/spanien/barcelona/forum/3178.aspx/spanien/barcelona/forum/3178.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zyzz
2015-02-11 22:22
Messi har gjort 11 mål och 8 assist på 10 matcher år 2015. Inte illa.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Yellow cake
2015-02-11 22:22
Rafinha har börjat leverera, nu har Barca dubbla uppsättningar av mittfält..och jag vill verkligen inte se Mascherano som mittback, det är då jag är mest orolig! tycker inte han håller där..men som mittfältare är han gudomlig

Sen har ju Alves börjat vara bra, men jag tror det har att göra med när Barca har mkt bollinnehav och självförtroende så märks inte hand defensiva brister lika mkt
Barcelona Erik Satie
2015-02-11 22:19
Fan. Aguero skadad. Tråkigt (även om det är bra för barca om han missar CL). En av få som jag gillar i City.
Barcelona LeoMessi
2015-02-11 22:17
Neymar är sliten och han fick möta ett extremt aggressivt försvar som hela tiden tiden täckte ytor vid deras straffområde. Han är bara trött, låt killen vila nästa match, det är okej att ha en sämre match.
Barcelona Neymar11
2015-02-11 22:16
Det som är intressant är ju historien bakom varför Messi gav bort straffen. Det är ju inte så att neymar inte har gjort mål under säsongen, ett förlorat vad? Hade ju trots allt varit mer logiskt om suarez fick slå den Men Messi visar ännu en gång vad som gör honom så stor
Barcelona SOMISEREM1899
2015-02-11 22:16
Laget jag tippar ställer upp mot Levante:

Bravo

Adriano-Bartra-Piqué/Mascherano-Alba

Rakitic-Busquets-Xavi/Iniesta

Messi-Suárez-Pedro

Neymar såg väldigt sliten och eneriglös ut i dagens match, så tror på en rotation mellan honom och Pedro.

Rakitic och Busquets var båda bänkade idag och lär få starta på söndag, och Rafinha tror jag inte startar två matcher i rad (även om det hade varit roligt) så det står nog mellan Xavi och Iniesta på den sista mittfältsplatsen.

Kanske vilar också Piqué/Alba, men tror inte en för stor rotation kommer att sluta väl. Förhoppningsvis får vi se en stor uppvisning mot ett oerhört svagt Levante!
Barcelona Rambla~
2015-02-11 22:15
Kun börjar hitta målformen igen tycks det. Två baljor i kväll. City har 4-1 borta mot Stoke.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-02-11 22:15
Aguero gick ut skadad precis. De spelar mot... Stoke.

Hoppas inte det är något allvarligt, vill att han missar CL men tycker om honom så hoppas han är med i vilket fall.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-11 22:14
STÖRSTA RUBRIKEN I ******************
Vill inte länka skiten hit. Snäll gör inte det ni heller.
Vill inte ens trycka och läsa skiten för att varje gång ni trycker på det får clownen som skriver dessa ord extra klirr i kassan.

Bara läs inte..
Rubriken säger*
Han gjorde ingen *vågat* sen Zlatan.

Barcelona FCB_Messi
Ja Messi fick assist eftersom det var han som slog hörnan . Det räknas också .
RedemptionMn
@Liunil Masse:

Jag tror att han är sliten. Killen har spelat flera matcher i rad, liksom Suarez och Messi. Tycker att Neymar kan vila i matchen mot Levante. Kom ihåg att han fick en hel del stryk i matcherna mot Atletico Madrid.
Barcelona A good coach is everything!
2015-02-11 22:13
Neymar behöver vila och borde ha tagits ut mot Bilbao där han var en av dem sämre på plan.. Men jag blir irriterad av daltande av han. Han förtjänar ingen sär behandling är det någon som förtjänar en sär behandling så är det Messi..
Barcelona Junta Dimision
2015-02-11 22:13
Rambla

Det var väldigt hårt, men det gick också rakt på Ter Stegen så han borde kunnat styra bort bollen. Däremot gjorde han en sjukt viktig räddning i första halvlek som kunde ändrat matchen helt och hållet.
Barcelona Zyzz
2015-02-11 22:12
Fick Messi assist vid Piques mål?
Barcelona Liunil Masse
2015-02-11 22:12
Neymar tackar Messis gåva och skjuter en otroligt dålig straff som kunde avgjort mötet. En dålig insats från honom idag. En formdipp från Neymar nu när vi snart ska möta City är inget vi Culés vill se. Förhoppningsvis var det bara en engångsföreteelse och att han skärper sig nästa match.
Barcelona Rambla~
2015-02-11 22:10
Det kanske var ett hårt skott? Aja, ter Stegen är ung och under utveckling fortfarande. Dessutom har han långt mellan matcherna allt som oftast. Fast jag trodde verkligen var bättre i luftspelet. Där måste jag hålla med Barcadinho i hans kritik. Gio ska få stå och hoppa upp först på en höjdboll på hörna.
Barcelona 1.70-ligan
2015-02-11 22:07
DM1982 Överdrev en aning, ändrade mig lite i inlägget därpå
RedemptionMn
2015-02-11 22:07
@Neymar11:
Håller med. Till viss del vill jag också se Messi vila, men det känns som att man skjuter sig i foten då. Är bara livrädd att han blir skadad. Tycker att Bartra kan ta Piques position i försvaret. Pedro kan spela istället för Neymar.
Barcelona Neymar11
2015-02-11 22:05
Amen lite förtroende får vi visa för spelarna! Ett dåligt ingripande ska inte påverka så mycket Ter stegen skall absolut stå mot city Det är inga robotar vi förfogar över utan människor som kan ha sina dåliga dagar Däremot så måste vissa spelare få vila lite, pique och neymar är två jag vill ska vila till helgen
RedemptionMn
2015-02-11 22:04
10 vinster på de 10 senaste matcherna. Not bad. Får se hur länge detta håller i sig. Märks tydligt att Lucho har ändrat lite i Barcas spel. Känns som att Barca är mer oförutsägbara. De spelar också en snabbare fotboll. Tror det är därför Barca lyckades matcha Atletico Madrids intensitet på planen.
Barcelona Barcacat
Om vi gör ett mål på Madrigal, måste villareal göra fyra för att gå vidare! Det känns väl ändå hyfsat avgjort?
Barcelona Barcadinho.
Bollen fick inte så konstig bana - han borde rädda hyfsad lätt.
Barcelona DM1982
2015-02-11 22:01
@Rambla~:

Det var en tabbe, enkel boll för honom att boxa bort men han dräller in bollen. Även jäkligt dåligt av Suarez där.
Barcelona Rambla~
2015-02-11 22:00
Var det verkligen en tabbe av ter Stegen? Jag såg bara att bollen gick in upp i nättaket. Reagerade mest på Suarez felpass i omstälningen som ställde hela laget. Tappade ter Stegen in bollen eller vadå?
Barcelona Barcadinho.
2015-02-11 21:59
Vinst med 2 målskillnad utan att köra med högre växel. Nöjd med det.

Men ack vad Ter Stegen visar svaghet i luftrummet.
Vet inte om jag vill se honom mot City, Oroar mig detta.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-11 21:59
Såg bara andra halvleken och jag tyckte att Mathieu skötte sig utmärkt. Det jag däremot såg var att Neymar såg sliten ut. Han var ofokuserad hela andra halvleken. Han höll i bollen för länge dessutom stod han för den största % av felpassningarna från oss. Men, men man kan inte ha bra match jämt. Alla spelar dåliga matcher här och där. Tycker också att han borde vilas mot Levente.

En annan sak. Som sagt, missade första halvleken. Vad tyckte ni om trion i mittfältet i första halvleken d.v.s Maksen/Iniesta/ och Rafinnah???

Hur såg spelet ut???
Barcelona Gabriel
2015-02-11 21:58
Fasen vad trist det känns att vi inte dödade den här matchen med 4-1. Det här mötet hade varit avgjort om Neymar satte den straffen, nu lever mötet även om vi självklart är favoriter att gå vidare efter det här resultatet. Det här var förmodligen Neymars sämsta match den här säsongen, det är tydligt att han behöver vila, hoppas han sätts på bänken mot Levante, även Mascherano som fick ta en del smällar ikväll. När ska Bartra få förtroende igen? Angående Mathieu så räddade han oss i och med den glidtacklingen där han stoppade skottet, men, nä, han har fortfarande inget att göra i Barcelona. Jag bedömer honom sett till hans klass och kvalitée som fotbollsspelare, inte för hur mycket han är villig att offra sig. Hans teknik, passningsspel och bollmottagningar är riktigt dåliga. Men aja, 3-1 vinst. Är inte helt nöjd. Hade velat avgjort det här mötet ikväll.
Barcelona Vampíro
2015-02-11 21:57
Resultatet är bra, de måste vinna med 2-0 hemma och jag har svårt att se Barça gå mållösa från en match just nu. Visst hade straffen avgjort men detta ska ändå gå att fixa.
RedemptionMn
2015-02-11 21:57
Det märks att vissa spelare är slitna. Inte så ovanligt med tanke på det tuffa spelschemat. Jag är nöjd med dagens match. Neymar gör inte sin bästa insats, men alla spelare kan ha en dålig dag på jobbet. Suarez är nyttig och kämpar om bollen hela tiden. Messi är Messi, enough said. ter Stegen räddar ett mål, men gör samtidigt en målvaktstabbe. Det händer alla. Måste säga att man of the match är Javier Mascherano! Vilken krigare vi har i laget! Springer och kämpar hela tiden!
Barcelona Blaugrana91
2015-02-11 21:55
Även om vi vann och det ser bra ut inför returen så är jag inte nöjd. Vi har chansen att göra 4-1 men missar straffen, störande. Nåja man får väl tänka på att vi hade en urladdning i söndags mot Bilbao. Villarreal måste göra 2 mål samtidigt som vi inte skulle göra något, vi öser ju trots allt på med mål nu. Ska mycket till för att vi inte ska spela final.
Annons: