/spanien/barcelona/forum/3190.aspx/spanien/barcelona/forum/3190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona dinho the artist
2015-02-15 12:23
Adriano-Bartra-Mascherano-Alba
Rafinha-Busi-Xavi
Messi-Suarez-Pedro

Något sådant hade jag gärna sett. Vill gärna se Rakitic på plan men Rafinha har förtjänat sin beskärda del speltid och Xavi måste ju få spela lite i alla fall.
Mr. Culé
2015-02-15 12:15
Jag vill egentligen inte vara den men snacka om att h*n på Valencia-forumet är jävligt bitter mot Guardiola och vår klubb :D

"Bayern är en klubb jag brukade beundra men efter att Guardiola tagit över har inte bara den underhållande fotbollen, maskinen Bayern som körde över alla lag, förstörts utan jag äcklas över sättet de snor spelare på, inte minst från Dortmund. Det måste vara nåt gammalt i klubben Barcelona som värvar med lockrop och pratar med spelarna bakom vår rygg, det var det Llorente blev förbannad på när Barca plockade talanger från våra ungdomslag och även så Alba och Mathieu värvades. Gött att Barca fått transferförbud nu, hycklarklubb. Undrar vad Enrique sa till Mathieu egentligen: "Kom till Barca så får du värma bänk åt Mascherano"."
Mr. Culé
2015-02-15 12:12
Zyzz

Tidigare nämnde du att du för statistik kring Messi och Ronaldo under året, gör du detsamma även för Neymar och Suárez kontra Bale och Benzema?
Mr. Culé
2015-02-15 12:11
the cameroonians

Det är trots allt Levante vi möter, inte Real Madrid så onekligen skall han kunna klara av att fylla luckan...
Barcelona enkos
2015-02-15 11:47
"Pep Guardiola är min idol" - Zinedine Zidane http://www.b92.net/sport/fudbal/vesti.php?yyyy=2015&mm=02&dd=15&nav_id=958457
Barcelona the cameroonians
2015-02-15 11:02
Iniesta är inte med i truppen, han har influensa. Men misströsta inte, Sergi Roberto fyller luckan utan problem :-P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
2015-02-15 11:00
Vilken elva tror ni att vi spelar med idag? Jag hoppas på denna; Bravo - Adriano, Bartra, Mathieu, Alba - Xavi, Busquets, Rakitic - Messi, Suarez, Pedro Neymar, Pique, Marcherano och iniesta får vila. Möjligt att Iniesta och Marcherano får spela.
Ronaldinho Gaucho
2015-02-15 10:23
@The Reporter:

Allra största avståndet var när omgång 15 hade blivit spelad av bägge spelare.

Då hade Ronaldo 25 mål och Messi hade 13 mål.

12 mål i skillnad alltså. Idag är det 5 mål som skiljer och Messi har en match mindre spelad.

Sett till alla tävlingsmatcher säsongen 14/15 hittills:

Ronaldo: 33 matcher 36 mål
Messi: 32 matcher 34 mål

Jag tippar på att Messi gör två mål idag ;)
Barcelona Zyzz
2015-02-15 10:01
@The Reporter:

Messi har tagit in 5 mål på Ronaldo i ligan under 2015. Jag tror att Ronaldo ligger på 28 mål just nu och att Messi ligger på 23. Det betyder att avståndet dem emellan var 10 mål i slutet av 2014. Om det är det största avståndet mellan dem låter jag dock vara osagt.
Barcelona >The Reporter<
2015-02-15 09:42
Hur många mål låg Messi bakom Ronaldo i början? Alltså största avståndet?
Barcelona Bengt Bedrups bedårande bringa
2015-02-15 01:12
Barca Barca ja som sagt det var tider det small hårt på planen men allt var fair. Jag vill inte skylla allt på Mourinho för det blir fel men Pep vs Mourinho, Messi vs Ronaldo samt diverse filmare i BÄGGE lagen har förstört detta i grund och botten fantastiska möte. Sen har även media varit med på ett hörn att skapa detta men det är en tråkig utveckling för fotbollsälskare.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-02-15 01:02
Cristiano has played 8 Liga games at the Bernabeu and has completed 10 dribbles in those 8 games.

You guys laugh but the situation is serious...Bernabeu hadn't witnessed a Liga dribble by Cristiano since November 8th vs Rayo Vallecano.

Cristiano failed to score in his last 3 Liga games, although he had 13 shots.
Messi has 4 goals from 11 shots in his last 3 Liga games.

With the today dribble, Cristiano reaches 30 completed dribbles in the Liga...as much as Messi completed in his 3 games vs Atletico Madrid.
Barcelona Barca Barca
2015-02-15 00:57
Bengt Bedrups bedårande bringa //

Du ger mig nostalgi, jag minns tiderna med Kluivert, Luis Enrique, Saviola när dom mötte real och dom hade busen flavio conceicao och Makelele på mitten och det brukade braka till då och då mellan spelarna. Även Rivaldo och Hierro hade tumulter ibland, men det stannade på plan och efter matchen var det ganska dödstyst i median, för det stannade på plan. Nu för tiden är det bara jobbigt och det gick överstyr med Mourinho, sen att skylla allt på mourinho eller klubbarna kan man inte göra, det är median som har skapat som en slags saga som du nämner och det går i repeat. Det är disskutioner och en massa elände efter matcherna, inget lag kan tydligen vinna rättvist, alla röda kort ska granskas och filmningarna är en del av matcherna. Ta mig tillbaka till slutet 90 tal och början 2000 talet.

På tal om annat, så hoppas jag att det blir en mini rotation imon, tycker att man såg att det fanns en viss trötthet hos vissa spelare förra matchen, dock är frågan om det är lönt då spelarna inte har någon match förrens nästa helg igen och då hinner dom få en sex dagars vila innan dom tar sig an nästa match för att sedan ge sig av till manchester för att möta City. Jag vill helst ha rotation men tror inte det blir en sådan då spelarna kommer vara utan match till nästa helg.
Barcelona Bengt Bedrups bedårande bringa
2015-02-15 00:10
Vet folk som i början på 90-talet vallfärdade till Spanien bara för att se Real Madrid och Barca. Alla som åkte ned och kollade var inte direkt "hardcore-supportrar" men de trivdes med att gå på fotboll i Spanien då det var en sådan upplevelse. Såhär höll de på i många år, ibland fick de som hade ett gott öga till Barca hänga med då övriga i kompisgänget var Realfärgade på en Realmatch. Barcasupportern hade absolut inget emot det då ingen säger nej till att se en mäktig spelare som Zidane live, det var bara att stå neutralt klädd och njuta.

Så fortsatte det, sen dök en viss Ronaldinho upp och då blev det Realsupportrarna som fick göra de som Barcasupportrarna gjort under Zidenes tid. Samma sak där, på med neutrala kläder samt stå och njut av fotbollen sen fest på kvällen och man njöt av livet.

Idag äger inte många av de här killarna Cmores kanalpaket och någon fotbollsresa till Madrid/Barca har de inte gjort på över fem år. Någon enstaka Real Sociedadmatch och liknande har det blivit men det är inte samma sak. Jag frågar dem varför åker ni inte ner o se Real/Barca längre när de är så fullt med världsstjärnor i bägge lagen? Vi skiter i denna kommersiella och ytliga kulturen runt de här lagen där det snarare har blivit Messi mot Ronaldo än Barca mot Real.

De säger även att trots att det alltid varit mycket världsstjärnor i de två gigantiska klubbarna så har det funnits en gemytlighet och något kittlande att se de här två lagen spelar fotboll. Då var det show till max snarare än en stor dokusåpa som går på repeat.

Jag är inte ofta härinne och skriver men en sak har slagit mig och jag har bläddrat lite både på detta forum men även Reals forum och kan säga som så att jag behöver inte se Real/Barca live för att se på en ytlig dokusåpa.

Finns säkert lite äldre folk därute som håller med mig angående min text här.
Barcelona ElRaval
2015-02-14 23:32
Haha. Sergi Roberto är enligt statistik den i toppligorna som har högst passningsprocent. D v s lyckade passningar.

Inte konstigt med alla sidledspassningar.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-14 23:30
Arjen Robben: ‘You can discuss anything with Pep. At 3am he’s happy to talk’ http://t.co/ou7fM6j1j6 Robben "Pep's intelligence is obvious. Tactically he’s one of the best in the world and under him I have made more steps in my development"
Barcelona dinho the artist
2015-02-14 23:27
ElRaval
Han gör det tydligen riktigt bra i Porto och är enligt rapporter väldigt tongivande. En av mina absoluta favoriter när han slog igenom med dunder och brak i u19-vm/em för några år sedan. Sägs ju uppskatta Xavi/Iniesta mycket dessutom, alltid roligt.
Barcelona ElRaval
2015-02-14 22:59
Hur pass bra är Oliver Torres i Porto? Utlånad från Atletico. Känns inte riktigt som hans spelartyp är att föredra i dagens atletico och jag är osäker på om han har någon framtid där under Simeone? Något vi borde hugga på kanske? Han har ju den obligatoriska Barca-frisyren i alla fall.
Barcelona Erik Satie
2015-02-14 22:54
Isco är jäkligt bra. Otroligt skön att kolla på. Synd att han inte spelade för oss bara.
Barcelona Neymar11
2015-02-14 22:15
Liunil Alla är det Milan, pajasar i läkarteamet!
Barcelona LeoMessi
2015-02-14 22:14
Adama var ruskigt bra under hösten. Då var det verkligen inte peta och spring. Han tog emot bollen, vände sig om och dribblade av motståndarna, han gjorde helt sjuka två-fotare i hög fart och det utan att tappa farten alls. Han visade ett bredare register då, men efter lite tid med eusubio så tappade han det en del. Nu slickar han kanten mest, förut så kunde han befinna sig lite centralare och börja sina sjuka räder.
Barcelona Lion24
2015-02-14 22:13
Jag är faktiskt en av dom som är väldigt tveksamma till Adama. Han påminner mig väldigt mycket om Delo och det är inte meriterande (inte i min värld i alla fall). Det är precis som DM1982 säger, väldigt mycket sparka och spring. Eller som dinho the artist att Adama är ''fotbollsdum''. Han är inte tillräckligt smart. Adama är fantastisk 1mot1 och är extremt explosiv men jag har väldigt väldigt svårt att se någon spelare platsa i det laget där man måste tänka mest, med boll. Sen är Adama fortfarande ung men jag tror inte han utvecklas på de planet, tyvärr.

Angående De Sciglio så är det en underbar spelare av det jag har sett av honom. Första gången jag spelade så blev jag direkt imponerad. En väldigt duktig ytterback men som tyvärr lider av mycket skador. Men det behöver inte betyda att han blir skadad i Barcelona ofta. Det kan ha göra med kosten, träningsupplägget i Milan o.s.v att göra.
Barcelona DM1982
2015-02-14 22:02
Adama är alldeles för mycket sparka och spring, jag tror inte att han fixar en a-lagsplats.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-14 22:02
Neymar11 Är inte De Sciglio väldigt skadebenägen? Och har han verkligen vad som krävs för att lira i Barca?
Barcelona Neymar11
2015-02-14 21:58
@barcastuff: Club for now not willing to renew Alves on his conditions. New sports commission will decide. Danilo and De Sciglio alternatives. [sport] Underbara alternativ, den senare ville jag se i Barcelona redan förra säsongen
Barcelona Liunil Masse
2015-02-14 21:56
Rambla Bäst genom alla tider är Messi. Tror inte någon kommer peta honom från den tronen någonsin men Adama kan bli bäst världen under sin tid i framtiden om allt vill sig rätt. Man behöver ju inte vara en Einstein direkt för att se att han har något extra.
Barcelona Rambla~
2015-02-14 21:55
@Yellow cake:

Jag förstod det men tror ändå inte det kommer att ske. Fast, inget som säger att jag får rätt.
Barcelona Yellow cake
2015-02-14 21:48
Jag tror inte "Liunil Masse" menade" bäst genom alla tider" utan mer typ bäst en säsong typ
Barcelona Rambla~
2015-02-14 21:45
@Liunil Masse:

Ehh, jag vågar nog ta gift på at han inte blir världens bästa spelare nånsin. Fast han har precis som du är inne på potential att bli riktigt bra ändå.
Barcelona DM1982
2015-02-14 21:44
Bedrövlig match, aldrig sett Samper sämre. En pinne är alltid en pinne.
Annons: