/spanien/barcelona/forum/3192.aspx/spanien/barcelona/forum/3192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-22 23:54
Det man gillar med Arda är ju att han spelar två olika sorters fotboll. Hans vilja, aggresivitet, defensiva slit och hårdhet gör att han passar in i Atletico men hans teknik är samtidigt fenomenal. Riktig klasslirare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-22 23:51
Simeone var en stor bidragande faktor att Real vann tyvärr. Älskar Simeone men när en tränare gör misstag så är det oftast värre än när en spelare gör det..
2015-04-22 23:49
Älskar Arda dock turken är fan bääääst uttan stress i Atletico.. Sättet han handskas med Ramos. Blicken han gav Ramos som fick ärthjärnan att backa några steg. Att få rött kort e aldrig bra, men det va inte gult hårt dömt.. Det är en sån spelare jag så gärna vill ha i Barca någon med lite cajones.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-22 23:48
Papillon

klockren analys.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-22 23:47
Simeones fel. Han respektera Madrid för mycket. Det är inte lika honom. Innan skapa Atlético självklara kontringar mot Madrid varje gång real flytta upp som de gör nu. Vad har hänt med deras passningsspe? Villa, koke, Diego Costa och Arda brukade äta upp de i omställningar.

Madrid hade inte kommit undan med det spelet mot något lag i världen, förutom Atlético just nu. Han måste våga flytta upp laget och trycka tillbaka Madrids backlinje. Pepe, Varane, Ramos, Carvajal och Marcelo om han hade spelat vågar komma in ända in i straffområdet utan att straffas.

Mycket bra försvarsspel men för mycket Mourinho. Du behöver ett anfallsspel.
Barcelona papillon
2015-04-22 23:38
Fattar inte varför Simeone inte valde att pressa högt på detta mediokra mittfält som real madrid ställde upp med.

Hur dålig är inte Torres när han inte får en enda minut idag? Simeone borde ha sett att det inte funkade med Mandzukic som target och borde istället ha bytt in Torres i andra, lagt bollar över backlinjen och låtit honom löpa sönder backlinjen.
Barcelona >The Reporter<
2015-04-22 23:34
Sjävklart vill man slippa Bayern men jag tror inte dem vill möta oss heller. Vår trio skrämmer alla. Juventus är att föredra men om man skulle få Bayern och slå ut dem så skulle man komma med bra självförtroende till Finalen
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-22 23:27
Ja då vet vi alla hur lottningen blir på fredag , Real får Juventus
och vi Bayern typsikt Real alltså.
Barcelona Barcelona 1899
2015-04-22 23:24
Man måste ju le lite åt Madrid fansen som tror att Atletico har något att sätta emot oss. Vi kommer köra över Atletico med 3-0. Förstår inte hur Real kan ha problem med detta överskattade lag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-22 23:24
@The Octopus of Badia:

Visst var det var det ett snöpligt sätt att tappa ligan på men våra senaste CL-säsonger har också varit jobbiga. Kvartsfinalen förra säsongen, den pinsamma insatsen mot Bayern och Chelsea-matchen man fortfarande drömmer mardrömmar om. I år har vi flytet, spelarna, hungern, arbetsmoralen och MSN i högform. Enligt mig är det här vår chans, givetvis säger jag inte det som att vi aldrig kommer att chansen igen men vi vet alla om att man ska ta vara på formtoppar när CL går mot sitt slutskede.
Barcelona Neymar11
2015-04-22 23:20
Då*
Barcelona Neymar11
2015-04-22 23:19
Eh vi har förutsättningarna för en trippel, du strävar jag efter det och inget annat! Efter säsongen kan man kompromissa men nu vill jag ha alla titlar Vad Madrid gör kvittar för mig så länge vi gör jobbet
Barcelona Barca4life98
2015-04-22 23:18
Neymar11 Vad ville du att stackarn skulle göra? Börja dribbla av 6 spelare elr? Atletico som lag ville inte gå över halva plan.
Barcelona The Octopus of Badia
2015-04-22 23:17
L.A.M Nr 10

Jag känner precis tvärtom. CL är en bonus, men ligan är någonting som jag verkligen trånar efter, särskilt efter fjolårets debacle i sista omgången.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-22 23:15
Med all respekt för ligan men just nu bryr jag mig så otroligt mycket mer om CL. Det är vår tur i år. Men självklart ska vinna ligan också. Seger mot Espanyol hade varit riktigt fint i helgen.
Barcelona Zamboza
2015-04-22 23:12
@Barcelona4:

Jävligt tufft schema för dem oavsett vem dem får i semin. Det ska bli intressant att se hur dem hanterar detta samtidigt som dem har några spelare skadade och att CA aldrig roterar. Inte en chans att dem vinner alla dessa matcher.

För vår del känns det skönt att ha Sevilla, Celta och Valencia avklarade.
Barcelona Neymar11
2015-04-22 23:07
Det enda jag tar med mig från dagens matcher är att jag verkligen hoppas att vi inte går efter Koke. Begränsad och seg spelare Vad är hans bästa egenskap högerfoten vid fasta situationer? Hans defensiva arbete känns lamt med
Barcelona Messi = GOAT
2015-04-22 23:07
[QUOTE=Barcelona4]I slutändan är väl det bra att real gick vidare för ligakampen. Deras schema blir snart: 02 maj: Sevilla Borta, Ligan 5/6 maj : Barcelona/Bayern/Juventus , CL 9 maj: Valencia hemma, Ligan 12/13 maj : Barcelona/Bayern/Juventus , CL 16 maj: Espanyol borta, ligan Det ska väl inte kunna gå att hänga med i både cl och ligan nu när Real har Modric skadad. [/QUOTE] Haha va sjukt att det är exakt samma schema fast semi. Får se hur de klarar av det. Barca gick ut ur det med 10 av 12 möjliga som jag anser vara riktigt bra med tanke på hur bra Sevilla och Valencia är. Hoppas deras form håller sig tills dess. Espanyol är kvar men det ska bara vara seger där. Allt annat är under all kritik.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-22 23:05
Det är inte hälsosamt men lika bra att få ut hatet för annars kokar man över. Att Real ska hasånt flyt hela tiden, alltid domarmarginaler med sig, sena avgörande, bollar som studsar hit och dit med mera. Domaren bestämmer sig tidigt för att sätta ribban högt, tillåta tufft spel och inte ta kort för minsta lilla förseelse. Med dessa förutsättningar förstår jag inte hur Arda kan åka ut. Allt handlar om att hålla en jämnhet i dömandet och det misslyckades domaren helt klart med ikväll.

Man kan säga vad man vill om att det inte ska vara så men i dessa tillfällen hatar man Real åtminstone lika mycket som man älskar Barca. Det hör liksom till, hat som kärlek, allt är känslor och jag tänker inte hindra mig själv från att hata en klubb och allting kring den. Som Vampiro skriver, jag känner nästan att prio 1 ska vara att stoppa Real från en andra raka titel. Jag tror nog det är bäst att vi får dem, litar inte riktigt på Bayern och Juve kommer inte ha någonting att sätta emot. Barca-Real för att sedan slå Bayern i en episk final hade varit drömmen.
2015-04-22 23:04
Simeone var nog också en bidragande faktor till förlusten.. Att ha kvar sopan Mandzukic på plan och samtidigt tar han in en ännu segare spelare. Å på detta tar han ut Griezmann när dem behöver kontringar. Hur faan tänkte han?
Barcelona Messi 4-ever
2015-04-22 23:02
Vi ska inte vara rädda för ngt av lagen som är kvar, visst Bayern är ruskigt bra men vill man vinna CHL så ska man verkligen kunna slå alla lag. Sen måste jag bara få ur mig följande- Pepe är den vidrigaste spelaren som existerat NÅGONSIN! Han är ju gravt efterbliven och ägnar sig enbart åt att skada motspelare och klaga. ( tänker inte enbart på dagens match utan överlag) Jag hade skämts öronen av mig om han spelat för Barca. Sätt honom på ett mentalsjukhus. Vidriga gris
Barcelona Barcelona4
2015-04-22 23:01
I slutändan är väl det bra att real gick vidare för ligakampen. Deras schema blir snart: 02 maj: Sevilla Borta, Ligan 5/6 maj : Barcelona/Bayern/Juventus , CL 9 maj: Valencia hemma, Ligan 12/13 maj : Barcelona/Bayern/Juventus , CL 16 maj: Espanyol borta, ligan Det ska väl inte kunna gå att hänga med i både cl och ligan nu när Real har Modric skadad.
Barcelona DM1982
2015-04-22 22:59
I slutet av dagen så känns det som Bayern tar hem det här. De kan i princip strunta i ligan och vila spelare. De viktiga är ändå inte tillgängliga för tillfället men de kommer tillbaka lagom till semin.
Barcelona Excellence
2015-04-22 22:57
Grabbar, jag kommer att befinna mig i Barcelona under det datumet som första semifinalen spelas. Jag kommer att hålla tummarna på att Barca lottas att spela hemma första matchen. Min fråga är: Hur står är sannolikheten att man som turist kan hitta biljetter till en CL-semi i Barcelona?
Barcelona Davids3
2015-04-22 22:57
@Vampíro:

Oh my...tänkte inte på det!
De får verkligen inte vinna. Jag hoppas de får Barca eller Bayern i semi.
Barcelona Erik Satie
2015-04-22 22:56
Barca-Bayern

Real-Juventus

lär det bli. Fan också...
Barcelona Rambla~
2015-04-22 22:56
Kebab Visst är det så. Tycker bara Madrid kommer undan med så mycket skit.
Barcelona Rambla~
2015-04-22 22:54
Juventus 1-0 hemma på tveksam straff och sen till Monte Carlo bara för att stänga butiken. Så har det väl alltid sett ut? Är någon förvånad?
Barcelona Vampíro
Okej vi har ett enda mål nu, visst är CL-guld kul men prio nummer ett SKALL vara att inte låta Madrid bli historiska genom att försvara titeln. Fuck allt annat, gör vad som krävs för att förstöra för dem nu!
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
@Rambla~:

Valfri Atletico spelade hade ju kunnat haft rött redan efter 45-60 min dock.

Atletico får skylla sig själva som spelar så här konstant.
På ungefär samma sätt Real fick skylla sig själva i el clasicona under Mourinho
Annons: