/spanien/barcelona/forum/3182.aspx/spanien/barcelona/forum/3182.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-02-11 22:10
Det kanske var ett hårt skott? Aja, ter Stegen är ung och under utveckling fortfarande. Dessutom har han långt mellan matcherna allt som oftast. Fast jag trodde verkligen var bättre i luftspelet. Där måste jag hålla med Barcadinho i hans kritik. Gio ska få stå och hoppa upp först på en höjdboll på hörna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2015-02-11 22:07
DM1982 Överdrev en aning, ändrade mig lite i inlägget därpå
RedemptionMn
2015-02-11 22:07
@Neymar11:
Håller med. Till viss del vill jag också se Messi vila, men det känns som att man skjuter sig i foten då. Är bara livrädd att han blir skadad. Tycker att Bartra kan ta Piques position i försvaret. Pedro kan spela istället för Neymar.
Barcelona Neymar11
2015-02-11 22:05
Amen lite förtroende får vi visa för spelarna! Ett dåligt ingripande ska inte påverka så mycket Ter stegen skall absolut stå mot city Det är inga robotar vi förfogar över utan människor som kan ha sina dåliga dagar Däremot så måste vissa spelare få vila lite, pique och neymar är två jag vill ska vila till helgen
RedemptionMn
2015-02-11 22:04
10 vinster på de 10 senaste matcherna. Not bad. Får se hur länge detta håller i sig. Märks tydligt att Lucho har ändrat lite i Barcas spel. Känns som att Barca är mer oförutsägbara. De spelar också en snabbare fotboll. Tror det är därför Barca lyckades matcha Atletico Madrids intensitet på planen.
Barcelona Barcacat
Om vi gör ett mål på Madrigal, måste villareal göra fyra för att gå vidare! Det känns väl ändå hyfsat avgjort?
Barcelona Barcadinho.
Bollen fick inte så konstig bana - han borde rädda hyfsad lätt.
Barcelona DM1982
2015-02-11 22:01
@Rambla~:

Det var en tabbe, enkel boll för honom att boxa bort men han dräller in bollen. Även jäkligt dåligt av Suarez där.
Barcelona Rambla~
2015-02-11 22:00
Var det verkligen en tabbe av ter Stegen? Jag såg bara att bollen gick in upp i nättaket. Reagerade mest på Suarez felpass i omstälningen som ställde hela laget. Tappade ter Stegen in bollen eller vadå?
Barcelona Barcadinho.
2015-02-11 21:59
Vinst med 2 målskillnad utan att köra med högre växel. Nöjd med det.

Men ack vad Ter Stegen visar svaghet i luftrummet.
Vet inte om jag vill se honom mot City, Oroar mig detta.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-11 21:59
Såg bara andra halvleken och jag tyckte att Mathieu skötte sig utmärkt. Det jag däremot såg var att Neymar såg sliten ut. Han var ofokuserad hela andra halvleken. Han höll i bollen för länge dessutom stod han för den största % av felpassningarna från oss. Men, men man kan inte ha bra match jämt. Alla spelar dåliga matcher här och där. Tycker också att han borde vilas mot Levente.

En annan sak. Som sagt, missade första halvleken. Vad tyckte ni om trion i mittfältet i första halvleken d.v.s Maksen/Iniesta/ och Rafinnah???

Hur såg spelet ut???
Barcelona Gabriel
2015-02-11 21:58
Fasen vad trist det känns att vi inte dödade den här matchen med 4-1. Det här mötet hade varit avgjort om Neymar satte den straffen, nu lever mötet även om vi självklart är favoriter att gå vidare efter det här resultatet. Det här var förmodligen Neymars sämsta match den här säsongen, det är tydligt att han behöver vila, hoppas han sätts på bänken mot Levante, även Mascherano som fick ta en del smällar ikväll. När ska Bartra få förtroende igen? Angående Mathieu så räddade han oss i och med den glidtacklingen där han stoppade skottet, men, nä, han har fortfarande inget att göra i Barcelona. Jag bedömer honom sett till hans klass och kvalitée som fotbollsspelare, inte för hur mycket han är villig att offra sig. Hans teknik, passningsspel och bollmottagningar är riktigt dåliga. Men aja, 3-1 vinst. Är inte helt nöjd. Hade velat avgjort det här mötet ikväll.
Barcelona Vampíro
2015-02-11 21:57
Resultatet är bra, de måste vinna med 2-0 hemma och jag har svårt att se Barça gå mållösa från en match just nu. Visst hade straffen avgjort men detta ska ändå gå att fixa.
RedemptionMn
2015-02-11 21:57
Det märks att vissa spelare är slitna. Inte så ovanligt med tanke på det tuffa spelschemat. Jag är nöjd med dagens match. Neymar gör inte sin bästa insats, men alla spelare kan ha en dålig dag på jobbet. Suarez är nyttig och kämpar om bollen hela tiden. Messi är Messi, enough said. ter Stegen räddar ett mål, men gör samtidigt en målvaktstabbe. Det händer alla. Måste säga att man of the match är Javier Mascherano! Vilken krigare vi har i laget! Springer och kämpar hela tiden!
Barcelona Blaugrana91
2015-02-11 21:55
Även om vi vann och det ser bra ut inför returen så är jag inte nöjd. Vi har chansen att göra 4-1 men missar straffen, störande. Nåja man får väl tänka på att vi hade en urladdning i söndags mot Bilbao. Villarreal måste göra 2 mål samtidigt som vi inte skulle göra något, vi öser ju trots allt på med mål nu. Ska mycket till för att vi inte ska spela final.
Barcelona DM1982
2015-02-11 21:55
[QUOTE=1.70-ligan ]Sjukt missnöjd med resultatet. Fan! [/QUOTE] 3-1 mot ett riktigt bra lag och du är sjukt missnöjd? Kom igen nu. Inte bra att missa straffen och mer eller mindre avgöra semin men jag har svårt att se hur Barcelona ska missa det här. Nu är det dags för Neymar att vila lite, Pedro står redo.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-11 21:54
Neymar gör en gokänd match fast han såg lite slarvig och loj ut, missad straff också , aja alla har en dålig dag men 3-1 är helt okey resultat fast 4-1 hade suttit bättre , men det här ska vi klara och spela Final garanterad .

Vamosss
Barcelona MessiyoyO 10
Suarez börjar komma i form lagom till mötet mot City. Han sliter som fan, synd att han inte sätter dit alla sina lägen. Men det kommer nog snart. Då kommer det inte finnas någon som kommer kunna stoppa vår trio.
Barcelona Liunil Masse
Hur han Tomas Pina inte blev utvisad är ett mirakel. Kan någon förklara varför lag får spela så fult mot oss utan att domaren gör något? Kan domarna reglerna seriöst? Hoppas inte det blev en skada på Masche nu.
Barcelona Rambla~
Jag tror söndagens match tog ut sin rätt i andra halvlek, inte så konstigt heller. Flera trötta spelare, även Messi såg ju så där kry ut i andra halvlek. Lite mer fingertoppskänsla där Lucho. Även om det inte är det lättaste att byta ut tex Messi, fast Neymar hade han kunnat bytt ut kan jag tycka.

Är man bara smarta på El Madrigal ser jag inte hur Villarreal ska vända detta. Låt de anfalla, det måste de, pressa och vinna boll och ställ om fort som fan bara. Aldrig att de nollar oss om vi sätter upp tempot. Idag gick Barca på halvfart, om ens det.
Barcelona 1.70-ligan
2015-02-11 21:53
Eller nej, inte över resultatet i sig. Det är OK - men borde blivit super
Barcelona >The Reporter<
2015-02-11 21:52
Suarez är så jävla nyttig asså!!!!
Barcelona 1.70-ligan
Sjukt missnöjd med resultatet. Fan!
Barcelona >The Reporter<
Såg inte första halvlek, men låter som att vi spelade bra. Överlag tycker jag vi spelade bra, synd att Ney inte gjorde mål på straffen. Bra utgångsläge nu
Barcelona Baha - Tres Amigos
Neymar behöver nog vila. Han kan få stå mot Levante i helgens match och vara taggad och utvilad mot City borta. I den matchen måste vi springa mycket och försvara.
Barcelona NoGo™
2015-02-11 21:50
Fan att vi inte kunde peta in nått mål till, Neymar såg sliten ut. Borde vila i helgens match imo.
Barcelona Vampíro
2015-02-11 21:50
[QUOTE=A good coach is everything!]Neymar verkar inte ens kämpa försöka det gör mig mer vansinnig än att han gör en mindre bra match.. Suarez get alltid 100% [/QUOTE] Huh? Har du missat alla hans rusher längs vänsterkanten för att hjälpa Alba?
Barcelona the cameroonians
2015-02-11 21:49
En-dag-på-jobbet-match. Inte den där100-%iga insatsen, men gott nog för en stabil seger.

Bartra och Pedro kunde dock fått några minuter, men men. Intetsägande.
Barcelona A good coach is everything!
2015-02-11 21:49
Neymar verkar inte ens kämpa försöka det gör mig mer vansinnig än att han gör en mindre bra match.. Suarez get alltid 100%
Barcelona messiooooxavii
2015-02-11 21:47
Det finns inte en spelare i världen som inte ngnsin har en dålig match. Neymar är fantastisk iår och det är han även om han har sämre match idag.
Annons: