/spanien/barcelona/forum/3199.aspx/spanien/barcelona/forum/3199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2015-02-09 22:25
Jag ser att efter min ''uppsats'' om Messi vs Cristiano tog väldigt hårt på vissa i Puertan. Jag menar det, väldigt hårt. När jag läser deras inlägg så är det som om jag kan se deras ledsna själar. Allvarligt talat, väldigt väldigt hårt. Läs själv och läs mellan raderna. Om det finns EN person som säger att Cristiano är en överskattad spelare, en dålig spelare, oprofessionell, inte är en av världens bästa spelare så kommer jag inte ta den personen på allvar. För den personen har just avslöjat att han inte är allvarlig. Antingen så trollar han eller så hatar han, inget mer med det. Jag har aldrig sett en liknande fanboy som en viss ''mehranm'' på Puertan. Aldrig. Kolla genom hans inlägg. Inga som helst kunskaper inom ämnet fotboll. Har endast en förkärlek till spelare och ingenting mer. Mehranm och alla maränger, Cristiano Ronaldo har gjort 28 mål. Vi vet, du vet, han vet, Messi vet, alla vet. Vi är inte blinda. Vi förstår. Vi kan också säga 8 CL mål. Så? Det är där som mehranm och väldigt många maränger brister i ämnet fotboll. Efter all statistik och nummer så tar det stopp. Gud vet vad vi Barcafans kan göra med statistik och nummer angående Messi vs Cristiano. Målen leder Ronaldo men lämna alla nummer, berätta för mig vad som sker i spelet på plan. Det är det jag vill veta, det är det jag vill diskutera, det är det jag menar. Är det inte en EXTREMT STOR skillnad på båda två? Nr 7 som springer IFRÅN bollen, nr 10 som springer TILL bollen. Skillnaden mellan Cristiano och Messi i spelet på plan, UTAN NUMMER, är som himmel och jord. Vi kan också ta nummer och statistik om ni vill maränger. Vi kan ta all statistik på hur många fler lägen Messi skapat åt sina lagkamrater, hur många fler dribblingar han har gjort, hur mycket mer involverad han är i spelet. Men jag behöver inte nummer för att förstå fotboll. Har Cristiano gjort 28 mål och leder skytteligan så har han varit en bättre målskytt. Jag personligen åker ner till Madrid och ger honom guldskon om ni så vill. Blir det per automatik, hokus pokus att Cristiano blir en bättre spelare som helhet? Är Lacazette och Gignac bättre än Ibrahimovic för att dom gjort fler mål än Ibra? Det är galenskaper. Sluta kolla bort och låtsas som om det kommer någon via dörren varje gång Cristiano har bollen. Man vet att det EXTREMT sällan sker något anmärkningsvärt. Är det inte ett par överstegsfinter, släppa bollen mot hörnflaggan, försöka slå ett slå inlägg med vänstern som träffar en motståndare och resulterar i en hörna eller få en passning, ta emot bollen, stå still några sekunder med bollen, tro eller ''lek'' som att du ska göra nåt men sen i slutändan blir det en enkel passning bak och snällt få lämna bollskötandet till någon annan så finns det inte så mycket mer än mål förutom ett par väldigt sällsynta tillfällen där det kan hända något spektakulärt. Maränger, om Cristianos uppgift endast är att göra mål, hur kan han vara bättre än en spelare som gjort 3 (tror jag) mål färre den här säsongen och som är en minst lika bra måskytt trots att den har väldigt få egenskaper som Cristiano inte har och trots att denne också får sköta playmaker rollen? Cristiano har 1 uppgift, och det är att göra mål. Alltså är han en målskytt (av klass dessutom). Messi har 2 uppgifter, göra mål och komma ner och bygga spel, vem är mest komplett då? Hur i skogen kan Cristiano vara en bättre spelare om Messi håller i stort sett samma nivå som Cristiano i målskyttet och som DESSUTOM får ta på sig playmaker rollen? Hur kan detta vara logik? Vart finns den i så fall?
Barcelona the cameroonians
2015-02-09 22:20
jaha, så kom dagen till slut då till och med Bartomeu insåg det vi alla andra redan konstaterat - att Eusebio tappat allt och inte är rätt man för att träna B-laget.

Juvenil A-coachen Vinyals kommer alltså ta över vilket inte är så förvånande, och han kommer återförenas med flera av sina gamla adepter. Det sägs att han är en tränare som är bra på att coacha spelarna individuellt och gillar att vara nära spelarna. Hans filosofi är kortpassningsspel i högt tempo och det är inget konstigt med tanke på att han själv gått igenom la Masia från 14-årsåldern men kom aldrig att få debutera i A-laget.

Nu väntar 5 matcher mot lag som ligger precis ovanför B-laget i tabellen, och ett par segrar kommer krävas för att laget ska komma på rätt köl igen och inte hamna under nedflyttningsstrecket. Första provet blir hemma mot Alaves på lördag.

Personligen ser jag mest fram emot att få se hur Vinyals kommer spela Adama, Munir och Halilovic. Det är de som har förmågan att hitta på något offensivt och som kan sätta sig själva eller andra i bra lägen. Jag hoppas att Vinyals i alla fall inser att Munir inte är mittfältare och att varken Dongou eller Sandro ska spela som yttrar.

En av de största utmaningarna blir dock att sätta försvarsspelet som varit allt annat än bra. Ortolá har räddat backarna gång på gång och hela backlinjen måste lyfta sig om det ska bli fortsatt spel i Segundan även nästa säsong.

Men viktigast av allt är att plantera lite självförtroende i spelarna så att de får ut det mesta av sin talang. Och det bästa receptet för detta är att vinna.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-09 21:58
Man får inte glömma att det var Laporta som anställde Luis Enrique till Barcelona B efter Pep tog över A-laget. Så om nu Laporta kommer (om han ens ställer upp i valet) och Luis Enrique har en bra säsong så kommer nog Laporta att låta Lucho stanna.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-09 21:34
Om Laporta tillät Reijkard vara kvar i klubben så länge det gick bra då kommer han behålla Enrique. Varför spela Peps spel när alla som inte är Pep är bara en dålig imitation av Pep. Den dagen Pep kommer tillbaka till Barca som tränare kan vi spela exakt likadant igen. För det är hans spel och han är mästaren på det spelet. Man måste lära sig att bita ihop, gå vidare och njuta av nuet. Lucho gör det bra och jag har inte sett ett kvickare anfallsspel än Messi, Neymar och Suarez tillsammans. De hittar varandra mer och mer för varje match och det är en fröjd att se. Matchen mot Bilbao var väldigt speciellt för att Neymar och Messi hittade varandra trotts att Suarez spelade centralt. Vi kommer få se mer Magi a la Peps bästa dagar mellan de tre. Jag blir inte förvånad om en liga match slutar 8/9-0 till oss. Borta mot Bilbao var det ytterst nära.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2015-02-09 21:09
[QUOTE=zick9]Jag letade upp lite komedi från Puertan :) [/QUOTE] Haha undra vart denne El Pasillo tagit vägen föresten? :)
Barcelona NeymarForPresident
2015-02-09 20:27
@Lion24:

Mycket bra inlägg:)
Barcelona zick9
2015-02-09 20:27
@El Pasillo |:

Jag letade upp lite komedi från Puertan :)
Barcelona Gabriel
2015-02-09 20:22
L.A.M Det är verkligen inte Ronaldo jag oroar mig för på Alves kant, snarare Marcelo precis som jag sa. Har precis kollat klart på hela 3-1 förlust matchen för att analysera den. Real Madrid anfaller HELA den första halvleken på så sätt - inlägg på inlägg på inlägg, framför allt via vänsterkanten. Medans andra lag använder mitten som en referenspunkt i deras anfallsspel och slår ut bollen åt kanterna mestadels för att bredda spelet och dra isär motståndarlagets lagdelar - och sedan slår bollen tillbaka in i mitten (när de fria ytorna skapats) för att hitta instick, använder R.Madrid mitten mestadels för att slå ut bollen på en av kanterna, där de sedan matar inlägg på inlägg för att skapa ett tryck. Under hela den första halvleken hade vi spelmässigt full kontroll på Real Madrid, men trots den kontrollen lyckas ändå Madrid med att kvittera just pga deras kantspel från Marcelo. Dem har också 3 stycken nästan exakt likadana situationer i den första halvleken där Benzema är nära på att göra mål alla av de 3 tillfällena, men både turen och ribban stod den gången i vägen. Det var precis likadant förra säsongen på Bernabeu. Vi dominerade första halvleken rejält spelmässigt, men Madrid lyckas att både kvittera och ta ledningen på det sättet - inlägg via vänsterkanten till Benzema. Det där är utan tvekan Real Madrids största hot mot oss och en helt medveten taktik ifrån Ancelotti. I den andra halvleken i årets match gör dem deras 2-1 mål på en hörna och 3-1 efter en grov tabbe från Iniesta. Efter det var vi helt uppgivna och hade gett upp matchen, Madrid började först då att kontra. Dessutom spelade Messi tillsammans med Suarez på högerkanten i den matchen, men det hindrade knappast Marcelo från att ta sig upp och anfalla. Till skillnad från förut har Marcelo dessutom blivit en mycket smartare fotbollsspelare och ytterback, han väljer numera vilka lägen han ska gå upp och anfalla från när han ska stanna tillbaka och hålla sin yta. Marcelo har utvecklats och är en av Madrids viktigaste spelare offensivt sätt med tanke på den typen av fotboll Real Madrid spelar. Jag vill neutralisera deras anfallsspel så mycket som möjligt och jag är helt övertygad om att man gör det bäst genom att ta bort Marcelos inläggsspel till Benzema. Som lag kontrar dem inte alls lika frekvent längre som de gjorde under Mourinho, dem spelar en viss typ av possessionsfotboll - skillnaden med deras possessionsfotboll och våran är att vi anfaller via mitten, medans dem använder mitten för att snabbt slå ut bollen mot kanterna där dem sedan fyller på med en av deras mittfältare till just den kanten för att försöka göra kombinationsspel för att ta sig förbi ytterback och närmsta mittback. Nu blev det här ett väldigt långt och ganska så rörigt inlägg men jag hoppas att du förstod. Jag tog mig verkligen igenom hela matchen för att överanalysera, inte bara matchens höjdpunkter. Real Madrid kommer att försöka spela på samma sätt igen på Camp Nou, även om jag tror att dem kommer försöka kontra lite mer än vad dem gjorde på Bernabeu då det är på bortaplan. Men en sak är säker, deras största hot heter Marcelo och Benzema för oss. Lyckas vi förbereda oss och till en viss del neutralisera deras inläggsspel från vänsterkanten så är väldigt mycket vunnit rent defensivt.
Barcelona Andresito
2015-02-09 20:11
Tror inte detta har tagits upp här inne:

Reus verkar förlänga sitt kontrakt med ett år till 2017 och även eliminera utköpsklausulen.
Så gör en sann klubblegend, förhoppningsvis kan han hjälpa Dortmund tillbaka till toppen för att sedan lämna för barndomsdrömmen Barcelona år 2016 när han har 1 år kvar på kontraktet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-09 19:58
Detta Clásico har verkligen potential till att bli något alldeles extra. Real Madrid leder ligan och spelade en fantastisk fotboll under hela hösten. Barcelona är just nu världens bästa lag och absolut ingenting kan stoppa MSN-trion. Vi kommer förmodligen att ligga en poäng bakom och därmed vara i behov av vinst för att sitta i förarsätet under resten av säsongen samt ha det i egna händer. Matchen spelas dock på Camp Nou där vi varit ohyggligt starka genom hela säsongen. I nuläget skulle jag se oss som favoriter men Real har tid på sig att göra ändringarna som krävs och bygga upp formen samt självförtroendet.

Det vi måste göra är att rotera på ett smart sätt. Mittfältsplatserna blir viktigast, Rakitic springer som ett djur varje match och honom vill jag ha frisk mot Real. Busquets och Mascherano bör dela på speltiden utan att någon av dem förlorar flytet på sin normala position. LE måste vara smart och se på spelarna vem som behöver vila. Annars bör vi spela med ungefär samma manskap i varenda match fram tills El Clásico. Anfallstrion har än så länge inte gett några tecken på trötthet. Suárez lär kunna spela alla matcher resten av säsongen och både Messi och Neymar har en inte alltför intensiv spelstil. Det enda jag oroar mig över där är huruvida Neymar ska åka på en ful tackling och skada sig för då tappar vi en dimension i anfallsspelet vi är i starkt behov av för att kunna vinna titlar. På målvaktsposten lär Ter Stegen stå mot City och Bravo fortsätta i ligan, något jag inte är ett så stort fan av. Ter Stegen har gjort det bra hittills men gör han en tabbe lär det vara pga. bristande speltid.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-09 19:47
Gabriel

Jag håller med om att vår högerbacksplats oroar inför El Clásico men du kan ju också vända på det. Messi spelar numera på högerkanten, tror du verkligen Marcelo kan tillåtas samma frihet i offensiven som när Pedro tog hand om högerytterpositionen? Dessutom med Ronaldo på samma kant som knappast är känd för att jobba hem. När man tänker efter lär det bli åka av på den kanten åt båda hållen då varken Alves eller Marcelo har det som krävs defensivt för att få stopp på Ronaldo och Messi. Skillnaden är att vi har Rakitic som ofta hjälper till bakåt, samt Busquets som är fenomenal på att täcka ytor. Real har Kroos och Isco i motsvarande roller. Sen är ju Messis kreativitet och dribblingar betydligt farligare än Ronaldos, men det kan ändå skapas kontringslägen om Alves går upp där vi måste vara vaksamma.
Barcelona Rambla~
2015-02-09 19:42
Förresten, hur mycket utrymme får det i pressen att staden Madrids guldgosse, Fernando Alonso, är misstänkt för grovt skattebrott? Det talas om summor på €42m som har undanhållits den spanska staten.

Går det ens att tysta ner en sådan skandal? I bet Marca kommer göra sitt allra bästa. :P
RedemptionMn
2015-02-09 19:23
Det gäller för Barca att bibehålla formen och fortsätta prestera vecka in och ut. Trötthet kan bli en eventuell faktor som kan störa Barcas spel framöver, men hittills har laget visat prov på god arbetskapacitet. Förhoppningsvis håller sig alla i laget friska. I år är det Madrids tur att få spelare skadad.
RedemptionMn
2015-02-09 19:20
@Barcelonistas:

Håller med att Zidane är hypad. Killen har vunnit allt som det går att vinna, true, men kolla också på vilka lag han har spelat för. Frankrike 1998 var det mest kompletta laget i VM. Man får inte glömma bort stora profiler som t.ex. Blanc, Thuram, Desailly, Lizarazu, Barthez, Petit etc. Samma sak gäller EM 2000. CL vann han med ett Real Madrid lag som redan hade flera världsstjärnor i olika positioner. Zidanes kvaliteer märktes som bäst i vm 2006, där han lyckades ta medelmåttigt Frankrike lag till final. Samtidigt lyckades Messi med liknande bedrift 2014. Statistiskt sett så är Messi dessutom överlägsen Zidane vad gäller klubbtitlar och assist.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-09 19:09
Zidane var dock extremt överskattad i och med hypen. Att killen ska va tidernas bästa spelare är ju ett rent jävla Jocke. Xavi och Iniesta håller jag högre än Zizou. Folk idag tror att Frankrike 1998 var ett skitlag som Zidane bar på sina axlar. Det är rent skitsnack han var inte ens bäst i Frankrike de mästerskapet.
Barcelona Lion24
2015-02-09 19:00
För mig är det sanslöst att det finns vissa som tycker att Cristiano Ronaldo är en bättre fotbollsspelare än Lionel Messi (även om de är väldigt väldigt väldigt få, om man räknar bort fanboysen alltså). Det är helt sjuk. Grejen är den att människan har 2 ögon och vi ser med båda ögonen hur båda presterar på planen. Det är ingen som gömmer sig bakom en sten, det är inga gåtor utan vi SER båda två. Det SKER precis framför våra ögon. En med nr 7 och den andra med nr 10. Hur man kan få nr 7 till en bättre spelare än nr 10 när nr 7 är en EXTREMT (med den status nr 7 ha) begränsad spelare i spelet med boll medans nr 10 är rent av geni i spelet med boll.

Real fansen håller Raul och Zidane väldigt nära sig och jag förstår dom. Raul var en unik målskytt och Zidane var en unik fotbollsspelare på alla sätt och vis och hade en teknik utöver det vanliga. Vi säger att vi ska lägga Cristiano och Messi bredvid en av dom så att vi får se vem som är mest lik varann. Cristiano är en målskytt utav högsta klass och är precis som Raul. Messi är också en målskytt av högsta klass men liknar också Zidane i sitt spel i och med sin fantastiska teknik, sina assist, hur han kontrollerar bollen, hur han ständigt skapar målchanser åt sina lagkamrater osv. Hur kan Cristiano som ''bara'' är en Raul, alltså en målskytt, vara bättre än Messi som är Raul OCH Zidane. Jag jämför inte Messi med Zidane eftersom dom hade olika roller och positioner men det är solklart för alla att dom har den fantastiska ''magicen'' som väldigt få spelare har/haft. Det är helt otroligt egentligen om man tänker på det. Cristiano är 1 spelare, 1 målskytt, ingenting mer. Messi är 2 spelare, målskytt och playmaker.

Om nu någon kommer fram och säger till mig, hörru ''Lion24'', jag anser att Cristiano är en bättre och mer komplett MÅLSKYTT än Messi så förstår jag honom. Jag kan ta den diskussionen med honom också genom att säga att Messi har gjort fler CL mål på betydligt färre matcher, Messi har gjort fler VM mål och Messi har en klart bättre snittmål än Cristiano sett till hela karriären. En mer komplett målskytt? Om det är på att nicka och skjuta med fel fot, finns ju inget annat mer. Jag ser inga hårda skott utanför straffområdet, jag ser inga frisparkar i mål. Grejen är att Messi som är urkass med högern gjort fler mål än Cristiano med sin vänster, finns massor att diskutera men man kan diskutera det ämnet. Men den bästa fotbollsspelaren till helhet?

Det är enligt mig kriminellt att hävda att Cristiano är bättre än Messi speciellt när vi ser bevis framför våra ögon. Det är ett brott mot människan i helhet och man borde dömas i den Internationella domstolen som finns i Haag, Holland för brott. Det är fullständigt absurt och skrattretande.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-09 18:52
Neymar - vi var inte i form i Clasicot. Vi hade en ny tränare och nya spelare pch sånt tar tid. Samtidigt som Real var i sin absolut bästa form. Jag är fullständigt övertygad om att vi just nu hade slagit Real med 3-4 bollar. Dom är värdelösa just nu. Barca,Bayern,Chelsea,Atletico är alla ett par klasser bättre.
Barcelona Neymar11
2015-02-09 18:47
Gabriel Mascherano spelade en hel del högerback i Liverpool med bravur. Men frågan är om inte det är bättre med honom som mittback Batra kan vara ett alternativ men då måste han börja spela matcher som högerback Men samtidigt så är Alves oerhört viktig offensivt oavsett vad man tycker. Man kan inte blunda för det, hans och Messis samspel är fantastiskt Jag vet iaf att jag vill ha Xavi från start i el classico, resten skiter jag i. Man känner sig så oerhört trygg med honom på plan Än idag lider jag av Messis miss, 0-2 och matchen hade varit död det kan jag lova
Barcelona Gabriel
2015-02-09 18:30
Vill helst undvika att prata allt för mycket om Real Madrid här inne (även om det sker en hel del från min sida) då det är ett Barcelona forum först och främst och jag vet att en del här inne kan störa sig på det, men jag måste bara få skriva en sak om Bale. Minns när Real Madrid köpte honom och hur alla deras fans blev överlyckliga, priset var struntsumma. Jag bokstavligt talat skrattade ihjäl mig. Kommer ihåg när han ryktades på väg till Madrid och min bror kom och pratade med mig, han var minsann riktigt orolig över att Bale skulle kunna hamna i Madrid och den oron dämpades knappast efter att de köpte honom. Jag kommer ihåg att jag berättade för honom att Bale är ett träben som är överskattad pga att han spelar i Premier League och att hans teknik aldrig kommer att hålla för spel i den bollskickliga spanska ligan. Nämnde också att Bale och Ronaldo är alldeles för lika varandra i spelsättet och att dem två verkligen inte kommer att kunna klicka med varandra som Ronaldo exempelvis gjorde med Özil och Di Maria som serverade honom mängder med mål. Idag känns det bara så himla skönt att ha fått rätt. Visste att han skulle floppa i Madrid. Så länge Bale är kvar i Madrid kommer jag att vara glad, nu kanske jag ögar som fan och han gör mål mot oss men det spelar ingen roll för det är inte det min poäng är. Poängen är att jag är helt övertygad om att Madrid aldrig kommer att kunna få ut Bales maxpotential samtidigt som Madrid inte heller kommer kunna nå deras fulla potential med Bale i laget. Bale och Madrid är helt enkelt inte bra för varandra, precis på samma sätt som Zlatan och Cesc inte var bra för Barcelona. Hoppas innerligt att United inte är så desperata och dumma att de betalar en megasumma för Bale till sommaren. Han får gärna stanna flera säsonger till i Real Madrid för min del. Det är ingen tillfällighet att Madrids bästa perioder den här säsongen kom utan Bale, dem vann också El Clasicot mot oss utan honom. Minns att jag blev ledsen när han skadade sig inför mötet mot oss. Han tillför inget hot. Visst han gjorde mål mot oss i CdR finalen, wow, I'm so amazed - not. En sista sak om Madrid eller rättare sagt inför mötet mot dem. Om jag fick välja 1 eller 2 spelare jag vill ha bort från deras lag mot oss så är det utan tvekan Marcelo och Benzema. Varje gång vi möter dem slår dem inlägg på inlägg från vänsterkanten mot Benzema som nästan alltid spelar bra mot oss, och tillslut straffar den oss. Det är det enda jag oroar mig för när det kommer till R.Madrid och det uppkommande El Clasicot - deras vänsterkant och inläggsspel. Jag hoppas Enrique har en plan för att försöka stoppa det där. Förra året var det ännu svårare med även Di Maria där, i år är det mest Marcelo vi behöver få stopp på. En tanke jag har haft ett tag är att spela Mascherano som högerback där mot Marcelo, men samtidigt vill jag desperat ha honom som mittback också så jag vet inte, Alves brukar hur som helst ha rätt så stora problem med Marcelo och hans vridningar och vändningar. Det är mer en tanke bara.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-09 18:23
Kebabteaume - givetvis har du rätt angående straffar. En straff är också ett mål, men vad du inte nämnde var Penaldos dykningar i straffområdet. Jag gnäller inte på domaren då han blir lurad av Penaldos filmningar.
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2015-02-09 18:18
@Erik Satie:
Alla lags spelare filmar. Alla lag får billiga straffar. Spanska domarkåren suger.
Barcelona Erik Satie
2015-02-09 18:12
Kebabtraume

förstör inte "viben" här inne :P. Rätt många av deras straffar har tillkommit genom filmningar vilket är fusk. Fusk hör inte hemma på en fotbollsplan.
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2015-02-09 18:05
@Barcelonistas:

Straffar är ju också mål, dömda straffar tyder ju på en del farligheter i straffområdet ändå.

Förstår inte besattheten i att ständiga rapa statistik om Reals trio där framme. De gör ju skitmycket mål och är rätt bra de med. Räcker det inte att konstatera att Barcelonas trio levererar just nu och verkar vara inne i ett stim. Hur påverkar det ditt liv att även Reals trio råkar göra jäkligt mycket mål? Vad finns det att hämta där?

Du övertygar ju ändå ingen, alla här inne tycker ju som du och det är väl bra så?
Barcelona papillon
2015-02-09 18:02
Skulle Bartomeu lyckas få in en grym sportchef så hoppas jag att han blir kvar som president. Bartomeu före Laporta alla dagar i veckan.

Det är inte bra politik att sparka alla hej vilt så fort det går lite dåligt. Med det resonemanget så hade LE inte varit kvar och då hade vi förmodligen inte sett detta hungriga/utvilade Barca idag.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona KiNg-PuYi
2015-02-09 17:27
asså neej neeejjj eller joo neeej joooo det är sant Eusebio är borta!!!
Barcelona Barcelonistas
2015-02-09 17:17
Njuter av vårt spel just nu. MSN = 62 mål BBC = 60 mål då är 13 av målen straffar. BBP BALE-Benzema-Penal
Barcelona Neymar11
2015-02-09 17:17
Rambla~ Han blev ju av med sina spelare som han nu kommer ha i b-laget. Tror att den som kommer gynnas med är Halilovic. Den här tränaren förstår sig på talangutveckling samt fotboll Och det kan inte direkt bli värre
Ronaldinho Gaucho
2015-02-09 16:53
Först Zubi ut.

Nu Eusebio ut.

Snart Bartomeu ut.

2015 är ett bra år. Ett mycket bra år.
Barcelona Rambla~
2015-02-09 16:43
Hm, Jordi Vinyals Juvenil A spelar kanske tom ännu värre än Eusebios Barca B. Juvenilerna har haft en tung säsong. De ligger endast på 5:e plats i en serie på 17 lag och hela 17 poäng efter Espanyol.

Ja det är bara att hoppas att Barca B tänder till under Vinyals.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-09 16:38
Fan vad bra man mår just nu. Spelet är helt fantastiskt, lagmoralen på topp samtidigt som man gör sig av med dököttet. Det jag älskar mest är hur hungriga alla spelare känns på titlar och hur de förstår att vi måste jobba tillsammans för att uppnå målen. Vi kan fortfarande förbättra vissa aspekter i spelet för att fullständigt blomma ut men det finns inga tvivel om att det också är möjligt att vinna CL med nuvarande system. Bara inga skador på topptrion förstör någonting.
Annons: