/spanien/barcelona/forum/3196.aspx/spanien/barcelona/forum/3196.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-02-09 17:17
Njuter av vårt spel just nu. MSN = 62 mål BBC = 60 mål då är 13 av målen straffar. BBP BALE-Benzema-Penal
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-02-09 17:17
Rambla~ Han blev ju av med sina spelare som han nu kommer ha i b-laget. Tror att den som kommer gynnas med är Halilovic. Den här tränaren förstår sig på talangutveckling samt fotboll Och det kan inte direkt bli värre
Ronaldinho Gaucho
2015-02-09 16:53
Först Zubi ut.

Nu Eusebio ut.

Snart Bartomeu ut.

2015 är ett bra år. Ett mycket bra år.
Barcelona Rambla~
2015-02-09 16:43
Hm, Jordi Vinyals Juvenil A spelar kanske tom ännu värre än Eusebios Barca B. Juvenilerna har haft en tung säsong. De ligger endast på 5:e plats i en serie på 17 lag och hela 17 poäng efter Espanyol.

Ja det är bara att hoppas att Barca B tänder till under Vinyals.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-09 16:38
Fan vad bra man mår just nu. Spelet är helt fantastiskt, lagmoralen på topp samtidigt som man gör sig av med dököttet. Det jag älskar mest är hur hungriga alla spelare känns på titlar och hur de förstår att vi måste jobba tillsammans för att uppnå målen. Vi kan fortfarande förbättra vissa aspekter i spelet för att fullständigt blomma ut men det finns inga tvivel om att det också är möjligt att vinna CL med nuvarande system. Bara inga skador på topptrion förstör någonting.
Barcelona Rambla~
2015-02-09 16:35
@Andresito:
Ja du, det roliga är ju att Lucho ville ha Mathieu, till varje pris. Han sket i vad det kostade. Jo tack, det märkte vi nog när räkningen dök upp. :P
Barcelona ElRaval
2015-02-09 16:35
Svårt det där med Eusebio.

Givetvis med facit i hand borde han sparkats tidigare. Men så sa vi om Lucho också. Nu åtta matcher senare är många av oss glada att ett beslut togs i lugn och ro istället för att impulsivt.
Barcelona Rambla~
2015-02-09 16:33
@Andresito:

Ja fy fan vad gott att sopan äntligen är borta. Tydligen hade Zubi ett väldigt stort förtroende för Eusebio. Inte då så konstigt att han fick sitta kvar så länge och nu förstår jag att Zubi ljög och lurade Oscar Garcia när han lovade honom att ta över Barca B. Istället förlängde han Eusebios kontrakt ytterligare 1 säsong.

De hade en ung och superintressant tränare inom klubben, Rubi. Han gjorde ett grymt jobb med Girona för några säsonger sen med väldigt små resurser. Misstaget att skicka ut honom och istället förlänga med Eusebio kommer jag aldrig begripa även om det är Zubi det handlar om. Han ger ordet inkompetens en helt ny innebörd. Varför tog de ens in Rubi från första början? Bara för att sätta ut koner åt Tito? När Tata dök upp var Rubi helt plötsligt överflödig. När Tata lämnade fick även Rubi lämna. Han fick dock sin revansch när han förnedrade Eusebio när hans nya klubb Valladolid slog Barca B med 7-0 för inte så länge sen.

Vilken underbar dag, Eusebio fuera! :D
Barcelona Zyzz
2015-02-09 16:29
@Kricko:

Tusen tack! :)
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-02-09 16:26
@erMESSIdi: CR averages 1.5 successful dribbles per 90 minutes in the Liga (29 in 1691). Only 474 other players in Top 5 Leagues have a better average.
Barcelona Andresito
2015-02-09 16:16
Skönt med tränarbyte i Barca B, hoppas laget får en nytändning precis som A laget fick efter Sociedad. Besluten från ledningen kommer dock mycket sent. Det är först när man känner att man är illa ute som man tagit tag i grejer, speciellt år 2015 där fler viktiga beslut tagits än på de 4 åren innan dess.
Barcelona S.Eto'o
2015-02-09 16:03
Test
Barcelona S.Eto'o
Test
Barcelona S.Eto'o
Test
Barcelona Neymar11
2015-02-09 15:29
Yup nu ska bravo bänkas efter EN mindre bra match, trots att han gör 2 viktiga räddningar i första halvlek
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-09 15:28
@Barca4life98:

Madrid is at it again. Någon måste ju ersätta bale...
Barcelona Yaya24
2015-02-09 15:25
Jag vill se Ter Stegen som första målvakt. Blir tokig när Bravo står, han släpper in de mesta. I början höll han nollan för att han inte fick ett skott på sig!
Barcelona Barca4life98
2015-02-09 15:24
Haha där kom det jag har väntat mig! Real Madrid har tydligen scoutat HARRY KANE 3 gånger... Hahaha
Barcelona Andresito
2015-02-09 15:23
[QUOTE=Barcadinho.]Jag vet att en del har kritiserat inköpet av Mathieu. Han är väldigt viktig som trupp spelare, på gränsen till ordinarie. Han ger möjligheter för rotation, variation och konkurrens. Han är värd inköps beloppet mer el mindre LE valde honom igår eftersom han räknade med att Bilbao skulle köra med många inlägg och det stämde. Mathieu passar bra för sånt spel. Äntligen har truppen mer och välja i backlinjen och spelare av olika egenskaper. Jag är super nöjd med honom o hela hans värvning. [/QUOTE] Mathieu har ingen försvarshjärna. Kan inte läsa av passningar och chansbryter samt säljer sig väldigt ofta. Dålig tajming i luftduellerna innebär att en räv som Aduriz vinner de flesta luftduellerna. Han har längden, men inte pondusen för att kunna stångas med tunga motståndare. Han besitter ingen vidare styrka. Jämför hans pondus med typ Pepe eller Kompany, fransmannen är som en blyg skolpojke som frågar anfallaren om han får ta bollen från honom. Vad beror hans brister på? För att han egentligen är en ytterback, en defensiv sådan. Det enda han tillför till backlinjen är snabbhet i längre löpningar (fortfarande för slö vid vändningar osv) och att höja medellängden. Hade betalat max 5M för honom, hade han varit 22 år så kanske 15 som mest.
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-09 15:12
@A good coach is everything!:

Det är klart att du vill att Lucho ska dra, oavsett om han vinner titlar eller inte. Det börjar bli drygt att höra det i varje inlägg nu.
Barcelona A good coach is everything!
2015-02-09 15:11
Esubio sparkad vaaaah????? Va är det som händer? Barca spelar bra LE har sluta med sina konstiga laguttagningar. Men är fortfarande skeptisk till Lucho känns inte som han har den där fingertopps känslan.. Bartemeu börjar vända på steken. Men om jag ska va ärlig så hade jag vart mest nöjd om både bartemeu och Lucho stack efter säsongen. Men helvete man kan inte få allt i livet nu ser du iallafall bra ut ...
Barcelona 1.70-ligan
2015-02-09 15:01
Underbara nyheter. Tycker faktiskt många är lite väl hårda mot Bartomeu. Han fick ta över presentidentposten mitt i en mandatperiod utan att ha handplocka sin egen grupp av människor. Skulle ha ha kickat alla direkt? Vad hade det inneburit? Man måste förstå att han inte slängdes in i en önskvärd situation. Och enligt med är han nog en av de mest kompetenta i Rosells ledning... Men - med detta sagt så hoppas jag med på ett skifte i sommar. Det var bra att han utlyste nyval.
Barcelona Liatzo
2015-02-09 14:50
grande jw: Allt går onekligen mot rätt håll för tillfället. Tycker även att klubbens skadesituation, ta i trä, ser oförskämt bra ut. Utöver Vermaelen, som snart är tillbaka i träning, och Lord Douglas så är alla spelare skadefria och ser mycket fräschare ut än exempelvis Reals spelare.
Barcelona Neymar11
2015-02-09 14:38
Barto fortsätter ge folket vad dom vill ha, han är en riktig slug jävel. Och ni tar föregivet att han inte blir omvald...
Barcelona Smogen
2015-02-09 14:37
"Jordi Vinyals will be coaching in the Second Division for the first time. He has been with the U19 team for two years, winning two leagues and the last edition of the UEFA Youth League. The side is currently fifth in the league and through to the last sixteen in Europe."
Barcelona Smogen
2015-02-09 14:36
Att äntligen få läsa detta på officiella hemsidan värmer ju otroligt gott denna måndag!
Inte en dag för tidigt!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-09 14:35
Lord Eusebio har lämnat oss. FCB största förlust för säsongen. Peps arvtagare. #LordEusebio
Barcelona Barcelonistas
2015-02-09 14:34
Leo Y Cesc - El Pasillo gråter floder just nu. Men det är fakta att vi är Europas bästa lag tillsammans med ATM.
Barcelona Cule4life
2015-02-09 14:34
Lucho is the boss! !
Barcelona Cule4life
2015-02-09 14:31
El fakking pistelerooo, han är på G, fan va bra han är !!!!
Annons: