/spanien/barcelona/forum/3162.aspx/spanien/barcelona/forum/3162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-17 19:10
Jag tror nog ändå PSG har ganska bra chans till vinst idag. Man har offensiva kvalitéer som till och med Chelsea får svårt att stoppa. Att de släpper in mål är tyvärr också ganska troligt och jag tror dessutom att Chelsea har rätt så bra chans att vända på exempelvis ett 2-1-underläge. Vinner man med 1-0 är det en annan femma.
Barcelona Canaletes
2015-02-17 19:09
@Ronaldinho Gaucho:

Innan du skriver en massa kan du ju kolla upp lite.

Det skrevs och snackades mycket i media om Bernabéus ramsor på Messi och Catalunya. Hur du missat det är en gåta asså... Hände för någon månad sen.
Barcelona Erik Satie
2015-02-17 18:39
Zlatan kommer göra hattrick idag. Hoppas Äckel-Chelsea åker ut med huvudet före.
Barcelona Erik Satie
2015-02-17 18:38
Det kommer ju något positivt ur dessa förluster. Skulle vi vunnit mot Sociedad tror jag inte att Bartomeu skulle utlysa nyval eller att Zubi skulle sparkar. Givetvis spekulationer men jag tror att dessa förluster gör gott faktiskt.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-17 18:35
Mdawg

Hoppas jag med för han och för hela laget.
Barcelona CuleAK
2015-02-17 18:30
Se det från den ljusa sidan, de kanske var just dessa misstag som ledde in oss på rätt spår?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-02-17 18:01
@Neymar11:

Precis så jag känner. Visst det var ett misstag att inte starta Neymar och Messi men förlusten mot Celta Vigo på hemmaplan svider enormt...
Barcelona Junta Dimision
2015-02-17 17:54
L.A.M nr 10

Agreed, Rakitic bänkade mot Real borta, PSG hemma, Valencia borta och Sociedad borta. Visserligen vann vi över PSG hemma och Valencia borta men jag vi vann väldigt mycket p.g.a individuella insatser hemma mot PSG samt pga Bartra som var en mur framför mållinjen. Mot Valencia borta vann på ett mål i 90:e minuten och vi spelade ganska krampaktigt hela matchen trots att vi fick ett felaktigt bortdömt mål av Suarez emot oss. Håller med fullständigt om att Raketa är den mest givna spelaren på mittfältet då han ger oss en viktig balans, samtidigt som han är ett stort hot offensivt. Lucho har nog insett hur viktig han är och byter nog därför ut honom i matcher för att kunna hålla honom i bra form i de större matcherna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-17 17:50
Riktigt kul och spännande med Champions League. Storlagen har bara dragit ifrån de mindre klubbarna mer och mer de senaste åren vilket i sig är synd. Fördelen är att vi å andra sidan får betydligt fler "stormatcher" i det senare stadiet av turneringen.

Åttondelsfinalerna är relativt ovissa i år. Jag skulle säga att det finns tre klara kvartsfinalslag och det är Real Madrid, Bayern Munchen samt Arsenal. Man ska inte underskatta Leverkusen som trots att de underpresterat något i Bundesliga är att räkna med. De bör dock sett över två matcher inte bli alltför svårt för Atlético. Idag startar det direkt med det kanske största mötet av alla. Jag hävdar ju likt många andra att Chelsea är ganska klara favoriter men allt hänger på matchen idag. PSG måste sätta tidig press och vinna initiativet i matchupptakten. Vinner der med uddamålet tror jag fortfarande att Chelsea fixar det i returmötet men det blir onekligen mycket mer spänning. Annars bör ju Bayern avfärda Shakhtar relativt enkelt även om man börjar borta.

Det är oerhört synd att Juventus-Dortmund spelas samtidigt som våran för det var förmodligen matchen jag var allra mest förväntansfull inför. Dortmund underpresterar grovt i Bundesliga men skulle jag få tippa skulle jag säga att de tar sig till kvartsfinal genom att kontra ut italienarna. Att de gör ett par mål borta utan att nödvändigtvis vinna för att sedan avgöra hemma på Westfalen är enligt mig ganska troligt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-17 17:40
Junta Dimision

Visst bänkade vi Rakitic? Ett tydligt mönster den här säsongen har varit att vi nästntill fallit ihop som lag när vi inte startat med kroaten mot bättre motstånd. Jag är övertygad om att vi hade haft riktigt bra chans till vinst på Bernabéu med både Rakitic och Alba i elvan och det mot Real i sin bästa form. Jag tänker inte kritisera i förväg men om Lucho bänkar Rakitic i någon mer stormatch är det verkligen uruselt coachat. Den mest givna spelaren på mittfältet.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-17 17:29
Neymar11 & Federer

Har också den matchen i tankarna men jag gräms mer av Sociedad förlusten eftersom vi startade med Munir Pedro och Suarez på topp och bänkade även Rakitic. Visserligen hade Neymar och Messi kommit precis tillbaka från semester men de behövde inte ge de så lång semester att de inte skulle vara redo för en bortamatch mot Sociedad.

Hursomhelst borde jag inte älta det så mycket eftersom det inte finns något att göra än att blicka framåt. Just nu är jag iallafall sjukt glad över att se harmonin i vårt lag och det fina spelet som vi bjuds på, samtidigt som våra antagonister ser väldigt slitna ut och är i en liten formsvacka. Mot bättre tider helt enkelt!
Barcelona Mdawg
2015-02-17 17:26
BARCA-més que un club

Jag blev faktiskt väldigt förvånad när jag läste detta. Förstår faktiskt att spelare som behöver träna mer för att komma i bättre form gör detta, det gillas starkt. Visar otroligt mycket pondus.

Men Messi känns ju verkligen i form redan, och han är helt otrolig under 2015. Ändå ger han sig inte och kliver upp på planen på hans lediga dag. Man måste bara älska honom. Han vill vinna titlar i år, och jag hoppas innerligt att han får det!
Barcelona Neymar11
2015-02-17 17:16
Federer Är inne på samma spår, sociedad borta är en svår match oavsett vem som är coach Men celta hemma var en match man bara måste vinna, än värre blir det när man ser hur många klara chanser vi missade. Tror att det vara 4 ram träffar bara den matchen
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-02-17 16:51
@Junta Dimision:
Det som gör mig ännu mer förbannad är att vi torskade mot Celta Vigo på Camp Nou...
Ronaldinho Gaucho
2015-02-17 16:50
Hyckleri av högsta rang när LFP försöker kräma ur pengar från klubben gällande skanderingarna om Ronaldo + alkohol.

Men vänta lite nu ... på Bernabeu har det skanderats "PUTAAA BARCAAA!!! EEE, EEE!!!" ett dussintal gånger utan sanktioner eller några höjda ögonbryn från LFP. Den som kan förklara detta med logik får Nobelpriset.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-17 16:50
Grämer mig fortfarande lite att vi inte ens fick ett kryss borta mot Sociedad oavsett hur bra vi spelar nu, för hade vi kryssat så skulle vi ligga etta på målskillnad då inbördes räknas in efter bägge matcher har spelats.
Barcelona J.Gamper
2015-02-17 16:43
Barca nr 1 i Europa just nu.. Och Real nere på 3:e plats. Nice!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-17 16:06
Mdawg

Ojoj vår egen Messi alltså på hugget denna säsong killen visar att han är hungrigare än någonsin vilken vilja att träna bara så när man fått ledig , hoppas det blir några stora titlar för Messi denna säsong.
Barcelona Erik Satie
2015-02-17 16:06
Även om det inte blir någon tung titel i år (ligan/CL) så vill jag att Lucho fortsätter. Vi måste ha kontinuitet. Att byta tränare varje år går inte. Hoppas bara presidentkandidaterna är smarta nog att inse detta.
Barcelona el Flaco
2015-02-17 15:45
the cameroonians/

Jag tycker att Laporta har fattat alla de rätta besluten de senaste tiden. Håller med dig att det är klokt av honom att inte annonsera sin kandidatur än. Han kanske rent av väntar med det tills majmånad när han lämnar den politiska scenen.

Dessutom har Laporta gjort rätt i sina uttalanden där han har bett fansen att stödja laget istället för att fokusera på maktkampen kring klubben och valde även att inte angripa Bartomeu när denne fanns sig tvungen att vittna i rätten. Jan kunde mycket väl ha utnyttjat läget, men valde istället att säga "inga kommentarer". Om allt detta är en del av hans strategi inför valet ser det lovande ut.
Barcelona Mdawg
2015-02-17 15:38
@Barcastuff: "Despite the players having a day off today, Messi has been at the training centre for three hours this morning."
Barcelona the cameroonians
2015-02-17 15:17
@Culé since 97:

Laporta kommer med största säkerhet att kandidera men han är smart nog att vänta på rätt tillfälle. Går han ut för tidigt kommer Bartomeukontrollerad media (MD, RAC1 och LaVanguardia) att attackera honom skoningslöst och det är varken bra för honom eller för laget/klubben.

Laporta är på väg att avsluta sina politiska uppdrag och han håller nog som bäst på att sondera terrängen efter lämpliga samarbetspartners.

Bartomeu har ju ännu inte utlyst något val, och han kommer inte att göra så förrän laget inte längre har chans på några titlar. Så det är bara att hålla ut...
Ronaldinho Gaucho
2015-02-17 14:24
Barca i ligan ... B-)
Barcelona Gabriel
2015-02-17 14:13
Katalano

Nåväl, fel av mig att skriva "enda sedan Peps ankomst" även om det knappast förändrar min poäng bakom allt det andra jag skrev. Men visst, Barcelona var inte hatade den första säsongen man vann trippeln, inte heller under den andra säsongen förens Pep valde att bänka Zlatan i slutet av säsongen. Efter det rann bägaren över.
Barcelona Culé since 97
2015-02-17 14:10
Är det någon som har läst mer om valet? Helt tyst när det gäller Laporta?!?
Barcelona Culé since 97
2015-02-17 14:10
Är det någon som har läst mer om valet? Helt tyst när det gäller Laporta?!?
Barcelona Katalano
2015-02-17 13:59
Gabriel

Jag läste det där, men jag läste också detta: "Men så har det varit i Sverige enda sens Peps ankomst till Barcelona som tränare."

Så jag ville förtydliga den delen som jag tycker inte framkom alls i din post även om jag förstår vad du menar.
Barcelona koeman92
2015-02-17 13:56
Helt rätt av Abi att neka Barças jobberbjudande. Hade jag varit honom så hade jag nog gått på mycket hårdare i media och helt enkelt sagt sanningen: "De förtjänar inte mig. Jag vill inte arbeta med några så vidriga människor och samtidigt bli använd som gisslan för att dessa ska kunna fiska röster inför valet och föra sina argumenteringar framåt".

Dock så hoppas jag verkligen att han kommer tillbaka när vi väl fått en ny president. Både han och Puyol bör båda få högt uppsatta roller inom klubben, det är det minsta de förtjänar efter allt de gjort för oss
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-17 13:46
Så länge Luckor får laget spela såhär och allt är frid och fröjd ska klubben inte hämta en ny tränare oavsätt vem som än blir president.
Barcelona Gabriel
2015-02-17 13:36
Katalano

"För ni ser, i Sverige får man inte vara sådär bra, eller det är okej att vara det för ett litet tag men att inte släppa på dominansen och att fortsätta pulvrisera motstånd som man gjorde är inte okej enligt den svenska kulturen, det sticker och rinner i ögat likt den första pollenallergin Maj månad."
Annons: