/spanien/barcelona/forum/3160.aspx/spanien/barcelona/forum/3160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2015-02-16 21:18
Nu när det går bra för oss och framförallt Messi så väntar jag bara på detta från tidningarna: ''Bomben: Kaos i Barcelona - Messi har setts med Shakira på en romantisk middag där tunga kyssar delades, Piqué sägs vara blyförbannad på sin lagkamrat''. Eller: ''Bomben i Katalonien - Messi och Neymar har gjort inbrott hos tränaren Luis Enrique för att stjäla tränarens plasma TV''. Ni förstår vad jag menar. Inväntar på en ''nyhet'' inom kort.
Barcelona Blaugrana91
2015-02-16 21:16
Okej där ser man, ekonomiskt en bättre deal alltså. Bra att vi ökar med tv-rättigheterna då PL klubbarnas nya avtal gör att dem tar in på oss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-02-16 20:57
@Blaugrana91:

Dealen sägs vara €140 miljoner plus ytterligare €40 miljoner i add-ons.

Anledningen att ledningen väljer att avbryta samarbetet med Mediapro som haft kontraktet sedan 08/09 är att dess ordförande Jordi Roures, sakar förtroende.

Dock är detta kontrakt bara på ett år, till säsongen 16/17 kommer La-liga-klubbarna att förhandla om TV-intäkterna tillsammans, precis som i PL.

Emellertid är det nya kontraktet av strategisk art då Movistar kommer sköta Barca-TV samtidigt som även andra mindre avtal har förhandlats fram.
Barcelona Cule4life
2015-02-16 20:42
Psg balanserar sitt lag fel, likadant med United o real. Hade jag vart blanc hade jag spelat 4231 Sirigu Marq. Luiz . Silva . Max Cabaye. Matuidi Lucas . Ibra . Lavezzi/Pastore Cavani
Barcelona Blaugrana91
2015-02-16 20:20
Barcelona har sålt tv-rättigheterna från mediapro till Telefonica som tar över. Ingen aning om vad det innebär ekonomiskt.
Barcelona MrKnowledge
2015-02-16 20:02
Finns de verkligen ingen stream till när Ray pratar? har aldrig lyckats få upp han på bein, hade varit sjukt kul och få kolla 3 match när han kommenterar.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-02-16 19:58
@enkos:

Det offentliggjordes för ett antal veckor sedan.
Barcelona enkos
2015-02-16 19:31
Extra Extra Barcelona få värva spelare innan förbudet är upphävd i jan 2016, men spelare man värvar i år får inte spela innan jan 2016 !
Barcelona Lion24
2015-02-16 19:26
Så underbart med Champions League imorgon. Oj som man har längtat. Så här tror jag inför mötena:

PSG - Chelsea = 40-60

Chelsea har varit fantastiska den här säsongen bortsett från nederlaget mot Bradford i cupen men annars har man varit stabila. Fått en ordentligt målskytt och en assistspelare (Cesc). Lägg till en farlig Hazard. För PSG så har det inte gått lika bra. Känns som om det är mer snack utanför plan än på plan för PSG. Cavani och Lavezzi vägrade komma till träningen i början av året och det är massa rykten om spelare som tar för stor plats och inte kommer överens med varandra o.s.v. Man har ett stjärnspäckat lag, men det är inte ett ordentligt LAG.

Shaktar Donetsk - Bayern Munchen = 10-90

Allt annat än avancemang för Bayern är katastrof och det skulle till oerhört mycket om Shaktar skulle ha en chans över 2 matcher mot Bayern.

Basel - Porto = 35-65

En oviss match det här. Basel slog ut Liverpool i gruppspelet, även om Liverpool inte presterade så är det ändå en bedrift. Porto är klart mycket bättre men Basel har ingenting att förlora.

Schalke - Real Madrid = 20-80

Madrid är mycket bättre än Schalke men jag tror Schalke kan ge dom en match med Di Matteo som tränare. Hade Jens Keller varit kvar som tränare för Schalke så tror jag att Madrid vunnit med 25-0, skämt åsido men ni förstår. Di Matteo är en disciplinerad tränare som inte lämnar mycket ytor till sina motståndare och då vet vi hur mycket mer svaga Madrid blir.

Juventus - Dortmund = 55-45

Nu kanske några höjer på ögonbrynen i och med Dortmunds usla ligaspel men det här är 2 helt olika som möts, i 2 helt olika ligor också. Serie A vars tempo är mycket lägre än en fartfylld Bundesliga mot Dortmund i spetsen. Motsvarigheten till varandra. En mycket intressant match för min del, tyvärr så går den samtidigt som våran match. Juve har en bättre trupp i helhet men klarar dom av Dortmunds tempo? Det är en äckligt stor skillnad på Dortmunds tempo och valfritt random lag i Serie A. Jag ger 5+ till Juve för att dom har presterat bättre i ligan men för mig är det här vidöppet.

Manchester City - Barcelona = 40-60

Kommentar: När lottningen kom drogs upp så tänkte jag att det är en 50-50 chans för båda lagen. Barcelona går som tåget just nu och har hittat storformen medans det går mycket segare för City som slogs ur FA cupen mot Middlesbrough (om jag inte är ute och cyklar nu) samtidigt som det har gått knackigt i ligaspelet med en 1-1 hemmamatch mot Hull där Milner rädda dom i slutminuten med en läcker frispark. City har fortfarande en enorm stor chans och Aguero, Silva, Nasri och Toure är livsfarliga.

Arsenal - Monaco = 70-30

Monaco inledde ligan svagt men har rykt upp sig ordentligt ju längre säsongen gått. Har fortfarande ett starkt lag på pappret men Arsenal har mycket större rutin än vad Monaco har. Monaco är fortfarande ett ganska nytt lag och att dom ska in i åttondelen och slå rutinerade Arsenal låter ej troligt. Rutin avgör tror jag.

Leverkusen - Atlético Madrid = 30-70

Atleti bör gå vinnande ur denna strid även om Leverkusen inte bör underskattas. Anledningen till att jag tror Atleti går vidare stavas Diego Simeone.
Barcelona B-Guden
2015-02-16 19:16
Nån som vet hur snacket gick om hur laget skulle prestera när pep tog över ?
Minns iaf när Mou tog över Real inför Clasicot så var det kör för barca pga av mou tagit över och alla minns utspelningen
Barcelona Barcadinho.
2015-02-16 19:02
En påminnelse :P
Barcelona Neymar11
2015-02-16 19:01
Det är bara skönt att inte vara favoriter och tror att spelarna känner mindre press i år än vad dom är vana vid. Ja bortsett från suarez då Svenska media kan gärna hålla Barcelona som nr16 i rakningen av cl-lagen utan att jag bryr mig. Behöver knappast deras bekräftelse när jag ser laget prestera
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-16 18:57
Läste en tweet som var klockrent. Något varje Cule har tänkt på och oftast inte yttrat. "Det är roligt att Barca alltid får straff när de inte behöver det och får det inte när de väl behöver det."

Barcai har inte avgjort en enda ligamatch med straff. Madrid har räddat säsongen på straffar. Det är helt sjukt att vi behöver bli kapade framför domaren som hockeyspelare för att få en straff. Den ska vara så tydligt att domaren inte kan förneka den. Annars är det kört.
Barcelona Barcadinho.
2015-02-16 18:56
enkos - jag tycker att Diop spelade över gränsen, men han klarade sig utan kort, märkligt. Men generellt var matchen igår inom normala gränser, Vi har sett mycket värre.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2015-02-16 18:56
Jag älskar hur svenska `fotbollsexperter` dömer ut Barca, Jag har kollat lite klipp från Aftonbladet, Fantv och Fotbollskanalen europa, Alla domer ut Barcas defensiv och man tror inte att det är en backlinje som håller för att vinna CL.

Tror nog att det är många i världen som dömer ut Barca PGA defensiven, Men vi kommer juu ihåg när många dömde ut Barca under Pep, Man tycket att Barca hade en för tunn trupp och vi alla vet nog hur det slutade.

Så jag njuter att många dömer ut oss, Vi kommer vara underdogs under hela våren och vi kommer nog överraska många :)

Barcelona Junta Dimision
2015-02-16 18:47
Väldigt skönt med att Champions League är tillbaka och jag tror att vi kommer få se många fina matcher bara i åttondelsfinalerna. Kom även och tänka på hur en Barcelona kombinerad med våra motståndare, Manchester City elva skulle se ut och tänkte att jag ville dela med mig det. Personligen skulle min se ut så här: Hart Zabaleta Kompany Pique Alba Masche Yaya Toure Rakitic/Silva Messi Aguero Neymar De positionerna jag var lite kluven över var målvakten, två mittfältspositioner samt centralanfallaren. Joe Hart har nog en högre högstanivå än både Ter Stegen och Bravo så därför föll valet på honom, även om Ter Stegen har potentialen att bli bättre än Hart. Mascherano tycker jag har varit helt exceptionell senaste året och jag kände att det inte gick att peta honom så han fick ta plats som defensiv mittfältare. Mellan Rakitic och Silva kunde jag inte riktigt välja, Silva har ju visat mycket mer, men jag tycker att Rakitic är en otroligt underskattad fotbollsspelare. Sedan föll valet på Aguero som striker då han har varit helt fantastisk denna säsong, medan Suarez har börjat visa sina framfötter de senaste matcherna. Annars tycker jag att när båda spelar på sin högstanivå så är de jämlika. Var bara lite tankar jag hade nu när åttondelsfinalerna ska börja, hoppas vi visar upp samma fina spel om åtta dagar och innan dess mot Malaga som vi har gjort den senaste månaden.
Barcelona Erik Satie
2015-02-16 17:42
Liunil Masse

Haha det skulle inte förvåna om de kom på något sådant. Enligt Marca slog ju inte Messi rekordet 2012 eftersom det typ var en kille som gjorde 5000 mål i Zambiska ligan det året. Idioter.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-16 17:31
Messi didnt break assists record, he's far from it. Record belongs to RM player from stone age (500 assists) [Marca]
Barcelona Heisenberg
2015-02-16 17:23
Haha only in Spain! Du kan sjunga extremt rasistiska ramsor, du kan håna handikappade och hela folkslag - men ge fan i att snacka om Madrids guldgosse!
Barcelona Liunil Masse
2015-02-16 17:14
La Liga committee might punish Barça for "Drunk Cristiano" chants in Camp Nou. "Messi is a retard" and "Fuck Caralunya" was cool to them. Löjligt.
Barcelona enkos
2015-02-16 17:04
Förutom att domarna blåser oss oftast på felaktiga offsideavblåsningar gång på gång har domarna nu också med avsikt eller inte tillåtit motståndarna att köra med fula knäpp mot våra spelare, och det har jag nu märkt match efter match, när en Barca spelare som ska väggspela blir oftast sparkad ned medan bollen är hos den andre och tydligast exempel var igår på Messi när denne försökte väggspela och medan bollen är hos hans kamrat så gör försvararen det han kan för att stoppa Messi genom att sparka ned honom, jag kan förstå att huvuddomaren har ögonen på var bollen är men vad gör assisterande i det läget? Detta har nu alltså blivit en trend mot Barcelona .
Barcelona Junta Dimision
2015-02-16 16:58
L.A.M nr 10

Det är väl det han har sagt, men det kom fram videoklipp från hans birthday bash där han var ganska berusad och sjunger karaoke, vilket är anledningen till att dessa ramsor uppkom.
Barcelona enkos
2015-02-16 16:45
"Messi är min bästa vän, inte bara i Barcelona utan även utanför plan" - Neymar ps. såg inte att det redan var postad
Barcelona Barca4life98
2015-02-16 16:42
Tjena! Vilka tror ni går vidare från åttondelarna och vilka är dom 4 favoriterna tycker ni? Jag tror på; Barca - City (Barca) Bayern - Shaktar (Bayern) Real - Schalke (Real) PSG - Chelsea (Chelsea) Arsenal - Monaco (Arsenal) Juventus - Dortmund (Dortmund) Porto - Basel (Porto) Atletico - Leverkusen (Atletico)
Barcelona Neymar N11
2015-02-16 16:34
Katalano Det är orättvis om klubben får böter med tanke på att real supportrar gör liknande saker mot Messi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-16 16:32
Ronaldo är väl dessutom nykterist om jag inte missminner mig.
Barcelona Katalano
2015-02-16 16:06
Neymar N11

Det där kan väl inte vara på allvar? Vad är ens det fula med att kalla honom "fyllo" liksom. Knappt en förolämpning imo. Riktigt sjukt om det stämmer.
Barcelona Neymar N11
2015-02-16 15:51
Liga will investigate Camp Nou chants yesterday calling Ronaldo "drunk" after images of the player's birthday party leaked last week. [as] Vars var dom när halva Bernabeu skrek fula saker om Messi. Tror knappast att real fick böter.
Barcelona LeoMessi
2015-02-16 15:28
Gabriel Dom som inte skulle komma överens eftersom Messi har så stort ego;) Var trevlig mot Messi så kommer du att prenumerera på hans målsökande passningar haha
Barcelona Junta Dimision
2015-02-16 15:28
Vermaelen, who underwent thigh surgery in December, has started running. He could be available for the last part of the season. [md]

Hoppas han blir kvitt med skadorna nu iallafall.
Annons: