/spanien/barcelona/forum/3202.aspx/spanien/barcelona/forum/3202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona knoxxx
2015-03-22 23:25
CristianoRaul All respekt till dig som vågar dig in här för att gratta, men… Ronaldos gula kort för filmning var bland de mest självklara jag sett. Tyvärr gör han ju sådana dykningar ibland, och allt för ofta resulterar de i straffar/farliga frisparkar. Vilket var precis det han ville. Och visst. Suarez och Neymar FÖRSTÄRKTE en hel del. Men det gjorde även Pepe och Isco. Skulle de också ha "4-5 röda"? Om jag var du skulle jag låta bli att kasta spjut i radhus... Edit: Och ja, det var offside...
Barcelona Neymar11
Freeyourmind Nu får du lugna ner dig, byta neymar med isco?! Hell no
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Acrobat
Ta det lugnt nu. När vi ställs mot bra motstånd så kommer vi förlora! Barca kan bara vinna mot smålag... eller hur var det nu igen?
Barcelona the cameroonians
@Neymar11:

Okej, såg mer ut som att de inte var överens men jag är glad om det inte var så!
Barcelona Rambla~
2015-03-22 23:24
Jag tycker det är för jävligt hur Ronaldo alltid ska provocera Camp Nou när han gör mål. Seriöst, det är så jävla omoget och barnsligt beteende av honom. Jag vet att han får höra en massa skit men vadå då? Han ska kunna bortse från det och vara professionell ändå. Har ni någonsin sett Messi eller någon annan provocera publiken på Bernabeu när de gjort mål? Trots att även han får höra vidriga saker under varje möte där. Någon i Madrid borde säga åt Ronalod att lägga ner sitt jävla omogna beteende. Nu är det väl ingen risk just på Camp Nou, men sådant beteende han skapa kravaller där publik rusar in på planen för att göra upp. Det finns arenor där publiken knappast tolererar sådant från spelare.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-22 23:23
@Rambla~:

Wow, vad är det vi missar där???

Såg bara när Masken och Pique manade på att kriga.

Eller det såg ut så från min vinkeln
Barcelona Acrobat
2015-03-22 23:22
Haha El Pasillo alltså! Vilken nolla! Inför El Clasico skrev han att han inte ens var orolig, eftersom Barca "aldrig slår Real Madrid nuförtiden". Efter matchen försöker han att lindra smärtan och skriver att han är stolt som en tupp. Nu har han redan lämnat El Clasico och plötsligt är det Atletico som inte kommer ha en chans i CL. 1 vinst de senaste 5 matcherna... men El Pasillo är stolt! Haha... pajas.
Barcelona Vampíro
2015-03-22 23:22
[QUOTE=Rambla~]Det är första gången den här säsongen som Lucho så markant ändrar en matchbild vill jag tro. [/QUOTE] Absolut. Jävligt intressant att se honom gå till en rak 4-4-2 direkt efter målet. Visar prov på hans taktiska kunnande. Kanske nått man kan köra med i CL i framtiden? Förresten kan inte gräsklipparen köra över Olof Lundh. Fyfan vad han ska gnälla på allt 'filmande". Gå och kolla på din red neck fotboll och håll käft.
CristianoRaul
2015-03-22 23:21
@100% AntiMadridista:

nej missade inte den men om du kollar noga på reprisen så ser du att Piqe lägger upp benet. Jag tycker inte det va frispark till Ronaldo men inte gult kort heller.

Om det va gult så borde Messi haft gult någon gång också pga liknande situation.

Och Suarez och Neymar borde haft 4 röda om det är så.

Men som tur var det intr det som avgjorde matchen.

Hur va det med offsiden? Va det offside?
@Andresito:

Har inte ens klickat på länken du lade upp.

Vill bara ge honom en levet. Om vi kunde byta ut Isco mot Neymar skulle jag inte blunda för sek..
Barcelona Mdawg
Vet inte varför vissa här kritiserar Messi.. Han var inte sig själv först halvlek men fick knappt några bollar å de stängde ned ytorna bra längs kanten. I andra blev det verkligen ändring när han klev in i mitten och när bollarna gick genom honom och upp i anfall blev det direkt farligt. mittfältet såg stabilt ut då han bildade triangel. Han tog även hemjobbat också och lyckades vinna tillbaka mycket bollar genom bra press. Han var motm enligt mig faktiskt, han såg verkligen ut att ha sparat sina krafter till att verkligen ge järnet i slutet, synd bara att casillas stod ivägen..
Barcelona Peshmerge - AS9
Vi kan konstatera att detta har varit bästa veckan i månaden/året för Oss. Slå City-Real på 4 dagar. Det var även målet att göra det. Ja, asså det kan inte bli bättre än så här faktiskt. Denna veckan kanske var jobbigaste/viktigaste för Barcelona 2015. Och dom klarade av uppgiften. Vi är även i försatt bra form än. Hoppas det håller hela säsongen. Annars var spelet bedrövligt ikväll i första halvleken. Man kände dock igen Barca i andra halvleken det gav också vinsten och avstånd på 4 poäng nu i toppstriden. Känns väldigt skönt. Speciellt att det var mot marängerna. Vamos Los Blaugrana!!!
Barcelona Neymar11
2015-03-22 23:20
Direktiv
Barcelona Neymar11
The camerooninas Var inget tjafs utan direktivet, dom bestämde hur dom skulle kontra
Barcelona Rambla~
@Andresito:

Ah, allt frid och fröjd i paradiset då. :D
Barcelona Rambla~
2015-03-22 23:19
@the cameroonians:

Vadå, var det tjafs mellan Messi och Ney?
Barcelona Andresito
@the cameroonians:

"Gör mål för helvete!"

Nä men det kan inte ha varit allvarligt, Neymar la nyss upp en bild på Instagram med Susu och Leo :)
Barcelona Bucko
Underhållande match och skönt med fyra poäng till godo!
Hade dock behövts ett 3-1 mål för att tangera inbördesmöten.

Hoppas laget (speciellt Neymar) kan slipa på sina avslut till Celta Vigo-mötet
CristianoRaul
2015-03-22 23:18
Det här visar hur jävla överlägsen spanska ligan är. Ni våldtog City fast ni gick in 50% och idag va det 50/50.

Haha La liga är la liga.

Grattis till segern och njut.Själv brukar jag inte va nöjd efter en förlust men är otroligt stolt över laget prestation! Vi förlora mot ett lag som är bättre för dagen. Det är så det kommer vara och alltid varit.
Barcelona Rambla~
@Vampíro:

Det är första gången den här säsongen som Lucho så markant ändrar en matchbild vill jag tro.
El Conejo
Bäst idag enligt mig: Alba, Pique, Bravo och (Busken/Xavi)

Om inte dom hade kommit in hade vi garanterat torskat
Barcelona Andresito
@Rambla~:

Nja det är svårt att hitta datum som passar med tanke på CdR och CL. Förr spelades Clásicona senare, dvs april-maj vid kvart/semifinalerna. Real och Barca fick det ändrat och numera spelar man i mars.
Barcelona the cameroonians
2015-03-22 23:17
Skönt för Real att de fick tillbaka Ramos.

Missade markeringen på Mathieu vi 1-0 och upphävde offsiden på Suárez vid 2-1.

Olof Lundh är så jävla bitter. Han borde fan inte ens få vistas inne på Camp Nou och ska hålla sig ifrån la Liga i fortsättningen. Tråkmåns.

Skulle vara intressant att läsa om vad Messi sa till Neymar som fick Masche och Piqué att gå emellan och sära på dem. Var väl typ 5 minuter innan Ney byttes ut.
Barcelona Vampíro
2015-03-22 23:17
Efterlyste det hela dagen men när såg man Barça höja sig sist på det här viset? Oftast så har laget jättesvårt att komma tillbaka spelmässigt efter motgångar men ikväll så ska Lucho ha en eloge. Ett slumpartat mål och hans taktik/byten avgjorde matchen.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-03-22 23:16
CristianoRaul Vänta nu...Missade du Ronaldos filmning när han fick gult kort? Annara tack!
Pique, Alba, Mathiu, Bravo, Suarez och Alves (gav assist till Suarez andra mål) = är stolt över er.

Masken, det var inte din bästa match (Du skämde ut mig lite när du börja ta det för ansiktet när de petade i dig nacken. Bättre kan du..

Neymar, vilken skicka dig till korpen första halvleken men du krigade i andra

Messi, du kunde lika gärna bytas sista 25 minuterna.

Iniesta, sluta dricka vin och börja träna..

Xavi, din gamla räv

Busi, du gjorde helt ok och lugna ner spelet med Xavi som din vapen dragare.

Matchen vinnare = Lucho.. Börja byta ut spelare och ställa frågor din ögat..

Barcelona Rambla~
@papillon:

Äsch, bara att se till att inte hamna på samma poäng då. :)
Barcelona knoxxx
Ney:

Och ge minus till Lucho? Laget kom ut i andra halvlek med ett helt nytt självförtroende. Det var helt tack vare honom vill jag tro...
Barcelona Blaugrana91
2015-03-22 23:15
[QUOTE=papillon]Ett tredje mål hade varit så viktigt. Vid lika poäng med real så tar real ligan på målskillnad. Inte bra... [/QUOTE] Absolut, men tror ej Real tar in dem här poängen. Vi ska vara nöjda även om vi borde vunnit med mer.
Barcelona Vampíro
2015-03-22 23:14
[QUOTE=Neymar11]Vampiro Det var komiskt när ingen ville gå på honom och bli bortgjord haha [/QUOTE] Ja precis, de fick respekt för honom helt plötsligt vilket gav mer utrymme för Suárez och Messi. Jag är ändå nöjd med hans overall insats trots alla Emile Heskey-avslut.
Annons: