/spanien/barcelona/forum/3156.aspx/spanien/barcelona/forum/3156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2015-02-20 22:36
Neymar11 Samper är en smart och duktig spelare. Det jag menade var att eusubio har slöat ner hans utveckling, inte stoppat den självklart. Känns som att han behöver spela i ett bättre lag än B-laget innan han kan vara redo att spela med a-laget. Just nu är nivån så jävla låg i B-laget att en spelare med hans egenskaper inte kan förfinas där, det är svårt att vara DM i ett lag som inte har något mönster alls när dom försvarar eller anfaller, du kan vara hur skicklig som helst men när dina lagkamrater gör allt i sin makt för att du inte ska kunna göra ditt jobb, ja då blir det svårt. Jag tycker bara att han ska lånas ut till ett lag i la liga där han kan spela regelbundet och utvecklas. Han har definitivt potentialen att vara Busquets ersättare men inte i dagsläget bara. Det är som med Grimaldo, han har potentialen att kunna konkurrera med Alba i framtiden men just nu är han inte riktigt där.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona >The Reporter<
2015-02-20 22:34
Vissa säger att Masken e bättre än Busquets. Visst kan ja hålla med vad gäller formen. Men när båda är i form? Då är Busquets världens bästa på sin position och vital för vårt spel. Masken är väl bättre på täcka upp, men långt efter i passningsspelet. Busquets är mycket smartare. Att sälja Busquets för att få in pengar menar vissa, då kan vi lika gärna sälja Messi o få in några miljarder. Eller? Tänk efter lite innan ni uttalar er. Busquets är klass. Vem ska ersätta han hahah?
Barcelona Neymar11
2015-02-20 22:24
Leomessi Nu håller jag inte med dig alls Samper är en av dom mest taktiska spelarna som vi har fått fram i la Masia. Däremot så gick inte han och esubio åt samma håll. Man kan inte klandra pojken för det Positionsspelet har han absolut inga problem, värdera lägen är han magnifik på det enda man egentligen kan klaga på honom i en defensiv roll är fysiken. Men vem behöver muskler om man har hjärna
Barcelona KiNg-PuYi
2015-02-20 22:17
Tycker fan vi borde sälja busi ifall det budet verkligen stämmer 75 mille asså...tycker faktiskt vi har bra uppbackning på den positionen. Masken är idag enligt mig bättre än busi på alla positioner. O han håller 2 säsonger till o perfekt matchning med samper under tiden...rädd att samper slutar som thiago att han tröttnar o sticker. Har svårt o tro att busi kmr bänkas ifall han blir topp 5 best betalda. Då är d kört för samper tyvärr
Barcelona Rambla~
2015-02-20 22:16
75m för en defensiv mf låter som en fantasisumma. Nu är vi uppe på summor som några få av de bästa offensiva spelarna skulle gå på, undantaget cracks som Messi, Ronaldo och i viss mån även Neymar. Dessa spelare är ju sk ännu dyrare. Å andra sidan, det finns väldigt få defensiva mf av riktig hög klass tillgängliga på marknaden så jag antar att allting är möjligt i dessa dagar.
Barcelona 1.70-ligan
2015-02-20 22:15
Alba kanske skulle lägga någon timme per dygn åt att fixa sitt körkort istället för att sova bort TRETTON timmar :P
Barcelona LeoMessi
2015-02-20 21:58
Rambla Samper är alldeles för taktiskt oslipad för att kunna klara av den rollen hos oss just nu. Känns som att han har stagnerat lite sen han fick eusubio som tränare. Hans passningspel är det inget fel på, men jag är osäker på hur han skulle klara positionsspelet. Då det skiljer sig extremt mycket från B-laget, även om dom egentligen ska spela så som a-laget. Potentialen finns hos honom och jag tror att det bästa är om han skulle lånas ut till något lag i la liga där han skulle få regelbundet med speltid.
Barcelona BlueRed
2015-02-20 21:53
[QUOTE=Cule4life]Enligt fotbollstransfer så erbjöd PSG drygt 75 milj euro för Bosquets, men Barca nobbade. Enligt mig är det en summa man bör tänkt över innan man nobbade. Inte för att jag vill sälja busken, men man bör inte nobbat så snabbt. Det är faktiskt en rejäl summa på en position Barca lätt kan fylla [/QUOTE] Skicka med Marquinho plus 15m till på den summan så kan dem ta Busquets. Annars kan dem få låna Roberto.
Barcelona Rambla~
2015-02-20 21:47
LeoMessi I dagsläget, kanske Mascherano, men vi har för få bra mittbackar. Ham måste tyvärr täcka upp där. Dessutom är Mascherano en kortsiktig lösning. Han hade nog klarat typ 2 säsonger på Busis plats. Fast på längre sikt, tja varför inte Samper? Jag måste erkänna att €75m känns lite lockande men tror knappast uppgifterna stämmer. Luktar påhittat lång väg. Dessutom, gillar inte tanken att tvinga bort en canterano som varit så viktig för vår framgång de senaste åren. Vill han dock själv lämna, är det ingen idé att tvinga kvar honom.
Barcelona The Octopus of Badia
2015-02-20 21:44
Spelar roll ifall vi är beroende av pengar eller inte. Vi säljer inte en av våra nyckelspelare som dessutom endast är 26 år gammal.
Barcelona Erik Satie
2015-02-20 21:43
Vi ska ALDRIG sälja Busquets. Inte om jag får bestämma. Han är otroligt viktig för oss.
Barcelona Blaugrana91
2015-02-20 21:26
[QUOTE=Cule4life]Jag vill heller inte sälja Sergio, men hade ni velat sälja för säg 85 milj euro ? [/QUOTE] Vi är inte i behov av pengar så nej.
Barcelona Kröjf
2015-02-20 21:15
Lion 24

Självklart påverkar ens sätt att leva den fysisiska prestationsförmågan. Å andra sidan tror jag att somliga individer skulle bli sämre som idrottsmän eller rentav välja att sluta med sin sport, hellre än att ta efter exempelvis Gunde Svans fundamentalistiskt strikta rutiner vad gäller mat, sömn o s v.

Låt mig ta till ett mycket extremt exempel. Om George Best underkastat sig Gunde Svans schemalagda vanor till punkt och pricka, hade han förvisso i teorin kunnat blivit en ännu bättre och framförallt mer långlivad fotbollsspelare än vad som blev fallet.

Men i praktiken hade det troligtvis inneburit att han sluta spela fotboll ännu tidigare än vad han faktiskt gjorde. Och nog hann Best uträtta en hel del minnesvärt på fotbollsplan innan han slutade, trots sitt vidlyftiga leverne. Att det sen följde gravt missbruk och tragik är en annan men självfallet djupt sorglig historia. Men kanske hade han inlett den "karriären" tidigare, utan fotbollen?

"Sanningar" är sällan enkla eller entydiga, så länge varje individ i en eller annan mening är och förblir unik. Jag tror heller inte att brassestjärnan och barcaspelaren Romario hade vuxit som fotbollsspelare, om han lekt följa John med Gunde Svan vad gäller dennes vetenskapligt verifierade fysiologiska vanor vid sidan om själva skidåkandet. Tror mig till och med vara övertygad.

Den psykiska aspekten bör alltså inte underskattas i sammanhanget. En individ som känner sig tillfreds med sig själv och unnar sig ett liv han trivs med vid sidan om sin sport, äger ibland förutsättningar att till och med prestera bättre än den som upplever sig göra för stora uppoffringar i hopp om att nå sina uppsatta idrottsliga mål. För alla fungerar ju inte som den gode Gunde Svan.

Jag tänker inte göra om misstaget att raljera runt Mathieus rökning en gång till. Det var urbota dumt och onödigt provocerande. Så missförstå mig rätt när jag nu skriver: Bättre en spelsugen än röksugen Mathieu. Punkt.
Den meningen ska läsas och ses som en metafor för vad jag vill ha sagt med ovanstående. Alltså inte tolkas bokstavligt!! Gud förbjude..
Barcelona Mesuareymar
2015-02-20 21:13
Om vi skulle få chansen att byta Busquets för Martinez, skulle ni ta den chansen då?
Barcelona LeoMessi
2015-02-20 21:08
Så länge man inte kan få en minst lika bra spelare för en lägre summa så kvittar det hur mycket dom erbjuder. Med tanke på att vi inte befinner oss i en gigantisk ekonomisk kris där dom pengarna skulle hjälpa klubben ur krisen så kvittar det vilka pengar dom erbjuder.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-20 21:08
I mina ögon tycker jag bara vi ska sälja om klubben vill ha bort en spelare eller om spelaren själv vill lämna. Vi är ingen säljande klubb och vi har aldrig varit i behov av att sälja för att stabilisera ekonomin (hoppas jag, den här ledningen mörkar ju allt). Eller ja, förutom Chygrinski som Rosell påstod att vi behövde sälja för att ha råd att betala spelarnas löner, men det låter ganska osannolikt i efterhand när man tänker efter. Känns mer som att det var ett statement mot Pep som ville ha kvar Chygrinski till varje pris, men det är bara vad jag konspirerar.
Barcelona Cule4life
2015-02-20 21:01
Jag vill heller inte sälja Sergio, men hade ni velat sälja för säg 85 milj euro ?

Barcelona Maestro Xavi
2015-02-20 20:32
Om det är någon spelare som kommer vara oerhört viktigt för vår klubb, utöver Messi och Neymar, så är det Busquets. Fan ta PSG. Inte kan man ens önska sin värsta fiende att gå dit!
Barcelona LeoMessi
2015-02-20 20:13
Culé4life hade inte sålt Roberto till PSG för den summan. Det är en klubb vara ägare hotar andra klubbar om dom försöker värva från dom. Vem har vi i dagsläget som skulle kunna fylla busis skor? Mascherano är ingen långsiktlig lösning och det finns ingen ung spelare med samma profil som Busi. Honom behåller jag mer än gärna.
Barcelona Blaugrana91
2015-02-20 20:10
[QUOTE=Cule4life]Enligt fotbollstransfer så erbjöd PSG drygt 75 milj euro för Bosquets, men Barca nobbade. Enligt mig är det en summa man bör tänkt över innan man nobbade. Inte för att jag vill sälja busken, men man bör inte nobbat så snabbt. Det är faktiskt en rejäl summa på en position Barca lätt kan fylla [/QUOTE] PSG har knappast råd att erbjuda några såna summor i dagens läge, än mindre för en mittfältare. Säkert något MD eller Sport hittat på i samband med hans kontraktförlängning.
Barcelona Cule4life
2015-02-20 20:03
Enligt fotbollstransfer så erbjöd PSG drygt 75 milj euro för Bosquets, men Barca nobbade. Enligt mig är det en summa man bör tänkt över innan man nobbade.

Inte för att jag vill sälja busken, men man bör inte nobbat så snabbt. Det är faktiskt en rejäl summa på en position Barca lätt kan fylla
Barcelona Lion24
2015-02-20 19:14
Va? Är det sant? Är det sant att en spelare bör vara professionell? Är det sant att det spelar roll vad man äter, hur mycket man sover, vad man röker? Är det verkligen det? Är det sant att professionalism överhuvudtaget har en påverkan på en fotbollsspelare? Tidigt i början av säsongen så kunde jag knappt tro mina ögon när folk försvarade att Mathieu rökte, om ens 1 cigg. Missförstå mig inte, det här handlar ingenting om Mathieu utan det handlar om själva handlingen. Vi ser en top top Messi eftersom han tar hand om sig själv mycket mer nu, han tänker extra noga vad han stoppar in sig, allt enligt honom själv.
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-20 18:43
Angående Celtic och deras fans. De flesta av matcherna jag sett med Barca och Arsenal live. Har säkert glömt någon men skitsamma, har fått med de flesta. Barcelona - Real Madrid, 5-0 :)) Barcelona - Real Madrid 2-2 (Messi X2, Ronaldo X2) Real Madrid - Barcelona, 1-1 Barcelona - Real Madrid, 3-2 (Cup titeln på CN) Manchester City - Barcelona, 0-2 Barcelona - Arsenal, 3-1 Chelsea - Barcelona, 1-0 (Som vi missade lägen här alltså.) Barcelona - Chelsea, 2-2 Barcelona - Atletico Madrid (1-1, sista omgången förra året) Barcelona - Mallorca, 5-0 Barcelona - Real Sociedad, 5-0 Barcelona - Osasuna, 5-1 Racing - Barcelona, 0-1 Dortmund - Arsenal, 2-0 Milan - Arsenal, 4-0 Arsenal - Bayern Munchen Arsenal - Liverpool Arsenal - Manchester United Arsenal - Tottenham (två gånger) Sen har jag t.ex sett en makalös match på Emirates där Tottenham ledde med 0-2 och publiken började gå hem och Arsenal vände och vann 5-2. Galet! MEN.... Jag har alltså sett Barca köra över Real Madrid totalt hemma med 5-0 men är det någon match som gav mig precis samma GÅSHUD som jag hade i November 2010 så är det när jag var på Celtic Park. Celtic vann dessutom matchen vilket var enormt för stämningen. Var helt galet och ett minne jag aldrig kommer glömma. En del matcher kommer man knappt ihåg men den där kvällen på Celtic Park kommer man leva med resten av livet. Rekommenderar alla att åka dit och kolla om Barca får möta Celtic igen. Vänligheten hos fansen, stämningen. Allt är världsklass! 1:05 och framåt i länktips ger mig gåshud än idag och brukar sätta på klippet när man är lite nere, omöjligt att inte bli på bättre humör. Bara skruva upp volymen och njuta. Önskar att jag kunde beskriva känslan bättre än via ett videoklipp men det är enormt. Brydde mig knappast om poängförlusten den dagen kan jag säga.
Barcelona Gabriel
2015-02-20 17:34
Det är denna situationen Scholes syftar på, minut 2 redan. Hade totalt glömt bort det. Solklarr straff, ja.
Barcelona Gabriel
2015-02-20 17:22
Scholes om Messi, något alla måste läsa. "It was a moment I will never forget. He went past me, I stuck out my leg and Lionel Messi went over. This was at Old Trafford in 2008 in the second leg of our Champions League semi-final against Barcelona and, with the score 1-0 to us, I had fouled him in our area. When I think about our win over Barcelona in that game, on our way to the second Champions League title of the Sir Alex Ferguson era, I always remember that tackle. Yes, I scored the only goal of the tie, and it was one of my better ones. But I will never forget that couple of seconds when the best footballer in the world deceived me into fouling him and I waited for the world to fall in. It should have been a penalty to Barcelona, and an away goal would have won them the tie. But for some reason the referee didn’t give it, the game moved on and even Messi did not make much of a fuss. The relief was overwhelming for a few moments – and then I was back into the game." Sedan fortsätter det. Säger rätt så mycket om Messi att inte klaga efter en utebliven straff i en CL semifinal. Man vet ju hur vissa andra hade reagerat.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-02-20 17:21
Neymar11

det var ett underbart beslut missförstå mig inte=) tycker att det är hur nice som helst=)

det jag menade bara va vrf vänta så länge o jag finner ingen annan anledning än valet i sommar.
Barcelona LeoMessi
2015-02-20 17:19
Med tanke på hur mycket jordi Alba springer så är det inte konstigt att han sover hur länge som helst haha. Cesc brukade väl också sova ganska mycket? Har för mig att när han inte trånade så sov han på eftermiddagarna. Men i hans fall verkade det ha motsatt effekt, han var slö haha.
Barcelona Gabriel
2015-02-20 17:19
Vampíro

Självklart är det så, jag säger bara att det knappast är något optimalt för den vanliga personen att sova såpass mycket. Jag blev iaf lite förvånad över att höra om Jordis sömnrutiner. Men jag klagar inte, han får gärna sova hur mycket han vill när det innebär att han har så mycket löpvilja och energi när det väl vaknas match.
Barcelona Vampíro
2015-02-20 17:10
Gabriel Du får tänka på att Jordi är en elitidrottare på den allra högsta nivån så hans sömn gynnar nog mer än nått annat speciellt med tanke på hans galna spelstil. Det är skillnad på hans liv kontra en average joe som vaknar, drar till jobbet sen åker hem igen. Han bränner så mycket energi på dagarna med träningar, matcher, alla olika sponsor-events osv. så det är förståeligt i min bok. Sen har det så här långt visat sig vara ett lyckat koncept. Jordi Alba, utan tvekan en av de bästa värvningarna senaste 10 åren.
Barcelona messileo
2015-02-20 17:04
Vampiro: Haha, har alltid undrat varför han ser så jäkla nyvaken ut hela tiden. :P
Annons: