/spanien/barcelona/forum/3180.aspx/spanien/barcelona/forum/3180.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2015-05-07 20:22
Lite mer info angående strejken för dem intresserade. På engelska.
Barcelona Junta Dimision
2015-05-07 20:22
Pogba var tydligen tillbaka i full träning idag och kommer antagligen hoppa in i Juventus match denna helg. Han är alltså definitivt med mot Real Madrid nästa onsdag.
Barcelona the cameroonians
2015-05-07 20:11
Sevilla möter Fiorentina i EL om en knapp timme.

Emery valde som vanligt att inte ta med Deulofeu i matchtruppen samt sätta Denis på bänken. Men eftersom Aleix Vidal startar som ytterback lär det finnas goda chanser för just Denis att komma in i andra halvlek och avlasta Reyes eller Banega.

Matchen går på tv12 och börjar 21.05.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-05-07 20:08
Judge Inbördes möten är det som gäller. Så om vi hamnar på samma poäng så vinner Real. Barcelonistas Helgens matcher är inte påverkade av kommande strejk.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona socccerfan1
2015-05-07 20:06
Så Madrid spelar på lördag
Barcelona socccerfan1
2015-05-07 20:06
Har för mig att det är den 16e strejk börjar.. Dvs nästa helg
Barcelona Barcelonistas
2015-05-07 19:57
Leo y Cesc - va har jag missat något? Ingen la liga i helgen?
Barcelona Barcelonistas
2015-05-07 19:54
Kan inte se Juve släppa det här. Atöetico höll tätt 11-11 fram till utvisningen. Jag tror Juve kmr neutralisera Real rätt så enkelt. vad tror ni?
Barcelona Judge Holden
2015-05-07 19:51
Är det målskillnad eller inbördes möten som avgör ligan om Real och Barca hamnar på samma poäng?
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-07 19:46

Intressant att det inte blir någon fotboll när Madrid skulle mött Valencia i helgen och sedan Juventus efteråt.

Dom är slitna och rädda, dom hade med stor sannolikhet kryssat båda matcherna. Nu får man vila och det kommer gynna dom kraftigt.
Barcelona Andresito
2015-05-07 19:33
@r.10:
Kul att se Samper bland de vanliga fansen, iklädd en matchtröja som vilket annat fan som helst. Det är hjärta! Pogba tränade förövrigt med resten av laget idag, förhoppningsvis tar han sitt Juventus till final nästa vecka.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-05-07 19:18
Messi Neymar Och Suárez kommer inte gå någonstans. För er som inte vet. Har klubblag mer makt över spelaren än landslag. FIFA betalar klubblag för att deras spelare ställer upp i Fifa turneringar.
Barcelona r.10
2015-05-07 18:59
Vilken gårdag Cules!

Älskar för övrigt Barca Fans Behind-The-Scenes (senaste avsnitt i länk) !

Visca Barca!
Barcelona Culé since 97
2015-05-07 18:59
Så vi kommer spela de sista två avgörande matcherna utan våra sydamerikanska spelare? 2015 i Europa, fuck me, naa Fuck Spanien, perez och hela förbundet!!! Blir helt vansinnig!!!
Barcelona ( Xaviesta )
2015-05-07 18:38
Andresito

Det är inte första gången han gör det där. Parasiter alltså. DM fixar detta!

Ordnat, det blev en spärr för honom.//Mod.
Barcelona The black Messi
2015-05-07 18:25
Varför skriver aftonbladet artiklar om Martin Ödegaard VARJE dag?! Herregud, varför får han så mycket uppmärksamhet?

Om fyra år spelar han i ett norskt mittenlag.
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-07 18:20
Haha, jag kan inte ta folk seriöst som tycker att Ronaldo är den bästa spelaren genom tiderna och alltså bättre än Messi. Skrattar inombords men försöker ändå vara seriös i diskussionen. Att man kan vara så blind. Sicken gåta! Jag såg aldrig Maradona spela när han var som bäst men Messi är det bästa jag sett, något utöver det vanliga.
Barcelona Vampíro
2015-05-07 18:18
Det är strejk tills våra anfallare åker iväg till Copa America och Modric kommer tillbaka från skada. Let's be real.
Barcelona enkos
2015-05-07 18:17
Messi masakrerar lag efter lag i CL och det topplag från de bästa ligorna och ändå finns folk och undrar om han hade klarat sig i världens mest överskattade ligan PL där spelarna som lämnat La ligan till Pl briljerar och leker fotbollen, senast Alexis Sanchez Costa och Aguero. .
Barcelona Andresito
2015-05-07 18:06
@DM1982:

Det hålls presskonferens just nu. I länktips fylls det på med vad som sägs, dock på spanska.
Som jag har tolkat det så är det de lägre divisionerna det handlar om. Spelarna riskerar väldigt mycket med att strejka, så jag tror att de är säkra på att de kommer vinna utan att förlänga säsongen.
Barcelona Chrisicito
2015-05-07 18:04
Flavia

De där som snackar om vilja se Messi i PL, är frågan vad deras hjärtas motiv är med varför de vill det.. Jag menar som du säger, vad gör inte Messi mot topplagen i PL, vad skulle han då kunna göra mot mitt och bottenlagen?! Om han dessutom presterar som han gör i Argentinska landslaget, där han inte kontinuerligt vecka in vecka ut tränar med sina medspelare. Sen hur har ex Alexis, Aguerro, David Silva, Juan Mata presterat i PL? Och de är inte ens nära att vara på samma nivå som Messi.

Nä, folk är "roliga" ibland..
Barcelona enkos
2015-05-07 18:02
Några av hyllningarna bara..
Barcelona DM1982
2015-05-07 17:48
Official: ESP players' association confirm the strike, will start next week, conflict regarding new tv rights deal #fcblive
Barcelona Andresito
2015-05-07 17:46
@Raketic:

Ursäkta, men räknas inte detta som reklam? En sökning på ditt nick här på forumet visar att ditt mål med dina inlägg i första hand är att marknadsföra din bettingsida, och sedan skriva någon kort statistik som ska få folk att klicka in på sidan.

Detta är väl ändå ett forum för diskussioner, inte en reklampelare.
---------------------------------

On topic:
Vad har egentligen hänt med Dani Alves? Är det kontraktsförhandlingarna som gjort att han känt behov att bevisa att han håller? En strålande match igår där han stundtals agerade mittfältare och dikterade tempot. Han tog sig ur trånga situationer och fördelade bollar, inte många ytterbackar i världen som klarar av det i en CL-semi mot Bayern.
Sign him up!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-05-07 17:45
Perez gör allt i sin makt för att vi inte ska vinna någon titel i år, alltid när det går bra för Barca kommer sådant skit upp det är så typiskt alltså.

Den lille korrupta råttan vill inte vi ska vinna nåt för han vet att Real kommer säkert så där utan någon titel medans Vi står där med Trippeln

Uschh hur kan dom låta detta ske vette fan alltså only in Spain alltså !!!
Flavía
2015-05-07 17:44
Chrisicito

Han var dessutom en yttermittfältare när han gjorde sina 31 mål under säsongen 07/08, räknar man bort hans fyra straffmål så gjorde han "bara" 27 mål. Rätt självklart att Ronaldo, som numera är en renodlad goalpoacher, hade överträffat sitt tidigare rekord med råge...

Och vad gällande Messi så förstår inte jag varför argentinaren skulle ha det svårare att göra mål i PL där ytorna är betydligt större än vad det annars brukar vara i La Liga. Klarar Messi klarar av att dominera mot City, Arsenal och andra engelska topplagen i CL så är jag övertygad att argentinaren gör det även i ligalunk mot sämre lagen!
Barcelona Chrisicito
2015-05-07 17:33
Sätt Real i PL och låt Ronaldo även få lika mkt straffmål så är det nog inte omöjligt att han skulle göra över 40 mål där med. Redan innan han lämnade för Real så har jag för mig att han gjorde mellan 30-35 mål i PL en säsong, och nu har han ju blivit en ännu större målskytt än han oftast var under sin tid i United. Folk är "roliga" ibland.
Flavía
2015-05-07 17:28
Rätt anmärkningsvärt att Bayern inte gjorde ett enda skott på mål under gårdagen. Och så finns det folk som på fullaste allvar anser att försvaret är vår akilleshäl...
Barcelona Raketic
2015-05-07 17:27
Dags att vi förbättrar antalet nickmål. Den siffran är ingen höjdare... Intressant statistik.
Flavía
2015-05-07 17:26
Barcelonistas

Att säga att Bayern Munchen är fruktansvärt överlägsna gentemot de resterande lagen i ligan, sett till ekonomin men även spelarmaterialet, är knappast respektlöst utan det är ett konstaterande. Under säsongen 2012/13 vann dom ligan med hela 25 poäng före Dortmund, säsongen efter vann dom med 17 poäng och i år så har dom redan vunnit serien sen några veckor tillbaka och leder ligan med hela 14 poäng ner till Wolfsburg i skrivande stund.

Det är väl ingen som begär att man skall vinna CL flera säsonger i rad. Däremot är det förståeligt att dom, precis som oss, vill vinna CL för den här säsongen...
Annons: