/spanien/barcelona/forum/3210.aspx/spanien/barcelona/forum/3210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona påfågeln
2015-02-10 01:44
Gabriel: Det verkar så, TV4 vill visa Alingsås - Sävehof i handbollens elitserie klart, prioriteringen av spansk fotboll är tydlig...

Se matchen på Sky Sports 5 via Acestream istället, brukar fungera väldigt bra :)
Barcelona Gabriel
2015-02-10 01:12
Gick igenom tv-matchen och såg att enbart den andra halvleken visas på onsdag med matchstart 21:00? Någon får gärna rätta mig ifall jag har fel, stämmer det verkligen?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zick9
2015-02-10 01:08
@Neymar11:

Jag tycker att han var bättre under Tito.
Barcelona Neymar11
2015-02-10 00:46
Maestro Xavi Ytterligare en som har tagit enormt kliv den här säsongen. Visst Alba har varit bra men nu har han blommat ut riktigt. Passningsspelet och hans teknik kunde vara kantig förut men nu briljerar han där med och har slutat stressa upp sig själv
Barcelona Jontteee
2015-02-10 00:44
@FCB_Messi:

Vart kan man se det?
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-10 00:44
Alba was the Barcelona player with most passes (114) vs Athletic. @Barcastuff
Före Xavi?! Wat?! Alba är op.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-10 00:36
Vänta vänta.... Ser jag rätt? Vår cupmatch mot Villarreal spelas kl 20.00 medan Bilbao-Espanyol spelas kl 22.00! Det var fan på tiden att vi spelar cupmatch tidigare än 22.00. En riktig jävla skräll.
Barcelona FCB_Messi
2015-02-10 00:24
Messi har gjort 47 poäng (33 mål 14 assist) på 28 matcher hittills . På dom 28 matcherna så har han blivit man of the match hela 20 gånger !
Barcelona FCB_Messi
2015-02-10 00:20
Maradona när han var som bäst och spelade för Napoli så gjorde han 115 mål på 259 matcher . Messi i dagsläget har spelat 298 matcher och gjort 265 mål .
Barcelona Júnior.
2015-02-10 00:15
Nemesis 10

Tips: Följ youtubekanalen FCBHDWorld. De lägger alltid upp highlights med Ray Hudson ett par timmar efter slutsignalen.
Barcelona Gio Style
2015-02-09 23:46
@Nemesis 10:

Någon har redan länkat, här till höger kan du hitta den under "Dagens länktips i forumet" :)
Barcelona Nemesis 10
2015-02-09 23:36
@westinho - Sergio #5:

Syftade på highlightsen med Ray, har inte sett den än.
Barcelona westinho - Sergio #5
2015-02-09 23:28
@Nemesis 10:

1:25 in i klippet
Barcelona Nemesis 10
2015-02-09 23:24
@westinho - Sergio #5:

Pallar någon av er att länka till klippet? :)
Barcelona westinho - Sergio #5
2015-02-09 23:16
@Gio Style:

Håller med! Men glöm inte Xavis djupledslöpning där, underbar spelförståelse!
Barcelona Gio Style
2015-02-09 23:11
Kollar igenom highlightsen med Ray.
Messi är så sjukt jävla bra just nu, smekningen till Xavi i första är fotbollsporr!
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-02-09 23:04
Jag håller med allt ni har skrivit om Bale. Även om han nu gjorde mål mot oss och mål I CL så har han verkligen inte övertygat spelmässigt, särskilt denna säsong. En annan värvning som många skrattade åt, James Rodriguez har ju ändå övertygat. Skrattade också åt den värvningen samt summan men måste ändå säga att han har lyckats väldigt bra hos de vita.
Barcelona Neymar11
2015-02-09 23:03
@barcastuff: Most assists in Liga in last 25 years (as far as stats go back, all teams): Figo 105 - Messi 105 - Xavi 95 - Alves 92 #fcblive [via mrchip] Det här kallas för respekt, alla Barcelona spelare inklusive Judas för en stund En högerback med 92 assist, vet ni hur sinnessjukt det är. Killen med flest mål har flest assist, löjligt är vad det är
Barcelona Gio Style
2015-02-09 22:56
Happy times i Barca :) Underbart spel, dödlig trio och rensningar av rätt folk!
Nyval väntar runt hörnet dessutom, vad fort det kan svänga i fotboll :)

Angående Zidane så ska vi inte blunda för att han var en gudomlig spelare.
Visst höjs många spelares status i efterhand trots att de medverkat i bra landslag i VM men han klev fortfarande fram när det behövdes som mest.

Däremot tycker jag att Iniesta inte får den uppskattningen han förtjänar.
Han är där uppe med Zidane utan tvekan. Vunnit allt och avgjort stora turneringar trots att det inte är hans styrka.
Iniesta är bland dem bästa mittfältarna i historien!

Rambla~

Jag tror att den nya coachen kommer att göra det bra.
Visst har det inte gått så bra den här säsongen men vi får inte glömma bort att han tappade många spelare. Munir, Sanabria, Adama, Kaptoum m.fl är alla spelare som skulle kunna lira i Juvenil A. Munir hann väl bara att göra en säsong där och Sanabria var ju en sell out.
Vet inte om Kaptoum har lirat nåt med Juvenil A denna säsong men det är rätt tydligt att de saknar spets offensivt, ingen som stänker in bollarna likt Munir och Dongou tidigare gjort.
När han hade bra spelare till sitt förfogande vann han ju trots allt CL.
Barcelona IlTriplete
2015-02-09 22:48
Lion24 Slösa inte din tid på Madrid-fans. Jag har sagt samma sak sen 2010 och 5-0 vinsten när vi såg hur överlägsen Messi är på alla olika plan. De inbillar sig själva att CR är bättre, låt dem. Jag hade gjort samma sak om jag var Madrid-fan och inombords visste att Leo var den bättre av dem två.
Barcelona Erik Satie
2015-02-09 22:42
Lion24

"Mehranm" är det största trollet på hela SF (efter El Pasillo som tyvärr har gått under jorden efter 4-0-förlusten), honom skall man inte ta på allvar...
Barcelona Lion24
2015-02-09 22:25
Jag ser att efter min ''uppsats'' om Messi vs Cristiano tog väldigt hårt på vissa i Puertan. Jag menar det, väldigt hårt. När jag läser deras inlägg så är det som om jag kan se deras ledsna själar. Allvarligt talat, väldigt väldigt hårt. Läs själv och läs mellan raderna. Om det finns EN person som säger att Cristiano är en överskattad spelare, en dålig spelare, oprofessionell, inte är en av världens bästa spelare så kommer jag inte ta den personen på allvar. För den personen har just avslöjat att han inte är allvarlig. Antingen så trollar han eller så hatar han, inget mer med det. Jag har aldrig sett en liknande fanboy som en viss ''mehranm'' på Puertan. Aldrig. Kolla genom hans inlägg. Inga som helst kunskaper inom ämnet fotboll. Har endast en förkärlek till spelare och ingenting mer. Mehranm och alla maränger, Cristiano Ronaldo har gjort 28 mål. Vi vet, du vet, han vet, Messi vet, alla vet. Vi är inte blinda. Vi förstår. Vi kan också säga 8 CL mål. Så? Det är där som mehranm och väldigt många maränger brister i ämnet fotboll. Efter all statistik och nummer så tar det stopp. Gud vet vad vi Barcafans kan göra med statistik och nummer angående Messi vs Cristiano. Målen leder Ronaldo men lämna alla nummer, berätta för mig vad som sker i spelet på plan. Det är det jag vill veta, det är det jag vill diskutera, det är det jag menar. Är det inte en EXTREMT STOR skillnad på båda två? Nr 7 som springer IFRÅN bollen, nr 10 som springer TILL bollen. Skillnaden mellan Cristiano och Messi i spelet på plan, UTAN NUMMER, är som himmel och jord. Vi kan också ta nummer och statistik om ni vill maränger. Vi kan ta all statistik på hur många fler lägen Messi skapat åt sina lagkamrater, hur många fler dribblingar han har gjort, hur mycket mer involverad han är i spelet. Men jag behöver inte nummer för att förstå fotboll. Har Cristiano gjort 28 mål och leder skytteligan så har han varit en bättre målskytt. Jag personligen åker ner till Madrid och ger honom guldskon om ni så vill. Blir det per automatik, hokus pokus att Cristiano blir en bättre spelare som helhet? Är Lacazette och Gignac bättre än Ibrahimovic för att dom gjort fler mål än Ibra? Det är galenskaper. Sluta kolla bort och låtsas som om det kommer någon via dörren varje gång Cristiano har bollen. Man vet att det EXTREMT sällan sker något anmärkningsvärt. Är det inte ett par överstegsfinter, släppa bollen mot hörnflaggan, försöka slå ett slå inlägg med vänstern som träffar en motståndare och resulterar i en hörna eller få en passning, ta emot bollen, stå still några sekunder med bollen, tro eller ''lek'' som att du ska göra nåt men sen i slutändan blir det en enkel passning bak och snällt få lämna bollskötandet till någon annan så finns det inte så mycket mer än mål förutom ett par väldigt sällsynta tillfällen där det kan hända något spektakulärt. Maränger, om Cristianos uppgift endast är att göra mål, hur kan han vara bättre än en spelare som gjort 3 (tror jag) mål färre den här säsongen och som är en minst lika bra måskytt trots att den har väldigt få egenskaper som Cristiano inte har och trots att denne också får sköta playmaker rollen? Cristiano har 1 uppgift, och det är att göra mål. Alltså är han en målskytt (av klass dessutom). Messi har 2 uppgifter, göra mål och komma ner och bygga spel, vem är mest komplett då? Hur i skogen kan Cristiano vara en bättre spelare om Messi håller i stort sett samma nivå som Cristiano i målskyttet och som DESSUTOM får ta på sig playmaker rollen? Hur kan detta vara logik? Vart finns den i så fall?
Barcelona the cameroonians
2015-02-09 22:20
jaha, så kom dagen till slut då till och med Bartomeu insåg det vi alla andra redan konstaterat - att Eusebio tappat allt och inte är rätt man för att träna B-laget.

Juvenil A-coachen Vinyals kommer alltså ta över vilket inte är så förvånande, och han kommer återförenas med flera av sina gamla adepter. Det sägs att han är en tränare som är bra på att coacha spelarna individuellt och gillar att vara nära spelarna. Hans filosofi är kortpassningsspel i högt tempo och det är inget konstigt med tanke på att han själv gått igenom la Masia från 14-årsåldern men kom aldrig att få debutera i A-laget.

Nu väntar 5 matcher mot lag som ligger precis ovanför B-laget i tabellen, och ett par segrar kommer krävas för att laget ska komma på rätt köl igen och inte hamna under nedflyttningsstrecket. Första provet blir hemma mot Alaves på lördag.

Personligen ser jag mest fram emot att få se hur Vinyals kommer spela Adama, Munir och Halilovic. Det är de som har förmågan att hitta på något offensivt och som kan sätta sig själva eller andra i bra lägen. Jag hoppas att Vinyals i alla fall inser att Munir inte är mittfältare och att varken Dongou eller Sandro ska spela som yttrar.

En av de största utmaningarna blir dock att sätta försvarsspelet som varit allt annat än bra. Ortolá har räddat backarna gång på gång och hela backlinjen måste lyfta sig om det ska bli fortsatt spel i Segundan även nästa säsong.

Men viktigast av allt är att plantera lite självförtroende i spelarna så att de får ut det mesta av sin talang. Och det bästa receptet för detta är att vinna.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-09 21:58
Man får inte glömma att det var Laporta som anställde Luis Enrique till Barcelona B efter Pep tog över A-laget. Så om nu Laporta kommer (om han ens ställer upp i valet) och Luis Enrique har en bra säsong så kommer nog Laporta att låta Lucho stanna.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-09 21:34
Om Laporta tillät Reijkard vara kvar i klubben så länge det gick bra då kommer han behålla Enrique. Varför spela Peps spel när alla som inte är Pep är bara en dålig imitation av Pep. Den dagen Pep kommer tillbaka till Barca som tränare kan vi spela exakt likadant igen. För det är hans spel och han är mästaren på det spelet. Man måste lära sig att bita ihop, gå vidare och njuta av nuet. Lucho gör det bra och jag har inte sett ett kvickare anfallsspel än Messi, Neymar och Suarez tillsammans. De hittar varandra mer och mer för varje match och det är en fröjd att se. Matchen mot Bilbao var väldigt speciellt för att Neymar och Messi hittade varandra trotts att Suarez spelade centralt. Vi kommer få se mer Magi a la Peps bästa dagar mellan de tre. Jag blir inte förvånad om en liga match slutar 8/9-0 till oss. Borta mot Bilbao var det ytterst nära.
Barcelona Blaugrana91
2015-02-09 21:09
[QUOTE=zick9]Jag letade upp lite komedi från Puertan :) [/QUOTE] Haha undra vart denne El Pasillo tagit vägen föresten? :)
Barcelona NeymarForPresident
2015-02-09 20:27
@Lion24:

Mycket bra inlägg:)
Barcelona zick9
2015-02-09 20:27
@El Pasillo |:

Jag letade upp lite komedi från Puertan :)
Barcelona Gabriel
2015-02-09 20:22
L.A.M Det är verkligen inte Ronaldo jag oroar mig för på Alves kant, snarare Marcelo precis som jag sa. Har precis kollat klart på hela 3-1 förlust matchen för att analysera den. Real Madrid anfaller HELA den första halvleken på så sätt - inlägg på inlägg på inlägg, framför allt via vänsterkanten. Medans andra lag använder mitten som en referenspunkt i deras anfallsspel och slår ut bollen åt kanterna mestadels för att bredda spelet och dra isär motståndarlagets lagdelar - och sedan slår bollen tillbaka in i mitten (när de fria ytorna skapats) för att hitta instick, använder R.Madrid mitten mestadels för att slå ut bollen på en av kanterna, där de sedan matar inlägg på inlägg för att skapa ett tryck. Under hela den första halvleken hade vi spelmässigt full kontroll på Real Madrid, men trots den kontrollen lyckas ändå Madrid med att kvittera just pga deras kantspel från Marcelo. Dem har också 3 stycken nästan exakt likadana situationer i den första halvleken där Benzema är nära på att göra mål alla av de 3 tillfällena, men både turen och ribban stod den gången i vägen. Det var precis likadant förra säsongen på Bernabeu. Vi dominerade första halvleken rejält spelmässigt, men Madrid lyckas att både kvittera och ta ledningen på det sättet - inlägg via vänsterkanten till Benzema. Det där är utan tvekan Real Madrids största hot mot oss och en helt medveten taktik ifrån Ancelotti. I den andra halvleken i årets match gör dem deras 2-1 mål på en hörna och 3-1 efter en grov tabbe från Iniesta. Efter det var vi helt uppgivna och hade gett upp matchen, Madrid började först då att kontra. Dessutom spelade Messi tillsammans med Suarez på högerkanten i den matchen, men det hindrade knappast Marcelo från att ta sig upp och anfalla. Till skillnad från förut har Marcelo dessutom blivit en mycket smartare fotbollsspelare och ytterback, han väljer numera vilka lägen han ska gå upp och anfalla från när han ska stanna tillbaka och hålla sin yta. Marcelo har utvecklats och är en av Madrids viktigaste spelare offensivt sätt med tanke på den typen av fotboll Real Madrid spelar. Jag vill neutralisera deras anfallsspel så mycket som möjligt och jag är helt övertygad om att man gör det bäst genom att ta bort Marcelos inläggsspel till Benzema. Som lag kontrar dem inte alls lika frekvent längre som de gjorde under Mourinho, dem spelar en viss typ av possessionsfotboll - skillnaden med deras possessionsfotboll och våran är att vi anfaller via mitten, medans dem använder mitten för att snabbt slå ut bollen mot kanterna där dem sedan fyller på med en av deras mittfältare till just den kanten för att försöka göra kombinationsspel för att ta sig förbi ytterback och närmsta mittback. Nu blev det här ett väldigt långt och ganska så rörigt inlägg men jag hoppas att du förstod. Jag tog mig verkligen igenom hela matchen för att överanalysera, inte bara matchens höjdpunkter. Real Madrid kommer att försöka spela på samma sätt igen på Camp Nou, även om jag tror att dem kommer försöka kontra lite mer än vad dem gjorde på Bernabeu då det är på bortaplan. Men en sak är säker, deras största hot heter Marcelo och Benzema för oss. Lyckas vi förbereda oss och till en viss del neutralisera deras inläggsspel från vänsterkanten så är väldigt mycket vunnit rent defensivt.
Barcelona Andresito
2015-02-09 20:11
Tror inte detta har tagits upp här inne:

Reus verkar förlänga sitt kontrakt med ett år till 2017 och även eliminera utköpsklausulen.
Så gör en sann klubblegend, förhoppningsvis kan han hjälpa Dortmund tillbaka till toppen för att sedan lämna för barndomsdrömmen Barcelona år 2016 när han har 1 år kvar på kontraktet.
Annons: