/spanien/barcelona/forum/323.aspx/spanien/barcelona/forum/323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-28 14:31
[QUOTE=S.Eto'o]Förlåt men tror du verkligen vi skulle vinna mot sociedad borta eller celta vigo hemma med stora siffror utan Messi, suarez, iniesta, bravo samt mascherano? Du må tycka att dagens real är dåliga men det bortser inte faktumet att de har 14 raka segrar i la liga och det skämtar man inte bort. Tror den här säsongen blir riktig tajt in till det sista men eftersom vi har äntligen fått en bred trupp, grejar vi ligan. [/QUOTE] Ja det tror jag, varför skulle vi inte med den truppbredden? Och varför räkna du bort Iniesta, istället för vem i RM?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S.Eto'o
2016-08-28 14:15
@El Pistolero #9:

Förlåt men tror du verkligen vi skulle vinna mot sociedad borta eller celta vigo hemma med stora siffror utan Messi, suarez, iniesta, bravo samt mascherano?
Du må tycka att dagens real är dåliga men det bortser inte faktumet att de har 14 raka segrar i la liga och det skämtar man inte bort.

Tror den här säsongen blir riktig tajt in till det sista men eftersom vi har äntligen fått en bred trupp, grejar vi ligan.

2016-08-28 14:00
Efter att ha sett RM igår o sett att Atletico kryssat (igen) mot en nykomling så är det bara att konstatera - Vi är vår egna fiende till ligaguldet. Ska vi börja tappa ledningar hemma mot Deportivo o sånt så kan det bli tufft men 100% fokus varje match o ingen ska kunna hota oss. RM har många brister, de känns inte som de är tillräckligt bra taktiskt och många av deras spelare agerar väldigt nonchalant utan boll. Längesen jag såg RM så här dåliga på Bernabeu. Atletico har enorma problem med att luckra upp bussar. Två kryss mot nykomlingar. Känns väldigt idéfattigt o man måste kunna luckra upp bussar om det ska bli en ligatitel. Första stora steget mot ligatiteln ikväll mot Bilbao! VAMOS!
2016-08-28 13:44
San Mamés hate Matéu Lahoz. He sent off more players of Athletic (8) in his refereeing career, than any other club. Record with Matéu Lahoz as referee in all competitions - Barça: P25, W18, D5, L2; Athletic: P26, W6, D4, L16. Barça is yet to lose a league game with Matéu Lahoz as the referee. Drew 4 out of the 20 games though.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-28 13:15
Härligt med match ikväll! Vad gäller startelvan så är det här första gången på länge som det inte är helt lätt att gissa hur elvan kommer se ut med tanke på truppen vi har. Spelar Mascherano eller Umtiti, Alba eller Digne, vilka får chansen på mittfältet och vem startar med Messi och Suarez i anfallet? Många frågor och det är underbart! Personligen hoppas jag på följande elva: Ter Stegen Roberto -Pique -Umtiti -Alba Rakitic -Busquets -Gomes Messi -Suarez -Arda Förvisso har ju Digne spelat riktigt bra, men känns som Alba som tidigare mött Bilbao på San Mames vet vad som väntar om man säger så. I övrigt ser jag fortfarande att vi inte har bekräftat Paco? Om han nu ska presenteras redan imorgon måste vi väl bekräfta det officiellt idag, se till att få det gjort nu!
Vlom
2016-08-28 12:48
@enkos:

Via länktipset finns det en bild som fastslår att Morata faktiskt befann sig i offside.
Barcelona Cessi - 3
2016-08-28 12:25
Jag kom på en bra sak. den 2 april spelar Barcelona borta mot Granada och den 9 april spelar de mot Malaga, också borta. Jag ska fan flyga till Costa del sol för att se båda matcherna. Det är ju långt kvar till april men man flyger en gång och får se Barca två gånger under en vecka bara.

Ska börja planera redan nu. Det kommer att vara varmt då och blir en mini semester. Hoppas att någon av er blir också intresserad då sytet med det här inläget är att visa vad jag upptäckte i la liga kalender.
Barcelona Gabriel
2016-08-28 12:21
Katalano Ja just det, Rafinha. Herregud, truppen vi sitter på är äntligen något värt att hänga i granen. Äntligen! Känns som att det egentligen bara är Piqué, Messi och Luis Suarez som inte är ersättbara i det här laget.
Barcelona DM1982
2016-08-28 12:09
[QUOTE=Gabriel]Edit: Hehe, glömde totalt av att vi köpt Cillessen, om han är tillgänglig för spel är det självklart att han ska sitta på bänken istället för Masip. Sen ska Iniesta givetvis spela om han är startklar. [/QUOTE] Hans papper är inte färdiga ännu så han kan inte spela.
Barcelona enkos
2016-08-28 11:38
Juan Andújar Oliver, en tidigare fotbollsdomare i Spanien som idag jobbar för Marca säger att Moratas mål igår mot Celta var en solklar offside och att målet borde aldrig godkänts. b92
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-28 11:28
Och masip hehehe......22 manna trupp har vi. Med marlon santos är det 23 spelare
Barcelona Katalano
2016-08-28 11:24
Gabriel

Du glömde ändå bort Rafinha också. Riktigt stark trupp.

Jag håller med dig om önskad uppställning i dagens match. Finns inte en position jag vill byta spelare på.
Barcelona Gabriel
2016-08-28 11:12
Förresten, vilket sjukt lag vi har den här säsongen. Kolla den här truppen: ter Stegen Cillessen - Roberto Vidal Pique Mascerano Umtiti Mathieu Alba Digne - Rakitic Busquéts Iniesta Denis Suárez André Gomes - Messi Suarez Neymar Arda Paco Alcacer (utgår från att han är klar) Det är en galen trupp, helt galet bra faktiskt. Luis Enrique har inga bortförklaringar den här säsongen eller ursäkter.
Barcelona Gabriel
2016-08-28 11:08
Edit: Hehe, glömde totalt av att vi köpt Cillessen, om han är tillgänglig för spel är det självklart att han ska sitta på bänken istället för Masip. Sen ska Iniesta givetvis spela om han är startklar.
Barcelona Gabriel
2016-08-28 11:07
Hur hoppas ni att vi ställer upp ikväll? Personligen hoppas jag framför allt att Umtiti får fortsatt förtroende från start, dels för att han gjort det väldigt bra när han fått spela, men också eftersom han är betydligt bättre på huvudet än vad Mascherano är och som alla vet så är Bilbaos största anfallsvapen Aduriz huvudspel. Jag är rädd för att vi kommer få problem i försvaret om Mascherano spelar pga det. Sen hoppas jag också på Digne från start, han känns mycket säkrare defensivt än Alba och även han är bättre på huvudet vilket lär behövas mot fysiska Bilbao. Utöver det så hoppas jag att vi får se André Gomes spela ikväll. Tycker att Denis har visat att han besitter kvalité och är en väldigt bra fotbollsspelare, även om hans sista match mot Betis inte var strålande. Men jag hade velat ta upp Denis i anfallet ikväll istället för Arda, även om Arda gjort det bra de senaste 2 matcherna. Denis är snabbare, ett bättre hot i djupled och pressar bättre än turken. Min startelva för ikväll: Marc-André ter Stegen Roberto - Piqué - Umtiti - Digne Rakitic - Busquéts - André Gomes Messi - Luis Suarez - Denis Suarez Bänk: Masip Vidal Mascherano Mathieu Alba Arda Munir (?)
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-28 11:06
Förutom Mathieu och iniesta som är skadade, samt Neymar och Cillessen
Barcelona B-Guden
2016-08-28 10:39
Är alla spelare tillgängliga idag?
Barcelona enkos
2016-08-28 08:28
@Davids3:

Nu finns det dessutom en ny kanal som sänder La Liga mat her och heter LaLigaTV. De börjar långt innan avspark och slutar långt efter med intervjuer med m m.
Barcelona Reymar
2016-08-28 01:20
@Blaugrana91:

Nej! Ledningen förtjänar inte beröm efter att att ha missköttt klubben. Men du är nog bara färgad för du älskar denna ledningen med Bartomeu i spetsen och missar absolut inte chansen att hylla dom vid varje tillfälle. Peace.
Barcelona Davids3
2016-08-28 01:08
Fler och fler börjar få upp ögonen för den här Emre Mor. Helt galen är han. Hur han accelererar med bollen från stilla stående, det har jag inte sett någon göra bortsett från Messi. Känns som han har potentialen att bli hela fotbollsvärldens största namn om 7-8 år om han får rätt vägledning. Just nu är han lite rastlös med bollen. Fick inte göra inhopp för Dortmund i ligan.
2016-08-28 00:34
[QUOTE=Skurhink]Blugrana91: Att sommaren skulle ge oss dessa spelare hade man aldrig vågat drömma om! Vi kunde i januari inte ens hosta upp 18M för Nolito!?! Att vi överskridit budgeten den här sommaren känns helt ok med tanke på hur åldern ser ut i truppen. Nästa sommar kan vi skriva av Marlboro och förmodligen Arda! Flytta upp Marlon och ta hem Munir och ev om det inte fallit väl ut med Vidal och Roberto då lägga pengarna på en Bellerin. [/QUOTE] Varför Arda? Nästa sommar är han 30 år, knappast mycket. Mathieu håller jag med om. Bort med honom redan detta fönster, helst. Skadebenägen rökare....
Barcelona Blaugrana91
2016-08-28 00:32
[QUOTE=Mdawg]Vi hade en budget på 60m. 31,6m i försäljning ger oss ett tak på 91,6m. Med klubbens beslut om att Gomes transfer tas ur kommande fönsters budget håller vi oss alltså direkt under nuvarande budgettak. 123-35=88 (<91,6) Robert fixar. [/QUOTE] Väldigt bra jobbat av klubben och Robert verkar vara rätt man för jobbet. Ledningen förtjänar också beröm för hur man hanterar ekonomin.
Barcelona neymar JR
2016-08-28 00:27
Okej Paco vill verkligen spela i Barcelona och det beteendet tar en långt i mina ögon trots att jag var emot värvningen först. Blir kul att se vad han kan göra i en fungerande klubb och med världsspelare omkring sig.
Barcelona DM1982
2016-08-28 00:20
[QUOTE=Davids3]Varför heter la liga nu "LaLiga Santander" ? [/QUOTE] Ny sponsor. Santander är en bank.
Barcelona Davids3
2016-08-28 00:18
Varför heter la liga nu "LaLiga Santander" ?
Barcelona Mdawg
2016-08-28 00:11
[QUOTE=Blaugrana91]Inför sommaren så pratades det om att klubben var i en tuff ekonomisk situation, nu några månader senare har vi värvat följande: Denis Suarez, Umtiti, Digne, Andre Gomes, Cillesen och mycket snart Paco Alcácer! Total har vi värvat för €123M, med facit i hand en dyr sommar men dem värvningar vi har gjort har varit både nödvändiga och otroligt spännande! Dock har vi sålt för ungefär €31M, så netto förlusten blir €92M. Ganska mycket över budget iof.. ;) [/QUOTE] Vi hade en budget på 60m. 31,6m i försäljning ger oss ett tak på 91,6m. Med klubbens beslut om att Gomes transfer tas ur kommande fönsters budget håller vi oss alltså direkt under nuvarande budgettak. 123-35=88 (<91,6) Robert fixar.
Barcelona Skurhink
2016-08-28 00:04
Blugrana91: Att sommaren skulle ge oss dessa spelare hade man aldrig vågat drömma om! Vi kunde i januari inte ens hosta upp 18M för Nolito!?! Att vi överskridit budgeten den här sommaren känns helt ok med tanke på hur åldern ser ut i truppen. Nästa sommar kan vi skriva av Marlboro och förmodligen Arda! Flytta upp Marlon och ta hem Munir och ev om det inte fallit väl ut med Vidal och Roberto då lägga pengarna på en Bellerin.
Barcelona Barca - Puyol
2016-08-28 00:04
Räkna inte bort At.Madrid. De försöker hitta formen.
Barcelona Andreas-
2016-08-28 00:01
Nu kan vi verkligen räkna bort Atletico. Hade inte lagen precis under varit så jävla dåliga hade dem riskerat att missa topp 4.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-27 23:48
Inför sommaren så pratades det om att klubben var i en tuff ekonomisk situation, nu några månader senare har vi värvat följande: Denis Suarez, Umtiti, Digne, Andre Gomes, Cillesen och mycket snart Paco Alcácer! Total har vi värvat för €123M, med facit i hand en dyr sommar men dem värvningar vi har gjort har varit både nödvändiga och otroligt spännande! Dock har vi sålt för ungefär €31M, så netto förlusten blir €92M. Ganska mycket över budget iof.. ;)
Annons: