/spanien/barcelona/forum/3157.aspx/spanien/barcelona/forum/3157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Erik Satie
2015-02-18 19:56
"Världens bästa spelare" Viasat...
Barcelona Junta Dimision
2015-02-18 19:45
Cristian Tello startar för Porto mot Basel, kul att han har lyckats etablera sig i startelvan i ett av Portugals bästa lag, om inte det bästa.
Barcelona Erik Satie
2015-02-18 19:36
Junta Dimision

De lär väl få Basel eller Porto i kvartsfinalen och därmed få en fribiljett till semin...
Barcelona son of pep
2015-02-18 19:26
[QUOTE=Erik Satie]Son of Pep Det är väl mer media som överskattar Real? I alla fall de svenska "experterna". De verkar inte ha märkt att hösten har passerat för längesedan. Nu tror jag inte att Schalke vinner heller för den delen, men å andra sidan är jag ingen expert. [/QUOTE] nu tror jag inte att schalke vinner heller men tidigare var jag helt säker på att real torskar
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho Gaucho
2015-02-18 19:18
@LeoMessi:

Precis. Inget bra kommer ur nationalism. Därför finns det ingen idé att hetsa upp sig över sådant. Ämnet är därmed släppt och förlegat.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-18 19:15
Jag tycker att Real var väldigt bra under hösten, men just nu känns de som ett trött lag. Lagdelarna ser osynkade ut, skador på diverse positioner och en Cristiano som är totalt ur form. Schalke har även de skadeproblem, men jag hoppas att laget trots skadorna kan följa Di Matteos matchplan för fullt och utnyttja Reals nuvarande svacka. Sen om Real inte vinner, så är det löjligt att skylla på skador eftersom Schalke är minst lika skadedrabbade då de har skador på spelare som Draxler, Farfan, Kolasinac och Fährman bland annat.

Så som det ser ut nu har jag väldigt svårt att se Real nå en potentiell semifinal (beroende på lottning då), om de nu inte får tillbaka sin form de hade under hösten, men jag tror att deras problem ligger mer i det fysiska än det mentala då de tappar sin intensitet ganska snabbt. Nåväl, väldigt kul med Champions League kvällar igen.
Barcelona Gabriel
2015-02-18 19:12
Det farliga med Real Madrid och den här turneringen är att dem sällan behövt vara speciellt bra för att vinna Champions League. Var dem bra 98? Nej. Juventus sågs som stora favoriter och i Spanien var Barcelona det bästa laget. Var dem bra 2000? Nej, verkligen inte. Dem hamnade på en 5:e plats i ligan efter vinnande Deportivo, Barcelona, Valencia och Zaragoza. Var dem bra 2002? Inte där heller, man hamnade på en 3:e plats i La liga efter Valencia och Deportivo - Barcelona hamnade för övrigt på en 4:e plats. Förra säsongen vann dem och hamnade på en 3:e plats i ligan. Alla dessa gånger har Real Madrid INTE imponerat men ändå lyckats med att vinna Champions League med otroligt mycket tur.

Det är vad som oroar mig med Real Madrid och Champions League, dem har en förmåga att kunna vinna den turneringen utan att på några som sätt alls behöva vara bra ens. När har vi sett Barcelona ens kunna ta sig till final utan att vara Europas bästa lag? Aldrig, det händer inte. När Barcelona spelar dåligt åker man ut ur turneringen tidigt. Därför räknar jag aldrig ut Real Madrid i Champions League oavsett hur dåliga jag tycker dem är.
Barcelona Erik Satie
2015-02-18 19:00
Son of Pep

Det är väl mer media som överskattar Real? I alla fall de svenska "experterna". De verkar inte ha märkt att hösten har passerat för längesedan. Nu tror jag inte att Schalke vinner heller för den delen, men å andra sidan är jag ingen expert.
Barcelona LeoMessi
2015-02-18 18:49
Nåja, jag släpper detta nu, inget bra kommer ur detta och det är bäst att hålla sig till Barcelona-relaterat snack.
Mod
2015-02-18 18:47
Vi släpper Serbien/Albanien pratet nu.//Mod.
Barcelona LeoMessi
2015-02-18 18:46
Ronaldinho Gaucho Ser sig som ett överfolk? Det är precis det du försöker framställa dig själv som, genom att försöka få det att se ut som att du är mycket bättre än så. Men jag antar att det är "svart humor".
Barcelona Frodo
2015-02-18 18:45
Det förvånar mig inte att Chelseas fans höll på som de gjorde. Tycker jag att klubben ska straffas för det? Absolut inte då det är orimligt att begära att klubben ska hålla koll på fans utanför sin egen arena. Men tar man en titt på klubben och dess historia så förstår man att den här typen av supportrar inte är ovanliga för dem. De har en tränare som backat upp Ultras Sur. En lagkapten som blivit uppbackad av hela deras fanbase efter att han skrikit rasistiska glåpord till Anton Ferdinand. Ferdinand med familj blev trakasserade av Chelseasupportrar pga att han valde att ta ärendet vidare mot Chelseafansens så kallade "leader, legend, captain" eller vafan de nu stoltserar med. Man ska inte säga att deras klubb är rasistisk. Klubben, och hela PL är proaktiva mot rasism till skillnad från pajasarna i Spanien och Italien. Men det är ingen hemlighet att de har en stor skara fans som är av den värsta sorten. Deras forum på SF är bland de mest kusliga. Det har varit så sjukt många inlägg med rasistiska undertoner på deras forum the shed genom åren. Det spelar ingen roll att en svart afrikan vunnit CL-guld åt de för många av deras fans. I deras hjärtan kommer en vit engelsman som Terry eller Wise alltid att triumfera trots deras odrägliga beteenden.
Ronaldinho Gaucho
2015-02-18 18:43
@LeoMessi:

Tro mig. Jag är inte från en mer laid back etnicitet. Jag ser bara genom skitsnacket och den oändliga konflikten som grundar sig i nationalistiska tankar där det ena eller det andra ser sig själv som ett överfolk.
Barcelona LeoMessi
2015-02-18 18:41
Ronaldinho Gaucho Vi har redan släppt diskussionen med risk för att det ska spåra ur. Så jag förstår inte varför du spinner vidare, visa hur otroligt "laid back" du är och strunta i ämnet. Du är trots allt från en mer "laid back" etnicitet.
Ronaldinho Gaucho
2015-02-18 18:37
@LuisSuárez #9:
De två största nationalistiska grupperna i hela Europa med andra ord. Förgiftade av nationalism/patriotism. Mycket prat men inget innehåll. Folk gnäller på olika trossamfund men dessa har åtminstone någon form moralisk värdegrund, principer, pelare, högre väsen osv. Nationalism ... hmm ... det har ingenting. Tomt innehåll som bärs runt av idioter som inte själva kan formulera vad det egentligen är som är så viktigt. Lämna bara idioterna ifred och låt de förgöra varandra. De gör den resterande världen en tjänst. Väldigt förlegat och det förvånar mig inte när det gäller de två mest förlegade staterna i Europa. Tro fan att institutionen FC Barcelona har mer innehåll och värderingar att strida för än dessa nationer. Det är precis som du säger. Albanerna provocerade såklart och har ett brinnande hat mot serber och vice versa. Detta är väl känt sedan långt tidigare och förs bara över till nästkommande generation. Då ska barnen veta följande: Andas Ät föda Hata serber alternativt albaner (beroende på vartifrån du är) ... och för gudskelov: starta aldrig en relation med en serb/alban. Hedersmord på det eller utfrysning från klanen. Lite den jargongen som råder ... fast i det tysta. Det är därför det aldrig dyker upp i media. Jaja, det här är material som passar i en flashbacktråd. Ville bara upplysa er lite gällande huligankulturen och hur den återspeglas även ute på läktarna.
Barcelona son of pep
2015-02-18 18:20
Bara jag som känner att schalke överskattar real? de snackas om att de omöjligen kmr vinna och liknande, fan de samma real som kämpade med att vinna mot deportivo!
Barcelona CuleAK
2015-02-18 18:07
Luis Suarez #9 Skulle du kunna ge några källor på det du skriver då jag gärna vill fördjupa mig mer i det ämnet(kanske som PM så att det inte blir för off topic) Tänkte främst på det där med att flaggan symboliserar fascism, samt det påståendet av den flaggan som hissades ner var ett drag av albanerna. Tack på förhand!
Barcelona Barca4life98
2015-02-18 17:34
Har någon koll på Lars Bender? Enligt Eurosport så ska vi tydligen matcha Arsenals förberedda bud på honom?
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-18 17:13
[QUOTE=Erik Satie]Baha Jag tycker att vi nu har en skön mix. Vi har två sätt att spela på istället för ett vilket är till vår fördel. [/QUOTE] Precis. Varför inte blanda.
Barcelona Den vise mannen
2015-02-18 17:12
Måste bara säga att när vi var som bäst för ngt år sedan så spelade det ingen roll hur motståndarna spelade och vilken taktik dom hade, vi vann ändå. Vi var så otroligt bra denna period. Trots att motståndarna visste exakt hur vi spelade så gick det inte att stoppa oss. Det som gör mig så övertygad att vi var världens bästa lag genom alla tider under denna era var svårighetsgraden vi spelade på. Vi spelade en offensiv, attraktiv fotboll som inget annat lag har kunnat prestera. Det var så långt borta från all Cynism och väntan på att motståndaren ska göra misstag som man kan komma. Hoppas vi kan närma oss en ny era. Ser för tillfället väldigt ljust ut. Visca Barca!!!
LuisSuárez #9
2015-02-18 17:10
Ni har rätt, jag släpper också den här diskussionen då detta inte berör Barcelona...
LuisSuárez #9
2015-02-18 17:10
Neymar11

Allt du nämnde är något som man inte kan försvara och det var jävligt trist att det blev så...

LeoMessi

Haha, Albanien är inte oskyldiga som du försöker få till...

* Fascismprovokationen med kartan på Storalbanien som fick igång supportrarna. Att framföra ett politiskt budskap på en fotbollsmatch går starkt emot Uefas och Fifas principer. Detta var dessutom planerat sedan lång tid tillbaka och skedde från albanska elogen på stadion. Bara detta är ett bevis på att bortalagets delegater redan i förväg valde att avgöra matchen osportsligt genom att trigga publiken.

* Bråket på planen. Bortsett från tumulten på läktarna så skedde det faktiskt inget bråk på planen FÖRRANN albanska spelare hoppade på serben som tog ner fascistflaggan. Inte bara att albanerna startade ett slagsmål - de skyddade även ett fascistiskt budskap. Även albanska spelare framförde kartans budskap som något positivt - vet inte om de blev straffade för det personligt

* Spelarvägran. Uefa ville till varje pris fortsätta matchen. Albanien vägrade.
Fortsätta matchen utan åskådare. Albanien vägrade.
Fortsätta matchen dagen därpå utan åskådare. Albanien vägrade. Att spelarvägra kan också betraktas som WO om man nu redan fått goda alternativ till att slutföra matchen.

Barcelona Barcadinho.
2015-02-18 16:57
Väldigt svårt för klubbar att rensa bort galningarna från borta matcher. Mycket lättare att göra det på hemmaplan genom registerlistor och flera kontroller.
Och lika svårt att få kontroll på bråkstackarna när det sker en bit ifrån arenorna.

Man ska jobba tillsammans mot huliganism, samarbeta mellan länderna och flera andra åtgärder.
Men jag är bland dem som tycker att det direkta ansvaret för säkerheten utanför arenorna är en polisiär uppgift.
Klubbarna ska inte straffa för sånt.
Däremot ligger ansvaret om saker sker inne i arenan och på gräsplanen.

Många klubbar satsar förresten mycket tid o pengar för att jobba mot problemet. Men svårt att nå noll händelser även om slogan strävar efter nolltolerans. Det är bara att fortsätta kämpa på tillsammans.
Barcelona Erik Satie
2015-02-18 16:53
Om Schalke kan parkera bussen riktigt ordentligt så kan det faktiskt gå vägen, men jag har inte mycket hopp ändå.
Barcelona Erik Satie
2015-02-18 16:52
Baha

Jag tycker att vi nu har en skön mix. Vi har två sätt att spela på istället för ett vilket är till vår fördel.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-18 16:41
Måste ärligt säga att jag inte saknar den överdrivna passningsspel vi höll på med förut. Det är bara att titta på Bayern mot Shaktar. Bayern är i grund och botten mycket bättre men de hade det tufft mot Shaktar som spelade destruktivt och fult. Det är verkligen en härlig omväxling att sitta lågt eller efter en hörna bara slå om och straffa ett mindre bra lag direkt. För många lag som inte var bättre än oss gjorde det för enkelt för sig mot oss. Nu hugger vi till som en kobra när ytor ges. Och jag minns att det inte var bara jag som blev less på att Xavi och Iniesta stanna upp spelet istället för spela snabbare.
Barcelona Vampíro
2015-02-18 16:16
[QUOTE=Neymar11]Varför skall inte Chelsea stå till svars för? Då det har hänt upprepande gånger?! Oddset på att det inte är samma ultras grupp är ju relativt högt Börjar det drabba klubbarna dom "stöttar" hårt så börjar kanske dem idioterna förstå konsekvenserna O tolerans, gå hårt åt klubben och individerna när det gäller rasism och absolut ingen nåd [/QUOTE] Okej som nån nämnde tidigare, ponera att att jag och några andra åker till Tyskland ikväll, tar på oss Madridtröjor och börjar sjunga massa rasistramsor. Ska Real Madrid bli straffade då? Sen hur kan du vara säker på att det är samma personer som skapat oreda tidigare? Har du nån research på det eller är det bara en helt random gissning? Rasism ska straffas men det blir jävligt klurigt att om man inte är konsekvent och om man ska straffa Chelsea för idioterna i Paris så kan man lika gärna straffa majoriteten av fotbollseuropa.
Barcelona Gabriel
2015-02-18 16:14
Rambla~

Jag försöker inte på några som helst sett göra en höna av en fjäder men när du väljer att gå hårt åt emot John Terry för att i nästan sekund dra bort värdet av det Suarez gjorde för att rättfärdiga hans beteende så blir det dubbelmoral i mina ögon. Hur är det inte dubbelmoral? Just Suarez - Evra situationen har givetvis ingenting att göra med det som inträffade gällande Chelseasupportrarna i Paris, jag ville bara dra vissa jämförelser för att vad du hade att säga om detta - svaret jag då fick var i princip "äsch, det Suarez gjorde var inte ens rasism, han kallade honom bara för svart".

Hur är det inte rasism? Glömmer du bort att Suarez, likt John Terry (men kanske i ännu högre utsträckning pga sin offensiva roll) är en stor idol och förebild för unga barn som ser upp till dem. Det gäller att företräda med ett gott exempel, att kalla någon för "negro" eller a "black fucking cunt" är knappast något man vill att nästa generations fotbollsspelare ska ta efter. Dessa fotbollsspelare har ett stort ansvar, dem tjänar miljontals med pengar för att springa runt och sparka på en boll, dem idoliseras runt om i hela världen och lever lyxlivet - det minsta man kan kräva av varenda proffesionell fotbollsspelare är att dem inte för rasismen vidare utan tvärtemot gör precis ALLT för att stå emot den. Då kan man inte göra som Suarez gjorde, och man ska inte heller som du, förminska den saken heller.

Detta kommer från någon som har försvarat Suarez många gånger, och för att det inte ska bli några missförstånd så menar jag inte på att Suarez för den sakens skull är rasist, men han uttryckte sig och agerade rasistiskt i den sekvensen och begick ett stort misstag, ett misstag han har fått sota för dessutom.

Nu blev det här en längre diskussion än vad jag egentligen hade tänkt mig, men det fick bli så. Jag tycker bara det är intressant hur man som supporter väljer att se på saker och ting bereonde på vilken klubb den spelaren representerar.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-02-18 16:11
Abidal väljer alltså att retweeta France Football som skriver följande: "Abdal väljer Olympiakos före Barcelona". En pik mot Bartomeu?
Barcelona LeoMessi
2015-02-18 16:05
Nåja det berör inte Barcelona och risken finns att diskussionen spårar ur så jag släpper det.
Annons: