/spanien/barcelona/forum/3150.aspx/spanien/barcelona/forum/3150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2015-02-19 21:02
Duda Guti var en spelare som kunde ge mig orgasm med sina passningar och spel. Som tur var så skedde det endast var 10:de match Att Ronaldo spelar i Madrid kvittar mig fullständigt, jag gillar inte spelartypen Sen vi är Barcelona fans come on 90% här inne älskar kreativa, passnings skickliga tekniker, så att vi inte gillar Ronaldo rent spelmässigt är förståligt Han är en bra målskytt Thats it, men jag uppskattar marcelo mer än honom från Madrid :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-02-19 20:59
Liverpool fans släng er i väggen ni är inte något jämfört med Celtic fans Satan så härliga dom är, får rysningar. Magiskt!
Barcelona Duda
2015-02-19 20:58
Erik Satie //
Jag förstår dig att det kan vara irriterande ibland, men man måste helt enkelt lugna ned sig och svälja sin stolthet. Både du och jag tycker att Messi är världens bästa spelare genom tiderna, men alla har rätt till sin åsikt, och vi kan inte tappa humöret bara för att Niva eller någon annan inte håller med oss. Jag bor inte i Sverige men jag läser aftonbladet då och då online, och jag förstår heller inte varför många här inne blir så sura när aftonbladet inte nämner vår klubb direkt efter en match, eller varför folk envisas med att kalla aftonbladet för det du nu gjorde, vilket jag inte vill säga.

Neymar11 //
Som jag sa innan så har alla rätt till sin egna åsikt, jag tycker bara att det är lite konstigt att man som fotbollssupporter (inte Barcelona supporter) inte kan erkänna andras storhet då och då. Bara för att jag är bäst betyder det inte att alla andra är sämst, det kan finnas folk som är bra trots att jag är bättre – lite så jag tänker.

Demakast // Jag förstår din irritation och hur du känner, för många gånger har jag känt exakt likadant. Men detta är trots allt ett forum där vi samlas och diskuterar, och ja visst är det ibland surhet som framkommer, sånt händer liksom. Men om vi som en enhet går och är bittra dag efter dag, och bara snackar med en negativ ton dag in och dag ut, så är sannorlikheten stor att vårat rum, eller vårat forum, också kommer bli ett rum fyllt med negativitet. Och det smittar av sig.

I slutändan är det vårt uppdrag – alla här inne tillsammans – att bidra till en god atmosfär och en mer positiv inställning, så kommer det också att smittas av på andra! Jag lovar!

På tal om fotboll (hehe) så hoppas jag verkligen att vi i framtiden värvar Danilo från Porto. Vilken lirare! En personlig favorit som jag anser skulle vara en perfekt avtagare till Dani Alves. 23 år bara. Kommer bli hur grym som helst. Porto har ju två sportbilar på sina ytterbackspositioner i Danilo och Alex Sandro, men som alla vet så skulle säkert Porto kräva en enorm summa för spelaren...
Barcelona Liatzo
2015-02-19 20:35
"The motorcyclist helped by Pique after accident yesterday is an Espanyol fan. He told media he won't insult Pique anymore during derbies." Haha! Älskar detta!
Ronaldinho Gaucho
2015-02-19 20:16
@Barca4life98:

Asssåååååhhh
Barcelona koeman92
2015-02-19 19:20
@Neymar N11:

Smart! förmodligen det enda smarta denna ledningen har kommit på. Hoppas då att nästa ledning också funderar på detta
Barcelona Erik Satie
2015-02-19 18:56
fyfan vad man längtar till nästa match. Hoppas Rafinha och Bartra får starta. Vi kan faktiskt gå upp i serieledning om vi vinner. I alla fall i några timmar haha. Världens bäste tillbaka på planen!
Barcelona DM1982
2015-02-19 17:47
[QUOTE=enkos]Är Messis gula kort mot Valencia annullerat ågon som vet? På olika sidor står att han har tre gula med andra ord kortet mot Valencia inräknat... [/QUOTE] Vad jag vet så annullerades kortet.
Barcelona Kröjf
2015-02-19 17:43
messiooooxavii

Jag tror nog snarare det är du som missuppfattat mig. Jag tog bara det replikskifte du deltog i angående Neymar, för att ge mig själv tillfälle att lyfta fram stora spelare som till synes hamnat helt i skuggan av just spelare som Neymar jr, Messi, Cristiano Ronaldo m fl.

Eller annorlunda uttryckt: Det var ett fåfängt försök att rehabilitera mig från det faktum att jag i hög grad varit delaktig i denna negativa utveckling på Les Rambles över tid. Om jag lyckades i mitt uppsåt? Ja du, det är en helt annan femma.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-19 17:30
Blaugrana Ser jävligt grym ut. Han kommer Januari 2016. Va så säker ;)
Barcelona Kröjf
2015-02-19 17:26
För den eventuellt intresserade, kan nämnas att jag nu tack vare Neymar11 och dennes obestridliga sakkunskap, gjort en del nödvändiga ändringar i mitt långa och så här i eftertankens kranka blekhet, lite väl långa och framförallt åldersfixerade inlägg (lång mening..)
Barcelona Blaugrana són els colors!
2015-02-19 17:24
Vilken spelare vi lär gå miste om på grund av transferbannet! Kolla 12 minuters underhållning.
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-19 17:09
Kan inte bara var jag i forumet som tycker att det är vackert att huvudträningsanlägningen ändrar namn till Titos ära! Vad man saknar den sympatiske mannen och vad stort det var när Jupp Heynckes presenterade "bästa tränaren" i hans namn när han var sjuk. Man blir tårögd när jag tänker på dessa händelser!
Barcelona enkos
2015-02-19 17:02
Är Messis gula kort mot Valencia annullerat ågon som vet? På olika sidor står att han har tre gula med andra ord kortet mot Valencia inräknat...
Barcelona messiooooxavii
2015-02-19 17:00
Kröjf Jag tror att du missuppfattade min poäng liite.. Vad jag menar är att Neymar inte är en klinisk avslutare ännu, vilket betyder med andra ord att han är bara 23 och har denna säsong redan gjort 17 liga mål. Antalet kunde ökat markant om han inte bränt så många lägen. Men det är där jag tar upp han ålder och effektivitet framför målet. Tror att speciellt anfallsspelare som ska stå för mål gör mer mål desto äldre dom blir för at peeka runt 28-30 års åldern.. Jag vet personligen inte ngn annan anfallare i världen just nu eller ett tag tillbaka i tiden kan snitta 30+ liga mål per säsong vid 23, jag tror att neymar kan göra det. Det finns en hel del spelare som har gjort mer än neymar vid 23 men då i andra roller , inte som målgörare. Tror att just målgörare behöver erfarenheten och desto äldre dem blir så kommer effektiviteten med. Jag hade fan skitit på mig om jag fått friläge på camp nou med 80 000 i publiken, Om vi ska snacka grovt här. tror som sagt att en anfallare blir mer kylig med åldern..
Barcelona Neymar N11
2015-02-19 16:55
Barcelona want "CL clause" in transfer deals this summer. Players wouldn't take part in CL so they can play CL when joining in January.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 16:52
Kröjf Ingen större skada skedd, det förringar inte någon av Iniesta prestationer att han började blommade ut vid 24 års ålder då han alltid har varit magisk. Skiter fullständigt i hans poängskörd när han får en att njuta av fotbollen
Barcelona Kröjf
2015-02-19 16:38
Neymar11

Du har helt rätt och följaktligen jag helt fel. Rätt ska givetvis vara rätt. Ska ta bort det påståendet. Så tack för att uppmärksammade mig.

Iniesta var med i VM 2006 men tillhörde inte de riktigt stora redan då. Ibland förlitar jag mig uppenbarligen för mycket på mitt minne och/eller läser väl slarvigt emellanåt. Kanske även ett inslag av önsketänkande också förekom?

Hoppas dock att den fadäsen av mig, inte förtar synen på Iniesta som en av de största fotbollsspelare världen skådat, ifråga om allt förutom målproduktion och defensiv. Men han borde skjuta mycket oftare med det tillslag han visat sig ha, när han väl kommit till skott.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-02-19 16:21
Våra mods suger, alla tänker det, jag säger det! Vill man höja nivån här inne så börjar man dela ut varningar och stänga av folk. Ja ibland kan det vara kul att diskutera Messi och Ronaldo men här inne tar vi det till en heeeelt annan nivå.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 16:14
Iniesta var inte med i världslaget 2006, och han spelade endast 1 match under vm 2006
Barcelona Kröjf
2015-02-19 15:49
Den 8:e februari förekom ännu ett sent replikskifte angående Neymar jr och dennes bedrifter som anfallare iFC Barcelona, mellan "messiooooxavii" å ena sidan och "Neymar For President" respektive L.A.M 10 å den andra: "messiooooxavii" inledde meningsutbytet med att i praktiken "prata" om Neymar, som om denne fortfarande är att betrakta som talangfull junior: "Grabbar, inte för höga krav på att neymar ska sätta alla chanser, glöm inte att han fotfarande är en talang bara :) precis fyllt 23.. Säg mig en fotbollspelare förutom gud messi som var klinisk vid 23 .. Nämn en". "Neymar For President" svarade sitt "nick" till trots, kort och koncist "Ronaldo 9". L.A.M. 10 fyllde på med Cristiano Ronaldo och Ronaldihno samt sist men inte minst Messi; och passade på att nämna det faktum att den lille argentinaren fick sin tredje Ballon d'or som just 23-åring. Men låt oss för en stund utgå från att vi härinne inte har fått för obruten ovana, att enkom fokusera på rekordsslående och massmedialt gångbara anfallare till gunstlingar som besitter en stjärnglans utöver det "vanliga". Och inte heller låta oss lockas blicka bakåt så långt som till förra seklet, då bl a Maradona och Pelé för evigt skrev in sig i historien som de enda två megastjärnor många anser kunna mäta sig med Messi. Utan begränsa urvalet till FC Barcelona och bara hålla oss till spelare som fortfarande är och förblir aktiva i vår klubb (i alla fall tills dess transferfönstret öppnas igen). Som jag ser det finns det då två mittfältare som varit av yppersta världsklass i många år och som redan mer än väl kan mäta sig med Neymar i fråga om indviduell kvalitet, när dessa var nära nog lika unga som "Junior" är nu. Sergio Busquets är den ene och Andres Iniesta den andre. Om vi börjar med den sistnämnde först, så inledde Iniesta förvisso sin A - landslagskarriär först som 22-åring, då han också togs ut till VM 2006 (å andra sidan betraktas ju vissa som talanger under utveckling när dom är ett år äldre än så). I EM två år senare så som nybliven 24-åring,var Iniesta den ende som förärades att spela från start i Spaniens samtliga matcher i den turnering som man slutligen vann. Han blev också så som sig borde, uttagen till turneringens lag. Han växte således fort, den lille. "El Ilusionista" gick vilket väl alla som följt FCB i vått som torrt långt innan Neymar anlände till Katalonien redan vet, sedan dess från klarhet till klarhet i såväl klubblaget som på landslagsnivå. De individuella utmärkelserna har flerfaldigats sedan dess. Själv kan jag svårligen föreställa mig en enda spelare vid sidan om Iniesta, som fått så många officiellt hetrosexuella manliga kommentatorer och bisittare att stöna av vällust, i samma stund som han på sitt sedvanliga sätt flyter fram som rinnande vatten mellan helt avklädda motståndare. Så varför inte citera Wikipedia för den som till äventyrs börjat följa FC Barcelona först sen Rosell slog på stort och spenderade omkring en miljard på Neymar och kanske negligerat Iniestas insatser på köpet: "He is considered one of the greatest players of his generation". Så sant som det är skrivet. Jag vågar påstå att Neymar i Barcas färger ännu inte nått upp till den snudd på enastående standard, som Andres Iniesta med få undantag lyckades hålla intakt under en lång följd av år från det han var i brassens nuvarande ålder. Så´n teknik, vilken bollkontroll, "sicken" spelare! Den som är speciellt svag för dansant dribblingskonst, lär få svårt att hitta en värdig överman. Sergio Busquets å sin sida blev som 21-åring utsedd som Europas främste unga fotbollsspelare, av den italienska tidningen Guerin Sportivo via "Bravo Award". I samma ålder blev Sergio också Peps förstaval som företrädesvis defensiv mittfältare, i konkurrens med etablerade kvalitetsspelare som Seydou Keita och Yaya Touré. Så sent som februari 2013, menade Bayern Munchens dåvarande manager Jupp Heynkes dessutom att Sergio Busquets var den ende som kunde mäta sig med Schweinstieger, då han ansåg dessa två spelare vara världens bästa mittfältare (själv var jag böjd att hålla med honom även om formuleringen borde varit den omvända). Men redan så tidigt som 2008 hade Johan Cruyff följande att säga om den då blott 20 -årige Sergio: "Positionally, he seems like a veteran with or without the ball. With the ball he makes what is difficult look easy: he disposes of the ball with one or two touches. Without the ball, he gives us a lesson: that of being in the right place to intercept and running just to recover the ball." Som 22-åring visade Sergio Busquets med ackuratess att Johan Cruyff inte hade tagit till några överord, eftersom "Busi" i Sydafrika med all rätt ansågs vara nyckelspelare i det Spanien som tog hem hela VM - turneringen som totalsegrare. Sergio spelade alla matcher från start och blev aldrig utbytt. Varför, framgår med all önskvärd tydlighet i ett talande citat av en viss Vicente del Bosque som jag även återgivit tidigare, när jag tyckt att Busquets bör få MINST lika mycket upmärksamhet för sitt briljanta utövande av rollen som pivote som han upphöjt till stor konst utan motstycke i mina ögon, som han fått för sina sämre sidor så som filmningar, förstärkningar och protester. “If I could be any player in the world, I would like to be Sergio Busquets.He is the first to get the team moving. When he plays, the football is more fluid. With Busquets in the team, our football is better.” Eller som artikelförfattaren Thore Haugstad själv tillägger direkt efter ovan återgivna utttalande av Vicente del Bosque som gjordes när Sergio Busquets följaktligen var ett år yngre än vad Neymar jr är nu (och den nu så omtalade formsvackan ännu inte hade hunnit infinna sig) : "Today Busquets’s quality is much like America’s gun control problem: if you still have not realised it, you probably never will" Frågan som återstår är om sistnända citat äger sin giltighet även vad gäller Neymar jr. Och att vi som inte fattat det ännu, inte är särskilt kunniga i fotboll. Kan så vara. Eller också liknar Neymar snarare Xavi. Som fick ut sin fulla potential relativt sent i sin karriär och nådde sin absoluta peak då han han närmade sig de 30 (då hela laget var som bäst och under Peps ledning bör tilläggas). Och skulle Neymar så småningom utvecklas till den grad att han visar sig vara lika stor fotbollsspelare som Xavi blev, då blir åtminstone jag mer än nöjd! Att Xavi sen aldrig fått nån Ballon d'o kan aldrig någonsin ta ifrån honom det faktum att han kom att bli själva katalysatorn, i den konstart som kallas tiqui-taca och som kom att erövra världen under några år. För att gå till historien som den bästa och mest sevärda fotboll som spelats på vår planet jorden, sen the Big Bang.
LALAWELEATAKORA
2015-02-19 15:43
Hoppas inte vi håller på med något sånt här trams mot Malaga.
Demakast
2015-02-19 15:21
Jag måste vara ärlig och instämma, det har gått lite för långt detta med Real plus CR7 här inne. Jag ska lägga ner min aggressiva ton gentemot de. Inte så att det bidrar till en förändring bara för att jag är förbannad liksom. Tror det egentligen bottnar sig i att jag personligen haft en sämre dag idag. Sorry forumiter.
Barcelona zigazaga
2015-02-19 15:06
Dybala har jag följt denna säsong. Riktigt bra med boll, tekniken är sjuk, grym spelförståelse och ett härligt driv med bollen. Helt klart en utav de bästa i Serie A denna säsong.
Barcelona LeoMessi
2015-02-19 14:58
Palermos president är inte att leka med, han säljer inte spelare billigt och det med all rätt enligt mig.
Barcelona Messi = GOAT
2015-02-19 14:57
[QUOTE=Neymar11]@barcastuff: Dybala (Palermo): "Barça rumours? Hopefully it happens. It would be a dream to play one-twos with Messi one day." [tyc] Har ingen aning om vem det är, tror att han spelar för Palermo. Någon som har bra koll på honom? [/QUOTE] Håller bra koll på Serie A och kan säga att han har varit bland de bästa i Serie A i år. Gjort tvåsiffrigt med mål och handfull med assist. Född 93. Bra lagspelare, hyfsat snabb, bra teknik. Gjort några drömmål. Tror han hade kunnat bli en succé i Barca. Problemet är prislappen. Presidenten vill ha över 40 M euro.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 14:00
Kollade stundtals på porto igår och blev riktigt imponerad av oliver Torres. Det där kommer bli en fantastisk lirare framöver Hade valet stått mellan oliver och denis hade jag nog valt oliver utan att tveka
Barcelona Barca4life98
2015-02-19 13:54
Alltså seriöst är det här ett forum som handlar om Ronaldo vs Messi eller om LAGET FC Barcelona?
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-19 13:23
Snälla sluta Jämför Messi med Penaldo ,
Ronaldo kommer inte ens i närheten av Messis lilltå.

Messi är från en annan planet har inte fattat det än.

''The one and only''
Barcelona BlueRed
2015-02-19 13:12
@Erik Satie:

Anledning till detta är för att Ronaldo är underdog. Messi har ingen mer att jaga än sig själv. Messi jämförs inte med Ronaldo längre, utan det är Ronaldo som jämförs med Messi. Alla gillar underdogs, oavsett om snubben är ett asshole.
Annons: