/spanien/barcelona/forum/3186.aspx/spanien/barcelona/forum/3186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-14 15:27
Alla dessa rykten som sprids är MDs kampanj för att avvärja skandal rättegången. Mata? Hade inte velat ha honom för 80 kr. Iaf det är bara propaganda för att skydda Lord Barto.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2015-02-14 15:26
" Mundo Deportivo rapporterar att Dani Alves, som lämnar Barcelona efter att hans kontrakt löper ut i sommar, har bestämt sig för en ny klubbadress. Enligt tidnigen ska han ha beslutat sig för att flytta till PSG "

All in på Danilo!
2015-02-14 15:25
[QUOTE=Canaletes]Neymars syster och hennes vänner på Camp Nou i matchen mot Villarreal. Riktigt snygga! [/QUOTE] De tog fler selfies än antal minuterna det finns att spela på i en fotbollsmatch. hahaha.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-14 15:19
Neymar11

Är Mata verkligen en nödvändig värvning? Tycker inte han passar in på vårt mittfält och med tanke på att vi inte får värva förrän januari 2016 så känns det som en överflödig värvning i och med att Denis säkert har fått chansen by then. Vi kommer ju ha Rakitic, Rafinha, Iniesta, Denis och Xavi i nästa års mittfält, ska vi värva någon mittfältare så ska det vara någon som ger oss en ny dimension i mittfältet som vi saknar och det anser jag inte att Mata gör. Det är så jag ser på saken iallafall.
Barcelona Barca4life98
2015-02-14 15:12
Neymar11 Tycker inte Mata är en spelare som sticker ut och det sägs att han kommer att bli ganska dyr? Inte värt, tycker inte han har varit bra på 2 säsonger. Hellre Coutinho eller Pogba om vi ska köpa någon. Denis kanske inte kan leda mittfältet men tror nog att det skulle vara bra att fasa in honom och Rafinha ganska så snart.
Barcelona Neymar11
2015-02-14 15:07
Barca4life98 Denis skall göra vad? Killen har lång väg att gå, tror du han kommer briljera och kunna styra mittfältet? Mata är perfekt för han är i rätt ålder för att inte stå i vägen för våra talanger samtidigt som han är bra nog för att kunna spela i Barcelona. Han kommer inte klaga på rotation och kommer spela med hela hjärtat
Barcelona Barca4life98
2015-02-14 15:03
Neymar11 Mata? Nej tack! Hellre Denis Suarez om han nu kommer tillbaka nästa säsong. Lägg pengarna på en ny högerback och en bra mittback
Barcelona Canaletes
2015-02-14 14:58
Neymars syster och hennes vänner på Camp Nou i matchen mot Villarreal. Riktigt snygga!
Barcelona Neymar11
2015-02-14 14:46
Ryktas från dem engelska blaskorna att vi är sugna på mata Mata-Sergio-rakitic Är ett riktigt bra mittfält, kreativitet, finess, vilja och det taktiska. Både mata och rakitic är målfarliga mittfältare, samt att mata har ett härligt spelsinne
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-02-14 14:20
[QUOTE=enkos]Finalen av spanska cupen spelas den 30 maj, mindre än två veckor innan Copa America börjar, kan det bli så att länderna stoppar våra sydamerikanska spelare från att delta i finalen? Chile börjar den 12/6 Uruguay den 13 Argentina den 14 Brasilien den 15 [/QUOTE] Finalen i champions league spelas ju den 6 juni.
Barcelona LeoMessi
2015-02-14 14:19
Erik Satie Var det inte Ronaldo som var "skadad" och kunde missa upp till 6 veckor? Man säger inte att en spelare kan missa upp till 6 veckor för att sedan låta honom spela nästa match. Finns två anledningar till att han antagligen inte är skadad alls: Den första är att dom endast säger att han är skadad för att han har varit värdelös 2015 och dom vill ursäkta hans insatser. Och den andra är att Madrids läkarteam är totalt värdelösa och vet inte vad dom snackar om.
Barcelona Leo y Cesc
2015-02-14 14:18
@Erik Satie:
Han gör Max 2 mål och det blir säkert tap-INS eller så blir det nickmål.
Barcelona Erik Satie
2015-02-14 14:13
Idag kommer Deportivo slaktas och Ronaldo kommer göra 4 mål, vips så är han "bäst i världen". Vad är det för värld vi lever i? :'(
Barcelona enkos
2015-02-14 14:10
Finalen av spanska cupen spelas den 30 maj, mindre än två veckor innan Copa America börjar, kan det bli så att länderna stoppar våra sydamerikanska spelare från att delta i finalen?
Chile börjar den 12/6
Uruguay den 13
Argentina den 14
Brasilien den 15
Barcelona LeoMessi
2015-02-14 13:27
@Maestro Xavi:

Ibland är det lätt att luras till att tro att en match är spännande i PL. Detta på grund av tempot är högt, och det är för att dom tjongar bollarna från backlinje till backlinje. Visserligen finns det några väldigt roliga möten att kolla på men många gånger så kan det bli chansfattigt då dom hela jävla tiden ska chansa med långa bollar på Bengt.
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-14 13:24
@LeoMessi:

Det vet nog de flesta. Jag ser också hellre en match mellan valencia-sevilla där SAKER händer istället för typ Liverpool-everton.....
Barcelona LeoMessi
2015-02-14 13:20
Mr. Cruijff Jag håller definitivt inte med dig om att lagen i sig är värdelösa, att dom har en dålig ekonomi eller sköts dåligt betyder det inte att dom är dåliga. Det enda dom är bättre på i PL är att sköta ekonomin och marknadsföra ligan. Om du tycker att dom flesta lagen i La liga är värdelösa så vet jag inte vad man ska tycka om dom i PL. Där dom knappt kan få ihop två passningar innan dom Tjongar boll åt helvete.
Mr. Cruijff
2015-02-14 11:42
koeman92 och LeoMessi Fast nu är det nämligen så att huvuddelen av lagen i Spanien är totalt värdelösa. Man har en liga där hälften av klubbarna i div 1 och div 2 står under konkursförvaltning, de kan inte ens betala ut löner till sina spelare. Spelarna flyr den spanska ligan som pesten, forna toppklubbar som Sevilla och Valencia har tvingats att varje säsong sälja sina 5-6 bästa spelare för att överhuvudtaget undgå konkurs. Det kommer att ta lång tid innan La Liga är en konkurrensstark liga igen om den överhuvudtaget blir det igen. De senaste åren har den (tyvärr) varit ett totalt jävla skämt till fotbollsliga och den trenden kommer att fortsätta så länge den spanska ekonomin är på en bananrepubliks nivå.
Barcelona Illusionista
2015-02-14 11:41
Tiden då Pele och Maradona spelade fotboll (fastän jag själv inte levde då så har jag sätt en hel del matcher och klipp från den tiden) var fotbollen annorlunda, inte lika snabb, inte lika taktisk och inte lika svår som den är idag. Trotts detta, kan jag inte se någon som kommer i närheten av Lionel Messi. Maradona och Pele i all ära, Ronaldo R9, CR, Rivaldo, Ronaldinho, Romario, Gerd Muller, Gullit, Cruyff, Platini, Eusebio Zidane, George Best, Di Stefano, Xavi ja jag vet listan kan göras väldigt lång men det finns inte någon som kommer i närheten av Messi! Messi är på en nivå helt och hållet för sig själv. Alla storspelare kan man sätta ord på men inte Messi. Messis storhet och utomjordiska fotboll går inte att sätta ord på. Jag skulle kunna fortsätta skriva i flera år och ändå inte ha sagt tillräckligt om hur bra Lionel Messi är. Jag är så otroligt glad att jag fått uppleva Lionel Messi, jag är så otroligt glad att jag fått se honom spela live och göra mål. Lionel Messi är världens bästa fotbollsspelare genom alla tider! Fantastiskt att få uppleva. Njut av varje minut! Ta er till Barcelona innan han avslutar sin karriär, jag lovar er detta kommer inte att hända igen på flera decennier!
Barcelona Barclasico
2015-02-14 11:07
Vinyals (coach Barcelona B): "Halilovic revealing injury on Instagram? Don't like it. Next one who does something like this will get fined."

Mycket grym tränare!
Barcelona the cameroonians
2015-02-14 11:03
Ikväll väntar första matchen för Jordi Vinyals som tränare för B-laget när Barcelona tar emot Alavés på hemmaplan.

På gårdagens presskonferens pratade Vinyals om vikten av att spelarna sätter laget framför jaget och att han kommer kräva hög intensitet på träningarna. "De flesta av spelarna är mycket motiverade".

En förändring som den nye tränaren infört är att han inte kommer att annonsera truppen förrän på matchdagen - precis som Lucho gjort. Det är väl för att just hålla motivationen uppe hos samtliga spelare.

Halilovic har som bekant skadat sitt vänstra knä och kommer vara borta under den närmsta tiden. På skadelistan finns också sedan tidigare Lucas och Kaptoum.

Truppen;
Ortolá och Suárez
Patric, Diagné, Bagnack, Ié, Grimaldo, Juste och Costa
Samper, Cámara, Babunski, Pol Calvét och Bicho
Adama, Sandro, Munir, Dongou och Joan Román

Det ska bli intressant att se hur Vinyals formerar anfallet och då i synnerhet vem som får rollen som nummer 9 - Sandro, Dongou eller Munir?

Alavés parkerar på ett par placeringar bättre än Barcelona i tabellen med 2 poäng mer inspelade så här långt. Det är ett av Segundans kryssgladaste lag och var under den första halvan av säsongen riktigt bra på bortaplan. Nu har laget dock inte vunnit någon av de 4 senaste bortamatcherna och Barcelona har vunnit de 3 senaste mötena lagen emellan.

Avspark 20.00 och stream finns i länktips.
2015-02-14 10:59
Alonso (Bayern): "So much of ESP’s success was because we played with so many midfielders, and Xavi was at the centre of everything" [dmail] Håller med Alonso. Nästa säsong behövs det verkligen en mittfältare och en högerback. Denis Suarez! Vi behöver mittfältare som kan hjälpa tres amigos mycket mer. För kreativiteten står de tre alldeles för mycket för.
Barcelona Katalano
2015-02-14 09:27
Barcacat

Tack för länken.
messi är för mig redan nu Världens bästa genom tiderna. Jag minns Maradona spela men är för ung för att minnas Pele dock.

Väldigt viktig match imorn. levante är inte lätta men jag hoppas ändå att vi roterar en del i laget så att framförallt Neymar och pique får vila.
Barcelona Zyzz
2015-02-14 09:05
Most goals+assists in 2015 (players from top 5 leagues): Messi 19 - Kane 11 - Neymar 10 - Suarez 9 - Griezmann 9 #fcblive [via @BarcaStat] MSN = Världens bästa anfallstrio! 3 av de 4 bästa är helt sjukt bra!
2015-02-14 03:31
Barcelona defenders have scored 10 goals for the team this season, 5 of which by Pique #fcblive [via @barca19stats] Vilken bra statistik. Den hade varit bättre med Bartra. Killen är orädd i hörnor och är alltid på bollarna. Synd att Enrique inte litar på honom.
Barcelona LeoMessi
2015-02-14 03:15
Ja imorgon är det ett ypperligt tillfälle för real att bygga självförtroende genom att göra 9 mål på Deportivo. Ett drömmotstånd för Ronaldo, ett möte där han kan göra alla tap ins han kan tänka sig. Förresten var inte Ronaldo skadad? Det roliga är att varje gång han spelar skit så kommer dom ut och säger att han är skadad och ändå får han spela. En skadad spelare spelar inte match. Bara kassa ursäkter från deras sida.
2015-02-14 03:05
Tomorrow Deportivo la Coruña faces Real Madrid at the Bernabéu with nine injured players and a 39 year old centre back. Go bet on 3 goals. Imorgon kommer stackars Deportivo slaktas. haha.
Barcelona grande jw
2015-02-14 02:21
Pique börjar lära lilla Milan culétraditionerna tidigt. Han tog med Milan till Palau Blaugrana för att se på Euroleague-matchen mellan Barcelona - Galatasary igår kväll. Han har dock inte lärt sig vilket lag han ska klappa händerna för än. Kolla länktips. Sjukt söt unge!
Barcelona Barcacat
2015-02-14 00:02
@AndreD.:

Jag själv har aldrig varken sett Maradona eller Pele men du har nog rätt hahah :)
Barcelona AndreD.
2015-02-13 23:39
@Barcacat:

Det handlar inte om att tycka. Messi är bäst i världen genom tiderna, det är fakta. Finns inget att snacka om.
Annons: