/spanien/barcelona/forum/3187.aspx/spanien/barcelona/forum/3187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-02-13 00:58
Pique kan la ändå inte vara seriös med det uttalandet?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-13 00:57
Pique: "Messi is very important to my career. Thanks to him I've won everything I have and as a person he's a 10."
Barcelona Barcelonistas
2015-02-13 00:51
" 2 months ago they where the best in history" Det är som att säga att Americas regering är helgons. Next joke please.
Barcelona >The Reporter<
2015-02-13 00:41
@DianaKristinne: Pique: "Real Madrid has a great team. They're going through a bad time, but 2 months ago they were the best in history."
Barcelona Barcelonistas
2015-02-13 00:34
L.A.M - Real borde åkt mot Dortmund den matchen borde slutat 4-0,5-0 till Dortmund. Real hör hemma i samma kategori som Chelsea 2012. En one hit wonder säsong.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-13 00:34
L.A.M - Real borde åkt mot Dortmund den matchen borde slutat 4-0,5-0 till Dortmund. Real hör hemma i samma kategori som Chelsea 2012. En one hit wonder säsong.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-13 00:31
Ja fast Real vann ju knappast tack vare målvaktsrotationen. Snarare höll det på att ställa till det i och med Casillas tabbe i finalen. Sen kräver jag ändå en del tålamod av våra spelare. Nu vet jag inte vad för typ av relation Lucho har med Ter stegen men en skicklig tränare och mentor hade utan problem kunnat förklara omständigheterna. Att det förmodligen blir mestadels bänkplats i år medan han anpassar sig till laget och den nya omgivningen. Herregud, Ter Stegen är väl 22 bast, det är verkligen ingenting för en målvakt. Han kommer vara ordinarie för oss i minst tio år om han bara har tålamod och accepterar att den första tiden kommer att vara den svåraste.
Barcelona Thierry Henry
2015-02-13 00:24
@L.A.M Nr 10:
Jag håller med dig. Dock tror jag inte Ter Stegen hade accepterat att vara helt bänkad från dom 2 stora turneringarna. Han hade nog gott om alternativ och skulle nog aldrig valt oss om han inte va garanterad viss spel tid. Risken hade funnits att han surnat till ordentligt om vi bänkat honom hela säsongen. Sen hade det ju också försvårat det för honom ytterligare att ta en permanent plats nästa säsong om han suttit och kollat på från bänken hela denna. Så det är nog för allas bästa den rotationen vi har nu. Sen ska vi inte heller glömma av att real rotera mellan Lopez och Casillas på samma sätt förra säsongen och vann både cl och cupen. Så det funkar ju bevisligen med sån rotation även om jag håller med dig om att det inte är ultimat.
Barcelona Erik Satie
2015-02-13 00:17
Den där jävla "optimisten" stör mig som in i helvete. Ni får ursäkta, jag ville bara skriva av mig. Han borde bli avstängd från all typ av fotbollstittande för resten av hans patetiska liv. Jävla idiot.

Förlåt, jag vet att man bara ska skita i det, men det går fan inte med den jäveln...
Barcelona Barcelonistas
2015-02-13 00:13
Real Madrid är tydligen världens bästa lag nu. Haha visar tydligt vilka allvarliga komplex man lider av när man påstår något sådant. Man blev nyligen totalt massakrerade av Atletico och man har mage och kalla sig själva för världens bästa lag. Matchen slutade 4 jävla 0 det är klasskillnad. Det är dessutom 6 raka matcher mot Atletico som man inte lyckas vinna. Nej detta Real är inte ens topp 3 i världen man är totalt värdelösa 2015. Bayern,Barca,Chelsea Atletico är alla bättre än laget som precis åkte på med dunder och brak mot Atletico. Sa jag att det blev 4-0? MSN = 20 mål 2015. Real Madrid = 17 mål 2015. Now you till me who is better.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-13 00:12
Thierry Henry

Ja, Ter stegen är utan tvekan Valdés långsiktiga ersättare men som du säger så är Bravo köpt som ett komplement i och med tyskens anpassningsperiod. Denna första säsong ska egentligen inte vara till för att Ter Stegen skulle dominera utan mer lära känna lagkamraterna, känna sig hemma i staden, lära sig språket och anpassa sig till vår fotboll. Bravo som varit i La Real så länge har inte samma problem och därför är det mycket säkrare att satsa helhjärtat på Bravo första säsongen för att Ter Stegen inte ska kastas in i hetluften utan i lugn och ro anpassa sig till sin nya miljö. Sen är jag absolut inget fan av att spela olika målvakter i ligan och CL, rent idiotiskt rent ut sagt. Bättre hade det varit om man satsade på Bravo i båda turneringarna och spelade in Stegen i cupen.
Barcelona Thierry Henry
2015-02-13 00:07
@Júnior.:
Jag förstår va du menar och det är en god tanke. MEN Bravo är 9 år äldre än Ter Stegen som redan nu är en lika bra målvakt. Det hade vart ren idioti att bänka Ter Stegen (22) och satsa på en 31 åring. Jag kan inte tänka mig att Enrique ser Ter Stegen som något annat en första målvakt. Och det är nog också därför vi har den uppdelningen vi har med Ter Stegen i cuperna och Bravo i ligan. Ter Stegen skadade ju sig i början av säsongen och Bravo va för bra i dennes frånvaro för att vi skulle kunna peta honom. Så då fick han fortsätta i ligan och Ter Stegen fick ta hand om cuperna istället. Eftersom Tee Stegen är såpass ung så värva vi Bravo som komplement ifall det skulle ta tid för Ter Stegen att komma in i det i Spanien och barca. Bravo som är en erfaren la liga målvakt är perfekt för den uppgiften. Dock tror jag inte det finns på kartan att Valdes långsiktiga ersättare är någon annan än Ter Stegen av dom båda.
Barcelona >The Reporter<
2015-02-12 23:44
Jag fattar inte Fotbollfans(Realfans) som menar att Ronaldo har på senare tid haft en svacka och är dåligt i spelet. När har han varit bra i spelet? Han är en jävla bra målskytt, det är vad han är. Han är inte topp 15 i världen vad gäller dominant i spelet
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-12 23:32
Junior

Jag köper det resonemanget utifrån ett långsiktigt perspektiv. Sett till den här säsongen hade det däremot varit mycket nyttigare för laget med en stabil förstakeeper, det är vår absolut största chans till titlar. Bravo får stå i ligan och sköter det bra men det är Ter Stegen jag är orolig över. I synnerhet när han till skillnad från Bravo har en högre högstanivå men också en lägre lägstanivå, något som kan komma att bli tydligt när vi går in i en eventuell slutfas av Champions League med tysken mellan stolparna.

Enligt mig hade det varit allra bäst att låta Bravo agera sista utpost resten av säsongen då han i mina ögon fortfarande känns som den bättre målvakten. Ter Stegen är utan tvekan vår framtida målvakt men det är viktigt att balansera och väga det kortsiktiga tänket mot det långsiktiga, och där är jag av åsikten att Bravo ger oss störst chans till titlar i år medan Ter Stegen så småningom, när han anpassat sig till landet och fotbollen, kan ta över förstaposten och då säkerligen kommer bjuda på fint målvaktsspel. Men som sagt, for now känns Bravo betydligt säkrare.
Barcelona Júnior.
2015-02-12 23:07
Angående Ter Stegen och hans roll som turneringsmålvakt i laget så tror jag endast att det är ett sätt för Enrique i dagsläget se vem utav Marc och Bravo som är lämpligast för att vara ordinare målvakt i framtiden. Både chilenaren och tysken är nyförvärvda och det krävs mer en endast en match mellan stolparna för att visa vad man egentligen går för som målvakt i Barcelona, speciellt med tanke på hur sällan motståndarna får låna bollen. Nu när Ter Stegen får stå i både Copa'n och Champions League medan Bravo får härja i ligan så kommer båda ha fått spela ungefär lika många minuter (beroende på hur långt vi tar oss i CL) i slutet av maj månad. Med tanke på att varken Ter Stegen eller Bravo är några slags dussinspelare så finner jag det acceptabelt att använda den här säsongen och rotera på målvaktspositionen så ofta som vi gjort/gör den här säsongen för att se vem som gör bäst intryck på planen. Däremot skulle det vara något som jag själv skulle vara emot om planen var att ha två olika målvakter som står i olika typer av tävlingsmatcher även nästa säsong och i framtiden. Kanske ger jag mig själv falska förhoppningar om Luis Enriques framtida planer men jag vill hoppas på att det visar sig vara anledningen.
Barcelona zigazaga
2015-02-12 22:40
Ter Stegen har alla förutsättningar för att bli nummer 1 i världen, spelet i luftrummet är en sak som han måste förbättra, likaså andra saker. Många blev nog förvånade i Barcelona över hur duktig Marc är med fötterna. Han har faktiskt spelat som utespelare ett tag innan han blev målvakt, så det har varit en del av hans målvaktspel.
Barcelona Mdawg
2015-02-12 22:15
Tror att fler i Puertan delar en lika skev verklighetsbild. Kolla till exempel laerre's senaste inlägg. Ge mig vad han har käkat, som man brukar säga, haha..
Barcelona Neymar11
2015-02-12 22:10
Han hade problem med fasta situationer i gladbach med, dock så brukade han rädda upp situationen med en fantastisk reflex räddning på mållinjen Han kommer bli bättre på det med åldern, känns nästan som att han enbart har tränat på spelet med fötterna
Barcelona Lion24
2015-02-12 22:05
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Ska jag vara ärlig så har jag ingen koll på Stegen i hans tidigare klubb. Reflexsnabb är han men det kan vara som Junta Dimision säger, att det beror på speltiden. En målvakt behöver speltid mer än alla andra positioner. Men som sagt, fortfarande ung och utvecklingsbar.

Blaugrana91 och alla andra angående ''El Pasillo/Optimisten

Jag vet att ni inte lägger stor vikt i det han säger, jag vet att några av er kanske skrattar, som jag gör men strunta i honom. För det där är en helt otrolig människa, jag har aldrig sett en sån ''supporter'' i mitt liv. Tur att han inte är Barcafan. Antingen är han ett Barcafan och bara vill gå Madrid fansen på nerverna eller så trollar han för han har en fullständigt skev verklighetsbild. För ingen kan vara så, det är inte sant. Det är omöjligt att någon är seriös och ser fotboll så. Men det är inget vi kan göra åt, han tillhör inte Les Rambles (som tur var) och det enda han gör är skämmer ut sig själv, Puertan och Real fans.
Barcelona LeoMessi
2015-02-12 21:55
AntoG Tror du att det kan vara riktad till typ Neymar? För Ronaldo kan det inte vara då han inte ser bra ut i "kameran" heller.
Barcelona AntoG
2015-02-12 21:43
Benzema: ''I'm not an actor. I don't play to look good in front of the cameras. There are people that do that'' Oh snap
Barcelona Andresito
2015-02-12 21:39
@Blaugrana91:

Hur orkar du ens bry dig? Man blir ju knappast förvånad vid det här laget..
Barcelona Blaugrana91
2015-02-12 21:36
Haha sorry men vad tusan är det för fel på den där El Pasillo oj jag menade Optimisten.... Nu är han igång igen, tydligen spelade Real propaganda fotboll mot Sevilla... Han tycks redan har glömt Atletico matchen. Jösses...
Barcelona Baronen
2015-02-12 20:40
Barca4life98

Ja, den där förbannade Dani Alves. Jag blir tokig på honom. Han är så fruktansvärt usel. Han pekar och kör med Rafinha och Rakitic hela tiden, som om han är någon jävla tränare.
Själv så förstör han för oss, gång på gång med sin seghet och nonchalans. Dani spelar i en egen värld, negativt menat. Dräller med bollen, tappar den fast närmsta motståndare är 30 meter ifrån honom. Och sen de där jävla inläggen.. Hopplöst.

Jag skulle nästan vilja säga att Dani Alves är vår största motståndare just nu. Ingen skapar så många målchanser mot oss som hans nonchalans.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-12 20:39
Angående Ter Stegen i luftrummet så tycker jag att han är lite skakig men det kommer bli bättre med speltid. Kolla bara på David De Gea nu och när han först kom till Man Utd, otroligt stor skillnad. Sen i det momentet där han var skakig var min uppfattning av situationen att när han precis skulle hoppa, så gick Gio Dos Santos in i honom vilket störde honom och gjorde så att han tappade sitt momentum i hoppet. Visserligen ska en målvakt vara mer resolut i sådana situationer, men som sagt, det var min uppfattning av situationen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-12 20:34
Lion24 Väl mött. Angående om Stegen har problem med höga bollar??? Ärligt talat, vet inte vad jag fick det ifrån men jag trodde att han var stabil på den fronten. Nu är det inte så att har fladdrat som en döende fick varje match i luftduellerna. Har du någon susning om hur han var i sin gamla klubb med höga bollar??? En faktorn som kan ligga bakom osäkerheten med höga bollar kan vara att han får vila många dagar mellan matcherna. Jag kom på nyss att att Mourinho använde olika målvakter mellan ligan och cl/cupen. Kunde han göra det så kan Lucho det..
Barcelona Lion24
2015-02-12 20:18
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Du har mer än rätt. Sanna mina ord, jag vill att Mathieu ska bli den bästa mittbacken genom historien. Även om han inte kommer bli det så gäller det att vi stöttar honom och övriga spelare till max. Hänt har hänt, man kunde göra bättre men nu blev det som det blev. Bra skrivet annars. Och nej, jag menade faktiskt inte dig tidigare.

Läste igenom ditt inlägg mer noggrant nu och jag är glad att du påpekade misstaget Stegen gjorde i luftduellen mot självaste Giovani dos Santos. Är det så att Stegen har problem med höga bollar? Minns PSG målet som Verratti (om jag inte är ute och cyklar) gjorde på en hörna efter ett svagt ingripande av Stegen. Finns mycket att träna på men än är han ung och förhoppningsvis lär han sig av misstagen.
Barcelona Neymar11
2015-02-12 20:06
Free your mind Väl skrivet
Barcelona Barca4life98
2015-02-12 19:51
Få*
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-12 19:49
Lion24 Nu vet jag inte om din inlägg var riktat mot mig *med*. Men, men om den inte var det vill jag ändå tillägga detta. Vi kan inte gå tillbaka i tiden och värva Benatia. Jag tror inte att du kommer finna någon som är nöjd med mittbackarna Zubi/Lucho värvade. Men nu är det så att vi står här med Mathiue (Vermaelen har 99,9999999 % av Barca fans förträngt djupt). Man blir bara bara deppig när man påminns om att vi kunde ha haft Benatia men jag anser att vi ska stöta spelarna vi har till förfogande och försöker vara lite positiv när de presterar och börjar hitta formen. Jag förväntar mig mycket av Mathieu med men än finns det tid. Det är inte mycket vi eller de som sitter där i ledningen kan göra idag. Det är bara köra på med det vi har. Försöker vara lite positiv i det hela när det har gått bra de senaste 10 matcherna. Men det betyder inte för mig att jag tar för givet att vi kommer att ro hem några titlar. Det som gör mig glad är att se att laget blir mer sammansvetsat för varje match som går och spelet ser 50 gånger bättre ut än det gjorde i i höstas.
Annons: