/spanien/barcelona/forum/318.aspx/spanien/barcelona/forum/318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
4/19/2017 20:37
@Ribohn Fan:

Jösses vad du tjatat om detta hela denna säsongen. Inför var och varannan match så mantrar du samma sak. Vi förstår, du ogillar att Messi inte håller sin kant...
Barcelona Soko
4/19/2017 20:37
När man tittar om och om Dybalas första mål då blir man så arg. Vad gör försvaret med Pique i spetsen som inte ligger tätt mot Dybala utan bara står och tittar. Och sen Iniesta missen, mål där och allt hade varit annorlunda.
Barcelona Katalano
4/19/2017 20:34
EN liten tanke kring hopp som just slog mig. Ronaldo gjorde 3 mål igår. Under Messis och Ronaldos kamp om skytteligan genom åren så har Messi ofta kontrat med många mål matchen direkt efter att Ronaldo gjort detsamma. Låt oss hoppas att matchen igår gett Messi den extra glöd som behövs för att stänka dit ett par bollar ikväll.
Barcelona Soko
4/19/2017 20:30
Vad jag hatar att börja första matchen borta och sen jaga jaga jaga i returen. Istället att börja hemma då är chansen alltid större att vinna och sedan spela lättare och kontra sönder på bortaplan.
Ikväll kommer vi att skapa massa chanser som vanligt och sätter vi hälften är vi vidare. Missar vi som vi brukar missa är det slutspelet för i år.
Barcelona JakWah
4/19/2017 20:29
Tror att det krävs 2-0 efter första halvlek för att ha en rimlig chans. Då kommer Juventus att skita ner sig av rädsla och matchen är redan vunnen. Gör däremot Juventus mål i första halvlek eller om vi inte gör mål... då är det kört.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pichincha
4/19/2017 20:23
Då var vi tillbaka i samma situation som efter första mötet med PSG. Vi ligger under med flera mål och vi har inga bortamål med oss hem till Camp Nou.

Vet inte om det är bra att jag tror på det mer i kväll än vad jag gjorde senast, då hade jag verkligen noll tro till att det skulle gå. Men visst fasen gick det vägen och den kvällen glömmer man inte i första hand när man slet av sig tröjan och skrek som aldrig förr medans tårarna föll ned längs kinderna.

Nu har några veckor gått och förutsättningarna i kväll är lite annorlunda. Jag intalar mig själv att det är ju "bara" 3-0 den här gången, men sen kommer man ju på att det är Juventus som står för motståndet nu. Med en av världens bästa målvakter genom tiderna samt en backlinje med så sjukt mycket rutin så blir det betydligt svårare i kväll.

Precis som i matchen mot PSG så blir det helt avgörande om vi kan få in ett tidigt mål. Gärna redan inom 15-20 min så att grabbarna känner att två mål till kan mycket väl gå! Tyvärr känns det som att vi nästan måste vara inställda på att göra det omöjliga igen, nämligen minst 5 mål. Med full fart framåt ligger ett bortamål för Juve nära.

Grejen är ju att man vet att vi kan klara det. En dag där allting stämmer, pressen get utdelning, Neymar dansar med motståndarna, Messi slår avgörande smörpassningar där mottagaren (Suárez) INTE bränner lägena. Klaffar allt så kan vi mycket väl trycka in 4-5 bollar. Laget har varit upp och ner hela säsongen men det är just i hemmamötena i CL som vi visat oss från vår absolut bästa sida. Låt det fortsätta i kväll.

Vill egentligen inte lägga energi på vad som hände i går när Bayern åkte ut mer än att jag inte är förvånad för fem öre och att det börjar bli förbannat tröttsamt.

Men nu när det är som det är så känner man sig än mer taggad till att gå vidare. Av nuvarande lag i turneringen så är det nog bara Barcelona och Juventus som kan rubba marängerna. Skulle Juventus slå ut oss så hoppas jag innerligt att dom löser resten av turneringen!! Absolut värsta tänkbara scenario är att RM lyckas försvara CL titeln och kommer därmed med sin nummer 7 i spetsen (i min mening oförtjänt) bli hyllade som bästa laget någonsin då dom gjort det ingen annan lyckats med hittills och ha vunnit 3 av 4 senaste gångerna. Helt sjukt!

Snart avspark och låt oss i alla fall göra en gedigen insats, och tro att det inte är över förrän det är helt över! Återigen skulle vi ryka i kväll så låt oss göra det med flaggan i topp. Med alla omständigheter så kommer jag vara nöjd då.

Visca Barça!
Barcelona Ribohn Fan
4/19/2017 20:22
Med denna uppställning kan Juve ha två man i understöd bakom Alves utan att det kostar. När vi inte har något hot på högerkant.
Barcelona Davids3
4/19/2017 20:20
Genom mina år då jag har följt Barca har jag lärt mig en regel, och ibland blir jag förvånad att andra inte har lärt sig den.

En Messi på humör, på plan. Då kan underliga saker ske som ingen tidigare skådat.
Barcelona El Pistolero #9
4/19/2017 20:18
[QUOTE=petersays]Elvan känns så mycket bättre denna vecka, men har så otroligt svårt att se oss vända detta. Och även om vi gör det - den här kräftgången är allt annat än smickrande. Ett mästarlag spelar inte som vi har gjort. Dubbla känslor inför hela den här säsongen. Man vill mest att det ska vara över och få ett nytt tränarnamn. Hoppas inte på Valverde. isf hellre Garcia eller Unzue. [/QUOTE] Unzue framför Valverde?! Den har jag inte sett tidigare :P
Barcelona Ribohn Fan
4/19/2017 20:16
Vi ska inte ta hand om någon. Juve ska försöka ta hand om oss. Men utan högerforward blir det lättare för dem.
Barcelona Reymar
4/19/2017 20:12
@Ribohn Fan:

Eller så ändrar man till en 3-4-3 under matchen där Roberto spelar högre upp och Alba spelar i en trebackslinje och får ta hand om Cuadrado.
Barcelona Andresito | 94:39
4/19/2017 20:04
Har väldigt svårt att se oss gå vidare. Det sker inte två mirakel på så kort tid. Juventus har dessutom ett mycket mer rutinerat lag än PSG. Men vafan. Inget är omöjligt, bollen är rund och vi har Messi i laget. Vi kör!
Barcelona El Pistolero #9
4/19/2017 20:04
Messi FC idag. I believe.
Barcelona Ribohn Fan
4/19/2017 20:01
Nej! 4-4-2 blir det tyvärr, spel utan högerkant!
Barcelona petersays
4/19/2017 19:58
Elvan känns så mycket bättre denna vecka, men har så otroligt svårt att se oss vända detta. Och även om vi gör det - den här kräftgången är allt annat än smickrande. Ett mästarlag spelar inte som vi har gjort. Dubbla känslor inför hela den här säsongen. Man vill mest att det ska vara över och få ett nytt tränarnamn. Hoppas inte på Valverde. isf hellre Garcia eller Unzue.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
4/19/2017 19:37
BARÇA official XI: Ter Stegen; Sergi Roberto, Pique, Umtiti, Alba; Rakitic, Busquets, Iniesta; Messi, Suárez, Neymar. #FCBJuve 4-3-3 och rätt elva!
Barcelona sjobjorn
4/19/2017 19:11
Tjuvarna/fuskarna ska straffas så mycket som möjligt ikväll.
Juve kommer ALLTID vara förknippade med mygel.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
4/19/2017 19:10
@Amo.38:

Man kan inte påstå att oddsen är på Messi's sida. Det mycket svårare nu för honom att göra en av sina bästa matcher.

Varför?
För några säsonger sen när Iniesta, Xavi och Busquets tog hand om det kreativa på mittfältet då var oddsen större att Messi skulle kunna vända en sån match som ikväll. Men med det här mittfältet är det nästan intill omöjligt.

När Barca vände sist mot Psg så fick Neymar mer ytor för att Psg just lade all fokus på Messi. Samma var det mot Juve sist men Neymar eller de andra spelarna utnyttjade inte detta.

Jag räknar inte med att vi går vidare men man vill ju att laget vinner tillbaka sin heder åtminstone. Inte ens under Rijkaard sista säsong har vi blivit så förnedrade som den här säsongen.

Har inget att säga om R.Madrid matchen. Om man tar bort domarmissarna så är skillnaden mellan R.Madrid och Barca att de faktiskt spelar som *ett lag runt hela planen tills domaren blåser*

Såg lite av deras match igår och man ser samma mönster på hur de spelar. Alla 10 backar hem, pressar, kontrar, försvarar jobbar tillsammans som ett *lag*. Exakt som A.Madrid och Juve. Medan Barca jobbar lagdel för lagdel.

Bryr mig inte så mycket om vi går vidare, utan bryr mig Barca visar att de kan spela bra om alla jobbar tillsammans som de gjorde mot Psg, Sevilla (första halvlek) och A.Madrid.

Barcelona Cule4life
4/19/2017 19:00
Skytteligan ledarna topp 5 ligorna.

Messi 29 mål
Aubuyumang/Lewa 26
Lukaku 24
Cavani 30
Belotti/Dzeko 25

Bubblare

Bas Dost 28 . Sporting Lissabon
L.Suarez 24
Modeste 23 Köln
Higuain 23
Lacazette 24 Lyon
Barcelona Amo.38
4/19/2017 18:51
Messi måste göra en av sina bästa matcher i karriären om detta ska bära hem. Jag har noll tro på att resterande spelarna i truppen kan höja sig till den nivån som krävs för att vända detta mot Juventus. Allt hänger på Messis axlar som vanligt..
Barcelona L.A.M Nr 10
4/19/2017 17:53
Reymar Jag tycker 3-4-3 fungerar grymt i matcher vi anfaller mycket. Vi får möjlighet att fylla på med mycket folk samtidigt som vi kontrollerar mitten. Det är på egen planhalva det blir problem. Just den här matchen måste vi offra en del stabilitet.
Barcelona Blaugrana91
4/19/2017 17:29
[QUOTE=Barca4life98]Jag personligen är nöjd om vi gör match av det idag. Om vi verkligen kan få Juventus att svettas. 2-0 i paus hade varit perfekt, med lite tur kan vi hålla nollan. Det är dags att bli effektiva. [/QUOTE] Håller med, så länge vi går ut och verkligen ger allt så är jag nöjd, spelarna ska kämpa, pressa och visa att dem vill detta. Skulle vi sedan gå vidare så hade det självklart varit fantastiskt och återigen mäktigt, men jag ser det bara som en bonus. Ett avancemang förändrar dock inte det faktum att vi kommer att behöva en revolution i sommar.
Barcelona Barca4life98
4/19/2017 17:19
Jag personligen är nöjd om vi gör match av det idag. Om vi verkligen kan få Juventus att svettas. 2-0 i paus hade varit perfekt, med lite tur kan vi hålla nollan. Det är dags att bli effektiva.
Barcelona Soko
4/19/2017 16:45
Reymar

Tänk på att det är många Real och Juve fans som röstade här. Tror att det är minst 70% bland Barca fans.
Barcelona Reymar
4/19/2017 16:36
Ser att det är mycket pessimism härinne bara 35% tror på avancemang. Matchen i Turin borde väl inge lite mer optimism för vi lyckades komma till målchanser trots detas så omtalade försvarspel. Annat var de när vi var i Paris, där skapade vi ingenting och hade ett större berg att bestiga. Nej ikväll vänder vi detta! Den överskattade italienska muren kommer rasa samman ikväll där en inspirerad Messi tar huvudrollen.
Barcelona Bosketts
4/19/2017 16:34
Ryktas att Dybala missar returen ikväll, vilket med tanke på hans instats förra matchen är väldigt positivt. Får vi in ett tidigt mål så kommer Juventus att känna av pressen. Intressant att se hur psykologin påverkar matchen ikväll.

Sen är det både negativt och positivt att vi vände underläget mot PSG. Juventus vet att vi KAN klara av en vändning, men de är också betydligt mer beredda än vad PSG var.

För egen del ser jag gärna att vi gör en bra match men att det inte räcker. Visserligen skulle jag bli väldigt glad vid ett avancemang, men ju mer ljus som kastas på hur illa ledningen sköter klubben desto bättre i mina ögon. Vi behöver tänka långsiktigt vid en tid som denna, då Bartos kortsiktiga tänk uppenbarligen skadat klubben vid dess absoluta inre.
Barcelona Bosketts
4/19/2017 16:27
Imorse såg jag också de där "citaten" från Ancelotti, om hur han vet hur det fungerar i Real. Men sen dess har de tagits bort. Min tanke är att det skett en miss i översättningen från när Ancelotti säger (och nu parafraserar jag): "Det är så det fungerar i fotboll, sånt händer, men ikväll var det värre än vanligt".

Det kan också misstolkas med det faktum att Ancelotti pratat med Zidane efter matchen, som även han medgav att domarinsatsen var dålig.
Barcelona Kröjjff
4/19/2017 16:25
Lenny Romario

Är fullt medveten om att det är en himmelsvid skillnad mellan vad Anchelotti säger och vad han påstås ha sagt. Något säger mig att vi båda riktar oss till andra än varandra.
Barcelona Wonkawonka
4/19/2017 16:23
Elvorna ikväll?
Barcelona LennyRomario
4/19/2017 16:09
@Kröjjff:

Den reaktionen från Ancelotti är jag medveten om, det är samma citat jag läst överallt. Och det är därför jag undrar var messiooooxaviis ord kommer ifrån.

Att säga att det var domarmisstag, inte utvisning på Vidal och två mål offside är min värld hyfsat diplomatiskt efter en sån match, och dessutom 100% sant och varenda reprisbild ger honom 100% rätt.

Men det är en låååång väg därifrån till att Ancelotti skulle ha sagt "Jag är inte förvånad över domarmissarna, jag vet hur det funkar i Real". Det är något helt annat, det ger ju sken av att Ancelotti tror att Real mutat domaren. Men det ordvalen har jag som sagt bara sett ifrån messiooooxavii, och utgår ifrån att de aldrig yttrats, i alla fall tills messiooooxavii postar en källa.
Annons: