22:43
jesus
Barcelona Barca4life98
2015-02-03 22:40
Vem hade ni föredragit hos oss; De Bryune, Hazard, Coutinho, Verratti elr Pogba?
Barcelona Zyzz
2015-02-03 22:08
Sitter och kollar på gamla klipp från champions league, bland annat ett sammandrag från matchen mot Milan som vi vann med 4-0. Satan vilken härlig match det var och jävlar vilket 1-0-mål av Messi!
Barcelona Vampíro
2015-02-03 21:51
Jag ska erkänna att jag var väldigt kall till en värvning av Neymar när ryktena blev allt fler under våren 2013. Han kändes lite väl flashig och hypad men oj vad fel man hade. Det ironiska är att jag ville ha en central anfallare i form av Suárez och nu är bägge i klubben. Ena är ren och skär världsklass medan den andra knappt kan slå en passning. Det vänder snabbt i fotbollen.
Barcelona Rambla~
2015-02-03 21:47
@Gabriel:

Japp, jag har hört att Henry och Eto'o klagar varje dag över finalvinsten i Roma och trippeln 2009. Villa och Pedro är också väldigt irriterade på Messi och missnöjda över finalvinsten på Wembley och dubbeln 2011.
Barcelona Rambla~
2015-02-03 21:36
Neymar slipper iaf som Bale, få höra att hans mamma är en #^*$• när han inte passar Messi. Det är min enda kommentar till dessa madridistas.
Barcelona Neymar11
2015-02-03 21:34
Gabriel Hur var det vi sa angående neymar, top 3 2015 balon d'or, och 2016 vinnare va?! Haha
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-02-03 21:27
Messi på mini-semester med familjen och missar en träning.

Blir han bänkad mot Bilbao nu haha? Hoppas inte Lucho gör samma misstag igen , då ryker han.
Barcelona Gabriel
2015-02-03 21:14
Eller vad hände med det kända: - "Messi kommer att förstöra Neymar som han gjorde med alla andra anfallare som misslyckades i Barcelona" - "Neymar kommer bli tvungen att spela för Messi. Synd, han kommer aldrig få ut sin fulla potential i Barcelona som han visar upp i Brasilien" Haha, haters...
Barcelona Rambla~
2015-02-03 21:07
Robinho, say no more.
Barcelona Gabriel
2015-02-03 20:53
Det roliga är att madridfansen verkar ha fått för sig att Neymar hade blivit ännu bättre och ännu mera framgångsrik om han istället gick till Real Madrid. Ja, för Neymar hade ju utvecklats som spelare och lärt sig så mycket mer bredvid tap-ins Penaldo än vad han har gjort tillsammans med Messi. Lol!
Barcelona Mdawg
2015-02-03 20:50
Goals+assists in first 18 games for Barcelona Alexis: 9 (7+2), Neymar 15 (6+9), Suarez 16 (5+11)

Det bådar gott! ;)
Barcelona koeman92
2015-02-03 20:20
@Junta Dimision:

Skönt att detta + Neymar skandalen kommer ut precis innan valet! Nu sjunker sannolikheten för en Bartomeu seger (gud förbjude) ännu mer vill jag lova.

#PutaJunta
Barcelona Thierry Henry
2015-02-03 20:05
Man kan ju undra vart coach Pep gömmer sig dessa dagar. Med sina "expert analyser" om Neymar. Som enligt honom kommer floppa och ser ut som en tolvåring etc. Hade vart intressant att få ett utlägg från coach pep och hans tankegångar kring Neymar idag:). Man slutar aldrig förvånas över folks inkompetens i ämnet fotboll.

Det är så fantastiskt att se hur effektivt Neymar har täppt till truten på alla sina belackare. Han är tsm med Ronaldo och Messi la ligas bästa spelare såhär långt. Fortsätter han i samma takt hela året ut så är han på prispallen i balon d or omröstningen till vintern. Avgör han copa america och cl så kanske han tom vinner redan i år. Så bra är han. 22 år gammal. Det är helt sjukt att vi efter alla dessa år med Ronaldinho och Messi nu också skall få bevittna näst kommande generations dominant i vår dress! Dom lär gråta floder i madrid med sina James och Bales. Neymar är värd 4 såna spelare.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-03 19:56
Erik Satie Trodde att det var Tito (May God rest his soul) som hade ändrat sig angående Abi och tyckte att han inte var fysiskt kapabel till att vara med i truppen, men tydligen visade det sig att Tito ville ha Abidal i sin trupp. Att det är Rosell och hans knähundar som bestämt sig för vem som ska och inte vara i laget gör en så otroligt arg, speciellt när denna vunnit över CANCER TVÅ gånger om och tagit sig tillbaka till en fysisk nivå för att spela toppfotboll. Hoppas Abi spottar i Bartos ansikte gällande hans så kallade "jobberbjudande" (Fiska röster) och får ett riktigt erbjudande av en ny ledning som faktiskt bryr sig om personerna i klubben. Abidal är en hjälte som förtjänar den största tänkbara för den människan han är. #Juntamierda
Barcelona Erik Satie
2015-02-03 19:30
Junta Dimision

Den här ledningen är så vidrig att jag inte kan sätta ord på det. Hoppas de åker ut med huvudet före i valet.
Barcelona enkos
2015-02-03 19:05
@Mdawg:

Hoppas han bara inte skadar sig.. för det hade varit katastrof nu när det är många viktiga matcher som väntar..
Barcelona Nemesis 10
2015-02-03 19:00
QUOTE=Vampíro]@BARCA-més que un club:

Håller med, Neymar är redan nu bland världens bästa så som han har lirat denna säsong. Man får verkligen inte glömma att han som 22 åring bär Brasilien på sina axlar, inte många som kan skryta med det va? En tidsfråga innan han kammar hem sin första guldboll!!
Barcelona Mdawg
2015-02-03 19:00
Skönt att Messi njuter och har det bra på sidan av planen också!
Barcelona Vampíro
2015-02-03 18:46
[QUOTE=BARCA-més que un club]Han är ung och kommer bli en av världens bästa spelare snart . [/QUOTE] *Är en av världens bästa spelare nu.
Annons: