/spanien/barcelona/forum/3193.aspx/spanien/barcelona/forum/3193.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Potosi
2015-02-10 13:41
Så jävla bra att Reus förlängt! Han kommer hamna hos oss, vi är inte heller fega för att slanta upp. Han skriver såklart på nytt för att Dortmund ska få mer betalt när de väl säljer vilket jag tycker är bra.
Barcelona Barca4life98
2015-02-10 13:38
neymar11 Det är inte omöjligt, kan vara så att han har skrivit in det i sitt kontrakt redan? Att han kan lämna för Barca för en viss summa t.ex.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-02-10 13:37
En gång är ingen gång, när jag kom försent till jobbet första gången så sa chefen inget. Men andra gången sa han till mig. Upprepar det sig så ska Lucho säga till.
Barcelona el Flaco
2015-02-10 13:35
Gabriel/

Jag håller egentligen med dig om att det är ingen big deal att Lucho valde att inte bötfälla Neymar, att han lät den incidenten slide, men samtidigt kommer jag att tänka på Guardiola och hur hårdhänt han var. Efter att vi vann cupen 2009 mot Athletic kom flera spelare försenade till träningen och Pep visade ingen nåd. Måste erkänna att jag gillar den typen av inställning från en tränare också.

Men med tanke på all turbulens laget har gått igenom den här säsongen håller jag med dig att det är ett klokt beslut från Luis Enrique att inte riskera en ny konfrontation. Framför allt när spelarna presterar där det verkligen spelar roll. Men då gäller det även för Neymar att inte komma för sent fler gånger för att bibehålla disciplinen inom laget.
Barcelona Neymar11
2015-02-10 13:32
Gött reus 2016, för 35 miljoner€
Barcelona Z_Z
2015-02-10 13:31
@Barcelonistas:

Jo, men det är ju rätt uppenbart att han inte har någon koll på det han skriver. Att han anser att Ronaldo var lika överlägsen under 2014 som Messi varit överlägsen Ronaldo nu detta år tyder ju också på en rejäl brist på objektivitet.
Barcelona Gabriel
2015-02-10 13:31
Väldigt stort och fint av Reus att förlänga med Dortmund, men jag tror inte det innebär att han stannar pga det, utan mer att det innebär att han ser till så att Dortmund kan få en större peng för honom än vad dem hade fått innan med tanke på klausulen han hade i sitt förra kontrakt.

Man har tidigare sett spelare förlänga med deras klubbar så att dem ska få mer pengar för dem, som ett tack från spelarens sida.
Barcelona Barca4life98
2015-02-10 13:30
Junta Jag tror att han har klausuler i sitt kontrakt, annars hade han aldrig skrivit på ett nytt kontrakt. Eller har jag fel? Förresten så ryktas det om att vi förhandlar med Porto om Danilo 22 miljoner euro + Tello + bonusar och ett lån av Munir.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-10 13:26
Marco Reus förlänger tills 2019, fint att se en spelare av hans kaliber att vara lojal till en klubb som inte är så jättebra just nu.
Barcelona Nesto
2015-02-10 13:24
Var det efter matchen mot Socidad som det ryktades om att spelare gick emot Enrique där Messi skulle vart en frontfigur?
Det var ju typ det bästa som hänt den här säsongen..
Efter det så har Enrique slutat experimenterat med olika elvor varje match och låtit spelare som förtjänat spela,spela.

MSN kedjan spelar nästan alla matcher, Rakitic har fått mer speltid,Mascherano fick spela ett tag på mittfältet,Douglas har man inte sett skymten av?, Öppnat locket på frysboxen åt Montoya,Pedro förpassas till bänken, radarparet Munir och Sandro är tillbaka i Blaget.
Samtidigt som Alves,Busquets och Iniesta höjt sig.
Barcelona Erik Satie
2015-02-10 13:23
Reus har skrivit nytt kontrakt med Dortmund fram till 2019. Då kan Real glömma honom (och vi för den delen också).
Barcelona Tchakap NJ11
2015-02-10 13:23
Reus skriver nytt kontrakt med Dortmund till 2019.....
Barcelona Barcelonistas
2015-02-10 13:22
Optimisten nämner att alla lag åker på en förnedring någon gång. Vad han dock glömde ta upp är den årliga traditionen något som jag tidigare redan tagit fram. Det är en årlig tradition för Real att åka på en förnedring varje år. " men alla lag åker på en sån förlust någon gång" Real 2-6 Barca 08/09 Barca 5-0 Real 10/11 Alcorcon 4-0 Real 09/10 Liverpool 4-0 Real 08/09 Dortmund 4-1 Real 12/13 Atletico 4-0 Real 14/15 Zaragoza 6-1 Real 05/06 Real 0-3 Barca 05/06
Barcelona Barcelonistas
2015-02-10 13:22
Optimisten nämner att alla lag åker på en förnedring någon gång. Vad han dock glömde ta upp är den årliga traditionen något som jag tidigare redan tagit fram. Det är en årlig tradition för Real att åka på en förnedring varje år. " men alla lag åker på en sån förlust någon gång" Real 2-6 Barca 08/09 Barca 5-0 Real 10/11 Alcorcon 4-0 Real 09/10 Liverpool 4-0 Real 08/09 Dortmund 4-1 Real 12/13 Atletico 4-0 Real 14/15 Zaragoza 6-1 Real 05/06 Real 0-3 Barca 05/06
Barcelona Gabriel
2015-02-10 13:17
el Flaco

Tycker bara det är bra att man inte väljer att göra en stor sak av en sån liten grej, man måste också komma ihåg att dessa fotbollsspelare och stjärnor är vanliga människor också. Det hade varit en sak om Neymar kom för sent en vanlig dag eller ifall det hände ofta, men nu var det alltså killens födelsedag och han måste kunna få fira den också. Ingen är perfekt, kom han lite sent en gång pga att han kvällen innan firade sin födelsedag är det inte världens big deal enligt mig. Man måste som tränare kunna visa upp lite fingertoppskänsla och ha förståelse för sina spelare. Helt rätt av Luis Enrique att inte bötfälla honom, framför allt nu när laget går så bra och befinner sig i momentum, det är en väldigt bra stämning mellan alla spelarna - det värsta man som tränare kan göra då är att skapa en höna av en fjäder.

Tror inte någon av oss behöver vara orolig över att Luis Enrique ska bli som mysfarbrorn Rijkaard var de två sista säsongerna. Det ingår inte i Luchos karraktär att vara sådär loj och slapp som Rijkaard ibland kunde vara.
Barcelona Potosi
2015-02-10 13:13
Någon som har samma "lyckopiller" som Optimisten käkat i Puertan?

Hälsningar, "Betalar bra"
Barcelona Erik Satie
2015-02-10 13:06
Hur kan "BBC" vara bättre när Neymar och Messi har gjort fler mål än hela Real Madrid tillsammans?
Barcelona el Flaco
2015-02-10 13:02
I fredags ska Neymar ha kommit några minuter försenad till träningen, men Luis Enrique valde att ändå inte straffa honom. Dagen innan hade brassen firat sin födelsedag där många av hans lagkamrater också deltog. Trots förseningen behövde Neymar inte böta de 500 euros som är ett minimum i lagets interna disciplinära straff.

Betyder detta att Luis Enrique anser att det inte går att ha på sig hårdhandskarna hela tiden? Att man bör ha förståelse för sina spelare och framför allt nu när det går bra för laget? Eller begår han ett misstag genom att inte böta Neymar för att markera att sånt beteende inte är acceptabelt?

Det är naturligtvis bra att Lucho inte försöker starta några krig mot sina spelare, men samtidigt vill nog ingen se en repris av Rijkaards två sista säsonger, då det inte fanns någon disciplin eller kontroll i omklädningsrummet. Just nu har spelarna presterat på planen och Luis Enrique har också gjort sin del för klubbens bästa. Hoppas att det med Neymar bara var en engångsföreteelse.
Barcelona Gabriel
2015-02-10 13:01
Junta Dimision

Jasså, okej! Det hade jag ingen aning om, det löser ju en hel del isånnafall även om det hade varit ännu mera praktiskt ifall dem bara skaffade sig en app hos Apple TV. Ska kolla upp det där. Tack!
Barcelona Junta Dimision
2015-02-10 12:56
Gabriel

Om du har ett Playstation 3/4 eller Xbox 360/One så har de sin egna Viaplay app som är väldigt bra. De har även en app på Smart Tv som jag själv använder.
Barcelona JALLA
2015-02-10 12:56
Ter stegen Bartra - pique - alba Rakitic-mascherano-busq-xavi Messi-suarez-neymar Är de bara ja som tycker vi borde ställa upp så mot villareal? Tycker inte man ska ha både alves och alba samtidigt mot de! Samtidigt behövs ett mittfällt som inte tappar boll. Iniesta vilade förra så antagligen kommer han att få spela men men... Angående lucho så tycker jag att iden med rotering har varit riktigt bra! Visst hackade spelet men herregud kolla nu hur pigga alla spelare är när de väl vankas stor matcher!
Barcelona Gabriel
2015-02-10 12:41
Hittade det här meddelandet från Viaplay, dock under September 2013.

Viaplay Sverige:

"Hejsan,

I nuläget har vi inte möjlighet att erbjuda en app i Apple TV, men vi är medvetna om att det är något som står högt på önskelistan för många kunder. Vi får hålla tummarna för att det kan komma i framtiden!

Däremot om du har en iPad eller iPhone har du möjlighet att streama via Airplay till en Apple TV.

I dagsläget finns vissa begränsningar när du streamar över Airplay dock, vilket kan vara bra att känna till. Bilden kan på vissa filmer inte följa med och funktionen för undertexter fungerar ej som det ser ut nu.

Vi är medvetna om dessa begränsningar och vet att Airplay-funktionen är något som många använder. Vi jobbar därför på att implementera dessa funktioner i kommande uppgraderingar av applikationen.

Om du har fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att återkomma.

Trevlig helg!

Mvh Maria N
Viaplay Support"

Man borde ju tycka att dem hade kunnat fixa det nu till 2015 eftersom det varit så eftersträvat redan 2013.
Barcelona Gabriel
2015-02-10 12:36
Kricko Japp, det stämmer, det är det jag gjorde. Tröttnade på boxer så skaffade mig en apple TV och tv4play och viaplay för att kunna se La Liga, CdR, Serie A, Coppa Italia, League 1, Premier League, Champions League - ja det mesta helt enkelt. Funkar strålande hitills. Det enda klagomålet jag har är att viaplay fortfarande inte har en app på Apple TVn, det innebär att man måste streama matchen från datorn till sin Apple TV när man vill kolla på PL eller Champions League och det kan innebära lite små mini-laggningar. Hörde dock att Viaplay jobbar på att skaffa sin app till Apple TV, desto fortfarade desto bättre. Ett annat litet klagomål jag har är att under min korta erfarenhet så visar inte Apple TVn med TV4play som app alla matcher på samma sätt som dem gör om man kollar via datorn. Detta är dock något som verkar skit skumt, så jag ska ringa upp dem snarast möjligast och fråga hur det där fungerar exakt.
Barcelona Neymar11
2015-02-10 12:35
Norska c More visar säkert matchen eller någon utav dem danska
Barcelona Kricko
2015-02-10 12:28
@Z_Z:

Verkar dock som att man kan prova 1 månad premium gratis utan bindningstid, om jag inte missförstått.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-02-10 12:27
@Cule4life:

Fan va osäker du måste vara på dig själv. Precis som "Barcelonistas" så verkar ni ta det personligt varje gång en maräng snackar dåligt om Barca. Vem bryr sig? Är era liv så meningslösa att allt kretsar kring real-fansen?

Liunil Masse

Sen förlusten måt Sociedad så har lucho använt sig av väldigt likadana elvor och inte heller överraskat allt för mycket. Han ska även, precis som Aduriz som var hyperfarlig matchen igenom, hyllas för sin långa laguppställning och taktiska direktiv att spela snabbt. Deras gräsmatta var i klass med allsvenskan och Lucho gjorde helt rätt som satsade på lite längre bollar och rakar spel.
Barcelona Gabriel
2015-02-10 12:22
Z_Z Jaha okej, fan va trist, visserligen lugnt för egen del då jag har tv4play men jäkligt jobbigt för alla andra.
Barcelona Z_Z
2015-02-10 12:18
@Gabriel:

Matchen startar 20:00 och kan ses via tv4play, men den visar bara andra halvlek på tv för att de ska kunna tjäna lite extra pengar på det.
Barcelona Gabriel
2015-02-10 12:17
En sak jag inte förstår gällande morgondagens match är att när jag går in på tv4play.se så står det matchstart 19:55 Barcelona - Villareal, men går jag in på TV matchens app så står det matchstart kl 21:00. Vad exakt innebär det här?

Någon som kan förklara det för mig?
Barcelona Neymar11
2015-02-10 11:00
21:00 på en söndag är helt perfekt att avrunda helgen med el classico
Annons: