/spanien/barcelona/forum/3169.aspx/spanien/barcelona/forum/3169.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Z_Z
2015-02-17 22:03
@Barcelona 1899:

Via två gula dessutom. För en som inte ser matchen så undrar man ju hur många fouls han har stått för, brukar ju inte direkt vara så att han får dem lätt. Eller det kanske beror på vilken färg han har på tröjan.
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-17 22:01
Rött kort Alonso, kom igen Shakhtar!
Barcelona Vampíro
2015-02-17 21:59
Gillade Diego Costa när han var i Atléti men nu... fuck that guy.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElRaval
2015-02-17 21:59
Sjukt vad vi är bortskämda med passningsskickliga spelare.

Drar mig i håret varje match jag ser lag som Chelsea och PSG där spelarna knappt kan lägga en passnings rätt.

Det är chans-passningar i offensiven för hela slanten.
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-02-17 21:57
Snyggt av Zlatan, leker Messi ;)
Barcelona LeoMessi
2015-02-17 21:57
Fan vilken tur Chelsea har! Dom är bäst i världen på att rädda bollen omedvetet
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-17 21:56
PSG öser nu, sinnessjukt nära 2-1.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-17 21:54
[QUOTE=ElRaval]Osäker på om jag känner detsamma. Är tveksam på ifall Bayern känner sig säkra i att inte få som de vill. Bollinnehavet d v s. Inte ens chans i världen att de kan vinna bollinnehavet mot oss. Chelsea däremot kan lägga spelarbussen framför målet en hel match utan att skämmas. Det skulle aldrig Pep.. [/QUOTE] Jag håller inte med. Förut hade vi problem mot Chelsea enbart på grund av att vi vägrade ställa om. Nu är det andra bullar och bussarna kommer bli straffade direkt om de kliver upp. Atletico som i grund och botten är ett bättre lag taktiskt än Chelsea vann vi mycket enkelt av all hårt arbete självklart, desamma mot Villareal. Vårt snabba rakare spel är inget att leka med och bara mot Levante gjorde vi spelmål på spelmål. Vi har bägge delarna av spelet nu och behärskar de på detta ypperligt sätt. Atletico blev helt överrumplad av vårt spel. De han inte hem för att parkera bussen men mot Madrid var de alltid hemma på rätt sida av boll.
Barcelona Zamboza
2015-02-17 21:52
Tänkte just säga att Psg inte ska räknas bort då dem har många bra spelare och så gör dem mål.
Barcelona Vampíro
2015-02-17 21:51
Såja vänd nu! Snygg inlägg av Matuidi.
Barcelona koeman92
2015-02-17 21:49
@Baha - Tres Amigos:

Det där är helt fel anledning till att föredra det ena laget över det andra. Ska man vinna CL så ska man kunna vinna mot alla lag, punkt.

Själv hoppas jag att vi får revansch och slår ut båda. Men först och främst vill jag gärna se oss massakrera Chelsea så hårt att både de och deras äckliga nsrcissist till tränare sent kommer att glömma den grova förnedring de kommer att åka på.
I vilken tur och ordning vi slår ut de båda lagen spelar desto mindre roll, bara vi får våran efterlängtade revansch mot de båda, speciellt mot Chel$ki
Barcelona Neymar11
2015-02-17 21:46
Bayerns försvar mot msn? Det tar jag alla dar i veckan
Barcelona Neymar11
2015-02-17 21:45
Spelar Fabregas? Eller är det som vanligt under en stormatch
Barcelona Nemesis 10
2015-02-17 21:44
PSG måste pressa chelsea mer så dom gör fler misstag, chelsea är inte ett spelskickligt lag men dom sätter sina chanser dom får. Jag kan bara föreställa mig hur vi skulle bombardera deras mål på Camp Nou, sist vi mötte Chelsea hemma har jag för mig att vi hade runt 17-18 avslut men bollen ville inte in. Jag tror inte vi hade haft problem med Chelsea speciellt i den formen vi är i nu och MSN clickar mer och mer för varje match som går.
Barcelona ElRaval
2015-02-17 21:44
@Baha - Tres Amigos:

Osäker på om jag känner detsamma.

Är tveksam på ifall Bayern känner sig säkra i att inte få som de vill. Bollinnehavet d v s. Inte ens chans i världen att de kan vinna bollinnehavet mot oss.

Chelsea däremot kan lägga spelarbussen framför målet en hel match utan att skämmas. Det skulle aldrig Pep..
Barcelona LeoMessi
2015-02-17 21:40
Rambla Eller så att drogba kan filma bort hela halvlek. Hatar den spelaren, skulle inte ens vilja se honom hos oss även om vi tonvis med pengar för det! Han filmade bort 8 minuter på egen hand i första halvlek! Han fick ont när lilla iniesta nuddade honom.
2015-02-17 21:40
Jag möter Chelsea i en semifinal än Bayern. Chelsea är inte lika oslagbara som Bayern. Bayern tar jag helst i en eventuell final.
Barcelona Rambla~
2015-02-17 21:37
Framför allt kommer Chelsea bli pressade mycket ner när de har bollen. Tyvärr har de insett detta och lämnar hellre ifrån sig bollen och ställer upp sig runt straffområdet, täcker ytor och väntar in Barca. När de bryter bollen tjongar de iväg den direkt till mittcirkeln där en Drogba fast nu Costa, ska böka och hålla i bollen så pass länge att laget hinner flytta upp. Så håller det sen på under 90m.
Barcelona Smogen
2015-02-17 21:34
Någon som har en länk? Min vanliga http://www.livefootballol.com/ funkar fasen inte
2015-02-17 21:31
[QUOTE=Stoichkov90]Problemet med lag som Chelsea och Atletico Madrid är att de är effektiva. Ett läge och ett mål. Barca måste hitta ett sätt att ta sig förbi "spelarbussen". Om Barca kan göra det så kan laget ta sig långt i turneringen. [/QUOTE] Vi ställer om blixtsnabbt. Det är vår plan B och vårt grundspel. Vi är inte PSG. Chelsea kommer få jaga 60 procent mer än vad de gör mot PSG.
Barcelona Rambla~
2015-02-17 21:30
PSG behöver göra två saker. Pressa och styra så att Cahill får föra bollen framåt. Han har en väldigt bristfällig teknik och ser livrädd ut så fort han måste slå en passning längre än 2m. Sen måste de sätta mer press på sköldpaddan Fabregas som är så långsam. Istället backar PSG ner till mittlinjen så Cahill tom kan promenera när han har bollen i backlinjen. Cesc får även han alldeles för mycket tid med bollen högre upp i planen. Det är ännu viktigare att PSG rättar till detta nu när de ligger under.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2015-02-17 21:30
För att hela det jävla laget är fel balanserat,
Stoichkov90
2015-02-17 21:29
Problemet med lag som Chelsea och Atletico Madrid är att de är effektiva. Ett läge och ett mål. Barca måste hitta ett sätt att ta sig förbi "spelarbussen". Om Barca kan göra det så kan laget ta sig långt i turneringen.
Barcelona Erik Satie
2015-02-17 21:29
Chelsea är ett grymt överskattat lag.
Barcelona II Barça II
2015-02-17 21:27
Fan vilken tur Chelsea har haft! Så som vi spelar just nu så hade vi ätit upp de, minst 3-0 hemma på Camp Nou!
Barcelona Vampíro
2015-02-17 21:23
Varför dominerar aldrig Zlatan i de här matcherna?
Barcelona Rambla~
2015-02-17 21:21
Det är så typiskt Chelsea. De kan inte vara kreativa mot större lag på bortaplan. De har ett anfallsvapen och det är fasta situationer. Parkera bussen och satsa allt på fasta. De har ingenting av spelet. Ganska torftigt av en klubb med tanke på alla de miljarder de spenderat det senaste decenniet.
2015-02-17 21:20
Chelsea har inte varit så värst bra egentligen.
Barcelona messiooooxavii
2015-02-17 21:20
Herre min gud. 1.5 milijarder i värde på trion marquinihos silva och david luis och dom är som 3 yra höns i försvaret. Byter inte ens Bartra mot ngn av dem 3
Barcelona Vampíro
2015-02-17 21:19
Terry slår inlägget, Cahill klackar fram och Ivanovic nickar in den. Farligare trio än 'BBC'.
Annons: