/spanien/barcelona/forum/3191.aspx/spanien/barcelona/forum/3191.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Amo.38
2015-04-21 15:54
Åker både Real och Bayern så är allt annat än CL titel oacceptabelt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-21 15:39
nån som vet om skadeläget i bayern ikväll?
Barcelona Andresito
2015-04-21 15:25
[QUOTE=Barcelonistas]Ancelotti: "We have the best squad in the world." Tres amigos says hi [/QUOTE] Ärligt talat så har vi inte en så bra trupp, bortsett från anfallstrion och några spelare här och där så är det definitivt en sämre trupp vi har jämfört med tidigare år.
Barcelona koeman92
2015-04-21 14:49
@Barcelonistas:

Nja, vill nog påstå att Bayerns trupp är både bättre och mer välbalanserad Om man jämför spelare med spelare. En bredare trupp än oss har de för tillfället, ja. Men bästa i världen? Knappast.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-21 14:46
Erik

När Zlatan spelar så är det alltid Viasat Fotboll exklusivt tyvärr, nu har jag Viaplay ändå men det är tråkigt att se ändå.
Barcelona Erik Satie
2015-04-21 14:43
Brukar inte tisdagsmatcherna visas i TV6? Otroligt...
Barcelona Barcelonistas
2015-04-21 14:38
Ancelotti: "We have the best squad in the world." Tres amigos says hi
Barcelona Neymar11
2015-04-21 14:36
Fotbollen har förändrats, för att vara talang så är det åldern mellan 17-20 nuförtiden. Efter 20 så är dom inprincip stjärnor, neymar, Hazard, Pogba osv Men håller med barcelonito, att det är dags att dom börjar steppa up sitt game. Den ändå lirare som får 90 minuter efter 90 minuter, fyllda med förtroende och klirr i kassan. Dom får ju börja leva upp till namnet, även neymar som har dalat till våren Ja jag vet det finns latebloomers men det är inte frågan om dom utan dom som höjs till skyarna som några av världens bästa spelare redan
Barcelona enkos
2015-04-21 14:34
Hoppas Xavi startar istället för Iniesta..
Barcelona Erik Satie
2015-04-21 14:32
Katalano Ja jo så kan man se det också. Det var faktiskt lite åt det hållet jag ville komma, men jag lyckades inte utnyttja språket till fullo. Aja, nog om det.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-04-21 14:30
Real Federación Española de Fútbol (RFEF) kommer att få 18 750 platser i Copa del Rey-finalen enligt Sport. Oförståeligt att närmare 19 000 Madrid-anhängare ska få boka upp 20% av Camp Nou...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-04-21 14:13
@KiNg-PuYi:

Inte missat Kovacic, har flera gånger skrivit här att han är den som passar Iniestas roll bäst. Hans fart, teknik, blick och passningsspel är unikt. Mycket bra exempel på en ung spelare som slutat utvecklas i sitt lag för att han håller högre kvalité och spelar på annat spelsätt än sina lagkamrater. Att träna med våra spelare hade gjort Kovacic till en enorm spelare. Han har mycket större talang än vad Rakitic hade vid den åldern.

Der var aldrig meningen att starta värvningsdiskussion, utan att många inte tar hänsyn till utvecklingspotential hos unga talanger och pratar om dom som färdiga spelare. Synen på talanger och vad talang är öht skiljer sig så mycket, såklart!

Som sagt, en talang är allt från Messi när han var 18-19 och Isco som redan är 23 och döper sin hund efter sin favoritspelare Messi, 4 år äldre än honom. Talang är också Guidetti fortfarande, eller Hrgota.

Ja, ni förstår vad jag menar. Tror att man ska diskutera utvecklingspotential istället, jag tycker att Kovacic har bättre utvecklingspotential än Veratti, Isco och Coutinho. Pogba är dock den enda av dom som har ballon d'or potential.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-21 14:10
Skulle Real och Bayern åka så ökar våra chanser enormt till trippeln. Jag tror Real åker, däremot så tror jag att Bayern tar sig vidare.
Barcelona Katalano
2015-04-21 14:09
Erik Satie

Helt fel och det är här många går miste. Vill man höja Ronaldo i en jämförelse med Messi så går det att hitta statistik för det också. Allt handlar om vilken statistik man VÄLJER att nämna. Tittar man varje match på fotbollspelaren med neutrala ögon och inte endast på antal mål däremot så är det ingen tvekan om att Messi springer varv runt Ronaldo. Visst att Messi slagit sjukt antal rekord, men Ronaldo har en del han också.

TL/DR version: Allt kan inte mätas med statistik eftersom det handlar om vilken statistik man väljer att fokusera på.
Barcelona NeymarJ11
2015-04-21 14:08
Vi snackar om nyförvärv efter nyförvärv ? Vad hände med den Barca som satsade på sina talanger? Busi och Pedro skulle aldrig komma in i A-laget om vi hade tänkt som idag!

Rafinna, Halilovic, Samper, Denis Suarez, adama , deuo mm , alla dem spelarna har stor potential men hur ska dem kunna slå in sig i Barca om vi köper OCH köper för stora summor, vi håller på och blir som Real Madrid tyvärr.

Barcelona Erik Satie
2015-04-21 13:59
Duda

O ja. Jag blir inte arg på någon för att han/hon håller Ronaldo som bättre. Blir man det har man nog något fel i skallen. Alla får ha sin egen åsikt. Men det jag menar är att det inte går att underbygga Ronaldos eventuella överlägsenhet genom fakta och statistik. Det är omöjligt haha.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-21 13:45
kovacic är ett mååååssstteee för oss. killen kommer att bli en av dom bästa sanna mina ord...kolla speeden o tekniken...han är gjord för LEs spelide dessutom. Barcelonito / Lucho Enrique 21 vet ej om jag förstod dig rätt här, men om du syftar på öka takten i spelet. så här har du en som du missat....=)
Barcelona SOMISEREM1899
2015-04-21 13:42
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Det är lönlöst att jämföra en ung fotbollsspelare med Messi när han var i samma ålder. Leo är unik, världens främsta genom tiderna.
Barcelona DM1982
2015-04-21 13:29
Känns som det vore perfekt om Pedro fick spela idag, någon där framme skulle kunna vila idag. Suarez har ju haft känningar sägs det, vore dumt att köra slut på honom.
2015-04-21 13:27
En annan intressant grej att diskutera är svårigheten i att bedöma talanger i dagens fotboll. Läste lite igår när några skrev om vad Kovacic, Coutinho, Pogba, Isco och Veratti är bra och dåliga på. Att de försvinner ur matcherna, är ojämna eller att de har vissa svagheter. Väl, de är unga spelare och man måste väl ta hänsyn till att de kommer att utvecklas. Inte minst eller allra viktigast att de kommer att träna med Neymar, Suarez, Messi, Iniesta, Busquets och andra lirare. Det säger sig självt att man blir bättre att träna med dom än med Medel, Henderson, Nocerino och Cabaye. Det är en helt annan nivå på träningen i Barca, Madrid och Bayern. Titta på Alexis och Cesc utveckling bara. Så sluta med att prata om dom som färdiga produkter. MEN! Ett annat sätt att se det på är att jämföra dom med Messi i deras ålder och då ser alla så löjligt dåliga ut. Messi har varit en av världens 3 bästa spelare sen han var 19, alltså 2007! Isco är 23. Messi hade ett par ballon d'or då.. Så om Pogba, Neymar, Hazard, Götze, Veratti och Isco menar allvar så är det bäst att öka takten lite. Legendarer växer inte på träd.
2015-04-21 13:12
Mer nervös för Atletico och Porto än för Barca. PSG kan inte i sina vildaste fantasier göra över 3 mål på Barca utan att MSN straffar dom. Det är ingen underskattning och det kvittar om jag och andra underskattar PSG. Lucho och spelarna känner inte av stämningen här inne innan matchsnacket. Om Atleti klarar av Madrid utan Benz, Bale, Marcelo och Modric och Porto kan hålla undan Bayern så är vi så nära titeln vi inte kunde drömma om på förhand. Ikväll kommer stämningen leda oss till segern, Barca älskar såna här matcher!
Barcelona knoxxx
2015-04-21 12:44
Fan, den här underskattningen man läser här inne bådar inte gott.

Visst, det är mycket som talar för oss. 3-1 vinst i ryggsäcken och hemmaplan utan skador/avstängningar. Men samtidigt är det här ett bra resultat att gå på för PSG. De har INGENTING att förlora. Dessutom har de bragdvändningen mot Chelsea i ryggen och därmed inställning "det kan gå!".

Lägg där till att Zlatan + Veratti är tillbaka. Deras utan tvekan bästa spelare.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-21 12:41
Supit hela veckan, ge mig en lugn vecka nu med Barca seger och ett uttåg för Madidiots.
Barcelona Neymar11
2015-04-21 12:36
Junta Lite motivation inför den sista delen av rehaben
Barcelona Junta Dimision
2015-04-21 12:23
Neymar11

Tror nog bara att de kallade upp honom för att han ska få kännas hur det är att vara med i truppen.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-21 12:07
I cl sammanhang senaste 10 åren så är de bara Bayern som gjort 3 mål på CN i utslagningsrundorna. Rätta mig om jag har fel.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-21 12:01
Det lär ju bli en likartat matchbild som den mot City? Det vi måste vara bättre på idag är effektiviteten. Mot City kunde vi avgjort mötet flera gånger om. Ikväll har vi fördelen av ett ännu bättre utgångsläge. Leder vi i halvtid bör det vara klart, det ska vara målet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-21 11:59
Vilket lag gjorde senast tre mål på Camp Nou?
Barcelona Barcelonistas
2015-04-21 11:59
Tror vi vinner med 3-0 idag, PSG måste gå framåt och tres Amorgos kommer inte visa nåd.
Barcelona wallmannen
2015-04-21 11:56
Schalke 04 vände nästan sitt tvåmålsunderläge från hemmamötet mot Real Madrid. Matchen ska spelas först innan man är vidare.
Annons: