/spanien/barcelona/forum/3168.aspx/spanien/barcelona/forum/3168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2015-02-12 02:35
Holy shit vad jag gillar dom här scenerna (Messi ger straffen till Neymar). Relationen mellan Leo och Ney verkar vara på topp. Titta på Messis blick när Neymar tar straffen.

Det är så Ronaldinho tittade på Messi en gång i tiden.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-12 02:30
För den som vill highlights med Ray hudson.
Barcelona Canaletes
2015-02-12 02:03
Ter Stegen uttalande sig om målet han släppte in.

"Tabbe? Varför är det en tabbe? Utifrån planen kan jag lova dig att det inte var.
Bollen passerar Mathieu och Piqué och får en konstig bollbana. Det är ingen tabbe.
Barcelona Barcanist
2015-02-12 01:56
Sportbladets rubrik - "Han gjorde det ingen vågat sens Zlatan". Ja, ni behöver ingen beskrivning ni kan helt enkelt räkna ut vems generositet som förbisågs och vem som målades upp som rebellen i det hela.
Barcelona grande jw
2015-02-12 01:53
@Liunil Masse:

Inte jättekonstigt egentligen. Socios går inte gratis på cupmatcher och tycker ofta det är för dyrt att gå på dessa matcher där motståndet är ganska ointressant. Dessutom mitt i veckan där folk är upptagna med annat bidrar ofta till sämre publiksiffror. Då sitter man hellre på lokala haket och tittar på matchen.
Dessutom är Barcelona en semesterstad där turismen inte är jättehög i februari. Vi kan ju jämföra med säsongen 2011/2012 där vi utan tvekan var världens hetaste lag. Där hade vi så lite som 37 000 åskådare i en CL-match i mitten på december mot Bate Borisov. Folk prioriterar helt enkelt bort vissa matcher.
Barcelona xdssdf2
2015-02-12 00:53
BARCELONA VS VILLARREAL 11/2/15 HIGHLIGHTS
Barcelona xdssdf2
2015-02-12 00:53
BARCELONA VS VILLARREAL 11/2/15 HIGHLIGHTS
Ronaldinho Gaucho
2015-02-12 00:45
@Liunil Masse:

Kan tänka mig följande faktorer:

Inte högsäsong.
Dyra biljetter (sett till ekonomin i Barcelona som är sämre än i Sverige).
Mitt i veckan.
Inte lika stort intresse för spanska cupen som för ligan eller CL.
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-12 00:45
@Liunil Masse:

Dyra biljettpriser i ett land med stor arbetslöshet. Samt är CdR en, ganska sen kväll som denna, inte så jätte åtråvärt då de med jobb måste arbeta dagen efter.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-12 00:42
Det var 57,378 åskådare mot Villarreal. Fan har hänt?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjf
2015-02-12 00:02
Thierry Henry

Som sagt, "ingenting är omöjligt".
Barcelona Thierry Henry
2015-02-11 23:51
@Kröjf:

Kan kanske va så enkelt att Messi har missat för många straffar och dom tagit ett beslut tsm med Enrique att testa Neymar som straffskytt ett tag? Neymar är en bättre straffskytt en Messi statistiskt sett skulle jag tro dessutom. Så kan ju inte va helt omöjligt.
Ronaldinho Gaucho
2015-02-11 23:51
Messi spelar sin 300:e match i ligan på söndag.
Barcelona Kröjf
2015-02-11 23:43
Neymar11 skrev: "Det som är intressant är ju historien bakom varför Messi gav bort straffen. Det är ju inte så att neymar inte har gjort mål under säsongen, ett förlorat vad?" Tänk OM Messi faktiskt är så mänsklig innerst inne, att han spyr emellanåt på planen av nervositet? Och inte utan så mycket som ett enda undantag alltid står pall för den psykiska pressen, i all den stund som publikmassorna förväntar sig ett tvärsäkert mål av honom från straffpunkten? Helt otroligt? Kan tyckas så. Svaga nerver brukar normalt sett vara något som sållar agnarna från vetet, på vägen mot toppen. Jag har dock med egna ögon som lagkamrat i omklädningsrummet, sett en spelare med meriter från U-21 landslaget och ett otal allsvenska matcher i bagaget, svettas floder och springa fram och tillbaka på toaletten innan en simpel match för en Folkhögskola, i ett så gott som helt publikfritt skoldistriktsmästerskap. Ingenting verkar vara omöjligt vad gäller Messi. Så mycket vet vi i alla fall.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-11 23:24
Yellow cake

Efter att ha tittat på båda lagens kvarvarande spelschema backar jag nog en aning i mitt påstående. Vi har Real Madrid på Camp Nou, Sevilla borta, Valencia hemma samt Atlético på Calderón. Real har å andra sidan Villarreal hemma, Athletic borta, Barca borta och Valencia hemma. Rätt så likt när det gäller svårighetsgraden. För oss blir naturligtvis El Clásico och Atlético blir nyckelmatcherna. Det som talar för oss är att Real Madrid spelar mot ett Villarreal i form om ett par veckor samt ett Athletic i någorlunda form därefter när de fortfarande befinner sig i en svacka. Tappar de poäng där, och då pratar vi alltså fortfarande innan El Clásico, har vi definitivt slagläge.
Barcelona Yellow cake
2015-02-11 23:11
Såklart Barcelona också
Barcelona Yellow cake
2015-02-11 23:10
Men vi har väl Athletico kvar i ligan,dom är ju alltid att räkna med nuförtiden! Tänkte på folk som säger att vi har ett lättare spelschema jämfört med Real. Känns som det bara är Athletico som riktigt kan hota Real i ligan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-11 22:59
Suárez gör återigen en fin insats. Han fortsätter att inte vara lika effektiv framför mål som man kanske skulle vilja men krigar på och får en allt smidigare touch och bollkontroll. Känns som att han för varje dag som går anpassar sig bättre till den spanska ligan och Barcelona. Jag tror han bara kommer växa under våren, målen kommer bli allt fler hans antal poäng lär i slutändan vara väldigt högt i jämförelse med antal matcher.

Är jag helt fel ute när jag säger att han på vissa sätt påminner om Eto'o? Kameruanen var snabbare och uruguayanen starkare men de har samma fina rörelsemönster, ettriga och envisa spelstil samt hunger efter mål. Jag kommer ihåg att många klagade på Eto'o för antalet missade målchanser på samma sätt som Suárez får höra klagomål om detsamma. De missar en del men har gemensamt att de är väldigt duktiga på att hitta de rätta ytorna för att sedan komma först till bollen och få till avslut mot mål. Man kan naturligtvis inte jämföra spelarnas Barcakarriärer i nuvarande läge men bara en tanke jag hade då det är så länge sedan vi hade en ordentlig nia, en så självklar nia att Messi gått tillbaka till sin gamla högerkant.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-11 22:49
Rambla

Jävla cuplag de är Athletic. Ett riktigt mellanår i ligan men i cuperna går de alltid långt. Gick till EL-final och kom samma år 10:a i ligan, samt som du nämner de två finalerna mot oss.
Barcelona Vampíro
2015-02-11 22:47
Jag unnar fan Athletic en titel, de har kommit nära i CdR mot Barça och även EL finalen 2012. Skulle vi förlora en final mot något lag så får det vara baskerna. Det är en fin klubb. Med det sagt så tror jag inte det blir fallet. Jag hoppas på något sätt ändå att Espanyol tar sig vidare och att vi piskar till de ordentligt i en eventuell final.
Barcelona Rambla~
2015-02-11 22:41
Fan, ska det bli Athletic i en final ännu en gång? Ja, om vi nu tar oss dit. Tredje gången gillt säger man ju eller klarar de av att förlora 3 raka finaler? Risken att förlora en final mot los Pericos känns ju inte precis lockande. Dessutom lär de spela fult som de oftast gör mot oss. Det känns som att Barca har allt och förlora och Espanyol räknar ingen med, de kan spela utan press och har allt att vinna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-11 22:41
Sen var väl matchen idag ett tecken på att Ter Stegen inte är så fantastisk som det verkar, åtminstone när man läser forumet. Folk är snabba med att ge honom extra mycket beröm vid varje räddning men idag visade han upp en otroligt slarvig sida. Självklart ska han ta Trigueros skott och det såg verkligen inte bra ut när han gick upp i luftduell på en av hörnorna. Givetvis påverkar det att han inte får spela alltför ofta men sådant ska bara inte hända. Bravo har också gjort misstag men är en betydligt säkrare sista utpost även om Ter Stegen har en högre potential.
Barcelona Mdawg
2015-02-11 22:33
Jag känner att Ter Stegen bör fortsättningsvis stå i Liga-matcherna medan Bravo står i Cup/CL, alltså att dessa två switchar.

Detta eftersom vi möter svårare motståndare i luftrummet i dessa matcher i överlag. Medan ligaspelet är mer bolltrallande, där Ter Stegens fötter är till stor nytta.

Men även för att matcha in Ter Stegen mer nu när det närmar sig slutspurten. Vill ju inte ha en målvakt som står i avgörande utslagningsmatchar som känner sig osäker pga dåligt matchande.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-11 22:33
En bra insats och resultat att ta med sig till El Madrigal. Villarreal har alltså inte förlorat sedan början av november förutom dessa två matcher mot oss. Jag tror exempelvis att de kan ställa till med rejäla problem på Bernabéu om de bibehåller samma positionsspel och effektivitet. Tre mål på två matcher på Camp Nou, och hur många chanser har de egentligen haft? Ligans kanske tredje bästa lag just nu och vi vinner med 3-1 utan att göra en jättematch. Självfallet är man nöjd.

Det är däremot en del spelare som behöver höja sig. Yes, jag kollar på dig Neymar. Två dåliga insatser i rad och inte så värst mycket uträttat spelmässigt. Har svårt att komma förbi och dribblar i onödiga lägen, nästan lite Deulofeuvarning på honom till och från. Ser gärna att han bänkas mot Levante, tillsammans med en del andra spelare som behöver vila. Jag gillar att LE roterar främst på mittfältet då detta spel kräver oerhört mycket fysiskt jobb från dem. Idag bytte han ut hela mittfältstrion från i söndags. Rakitic, Busquets och Rafinha bör enligt mig spela mot Levante i helgen. Mycket möjligt att Xavi får chansen från start. I backlinjen ser jag gärna att Bartra får speltid och att Piqué får stå över en match, mycket med tanke på smällen han fick men han är även en av dem som spelat mest den senaste tiden(och gjort det riktigt bra).

Vi har inte tappat poäng sedan Sociedadmatchen, ligger bara en poäng ifrån Real i tabellen med ett lättare spelschema och hemma-Clásico kvar samtidigt som vi har halva steget i cupfinalen. Vad snabbt allting kan vända. Helt plötsligt har vi en realistisk chans på samtliga titlar även om man inte ska jinxa alltför mycket. Men det ser minst sagt ljust ut inför våren.
Barcelona DM1982
2015-02-11 22:32
[QUOTE=jawwa]När spelas returen mot ubåtarna? [/QUOTE] 4:e mars tydligen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-11 22:31
@Rambla~:

Såg att de gjorde 1-0 i 89 min.

Va jag hatar dem. För mig är Chelsea där med R.Madrid och där under kommer PSG
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-11 22:30
phoooooo vilket mål Espanyol mot Bilbao just nu 1-1 hoppas på På Espanyol i final derby hade varit gött
Barcelona Rambla~
2015-02-11 22:29
Finns nog inget vidrigare lag än Chelsea, de slår nog fan tom Madrid i min bok. Mourinhos vidriga karaktär lyser igenom på flera av spelarna.
Barcelona jawwa
2015-02-11 22:29
När spelas returen mot ubåtarna?
Barcelona Yellow cake
2015-02-11 22:28
Jag hoppas verkligen folk ser vad nyttig Suarez är för laget, vad han sliter och skapar ytor för Messi och Neymar. Får han lite självförtroende, som verkar komma sakta men säkert, så blir Barca att räkna med i CL-racet.

Jag skulle personligen hellre ha Suarez än Sanchez 7 dagar i veckan..fast Sanchez som back.up hade ju inte varit fel. Sanchez är riktigt bra också vill jag bara säga
Annons: