/spanien/barcelona/forum/3234.aspx/spanien/barcelona/forum/3234.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2015-02-08 12:48
Junta dimision Är du helt säker på det? Har för mig att den matchen slutade oavgjort och att bilbao kvitterade i slutet av matchen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2015-02-08 12:45
Andresito

Vi vann borta mot Bilbao 2013 när Messi gjorde sitt sjuka solomål. Men nu är det ändå nya San Mames, och jag hoppas att vädret inte förstört planen.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-08 12:43
Jag tror att svåra borta vinster lär blir lättare nu när vi är mer pragmatiska och inte slavar till att bara spela possesion fotboll. Det tog ett tag för spelarna att avdramatisera sig till Luchos spelidé men det har börjat ta fart. Är nöjd med 0-1 och 3 poäng ikväll. Så är vi bara 1 poäng bakom Madrid.
Barcelona S.Eto'o
2015-02-08 12:41
Hahah seriöst.... En användare hos dom högljudda grannarna skrev att han skäms för att Real fick bara 2 gula kort och att deras spelarna inte delade ut efterslängar. Han påstod att sånt visar hjärta och vilja att spela för Real Madrid..... real madrid gentlemen's club
2015-02-08 12:39
Pogba hade varit en fantastisk värvning. Det är den mittfältartypen med finess och fysik som passar i Luchos mittfält. Det hade varit sinnessjukt att mönstra en elva med Neymar, Messi, Suarez och Pogba. Han väldigt sympatisk spelare och väldigt ung. Jag hoppas att det blir mer än ett rykte.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-08 12:36
Finner det komiskt hur El Pasillo försvinner efter varje förnedring som Real åker på. Underbart nu slipper man pest i några veckor.
Barcelona LeoMessi
2015-02-08 12:35
Andresito Är det någonsin bra väder när vi är på san mames? Det är alltid världens jävla skitväder och planen är i ett så otroligt dåligt skick att matcherna bör skjutas upp men det blir aldrig av. Detta är en sån där typisk match där vi tappar poäng enbart på grund av underlaget. Stora vattenpölar där bollen fastnar.
Barcelona Andresito
2015-02-08 12:32
Vill bara påminna alla Barçafans att släppa Madridderbyt från igår. Jag blev också väldigt glad över överkörningen, men Barça måste också göra sitt jobb ikväll. Faktum är att man inte vunnit sedan 2010 mot Athletic på bortaplan i ligan. Planen lär inte vara den bästa på grund av vädret och jag tvivlar på att vi kommer få se många målchanser. San Mamés är den svåraste arenan att spela på efter Bernabeu och Vicente Calderón. Tror Suárez målar ikväll. Visca!
Barcelona Junta Dimision
2015-02-08 12:21
Cule4life

Du har nog glömt att vi har Vermaelen i sjukstugan. Sen tror jag inte att Godin är en realistisk target, då jag tvekar på att han vill lämna Atletico eller att de vill sälja sin viktigaste spelare till oss.
Barcelona Cule4life
2015-02-08 12:09
Målvakter:
Ter Stegen - Bravo - Masip

Högerbackar:
Alves - Danilo

Vänsterbackar:
Alba - Adriano

Mittbackar:
Pique - Godin - Bartra - Mathieu

Centralt mittfält:
Sergio - Macherano - Rakitic - Xavi - Iniesta - Rafinha - Halilovic

Anfallare:

Messi - Suarez - Neymar - Rues - Adama

Fin realistisk 23-manna trupp nästa säsong vid Januari.
Barcelona Canaletes
2015-02-08 11:45
Läsvärd artikel om klubbens situation och så.
Barto och Piqué som intervjuas.
2015-02-08 11:20
Torres (Atletico): "Suarez is a key player for Barça. He hurt us a lot in the last game. He works very hard, he'll score more soon." [as]
Barcelona Canaletes
2015-02-08 11:00
Härligt att huvudnyheten på TV4-morgon är matchen från igår :p Det inte ofta La Liga har det.
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-08 10:52
Vill du höra en annan "legend"?
Här har du Ronaldo som "svarar" på en reporters fråga...

“Do you want to talk about what happened today or about Cordoba, that was three months [sic] ago now,” he said.

“What do you want me to say? If you were an intelligent journalist you’d ask me questions about today’s game.

“You are not intelligent. Sorry.”
Barcelona Leo y Cesc
2015-02-08 09:40
@barcastuff: Hugo Sanchez (ex-Atletico -Real Madrid): "Neymar's style only pisses off players who don't have his skills, his intelligence..." [cope]

Haha en ärlig Madrid legendar.
Barcelona Neymar11
2015-02-08 09:29
@barcastuff: Barcelona hope new transfer adviser Braida can convince Paul Pogba (21) to join next year. They already tried to sign him last summer. [md]
Barcelona Nemesis 10
2015-02-08 09:09
Någån som har highlights med Ray från Atleticos massaker? Man måste ju bara få höra vad han har att säga hehe.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-02-08 08:11
Jahapp, då var KarmaIsKaranka tillbaka i forumet igen. Alltid lika trevligt! ¤¤¤ Tror att morgondagens matchbild med dåligt väder och tufft och fysiskt spel kommer att gynna Suarez. Förhoppningsvis hänger han äntligen en kasse eller två och förlänger mitt trytande tålamod ett tag till. Jag kan inte klaga på jobbet han lägger ner match efter match med briljant presspel samt löpningar av världsklass men det var knappast det vi köpte in honom för. Dags att plocka fram killern i sig som han gömt sedan gruppspelet i VM och leverera lite för omväxlings skull. Förhoppningsvis är Neymar fortsatt lekfull oavsett väderslag och Messi sprider sitt geni-stoft omkring sig medan vår backlinje är vakna vid fasta situationer. Mittfältet vågar jag inte sia om då man inte vet var man har grabbarna från dag till dag. Iniesta och Busquets är besvikelser så långt och känslan är att den lagdel som varit mest framträdande för Barcelona sedan Laporta är numera den lagdel som sviker oss mest. Tycker Rafinha bör starta imorgon med Mascherano istället för nämnda herrar. Givetvis med Rakitic bredvid sig i triangeln. Atletis utskåpning igår har verkligen satt tonen för vår match som nu är precis lika viktig som när Lucho bänkade Messi och Neymar. Dags att göra om och göra rött! Tre poäng vill jag ha in imorgon - allt annat är oförlåtligt.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-02-08 03:57
fatta hur bra vi har blivit slog den har Atletico Madrid tre gångar om och de slog real utan problem Vi ska vara glada att vi har MSN För BBC kan inte dribbla bort en liggande åsna även om de skulle lägga ihop alla sina dribbling skills
Ronaldinho Gaucho
2015-02-08 03:04
Har nog mest haft oturen att möta nötter. Må den dagen komma när jag möter min motsvarighet på den andra sidan.
Barcelona Gabriel
2015-02-08 02:59
LeoMessi Jag förstår din poäng och det ligger nog självklart något i att man dras till en klubb som delar ens egna värderingar och principer, och då jag finner Real Madrid som den mest dryga och ocharmigaste klubben i världen så innebär ju det också att personer som behöver "hävda" sig (som det beskrivits här inne) lockas av Real Madrids 'vinna till varje pris' stil. Det enda jag säger är att det finns både arroganta och kaxiga culés- och madridistas, samtidigt som alla madridistas verkligen inte är på det sättet. Var bara tvungen att skriva det inlägget då jag inte gillade vart den diskussionen var på väg, vi är bättre än så än att dra alla människor över en o samma kam bara för att man håller på ett visst lag. Så ja, jag förstår poängen, men a äsch, nu är jag så trött att jag skriver i nattmössan, haha. Bona nit!
Barcelona LeoMessi
2015-02-08 02:53
Gabriel Självklart är det inte så att beroende på vilken klubb du håller på så har du en specifik personlighet. Som jag beskrev i mitt inlägg så är dom inte mindre intelligenta än någon annan eller att dom var otrevliga på andra sätt. Jag har bara haft oturen att ha vänner som man inte kan diskutera fotboll med överhuvudtaget och att dom är otroligt arroganta när det kommer till just fotboll, vilket jag själv tycker är lite passande med tanke på hur huvudstadsklubben har betett sig dom senaste åren. Men den kompisen jag har haft otroligt dryga tjafs med är en arsenalsupporter. Varje el clasico så samlades vi ett gäng vänner som höll på real eller barca. Han höll på real när det kom till el clasico, vilket är helt okej, man behöver liksom inte hålla på Barca. Men han var så otroligt uppkäftigt och kaxig, att jag just då ville slå honom medvetslös. Hans hat mot Barca berodde på Messi, han kom aldrig över att Messi gjorde 4 mål mot Arsenal. Så den mest aggressive och jobbige personen i ett kompisgäng som kollade på el clasico var ett arsenalfan haha! Detta ska även tilläggas att jag har känt honom i 17 år och är en av mina absolut bästa kompisar.
Barcelona Gabriel
2015-02-08 02:37
Att alla madridfans skulle vara omogna och bete sig arrogant och utan stil & klass håller jag absolut inte med om, sedan finns det Barçafans som också beter sig på det arroganta och dryga sättet. En av mina närmsta barndomsvänner är madridista, vi gick i samma klass enda från årskurs 4 tills vi tog studenten, och under alla dessa år blev det självklart en hel del give and take mellan oss två när det kom till fotbollen och rivaliteten mellan Barça och Madrid - men det var alltid på ett hälsosamt sätt. Inte en endaste gång började vi bråka eller tjafsa pga rivaliteten, snarare så fanns det och fortfarande finns en viss typ av ömsesidig respekt även om vi självklart retar varandra emellanåt. Däremot så är han väldigt olik de flasta madridfansen när det kommer till vilka åsikter han har, där han redan från dag 1 var emot Mourinho som tränare för dem och han är långt ifrån förtjust i Cristiano. Han är väldigt ärlig och det går att föra vettiga diskussioner med honom. Bortsett från honom har jag även stött på en hel del madridfans som faktiskt inte alls är så som ni beskriver.

Det är viktigt att komma ihåg att ens val av fotbollslag påverkas av så många olika faktorer. Vissa börjar hålla på ett lag pga en spelare, vissa tar efter vad ens pappa gillar, vissa dras till en klubb pga historian klubben har. Men att dömma ut alla fans av ett visst lag är både fördomsfullt och barnsligt enligt mig, det finns både goda och dåliga människor till alla klubbar - både i Real Madrid men också i Barcelona. Många Barçafans var väldigt arroganta och respektlösa under Pep-eran mot andra fans. Minns väldigt många kaxiga kommentarer på Facebook flödet under Pep-eran där alla culés bara vräckte ur sig ena efter den andra kommentaren om hur man skulle pippa andra personers favoritklubbar när man stötte på dom (att det sen också oftast blev så hör inte till saken utan det var bristen på respekt som störde mig).

Så nja, ni får nog öppna ögonen lite mer och inte bara kolla på hur majoriteten inne på Puertan beter sig. Eller så har ni bara haft oturen att stöta på idioter till madridfans.
Barcelona J.Gamper
2015-02-08 02:36
@Baha - Tres Amigos:

Ni är inte ensamma. Märkt exakt samma sak. De kallas inte "Madridiots" för ingenting. Det finns ödmjuka real fans också.. men de gör ju inte mkt väsen av sig så de uppmärksammas inte.
Barcelona Cule4life
2015-02-08 02:30
Varför inte såhär på San Mames ? Längd och styrka i mittlåset, Finess och brytsäkerhet på mitten, Och magi längst fram uppbackade av två ettriga ytterbackar, Och en jäkla stadig bänk... Bravo Alves - Pique - Batra - Alba Rafinha - Macherano - Iniesta Messi - Suarez - Neymar Stegen - Adriano - Mathieu - Sergio - Xavi - Rakitic - Pedro
Barcelona Barcelonistas
2015-02-08 01:53
"Den som skrattar bäst, den skrattar sist. Det är min hälsning till alla cules på Les Rambles." Min hälsning till dig, Real Madrid came to Vicente Calderon 4-n0thing.
Barcelona Barcanist
2015-02-08 01:50
Förresten, någon som uppmärksammade Griezmanns målgest? Såg det nu på repris, ser dock inte hela sekvensen från målet då kamerorna skiftar lite, men jag tror att han kör på Ronaldos målgest där han pekar på sig själv och sen på marken "Estoy Aquí" hehe. Ett halvhån mot Ronaldo alltså, "här är jag, vart är du?" :-)
2015-02-08 01:44
Har någon highlights med Ray på Madrid derbyt?
2015-02-08 01:43
LeoMessi Det är exakt så. Ni bägge tar upp olika perspektiv. Precis, de kan aldrig erkänna något. Även när Peps Barca var bäst i världen var der inget jag personligen skröt om. Jag höll mig ödmjuk och basunerade aldrig ut det. De vann CL en gång och halva världen fick höra det. Vad ska man göra, Madrid fans = neandertalare, Barca fans = homosapiens. Bale är beviset han är länken vetenskapsmännen har letat efter.
Barcelona LeoMessi
2015-02-08 01:36
När man ändå snackar om vänner som är madridfans. Jag har en hel del vänner som håller på dom och dom är väldigt bra vänner och inte dumma på något vis. Men en sak jag har aldrig kunnat diskutera med dom är fotboll för då blir dom otroligt arroganta och trash talkar som ingen annan. Jag själv kan hylla real när jag diskuterar med dom, Speciellt om dom faktiskt har gjort någon otrolig match. Men har aldrig hört något positivt från deras sida. Ett exempel är om dom har vunnit ett el clasico och då kan konversationen se ut så här: Jag: Grattis till vinsten igår, ni var bättre. Dom: Vi knulla er, Barca är sämst! Eller när Pepe filmade sönder och sedan trampade på messis hand så hörde man "Rätt åt Messi, Pepe blev felaktigt utvisad när Alves filmade". Dessa är grabbar jag pluggade tillsammans med när jag studerade till elektroingenjör och det var väldigt klocka grabbar men när det kom till fotboll så var det bara att säga hej då till all logik och intelligens.
Annons: