/spanien/barcelona/forum/3205.aspx/spanien/barcelona/forum/3205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2015-07-28 15:49
[QUOTE=Rambla~]Ja om de betalar en summa som motsvarar Elches skuld, ca 7m. De åkte ur, finns inget mer att tillägga. Tillåts de köpa sig till en uppflyttning efter det är det en skandal. [/QUOTE] Instämmer, har man åkt ut så ska man inte komma tillbaka sådär. Problemet verkar vara att Barcelona är det enda laget som kan slanta upp pengarna, inga andra lag fixar det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-28 15:06
@Liunil Masse:
jag är inte emot nolito. jag syftar på priset=) helt sjukt om det stämmer. jag menar 18 mille plus skatter. 200 miljoner alltså. haha han är värd max 10. finns en anledning vrf han bänkades i benfica min vän=) tecken på att det inte funkar på toppnivå. en spelare jag inte hade varit emot är shaqiri från inter. tror det hade varit grymt faktiskt. tror han accepterar bänk oxå nu är han bänkades i inter. eller cuadrado, eller ta hem tello. det här är spelare vi skulle kunna få. men vi är ute efter nolito haha. vårt kära barca håller på att bli ett skämt.
Barcelona Rambla~
2015-07-28 15:00
Ja om de betalar en summa som motsvarar Elches skuld, ca 7m. De åkte ur, finns inget mer att tillägga. Tillåts de köpa sig till en uppflyttning efter det är det en skandal.
Barcelona DM1982
2015-07-28 14:56
[1/3] Elche will get relegated to Segunda División B (Spanish 3rd division) due to debt problems. [via @CoralRubio] [2/3] Barcelona B could now have the chance to return to Liga Adelante for next season. Intressant.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-28 14:54
King-puyi Nolito har utvecklats enormt, han är lätt bättre än Lavezzi och dessutom en egen produkt. Jag hade inte varit emot det iallafall.
Barcelona 11-9-10
2015-07-28 14:53
Oj vilket lag atletico har nu, förstärkt defensiven med. Senast in deras gamla vänsterback
Barcelona Rambla~
2015-07-28 14:36
Basselona Höjdes till €150m när han förlängde kontraktet till 2019 i våras.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-28 14:06
vad är det jag läser nolito för 18 mille? släppa adama, deulofeu o ta in nolito? vart e vi på väg? vad är det lucho egentligen vill? känns ju som att han vill fucka laget. det han gör är ju bara inte klokt o skrattretande. fine deulofeu o adama är oprövade. men för dom pengarna celta kräver kkan jag näma 10 pers som är bättre än nolito och skulle acceptera bänk. lavezzi t e x. stämmer alla dessa silly rykten så börjar jag på fullast allvar på att lucho jobbar för perez. uppdraget fucka la masia
Barcelona Basselona
2015-07-28 13:47
Rambla

Vad har Busquets för utköpsklausul? Vore kul om Wenger möter den ;)
Barcelona Rambla~
2015-07-28 13:25
@barcastuff: English club Arsenal are interested in Barcelona midfielder Sergio Busquets (27), who signed a renewal until 2019 in February. [sport] Ok, jag ska inte gnälla på Wenger eller Arsenal nu. Utan det är Sport man borde kasta skit på. Varför publicerar de ens sådan här skit? Var får de dessa scoop ifrån? För inte har väl Wenger gått och blivit senil nu också och tror sig kunna ro denna värvning i hamn? Då har han en övertro på sin klubbs dragningskraft kan jag tycka.
Barcelona Rambla~
2015-07-28 12:45
Förklara för mig poängen med att ta in Nolito i sommar när han först får spela i januari? Då blir ju även Arda och Vidal dessutom tillgängliga. Behöver de två kanske en partner att spela kort med under hösten?
Barcelona petersays
2015-07-28 11:41
Men nu måste jag väl ändå undra - varför ska vi plocka in Nolito om Pedro drar? Varför inte hellre låta ex Rafinha spela på kanten eller låta Dongou eller Adama få några minuter? Vi har en trio som Lucho inte kommer rucka på annat än i CDR-matcherna. Och så har vi Sandro och Munir - vi har Iniesta som kan spela kant - och så har vi alla ynglingarna jag räknade upp. Så varför i hela friden ska vi plocka in Nolito och sätta honom på bänken ett halvår?! Han har ju redan misslyckats i laget en gång. Edit: Även Vidal och Turan kan ju spela kant utan större problem.
Barcelona the cameroonians
2015-07-28 10:54
Profilanalys gällande Aymen Abdennour som ryktats till oss.

Igår vände han dock i sin övertygelse att komma hit när han pratade om att han inte ville gå i clinch med Monaco. Han passade också på att svara på intresset från Milan och ansåg att den italienska före detta storklubben är på samma nivå som Barcelona - "a great team".
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-07-28 09:17
Hade valt Nolito om Pedro lämnade.
Barcelona 11-9-10
2015-07-28 01:21
@barcastuff: Barcelona want Pedro (28) to play the European Super Cup, player wants to leave. Celta winger Nolito (28) is an option if Pedro leaves. [md] Detta hade jag faktiskt gillat
Barcelona Barca4life98
2015-07-28 01:11
Smogen har rätt. Vi ska lugna oss tills någonting händer. När det gäller Adama så tror jag att han kommer få sina chanser denna säsong. Om jag inte har fel så var han skadad och kunde inta vara med i Spaniens u19 trupp. Kanske just därför han inte är med laget på USA-turnén? Inte 100% redo kanske. Jag menar varför skulle vi sälja; Pedro och Deulofeu annars? Adama kommer då vara den ända riktiga yttern som vi har kvar då? Angående Samper och Halilovic så tror jag att dom båda kommer stanna. Halilovic går på lån och Samper kommer stanna hos oss nästa säsong. Samper fick trots allt debutera redan förra året i CL dessutom. Jag kan mycket väl ha fel dock... Försöker sprida lite optimism bara :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-28 00:34
Barcelona director Braida has met with representatives of Monaco defender Aymen Abdennour (25), who can leave for 20+M. [sport]

Har Sport någon trovärdighet när det gäller det här.

Det som är bra med Aymen Abdennour är att han spelar som vänsterback också.
Barcelona Smogen
2015-07-27 23:16
Waow...ok folk. Tror vi ska chilla lite när det gäller alla rykten på spelare. Den dan klubben bekräftar att vi släpper tex. Adama till Bayern för 2 mille då kan vi börja klaga. Glöm inte att det heter silly season av en anledning.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-27 22:31
@G14_en: Barcelona conceded only two headers this season, fewer than any other team in the top 5 leagues. This is amazing, hoppas på noll nästa säsong :)
Barcelona Liunil Masse
2015-07-27 22:09
Böter efter böter. Bartomeu, mesen alla trampar på.
Barcelona Rambla~
2015-07-27 21:56
Klubbar brukar få €500-1000 i böter när fans ropar racistiska glåpord. När det buas på en nationalsång handlar det om minst €100,000 eller mer. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Barcelona PUYOL555
2015-07-27 21:44
Rambla~

Vi snackar här om business på klubbens bekostnad där inkluderar korruption pga idiotiska intressen. Man kan kalla det pengar tvätt på ett eller annat sätt. Alla som pysslat med det inklusive Laportas stuff vet att någon som exempelvis oss kan märka det, men ändå vi kan inte GÖRA ett skit.

Man kan bara inte påpeka Italienarna längre, det börjar lukta starkt här I Barca. Jag tål inte längre sånt skit. Vart tar klubben vägen om 10-20 år???Vem vet vad Real o andra spanska klubbar gör!!!

GER UPP HOPPET OM INTEGRITET I KLUBBEN!!!!
2015-07-27 21:00
Spanish government propose to give Catalan independence organizations fines of €170000 for promoting anthem whistles at cup final

Snacka om att lägga mer ved på elden.

Som om katalanerna inte lidit tillräckligt under finanskrisen.
Barcelona DM1982
2015-07-27 20:43
[QUOTE=the cameroonians]Spanska kommissionen för antivåld föreslår att bötfälla Barcelona med €66000 för att det visslades under nationalsången i samband med cupfinalen. Athletic förslås att bötfällas med €18000. Jag undrar hur mycket politikerna i Madrid påverkar kommissionen i denna fråga. [/QUOTE] Hur kom de fram till de olika summorna? Räknade de decibel på buandet? Känns bara pinsamt att bötfälla för att folk buar.
2015-07-27 20:34
Spanska kommissionen för antivåld föreslår att bötfälla Barcelona med €66000 för att det visslades under nationalsången i samband med cupfinalen. Athletic förslås att bötfällas med €18000. Jag undrar hur mycket politikerna i Madrid påverkar kommissionen i denna fråga.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-27 20:18
@Rambla~:

spikat!
Barcelona Yellow cake
2015-07-27 20:15
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Ja go for him. Det jag kan sakna med Mascherano som mittback är längden och huvudspelet, vilket jag tycker är en väldigt basal egenskap som mittback. Mascherano gör det bra, och efter denna säsong kan jag knappt säga nåt negativt om honom som mittback. Men, jag har i 5 säsonger hoppats på ett köp av en grym mittback. Här har vi en som borde gå att få lös till ett hyfsat pris väl?
Barcelona Rambla~
2015-07-27 20:04
Det är någon som stoppar pengar i egen ficka vid dessa märkliga värvningar av mediokra brassar. Detta har hållit på sedan värvningarna av Henrique och Keirrison. Det går inte och skylla bara på Barto (även om han är ansvarig nu för Douglas och nu den här Gerson), för de andra värvades av Txiki under Laportas tid. Väldigt skumt att en f.d. medlem av styrelsen (Marc Ingla) under Laporta har ett ägandeintresse i denna Gerson. Sanllehi och hans brasilianske kontaktperson (minns inte namnet nu) håller på med något skumt för varför ser de till att vi får dessa brassar som vi kunde vara utan? Kommission och arvoden vid dessa transfers, i vilka fickor hamnar de i? Var det inte också ett virrvarr av olika kommissioner och arvoden i samband med Neymars värvning? Här ligger en hund begraven
Barcelona Yellow cake
2015-07-27 19:58
@DM1982:

Jag är med på din poäng. Jag har alltid varit svag för snabba spelare. All-time favorit är Marc Overmars. Men jag håller med dig, det är sällan som de allra snabbaste spelarna blir de "bästa" spelarna.. det räcker oftast att vara hyfsat kvick.

Btw, Barca måste ju ha en av världens topp 5 snabbaste spelare i Alba. Både sjukt snabb på korta sträckor samt har en grymt hög högstahastighet..det hör inte till vanligheten
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-27 18:50
@DM1982:

absolut håller med dig=) men jag tänkte med tanke på transferban och om pedro säljs. klubben har inget att förlora lixom ge han några inhopp fram till januari o tar han inte sin chans låna ut han till rayo elr nåt=). o samma sak med samper.

tycker lucho borde utnyttja vår transferban på mkt bättre sätt.
Annons: