/spanien/barcelona/forum/3206.aspx/spanien/barcelona/forum/3206.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2015-02-11 19:19
Barcelona XI vs Villarreal: Ter Stegen; Alves, Pique, Mathieu, Alba; Mascherano, Rafinha, Iniesta, Suarez, Messi, Neymar.
Barcelona Mdawg
2015-02-11 19:15
Gåshud. Messi i sammarbete med Adidas, en liten filmsnutt med väldigt bra budskap i länktips!
Barcelona Barcelonistas
2015-02-11 19:07
Borde inte vi låta anfallet vila också? Är rädd att MSN ska bli slitna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Erik Satie
2015-02-11 19:04
Härligt med masken på mitten! Nu får Busi välbehövlig vila, Rakitic likaså. Hade dock hellre sett Bartra än Mathieu på mittbacken.
Barcelona Mdawg
2015-02-11 19:02
Fin elva med Mascherano på mitten, men känner mig mer säker med Bartra på mittbackspositionen än med Mathieu. Hoppas vi håller nollan och lägger in minst 1 balja i första halvlek. Helst 2-3 st. Så kan vi byta friskt tidigt i andra!
Barcelona Diar Shekha
2015-02-11 18:59
#Villarreal Asenjo; Mario, Musacchio, Ruiz, Costa; Jonathan, Pina, Bruno, Cheryshev; Gio y Vietto.
Barcelona Mdawg
2015-02-11 18:58
@Junta Dimision:

Blir alltför ofta irriterad på deras kommentatorer är allt jag minns, eftersom de från gång till gång missar väldigt mycket regelmässigt. När det gäller offside och frisparkar/fouls/hands främst.

Men kanske inte är så lätt. För om man jämför med TV12, TV4 sport eller något annat med svenska kommentatorer som jag tittat på, så är verkligen sky sports världklass.. Haha
Barcelona Junta Dimision
2015-02-11 18:57
Fin elva! Hade dock gärna sett Pedro starta ikväll, han får nog göra det i helgen isåfall.
Barcelona Diar Shekha
2015-02-11 18:56
Underbart med Mascherano på mittfältet.
Barcelona Barclasico
2015-02-11 18:54
Barcelona line-up (official): TerStegen - Alves Pique Mathieu Alba - Rafinha Mascherano Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive
Barcelona Erik Satie
Mdawg

Ray Hudson är för jävla skön.

MAGESTERIAAL!!
Barcelona Junta Dimision
Mdawg

Av vad jag har märkt är de väldigt biased till Gareth Bale vilket är förståeligt då han ändå är britt. Tycker dock Sky Sports håller hög nivå, medan Ray är bara totalt kreativ i sina uttryck.
Barcelona Mdawg
2015-02-11 18:51
@El capitano[Culee:
Tycker ibland att kommentatorerna dock inte håller så hög klass på SKY SPORTS, speciellt då jag ser Real Madrids matcher, de är sjukt enögda alltför ofta. Kan inte vara objektiva för 5 öre.. Däremot älskar jag beIN Sports kommentatorer. Ray Hudson!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2015-02-11 18:48
Haha kommentatorerna på SKY SPORTs är riktigt jävla sköna, Såg ett klipp på där Messi gör ett frisparksmål mot Real madrid och då säger expertkommentatorn såhär: - That is world class.. och då svarar hans partner såhär: - No Jerry that is Messi class, that's above World Class. Så vi har fått ett nytt ord för att beskriva mål i Messis klass :)
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2015-02-11 18:05
Lionel Messi - The Record Breaker - Documentary (HD)

Bra dokumentär och ladda inför Villareal matchen!
Barcelona NoGo™
2015-02-11 17:53
@BlueRed:

Yes TV4 Play Premium sänder hela.
Barcelona BlueRed
2015-02-11 17:41
Men tv4play bör väl sända hela matchen?
Barcelona Kröjf
2015-02-11 17:21
FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Nån måtta får det väl ändå vara med dyrkandet av Messi som soloartisten the one and only. Många av hans fantastiska passningar vore inte möjliga, med mindre än att någon som Neymar (eller Suarez för den delen), gör en perfekt timad löpning i kraft av spelintelligens och explosivitet. Det är den springande punkten. Och det krävs allt annat än träben, för att som Neymar hänga med i det teknikkrävande kortpassningsspelet alá "onetouch", i all den stund Messi skruvar upp tempot ytterligare ett snäpp i straffområdet med dess omnejd. Allt sker med blixtens hastighet i en lustiger dans, som inte så sällan utmynnar i att Neymar får äran att avsluta cirkusen med ett mål (förvisso si och så med just den saken senast men snart 20 är inte illa pinkat av ett träben) It takes two to tango" brukar det heta, Och nog är det argentinaren som är den som FÖR alltid. Men ensam står sig till och med han slätt. Sen förstår jag att Neymar11 vill ha in Messi centralt (själv föredrar jag nuvarande variation eftersom det minskar förutsägbarheten vilket ju gynnar laget i sin helhet). För det har funnits matcher där Neymar inlett med ett par strålande och patenterade solonummer, för att sen falla bort ur matchen med bolltapp och enkla passningar bakåt eller i sidled, samt ett och annat resultatlöst skott. Samtidigt som Messi härjat i "ensamt" majestät på "sin" högerkant och därigenom tvingat motståndarförsvaren att kliva upp ur skyttegravarna. Som dom grävt ned sig i under flera säsonger i visshet om var han "stått". Och istället springa honom till mötes i hopp om att få stopp på honom och hans fruktade passningsfot. För att därigenom öppna upp sig för djupledspass, som inte varit så gångbara förut. Och dessutom tvingas motståndarlag öka avståndet mellan sina försvarare i sidled, vilket skapar ytor för Suarez m fl att utnyttja, när som Messi nu också närmar sig nedifrån kanten med stormsteg och ojämna (viktigt!) mellanrum. Det är nog snarare denna dimension än Suarez löpvilja i sig, som gör den skillnad som bisittare Martin Åslund försökt göra gällande som sanning (står för övrigt inte Suarez lite väl ofta offside så som Zlatan en gång gjorde?) Hur som helst. Så fort Messi tar sig inåt centralt och minskar avståndet mellan sig och framförallt Neymar, så får vi se synkroniserat samspel av sällan skådat slag. Och trivselfaktorn dem emellan gör säkert sitt till. Fotboll brukar inte bli sämre av att spelarna tycker att det är roligt så vitt jag vet. Så att Messi är den som likt Ronaldinho en gång i tiden gjorde honom bättre, är den som bidrar till att Neymar m fl "träben" stundtals briljerar, betyder inte att han ensam ska ha äran för detta faktum. Fotboll är och förblir en lagsport. It takes ten outfieldplayers for a game of football alá FC Barcelona.. Och på Camp Nou ikväll, kommer ett stort skepp lastat med "träben", som gjorda för att sänka ubåten.Tror jag. Om den sen visar sig vara sänkt innan TV 4 startar sin sändning, må så vara. En för alla, alla för en, det är väl fortfarande Barcas signaturmelodi?
Barcelona Mr. Dashir
2015-02-11 16:42
Tjena!

Hittade en riktigt schysst analys av bra sekvenser så kallade "freeze frame moments" från bilbao-matchen. Mkt nöje!

Mvh
Barcelona Canaletes
2015-02-11 16:29
hahahah!! Kolla på El Chiringuito. Tomás Roncero sekunder från stroke. Hoppas ambulansen var på plats i fall att...
Barcelona Erik Satie
2015-02-11 16:14
Barcelona har alltså gjort sin bästa start på året på 59 år. Hoppas det håller i sig nu.
Barcelona LeoMessi
2015-02-11 15:52
Satie Hoppas att han och rafinha får starta ikväll. Känns som att pedro också kommer att starta, var längesen han gjorde det.
Barcelona Erik Satie
2015-02-11 15:49
hoppas rafinha startar ikväll. Det är han väl värd.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-11 15:25
@Ronaldinho Gaucho:

Du tror väl inte att vi har upptäckt det nu??? Det är bara det att vi låter det gå för att vi har vunnit nio matcher efter varandra. Annars skulle hela forumet skrika varje dag, sälj honom, köp honom, sälj denna, bänka denna och skicka dem till B-laget..

Vi njuter/eller jag njuter men vi/jag skulle njuta ännu mer om de åtminstone gjorde mål hälften av det Messi levererar fram eller, eller att de levererar till honom 1/3 av det han trollar fram åt dem varje match..

Vem vill ni starta i mitten idag förutom Rakitic??? Vad jag har märkt är att Busquets får mycket hjälp när Rakitic spelar med honom.. När vi möte A-Bilbao i helgen var Xavi bra men han var lite långsam i det defensiva jobbet.
Ronaldinho Gaucho
2015-02-11 15:07
Lustigt att ni upptäcker ineffektiviteten först nu. Har själv tappat hår av allt Sanchez missat 2011-2014 som Messi serverat på silverfat.

Neymar har ändå gjort 23 mål på 27 matcher ... 2 fler än vad Sanchez gjorde HELA förra säsongen ... och vi är bara halvvägs. Bara att njuta.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-11 14:31
Vilken dålig kyla våra spelare har alltså....

Om Messi fick alla såna passar som han ger till sina lagkamrater skulle han ligga på 60+ mål. Det är han som skapar allting som är farligt hos oss. Det Neymar och Suarez hjälper till på planen är attta 1/3 av markeringarna som bruka vara på honom.

Oooh Messi, när ska dina lagkamrater ge dig såna passar åtminstone varannan match. Jag tror att till med jag skulle lyckas göra ett och annat mål med de passningarna Messi levererar varje match till halva laget..

Vilka träbenta spelare vi har när man tänker efter. Hoppas på att effektiviteten börjar öka nu när det vankas tuffa matcher...

Vi kan inte hålla på fortsätta missa såna läge om vi vill vinna åtminstone en tung titel..
Barcelona LeoMessi
2015-02-11 14:08
Gabriel Det är sinnessjukt hur låg utdelning Messi har på sina framspelningar. Kolla suarez, han har 8 assist redan och han har skapat typ 1/100 av chanserna Messi har skapat hittills. Känns som att dom tappar kylan totalt när Messi passar fram, känns som att det ligget en förbannelse över det hela.
Barcelona Gabriel
2015-02-11 13:58
Herregud vilken spelare Messi är, allt detta från bara denna säsongen dessutom. Killen borde ligga på 30+ assist redan, men hans lagkamrater missar alldeles för mycket. Jag har aldrig sett en spelare som skapar så mycket chanser varje match vecka in och vecka ut, han är helt otrolig. Någon som verkligen borde skärpa till sig framför mål efter alla smörpassningar han får av Messi är Alba - Alba hade redan kunnat göra typ 10 mål den här säsongen om han blev lite bättre framför målet, och det som en ytterback.
Barcelona the cameroonians
2015-02-11 13:51
TerStegen - Alves Pique Mathieu Alba - Busi Masche Iniesta - Messi Suarez Neymar Så skriver Sport att startelvan kommer att se ut. Om sådant är fallet verkar det som att Lucho räknar med att ubåtarna parkerar bussen & satsar på kontringar vilket vår tränare hoppas att el Jefecito kan sätta stopp för bättre än exempelvis Rakitic. Personligen vill ja se Bartra från start idag, men han får nog vänta till ligamatchen mot Levante.
Barcelona Kröjf
2015-02-11 13:38
Så länge vi slipper reklamavbrott mitt under pågående match, så får vi väl nöja oss med att TV 4 bara visar 2:a halvlek av världsklassunderhållning.
Annons: