/spanien/barcelona/forum/316.aspx/spanien/barcelona/forum/316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-08-23 11:29
Adriano har debuterat för sin nya klubb Besiktas. Det började bra, en assist till första målet men sen efter 30 min fick han utgå efter ännu en muskelskada. Stackarn. :)
Barcelona Rambla~
2016-08-23 11:28
@Z_Z:

Eller så är han bara ett troll och bara provocerar. För ingen kan vara så dum i huvudet som den där Måns och samtidigt anses vara normal.
Barcelona Z_Z
2016-08-23 11:24
@Tiki-Taka:

Något som är väldigt klart för alla som någon gång kollat på Citys forum är att Måns är en Barca/Pep-hatare av rang. Inget nytt där.
Barcelona enkos
2016-08-23 10:43
Fenomeno har valt sin drömelva och av de som spelar fotboll idag finns bara Messi (Buffon och Pirlo). -------------Buffon Cafu- Canavaro- Maldini- Roberto Carlos Messi - Zidane - Pirlo - Maradona Fenomeno - Pele Jag tycker att både Iniesta och Xavi förtjänar Pirlos plats.
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-23 10:13
"Obegripligt att så många här är nöjda med pajasen Bravo" Taget från en i city forumet med nick namnet Måns. Vilken jävla nöt!!! Att man ens uttrycker sig så utan någon grund....Bravo som vann Copa America 2015&2016 kör över Hart alla dagar i veckan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2016-08-23 08:09
Valencias tränare sks dock ha sagt något i stil med: "Presidenten har sagt att varken Mustafi eller Alcácer är till salu och jag litar på henne" Låter inte speciellt övertygande mer som han sätter press på presidenten och ägaren. Hur som helst blir det knappast lätt för varken oss eller Arsenal att fixa respektive värvning.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-23 07:28
[QUOTE=Lion24]När ska Paco spela då? Sista 15-20? Eller hoppas på att Suarez ska gå skadad? Eller kanske spela Copa matcherna fram till semin då Suarez får ta över? 40 miljoner euro för en sån spelare, hälften av den summan är till och med för mycket! Att vissa inte förstår situationen (MSN) och verkligheten är för mig än idag ett under. [/QUOTE] Fast du kanske missade att anledningen till att vi missade CL förra året och chansen att bli första laget någonsin att försvara en CL-titel var för att MSN var fullständigt slutkörda på våren när allt skulle avgöras, lägg dessutom till att vi var nära att tappa ligan pga. av det. Enrique har flera gånger sagt att han vill ha en stor trupp då han vill rotera, men då säger vissa "Men MSN vill alltid spela", ja självklart VILL dem det, men frågan är snarare SKA dem det? Nej knappast. Dessutom har vi tidigare inte haft någon tillräckligt bra ersättare, ja visst Munir har sett bra ut under försäsongen, men jag litar inte på honom i längden. Paco håller en högre kvalité, han kommer få spela, lägg dessutom till att han är ung samtidigt som Suarez knappast blir yngre. Inte omöjligt att Paco på längre sikt kan ta över efter Suarez. Paco är Spaniens kommande 9a och han vet nog själv att han kommer ha större chans att slå sig in i landslaget om han går till Barca. Så ja jag är för att betala €40M för Paco om det innebär bättre förutsättningar för en en ny trippel.
Barcelona Smogen
2016-08-23 07:27
[QUOTE=neymar JR]Nja inte man ser det i ett längre perspektiv, suarez är inte ung längre. Säg hade vi värvat Lucas så hade vi både fått ersätta honom och suarez nästan samtidigt. Nu verkar priset för Paco bli absurd, men aja ser Robert/lucho honom som en framtidsinvestering så kan man komma tillfreds med beslutet. Bara att hoppas på att han får rätt utveckling och verkligen blommar ut i Barcelona. [/QUOTE] Sant, samtidigt gör man ju nu det som vi fans ville under den hemska Zubi eran. Dvs tänker långsiktigt. Värvar man en äldre spelare för ca 20 Mille och han floppar så skeppar vi iväg honom gratis 2 säsonger senare. Värvar vi någon som Paco för 30mille och han misslyckas så kanske vi fortfarande kan sälja honom för 20mille. Och om han lyckas så tycker alla att vi gjorde ett kap för honom. Helt rätt enligt mig
Barcelona neymar JR
2016-08-23 07:14
Nja inte man ser det i ett längre perspektiv, suarez är inte ung längre. Säg hade vi värvat Lucas så hade vi både fått ersätta honom och suarez nästan samtidigt. Nu verkar priset för Paco bli absurd, men aja ser Robert/lucho honom som en framtidsinvestering så kan man komma tillfreds med beslutet. Bara att hoppas på att han får rätt utveckling och verkligen blommar ut i Barcelona.
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-23 05:48
Paco Alcácer's deal is done. Barça has reached an agreement. [MD] #fcblive
Barcelona Gabriel
2016-08-23 05:02
Nog för att Paco är en ung och intressant spelare, men ja, med MSN i laget blir det näst intill omöjligt för honom att få speltid (förutom ett par inhopp i redan avgjorda ligamatcher eller CdR matcher). Personligen förstår jag inte valet Paco gör, och inte heller valet Barcelona gör när de är villiga att lägga ut såpass mycket pengar på en rotationsspelare. Personligen hade jag hellre sett att man la de pengarna på annat och såg till att köpa en billigare anfallare. Tycker också att Lucas Perez borde gå före.

Men men, om både Lucho och Paco är nöjda så får det bli så. Det är ingen dålig värvning alls om den blir av, bara rätt så ologisk.
Barcelona Lion24
2016-08-23 02:14
@Blaugrana91:

När ska Paco spela då? Sista 15-20? Eller hoppas på att Suarez ska gå skadad? Eller kanske spela Copa matcherna fram till semin då Suarez får ta över? 40 miljoner euro för en sån spelare, hälften av den summan är till och med för mycket! Att vissa inte förstår situationen (MSN) och verkligheten är för mig än idag ett under.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-23 01:58
José Damián (journalist): "I see that Paco Alcácer is now in Barcelona." [@JDamiann]
2016-08-23 01:50
2016-08-23 00:45
Valdano (ex-ARG): "Messi is a genius. 3 out of 5 times, he is the reason behind a Barcelona win. His level of effectiveness is great." [MD] Hatar när folk undervärderar dom andra Barçaspelarnas jobb på plan bara för att Messi är överlägsen. Att Messi skulle vara anledningen till varför vi vinner majoriteten av matcherna som om laget håller Arsenal-klass. Detta är ett lag som mangla Real Madrid borta utan Messi. Nog för att Messi är bäst men sån kommentar är pinsam!
Barcelona WalterWhite
2016-08-23 00:37
@Davids3:

Jag hoppas att vi inte tar tillbaka honom, varför rubba en killes karriär om vi ska prioritera mindre begåvade talanger än honom som vi gjort förgående åren?
Barcelona Gio Style
2016-08-23 00:28
@Vlom:
Som jag misstänkte med andra ord. Sjukt hur det är så många som inte greppat namnet ordentligt än. Det är ett återkommande fenomen här i forumet, ser det nästintill dagligen.
Vlom
2016-08-23 00:24
@Gio Style:

Enda "skämtet" kring Mathieus namn är när fransmannen kallas för "Marlboro", ingenting annat.

Bara personen ifråga som stavat fel.
Barcelona Gio Style
2016-08-23 00:20
Inget personligt mot Skurhink, men hur kan så många inte ha förstått hur man stavar till Mathieus namn än? Han har ju vart i klubben i över 2 år nu.

Eller är det nåt skämt som pågår som jag har missat, a la Keite? :)
Barcelona Rambla~
2016-08-23 00:04
Kanske det, men jag ser inte 30m mer potential i Paco. Lucas hade varit perfekt 1-2 säsonger.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-23 00:03
[QUOTE=Rambla~]Paco 45m eller Lucas 15-20m, är det ens något att diskutera? [/QUOTE] Fördelen med Paco är ju trots allt att han är ung, vilket vi verkar vara ute efter Finns betydligt mer potential där.
2016-08-23 00:01
Enligt transfermarkt har Alcacer varit skadad två gånger i Valencia-tröjan. 2015 under 23 dagar o missa 4 matcher. 2016 21 dagar o missa 7 matcher.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-08-22 23:57
Ribohn Fan

Är han bra dribbler? är han stark i luften?

jag har ingen aning det enda jag vet är att han är en vass avslutare alltså klassisk forward.
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-22 23:56
Ryemar

Man får tänka på att Paco hade en svår korsbandsskada förra året, som gjorde att han inte blev uttagen till EM.
Det borde Barca också tänka på.
Barcelona Rambla~
2016-08-22 23:55
Paco 45m eller Lucas 15-20m, är det ens något att diskutera?
Barcelona Blaugrana91
2016-08-22 23:53
Man ska knappast döma Paco efter den här matchen, märktes att han hade fokus någon annanstans.
Barcelona Reymar
2016-08-22 23:53
Efter dagens match så borde vi verkligen inte köpa Paco. Jag vet att man inte ska döma efter en match men killen var fullständigt värdelös. Förstörde många anfall, vann knappt några dueller, kan ej göra sin gubbe och är väldigt långsam i hjärnan och fötterna.

45M för honom? Nej tack!
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-22 23:33
Josep "Pep".......

Bättre ha anfallare som kan allt, som MS(kan nästan allt)N.
Barcelona Skurhink
2016-08-22 23:32
Ribon fan: Jag förstår vad du menar! Jag anser dock att vi behöver en målskytt som är villig att löpa i djupled och löpa för att sätta press vilket är något som Paco är otroligt bra på, han är även en spelare jag anser absolut kan ha utgångspositionen från en kant likt Neymar! Men all respekt för din åsikt och tycke!
2016-08-22 23:27
Vilket skott av Paco i ribban, otur.
Annons: