/spanien/barcelona/forum/3174.aspx/spanien/barcelona/forum/3174.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2015-02-13 17:09
New Barcelona adviser Braida has put forward three names: Verratti, Dybala and Danilo. He already sounded out their entourage [sport]

Värst vad han ligger i. Zubi hade tagit tag i detta efter semestern. Börja leta efter namn dvs
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-13 16:44
Barcelonistas

Så ja, bra att du tar till dig. Låt de vara ifred och läs inte ens där.
Stör mig oerhört på de här bokstavarna MSN-BBC men inte ser du mig hacka på dig. Om du också lägger ner det framöver skulle forumet vara ännu finare. Jag menar laget består fler än bara tre spelare. Det är en sak att håna andra lägret när de precis har förlorat en match men inte behöver ni/du hålla på varje dag. Det sänker nivån på forumet så pass att folk som vill diskutera andra saker håller sig borta.

Men igen, bra att ni/du tar till er kritiken och sansar er.
Barcelona Neymar11
2015-02-13 16:41
@barcastuff: New Barcelona adviser Braida has put forward three names: Verratti, Dybala and Danilo. He already sounded out their entourage [sport] Här har vi en som jobbar för sin lön iaf
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-02-13 16:31
Måste hålla med om att nivån här inne har varit låg. Jag är en gammal räv här och jag kan säga att nivån här inne har blivit sämre. Om det inte vore för att folk här inne ser mig som frälsaren så hade jag varit mindre aktiv här. Jag kanske överdriver ibland och skriver massa om Madrid men det är för att folk inte ska gå loco över El Pasillos ständiga skitsnack. "MSN = 20 mål 2015" " Real Madrid =17 mål" Allt är bara ett spel från min sida. För visst känns det gött o ge igen lite när man hörde deras snack under hösten? Men nu börjar även ja bli rätt så trött på det här. Jag kommer strunta i La Puta under en period nu.
Barcelona Erik Satie
2015-02-13 16:21
Tycker faktiskt jäkligt synd om Douglas. Hur fan tänkte Zubi när han tog hit honom? Har sett honom spela ett par minuter bara, sen har jag inte sett röken av honom. Han borde lånas ut till sommaren.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-02-13 16:09
Davids3

hur kan du säga att inte hade tagit emot honom gratis? haha har du en sett killen spela?

han är tillsammans med pogba o kanske lite kovacic som är dom mest lovande mittfälts talangerna i världen i dagsläget... killen är har enligt mig 100% barca dna...

respekterar dock din åsikt men ett tips från mig följe killens moves o passningar nästa gång du ser han lira.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-13 16:07
Instämmer med resten här inne att sluta skriva vad de i puertan skriver. Bara för att ni kokar av deras inlägg känner ni behovet att dela de här inne. Skit i att gå in dit. Bara vid förluster då är det roligt ;). Annars ta allt med en nypa salt. Mods borde vara mer aktiva i forumet och sköta det bättre. Det är allt för många troll och andra personer som kommer undan för lätt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-13 16:07
Veratti har inte övertygat mig heller. Är han tänkt att ersätta Xavi som spelmotorn rakt av nästa säsong?? Någon som har koll på om han ska användas där.

Vi har många talanger som kan ta den positionen. Jag vill inte att det ska hände det som fick Thiago Alcantra lämna oss. Är det någon som jag däremot sugen på så är det den där Danilo från Porto. Han skulle jag skriva för Barca varje dag i veckan för att vi behöver verkligen förstärka den positionen..
Barcelona Liunil Masse
2015-02-13 16:04
@Davids3:

Han är ju en otroligt bra spelare som dessutom skulle passa oss bra men för 50M euro vet jag inte.. Pogba känns väl mer rätt om vi hade tänkt satsa så mycket pengar då jag ser mycket mer potential i honom samtidigt som han hade erbjudit mer längd och styrka till vårt relativt korta lag.
Barcelona Davids3
2015-02-13 15:45
Har ni hört ryktet om att Braida vill hämta Veratti till Barca, och att priset dessutom ska vara 50M euro ? Jag hade inte velat ha honom gratis..

Hur tänker ni ?
Barcelona LeoMessi
2015-02-13 15:43
@Mr. Cruijff:

Enligt mig så är lagen i la liga bättre och mer underhållande att kolla på. Men premier league skötts mycket proffsigare och den marknadsförs mycket bättre. Enligt mig så slår PL la liga i alla plan förutom kvalitén på lagen, även om det är jämnt. La liga har inget värdigt förbund enligt mig, det är som barcelona med rosell-juntan, en ledning som inte är värd laget.
Barcelona koeman92
2015-02-13 15:42
@Mr. Cruijff:

Beror på vad man definerar som världens bästa liga. När det gäller det kommerciella och det ekonomiska så är PL utan tvekan bäst, Men när det gäller slagkraftighet och matchresultat i Europeiska och andra internationella cuper samt jämnheten i ligan så har La Liga redan passerat PL för länge sen.

Dock så vill jag poängtera att PL inte längre är rankad som världens bästa liga någonstans längre. FIFA, UEFA och även IFFHS rankar alla La Liga som etta nu.
Barcelona Erik Satie
2015-02-13 15:37
Motsätter man sig vissa inlägg (Ronaldo vs Messi, Puertan vs Rambles etc) är det bättre att låta de vara helt och hållet. Börjar man reagera på ett visst inlägg så spinner det bara vidare och det blir värre och värre. Jag har själv gjort ett antal inlägg som har varit kritiserade. Jag står för det jag har skrivit. Men att reagera på sådant som jag och många andra här inne har skrivit är bara dumt för vi får aldrig slut på eländet på det viset. Bara ignorera det och gå vidare. Kommentera och citera det som man kan få ut en diskussion av. Ignorera allt annat.
Mod
2015-02-13 15:32
MOD

Kan ni snälla styra upp så att vi här i vårt forum slipper läsa om inlägg efter inlägg som skrivits i Puertan? Så här såg Puertan ut när vi Barcelona var bästa laget världen.. Nu visar ni i vårt forum samma sidor.

Vill passa på att tacka de av er här inne som ständing diskuterar relevanta frågor som faktiskt rör vår klubb och inte bara rivaliteten till real. Ni vet vilka ni är och det är ni som trots allt får mig att komma tillbaka hit hela tiden.

Vi kör på det, nu slutar vi prata om Puertan härinne. Inläggen kommer raderas och om det upprepas så blir det en kortare avstängning.//Mod.
Mr. Cruijff
2015-02-13 15:31
Hur många härinne ser Premier Leauge som den absolut främsta liga i världen? Personligen så anser jag att PL ligger betydligt längre fram än La Liga...
Barcelona ( Xaviesta )
2015-02-13 15:29
Bespara er vädjan om ett bättre forum. Sålänge vi har detta gäng medelmåttor som får härja fritt härinne (alltid samma personer) så kommer det alltid se ut såhär. DM 1982 är en utomordentlig skribent, men lite för politiskt korrekt skulle jag vilja påstå. Självklart kan man inte förvänta sig att han ensam ska hålla koll på forumet 24/7, men många av dom som borde portas permanent från vårt heliga tempel är ju ökända härinne sedan urminnes. Väck med dessa parasiter utan förklaring och utan pardon. Varför ska det vara så jävla svårt? Finns det någon mening med att ha uppsatta regler i forumet om inte ens MOD bryr sig när dessa personer systematiskt står för regelbrott? Vi har många av dom allra bästa och mest seriösa skribenterna på SF, men dessvärre i ett av dom sämsta forum av alla toppklubbar. Räcker det inte snart? Jag är trött på att scrolla och sålla.
Barcelona LeoMessi
2015-02-13 15:11
kukmätningen mellan våra forum kan bäst beskrivas med denna låt:
Barcelona Barca Barca
2015-02-13 15:07
@Katalano:

Det börjar bli riktigt jäv*a jobbigt med all puertan snack och vad som skrivs där. Snälla skapa ett annat konto och diskutera med dom där istället, finns absolut inget intresse för puertan, jag fattar inte varför folk envisas, puertan, puertan, puertan, Ronaldo, Ronaldo Ronaldo. Helt ärligt ingen är intresserad av vad som står i puertan, vad har hänt med forumet, jag har hängt här väldigt många år men nu är det fan nog, finns inga vettiga disskutioner längre, allt handlar om straffarna från Ronaldo eller förlåt "Penaldo" som ni kallar honom, och såhär skrev han eller hon på puertan. Vill jag veta vad som skrivs i puertan får jag ta och besöka det forumet, nyheten och inläggen behöver inte kladdas in här i Barca forumet eller kanske svenskafans kan ta och öppna ett gemensamt forum för er som håller på o förstöra barcas forumt och reals forum för den delen för jag tror att det är samma problem där med, så ni kan snacka era ointressanta Ronaldo och messi snack och kriga på hur mkt ni vill i ett eget forum. Ha en trevlig helg allesammans.

Visca Barca
Barcelona Junta Dimision
2015-02-13 15:01
Halilovic kommer få böter av klubben för att han gick ut på instagram att han var skadad utan klubbens tillåtelse. Jag tycker en varning kunde räckt men att ge böter till spelare som får ganska många miljoner per år, är nog inget att haka upp sig på. Vad tycker ni på forumet?
Barcelona Kröjf
2015-02-13 14:38
Har nån läst senaste numret av fotbollsmagasinet Offside och den relativt korta intervjun med Erik Niva? Om inte, kan jag återge ett litet aktstycke som förhoppningsvis inte inkräktar på upphovsrätten: "Zlatan är också så intimt förknippad med Sveriges omställning från ett kollektivistiskt till individualistiskt samhälle. Sedan har rivaliteten mellan Messi och Ronaldo underblåst fenomenet...Två titaner som i vissa ögon överskuggar rivaliteten mellan de lag de spelar för". Ja jag vet, Niva har ju själv med jämna mellanrum varit med och bidragit till den utveckling han talar om. Eller rättare sagt: Han befinner sig mitt upp i den. Och hans arbetsgivare Aftonbladet driver onekligen på densamma med liv och lust. Efter ovanstående och citerade slutsats, så får Erik Niva frågan: " Men vad är det för typ av människor som följer fotboll på det här sättet?". Han svarar: "Jag vill ogärna låta elitistisk, men jag tror att det är personer som inte investerar så mycket energi i sitt fotbollsintresse som har närmast till den här känslan. Den medelintresserade 16-åringen får nog sägas vara arketypen".(där rök nog några röster säkerligen för den käre Erik). Nu kanske nån filar på ett inlägg som vänder sig direkt till mig och påminner om att jag som troligen lämnat tonåren bakom mig sen hedenhös, kastar sten i glashus. Detta eftersom jag själv minsann återkommande vunnit billiga poäng på att skriva långa inlägg, som spinner vidare på den rivalitet som florerar i Messis och Ronaldos dubbformade fotspår. Bespara dig/er i så fall den mödan. För jag är själv fullt medveten om att den uppfattningen har fog för sig. Kan t o m sträcka mig ett steg längre än så och erkänna rakt av här och nu: Jag kastar sten i glashus! Men till mitt försvar vill jag ändå framhålla att jag faktiskt älskat ljudet av krossat glas, ända sen jag som liten telning slog på ett slagskott när vi spelade "landhockey" och pucken for rakt igenom fönstret till en förskola. Och i samma stund som fröken kom ut och skällde som en bandhund, så skyllde jag ifrån mig på "målisen". Som utan riktiga skydd var klok nog att flytta sig för projektilen. Men jag har fortfarande fler på lager om så skulle behövas. Bortförklaringar alltså.... PS. Jag ändrade mig, d v s jag ändrade mig INTE. DS.
Barcelona Nemesis 10
2015-02-13 14:17
@Katalano:

Håller verkligen med, otroligt tråkigt att bara läsa massa inlägg från puertan. Man kan liksom gå in där på egen hand om man vill läsa skiten som skrivs där. Man får ingen lust att skriva här när forumet är såhär...
Barcelona Katalano
2015-02-13 14:09
Förtydligande. Jag vet att mitt inlägg kan missförstås som att Real är bäst i världen idag.. så är givetvis inte fallet vilket borde säga sig självt.
Barcelona Katalano
2015-02-13 14:05
MOD

Kan ni snälla styra upp så att vi här i vårt forum slipper läsa om inlägg efter inlägg som skrivits i Puertan? Så här såg Puertan ut när vi Barcelona var bästa laget världen.. Nu visar ni i vårt forum samma sidor.

Vill passa på att tacka de av er här inne som ständing diskuterar relevanta frågor som faktiskt rör vår klubb och inte bara rivaliteten till real. Ni vet vilka ni är och det är ni som trots allt får mig att komma tillbaka hit hela tiden.
Barcelona Zyzz
2015-02-13 14:01
Haha en det är en kille på puertan som försöker inbilla sig själv och de andra realfansen att alla spelare i världen helst av allt vill spela för dem. Till exempel skriver han att Suarez egentligen ville till Real...... Hahaha XD Läser man Suarez citat i länktipset så ser man följande: 1. "Att spela för Barça har varit en dröm jag har haft i flera år." 2. "Att spela för Barcelona är något jag alltid velat sen jag var liten, men det var något jag aldrig trodde skulle hända." Dessutom sade Zubizarreta att spelaren haft betydligt mer ekonomiskt attraktiva erbjudanden än Barcelonas, vilket visar att Suarez inte kom till oss pga pengarna! - Det fanns erbjudanden från andra klubbar men när möjligheten att komma hit kom fanns det ingen tvekan, det är en barndomsdröm som går i uppfyllelse, detta är min drömklubb, säger Suárez. Med andra ord...bitch plssssssssssssss. Han ville till Barca och inte till Real!
Barcelona Blaugrana83
2015-02-13 13:46
FCB_Messi

har för mig att bale bara tog bollen och då börja ronaldo gråta
Barcelona Canaletes
2015-02-13 13:23
Ser att det inte brukar länkas ofta.
Här är videoklipp från matchen mot Bilbao från bänken. Finns på Messi och Suárez också.

Det är den officiella El Día Después-kanalen på Youtube. Alla borde subscribe'a!
Barcelona Canaletes
2015-02-13 13:20
ta bort nu
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-02-13 13:19
Enligt "optimisten" kan real madrid plocka in vilken spelare som helst vare sig denna heter Messi eller Martin Mutumba ( mina exemplar) och enligt han valde Neymar Barca för att hans farsa fick mycket pengar i fickan. wow säger jag skulle fan vilje röka den har rökar alla dagar i veckan för att intala mig att det är samhällets fel att jag inte får nåt jobb hehe
Barcelona DM1982
2015-02-13 13:16
Vinyals: “Halilovic is injured. He has discomfort in his knee. He will be fined for announcing it without permission from the club.” Tuffa bud.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-13 13:07
Messi har knappast missat så många straffar. Allt handlar om dagsform. Penaldo har även han missat en del straffar. Gör en research...
Annons: