/spanien/barcelona/forum/3230.aspx/spanien/barcelona/forum/3230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2015-02-08 19:47
Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mathieu Alba - Rakitic Busquets Xavi - Messi Suarez Neymar #fcblive
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Erik Satie
2015-02-08 18:48
Mr. Dashir

ja det är sant. Dock är han inte mer än 18 (?) år gammal. När Messi eller Suarez slutar är det bra om han är kvar som offensiv spelare. Dock kan man kanske använda honom som en allround-spelare.
Barcelona Cule4life
2015-02-08 18:25
Vamooos Suareeeez, Idag ska EL Pistelerooo visa vart skåpet ska stå och bärga hem 3 poäng till Katalonien !!!
Barcelona Skurhink
2015-02-08 18:13
Testar lite då jag inte varit aktiv här på ca 4år, hade ett annat nick förr "Unicef" verkar dock så att de gick i graven med min gamla mail. Jag har följt forumet aktivt, ja nästan dagligen under dom här åren och kul att se någon gammal räv finns kvar Rambla tex. Just i skrivandets stund är jag i Thailand och kommer missa matchen då klockan är efter midnatt här nu! Hoppas på givande diskutioner framöver! Mot 3p! Visca Barca!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-08 18:11
Athletic har tio förluster i ligan varav fyra på hemmaplan. Elche, Córdoba, Atlético och Granada har alla vunnit på San Mamés den här säsongen. Elche, i skrivande stund parkerade på sistaplats, var där och vann för mindre än en månad sen. Jag accepterar ingenting annat än seger ikväll, Lucho ska inte laborera med startelvan utan spela de spelare som presterat fin fotboll den senaste tiden. Jag förväntar mig heller ingenting annat än att laget kämpar för varje närkamp, fokuserar i varje passning och gör allt i sin makt för att ta hem tre poäng till Camp Nou. Senast Real bjöd in oss till kamp om ligatiteln slarvade vi bort chansen och det ska absolut inte få hända igen.

Bravo, Alves, Piqué, Mascherano, Alba, Busquets, Rafinha/Iniesta, Rakitic, Suárez, Neymar och Messi. Det absolut enda frågetecknet för mig är vem som ska starta av Iniesta och Rafinha då jag tycker att Rafinha gjort sig förtjänt av ett förtroende medan Iniesta sviktat. Vampyren är dock värdefull med sin rutin och som spelbyggande motor och i den här matchen vill jag inte ha några onödiga misstag i speluppbyggnadsfasen. Går vi in med 100 % inställning är jag övertygad om att vi vinner för såpass bra är inte Athletic att de ska kunna störa oss under 90 minuter. Undvik tidigt insläppt mål, ta fighten från start för att inte överlåta initiativet till baskerna och försök sedan ta kontroll över matchen.
Barcelona Mr. Dashir
2015-02-08 18:04
Erik Satie

Med tanke på hur vårt anfall ser ut för tillfället har jag svårt att se hur Adama ska få plats, klart att det kommer ske förändringar med tiden, men är ändå attraherad av iden att testa honom som högerback. Tycker också att att som ytter i barcelona är det extremt viktigt att vara bra offensivt.
Barcelona Barcanist
2015-02-08 18:02
Potosi

Jag tror nog den festen vart planerad för ett bra tag sen. Real Madrids spelare har nog fått veta att de skulle få ledigt efter Atm-matchen för ett litet tag sedan, och Ronaldo har antagligen planerat födelsedagsfesten redan då. Inte direkt så att man ställer in den då, trots att det gick dåligt... Vi får iallafall försöka vara liiite objektiva här inne, även om det inte går så bra på den fronten inne på La Puta ;-).
Barcelona dinho the artist
2015-02-08 17:59
Skulle snarare säga att han i dagsläget är alldeles för dålig defensivt för en ytterbacksposition.
Barcelona Erik Satie
2015-02-08 17:48
Mr. Dashir

Adama är alldeles för bra offensivt för att slösas bort som ytterback.
Barcelona Mr. Dashir
2015-02-08 17:22
Skulle vilja diskutera hur framtidens högerbacksposition kommer se ut.

Vad har ni för önskespelare om Dani skulle dra till sommarn? Vad tror ni om den ryktande Danilo från Porto?

Jag skulle kunna tänka mig att ha Adama Traore som högerback, vad tror ni om det? Hade varit minst sagt 2 snabba yttrar i Jorid Alba och Adama
Barcelona Gabriel
2015-02-08 17:16
Hur går tankarna här inne gällande kvällens drabbning borta mot Bilbao? San Mames är förmodligen La Ligas 3:e svåraste bortamatch att hämta 3 poäng hos efter Bernabeu och Calderon, och Barcelona brukar sällan åka hem med vinsten i bagaget efter besök i Baskien. Jag förväntar mig en hård och intensiv match ikväll, ett Bilbao som kommer vara lika energifyllt och taggade som vanligt när dem ställs mot oss på deras hemmaborg. Det jag vill se av vårat lag ikväll är 100 inställning, vilja och intensitet - jag vill se att klubben verkligen vill vinna La Liga den här säsongen och tänker ta allt i egna händer. No more screw ups.

Gällande startuppställningen så hade jag formerat laget så här:

Bravo
Alves - Bartra - Piqué - J.alba
Raktic - Mascherano - Rafinha
Messi - Suarez - Neymar

Vill helst se Bartra starta i backlinjen mest eftersom jag vill ha Mascherano på mittfältet istället för Busquets. Hans nonchalans och loja inställning, samt hans val av att ofta leka Ronaldinho på egen planhalva är ingenting jag vill riskera att se ikväll på den dessutom, enligt rapporter, vattniga San Mames. Jag föredrar krigare före finlirare på mittfältet, därför är även Rafinha återigen i min startelva före Iniesta - även om Rafinha också har väldigt mycket trolleri i sina fotbollsskor, men också är mer av en krigare än vad Andrés är. I anfallet, inga konstigheter, Messi - Suarez - Neymar ska fortsätta sätta skräck i motståndarlagens backlinje. Förhoppningsvis kan Suarez få igång sitt målskytte ikväll, tror matchen ikväll kan passa honom bra faktiskt.

A por los 3 puntos y con 1 punto de distancia!
Barcelona Potosi
2015-02-08 17:09
Vad är det för lallare i dagens sport?

Såg nu att C.Ronaldo gick ut och firade trots storförlust samma dag.
Ärligt talat, när jag var yngre och sportade och förlorade på t.ex min födelsedag så åkte man ju hem och var allmänt deppig resten av kvällen.

Barcelona Barcelonistas
2015-02-08 16:54
Intressant att La Puta skyller Ronaldos dåliga form på Irina. Men att förlora en nära vän och gammal tränare som Tito påverkade givetvis inte Barca när dom gick igenom en dålig period. Elr när Abidal drabbades... Man gör allt för att hitta ursäkter när det gäller ens eget lag. Men när det gäller Barca då är det andra regler. Tvi 1000 gånger om på varenda en inne i La Puta.
Barcelona Leo y Cesc
2015-02-08 16:49
@Zyzz:

Att göra slut med en brud som aldrig brytt sig om honom ens kan inte va jobbigt.

Barcelona Pepsi Garderoba
2015-02-08 16:33
@Barcelonistas:

Tycker synd om Atleico som bara vann med 4-0, borde varit 7-0.

Barcelona Messidinho_10
2015-02-08 15:50
Vilken kung!!!
Barcelona Barcelonistas
2015-02-08 15:28
Hörde jag 4-0? Atleticos seger är ljuv!
Barcelona Liatzo
2015-02-08 15:23
Messi drabbades av återkommande skador. Madridpressen var ute efter hans huvud när man mer eller mindre dagligen publicerade lögnaktiga artiklar om Leo och hans familjemedlemmar. Rättegången mot honom, men intressant att se hur "San" Iker och Xabi Alonsos skattefiffel effektivt sopades under mattan. Och slutligen bortgången av Tito (må hans själ vila i frid), en person som stod Leo väldigt nära. "Det där är bara en massa bortförklaringar", påstod alla Madridistas. Allt det ovan nämnda skulle knäcka nästan vem som helst, men Leo har kommit tillbaka starkare än någonsin och spelar återigen sin fotboll på en utomjordisk nivå OCH detta med ett leende på läpparna. Men tänk om "The Rock" hade stulit Antonella... Usch, hemska tanke!
Barcelona LeoMessi
2015-02-08 15:22
DM1982 Moget av bollkallen:)
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-08 15:15
@Diar Shekha:

Det är ingen fotbollsklubb längre, utan världens dyraste cirkus!
Barcelona DM1982
2015-02-08 15:14
Inte för att jag tycker att bollkallar ska fula sig men detta är roligt.
Barcelona Diar Shekha
2015-02-08 15:11
Tänk om Barcelona torskade med 4-0 och spelarna gick & s-ö-p på kvällen? Föreställ er all hyckleri från Madrid pressen då.

CR7 hade tydligen fest och firade sin föddelsedag igår ikväll om jag inte missförstått, spelare som Marcelo och James var där. Det här äger alltså SAMMA dag som man förlorar mot Atletico Madrid med hela 4-0. Vilka förebilder!! Stackars fansen. Titta på Marca och AS's hemsidor.
Barcelona Barca Barca
2015-02-08 14:53
@Kricko:

Där kom den nyheten jag väntat på, tack :)
Barcelona dinobarca
2015-02-08 14:50
Grabbar om ni inte läst denna så rekommenderar jag denna starkt, bland de bästa och mest informativa artiklarna om klubbens styre sen Rosell tog över #JuntaDimisión
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-08 14:47
Om han sparkas och om man inte hittar en ersättare så tänker jag att Jordi Roura skulle kunna vara OK för jobbet.
Barcelona Andresito
2015-02-08 14:46
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Kaptensbindeln ligger alltid på Xavis plats, oavsett om han startar eller inte.
Barcelona Kricko
2015-02-08 14:40
Tomorrow there will be a meeting to decide the future of Eusebio. The club considers a change before things get more complicated. [rac1]

Äntligen...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-08 14:37
Bara lite smaskigheter inför kommande matchen ikväll mot A-BIlbao.

Kolla på den här videon från omklädningsrummet Bilbao. De visar matchkläderna spelarna ska ha på sig. I slutet av videon visar de Xavi's matchkläder och där ligger kaptensbindeln. Om han ska starta matchen blir jag orolig för poängtapp.

Han har ju inte spelat på länge. Anser ni att Lucho borde starta med Xavi??
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-08 14:23
Barcelona LeoMessi
2015-02-08 14:14
I övrigt så har jag full förståelse för att ens prestationer kan dala vid ett eventuellt uppbrott med ens partner.
Annons: