/spanien/barcelona/forum/3194.aspx/spanien/barcelona/forum/3194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-04-24 14:30
Jag tar gärna ett 0-0 resultat hemma.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2015-04-24 14:29
Det största problemet mot Bayern kommer att vara den fysiska aspekten. Dom har många skickliga och tekniska spelare och väldigt långa också. Dom har en tendens att överbelasta ena kanten och slå inlägg och som vi alla vet så är vi kroniskt dåliga på att försvara kanterna. Lag som har störst chans mot Bayern är lag som är bra på att försvara lågt. Hoppas bara inte vi sjunker för lågt ner i positionerna, utan att vi snarare försöker vinna bollen så högt upp som möjligt. Vi är väldigt lika i spelstilen, skillnaden är att Bayern vill ha maximalt med bollinnehav och vi har inget emot att ge bort bollen stundtals.
Barcelona >The Reporter<
2015-04-24 14:28
Tror det e bra att vi börjar hemma denna gången. Bayern kommer aldrig våga spela med 3 backar bara
Barcelona Barcelonistas
2015-04-24 14:22
Bayern känns väldigt svåra detta är en 50:50 match.
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-24 14:19
Hinner Modric tillbaks vid en eventuell final ?? För Modric är enligt mig utan stress Reals bästa spelare.. Hur som helst vi ska ta ut Bayern gör vi inte det ni så förtjänar vi ingen final plats.. Dom har Alaba borta en spelare som faktist kan betyda otroligt mycket!!
Barcelona Liunil Masse
2015-04-24 14:16
Vi måste visa intensitet och pressa Bayern under 180 min. Tyskarna är inte som Real som blir trötta efter en halvlek, det får inte se ut som mot Real senast eller mot Sevilla. Mot Sevilla gör vi det perfekt under 45 min, mot Bayern MÅSTE vi spela samma perfekta spel men under 180 min. Gör vi inte det så kan vi hälsa hem.
Barcelona Z_Z
2015-04-24 14:12
@KiNg-PuYi:

Alla gula kort stryks väl numera inför semifinalerna. Detta för att man inte ska kunna missa en final genom annat än ett direkt rött.
El Conejo
2015-04-24 14:10
Äcklig match, vill såklart att Barca ska vinna men tråkigt att skicka ut Pep.
Barcelona koeman92
2015-04-24 14:08
@Z_Z:

Då vet jag. Gracias!
Barcelona Liunil Masse
2015-04-24 13:49
Luis Enrique: Unlucky draw? The rival is the one with no luck, because they are going to play against Barça."

KUNG
Barcelona Andresito
2015-04-24 13:46
Robben verkar också missa. 6-8 veckor enligt skadekollen sedan 22 mars, det vill säga ytterligare minst två veckor.
Barcelona Z_Z
2015-04-24 13:41
@koeman92:

Robben, Ribery, Alaba är också skadade för närvarande. Troligtvis kommer i alla fall Robben och Alaba kunna delta i första mötet med Barca. Ribery lär vi nog dock klara oss undan.
Barcelona koeman92
2015-04-24 13:36
Någon som kan rada upp Bayerns skadelista? Vet bara att Martínez och Benatia är skadade
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-24 13:33
Missar pogba matchen mot real?, plus ser att Juve har halva laget gulade i första mötet. Korrupta skit.

Hoppas vi ses i finalen. Sanna mina ord. Om d krisar för real, elr om dom kommer till final så kmr en portugis att döma matchen.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-24 13:32
Guardiola " FC Barcelona is the best team in the world at the moment."

Guardiola: "It will be very special game for me, for Thiago and the staff. It's Barcelona, it's my home"

:'(
Barcelona Andresito
2015-04-24 13:30
Real på räkmacka som vanligt. Sett till spelarna i Barca kontra Bayern så ska vi inte vara ett dugg oroliga, speciellt med tanke på deras skadelista. Det är den där skalliga mannen vid Bayerns sidlinje jag oroar mig över, känns som att han kan koka ihop vad fan som helst. Antingen skickar han tillbaka oss till skolbänken med mästerlig innovativ fotboll, eller så är han naiv som förra året och åker ut med huvudet före. Blir kul att se Peps återkomst till tränarbänken på Camp Nou. Samtidigt får Thiago chansen att visa fingret åt vår ledning. Tror dock att Thiago kommer få en del busvisslingar om han blir utbytt. Det ligger ändå någon sorts romans i det hela. Blir kul!
Barcelona II Barça II
2015-04-24 13:29
Snälla ni får det och låta som om Modric är världens bästa spelare.

Går vi vidare mot Bayern så vinner vi hela skiten, oavsett vilka vi ställs mot i finalen.
El Conejo
2015-04-24 13:23
Det är nu man skulle vilja ha en jävligt stabil mittback brevid Pique
Barcelona WalterWhite
2015-04-24 13:20
@Liunil Masse:

Och skulle Barca gå vidare och Real gå vidare ( med all sannolikhet) så väntar Modric i finalen den 6:e Juni, redo, taggad och hungrig. Gynnar inte oss någonstans.
Barcelona WalterWhite
2015-04-24 13:19
Tyskarna är inte ett dugg roliga att möta. De taggar till mot riktigt bra.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-24 13:14
@Erik Satie:

Yes!
Barcelona Liunil Masse
2015-04-24 13:13
Kommer ihåg Juventus matcher mot Real i gruppspelet förra säsongen och helt ärligt så var Juve det bättre laget sett till båda matcherna. Vill minnas att Penaldo filma till sig en utvisning för Chiellini på Bernabeu. Nu har dessutom Real inte Modric så Juve har en bra chans att ta sig vidare.
Barcelona Erik Satie
Börjar vi hemma? Jag missade lottningen...
Barcelona dinho the artist
Hade hellre fått juventus. Blir en jävla match dock. Nu kör vi!
Barcelona Liunil Masse
2015-04-24 13:10
Förväntar mig ett kokande Camp Nou där alla 98000 fans lyfter laget till revansch! Vamos grabbs!
Barcelona Neymar11
2015-04-24 13:06
2012 Chelsea 2013 Dortmund 2014 atletico 2015 Juventus (?) Alltid någon outsider som spelar final senaste tiden (ja Chelsea var en outsider det året). Real ska verkligen inte underskatta Juventus för mycket med tanke på att Schalke borde ha slagit ut dom
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-24 13:03
@Vampíro:

Är med dig i den båten. Trodde också att vi skulle ta möjligen en cl plats. That's it. Men än är säsongen inte över.

Vill Barca vinna cl måste de slå alla som kommer i deras väg.
Inga ursäkter, bara vi inte förlorar viktiga spelare här.

Hoppas att Lucho studerar Bayen's press mot Barca sista vi åkte på den från dem. Hoppas Messi, Busi, Iniesta, Xavi, Pique shiit hela laget är revanschsugna.
Barcelona Rambla~
2015-04-24 12:59
Om vi klarar av att gå till final och vi antar att Real Madrid gör jobbet mot Juve, så ser vår väg fram till finalen ut så här. City - PSG - Bayern - Real Madrid Skulle vi dessutom vinna den är det en sjuhelvetes prestation. Hur var det nu igen, Uefalona va?
Barcelona enkos
2015-04-24 12:56
Vi kommer vinna årets Cl och gå till historien som de mesta värdiga mästarna som gjorde det genom att möta mästarna från de största ligorna och ingen kommer säga att vi haft tur och dåliga motstånd.. Vi har slagit engelska och franska mästarna och så ska vi slå tyska och så i final italienska mästarna! !!
Barcelona Bentley King
2015-04-24 12:55
Att få slå Real Madrid i en CL final är något jag har drömt om länge! Jag hoppas verkligen att vi tar revansch mot Bayern och att Real inte gör bort sig mot Juve. Tänk er vilken superfinal det blir!!!!
Annons: