/spanien/barcelona/forum/3148.aspx/spanien/barcelona/forum/3148.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2015-02-19 23:15
Fattar inte riktigt varför det är så stor skillnad i tempot när man ser på serie A och när man tittar på Inter ikväll. Jag förstår att Celtic vill bestämma tempot men italienarna visade noll vilja att dra ner på tempot.
Ett galet tempo ömsesidigt.
Varför kan de inte spela så här på Italiensk mark?
Känns som typ en kulturell gre,, så fort man kommer in på plan i en serie A liga match så är det långsamt som gäller.
Italienarna ikväll visade att de KAN spela fort om det behövs.

Sen fattar jag inte heller hur Inter kan ligga så långt ner i tabellen i den inhemska ligan. De underpresterar stort känns det som.

Ja, det var om det.
Real Madrid Corro Cnorro
2015-02-19 23:09
@Demakast:

Han har spelat fem matcher sedan han kom tillbaka från lån (var utlånad till Derby i Championship) och har blivit utnämnd till man of the match tre gånger eller något sånt där. Då spelar han ändå på en position som han inte är van vid, många säger att han kan bli hur bra som helst och är en mycket större talang än Sterling.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 23:01
@barcastuff: Full-time: Sevilla-Gladbach 1-0 (Europa League). Denis and Deulofeu started on bench, and were subbed on in mins 88 (1-0) and 90+2 #fcblive Härligt för deras självförtroende
Postat via SvenskaFans-appen
Demakast
2015-02-19 22:44
Duda// Du har rätt och jag håller helt med dig.

För övrigt .. Ibe i Liverpool. Wow! Ser fantastiskt ut.
Barcelona Kröjf
2015-02-19 22:41
Neymar11, du skrev med anledning av våra små personliga meddelanden oss emellan, om den kärlek till Celtics fans som vi verkar dela broderligt:

Kröjf

"Nu när rosell inte kan sno åt sig pengar och dela till brasilianare så kan vi lägga in dom pengarna på att hyra in Celtic fans under cl matcherna ;-)"

Celtics supporters är "tyvärr" inte till salu what so ever. Det är det som är de fina i "kråksången". Att den stora massan sen håller på Barcelona i La Liga och "hatar" Real Madrid, beror på att dom ser marängerna som en spansk motsvarighet till sin gamla antagonist Glasgow Rangers. Vilket bifogad länk i pubmiljö med all önskvärd tydlighet också avslöjar. Pump up the volume!

Barcelona FC Tiki-Taka
2015-02-19 22:06
Rakitic: "No matter who wins Ballon d'Or, Messi is the best. I know, you know, your neighbour knows. There won't be another player like him"

Amen brother!
Barcelona Gabriel
2015-02-19 22:00
Erik Satie

Pogba hade utan tvekan varit en prestigevärvning, men det behöver inte för den sakens skull vara något dåligt. Jag kommer ihåg att de som var emot en Neymar värvning la upp precis samma argument, att han bara vara en prestigevärvning som inte skulle passa in och att han inte hade bevisat någonting förutom ett par youtube-klipp och att han knappast kan vara värd en så hög övergångssumma.

Det gäller att se bortom allt det där, och helt enkelt titta på den råa talangen som spelaren i fråga sitter på. Idag är det knappast någon culé som ångrar sig att vi köpte Neymar eller hur? Det samma hade skett med Pogba om han anlände. Han har helt enkelt för mycket fotboll och för mycket talang i sig för att misslyckas hos oss. Jag kan förstå att man stör sig på prissumman innan spelare har bevisat vad dem går för, för det kommer bli en helt ofantligt hög summa för Pogba när Juventus väl bestämmer sig för att sälja honom, men man får inte heller stirra sig blint på bara summan utan man måste tänka på vad man betalar för.

Köper man Pogba köper man en spelare för både nutiden och framtiden. Då har vi köpt in en världsklass spelare till mittfältet för ca 8-10 år frammåt, det gör den höga prissumman för honom "okej" i mina ögon. Sen finns det inte heller allt för många mittfältare i den kvalitéen som Pogba har kvar där ute på marknade, det är väl isco isånnafall men han köpte Real Madrid så det är bara att glömma honom. Vilka andra tillräckligt duktiga mittfältare finns det tillgängliga att köpa?

Jag gjorde en tänktbar lista på dem jag kan komma på, vissa är enligt mig inte ens tillräckligt bra men jag skriver upp dem ändå:

Veratti
Pjanic
Coutinho
Eriksen
Koke
Gundugan
Kovacic
Oliver Torres

Det är dem här jag kan komma på i huvudet just nu, det finns säkert någon mer men det här är i princip utbudet som finns att välja på. Veratti tycker jag är helt otroligt överskattad men bara för att prata om hans prissumma och klubbadress så kan man ju bara utgå ifrån att även Veratti kommer att ligga uppåt 80M€, om (och det är ett stort om) PSG ens accepterar att sälja honom. Pjanic kan man säkert få lite billigare, han är en duktig spelare som jag hade kunnat tänka mig i Barcelona. Coutinho ser jag inte riktigt som en mittfältare, ser honom mera som en klassisk nr 10. Han är en helt underbar fotbollsspelare i hans bästa stunder men jag ser honom inte i en mittfältsroll där det krävs att man har ett visst lugn, Coutinho är mer rakt på mål där han försöker skapa något i varje situation och jag är inte helt säker på att det är en sån typ av spelare vi är i behov utav för tillfället. Eriksen, Koke och Gundugan skrev jag mest upp på listan bara för att, jag anser inte att någon av dessa 3 har vad som krävs för att spela i Barcelona. Inte ens när Gundugan var som mest "het" och det skrevs som mest om honom tyckte jag att Barcelona skulle köpa honom, en duktig fotbollsspelare men ingen spelare jag tycker har något speciellt alls. Oliver Torres däremot är grymt intressant, han är absolut en spelare att hålla ögonen på.

Men som du ser, det finns inte så mycket att välja på. Den stora mittfältaren kvar ute på marknaden just när är Pogba. Jag förstår varför hela Europa är ute efter honom.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-19 21:54
Lite synd att Barca allt som oftast inte har bra tryck på matcherna. Tänk om vi haft det på vår mäktiga arena. Lite synd faktiskt.
Barcelona Erik Satie
2015-02-19 21:46
Är det bara jag som inte vill se Pogba i Barcelona? Tycker inte han passar in i vårt spel riktigt... ser hellre att vi värvar någon mindre känd som spelar som Isco eller någon liknande spelstil. Pogba känns som en prestigevärvning.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 21:39
Kröjf Nu när rosell inte kan sno åt sig pengar och dela till brasilianare så kan vi lägga in dom pengarna på att hyra in Celtic fans under cl matcherna ;-) Vårt lag är värdiga såna fans, hade spelarna haft det stödet hade dom varit ostoppbara på hemmaplan!
Barcelona Kröjf
2015-02-19 21:35
Neymar11

Dom som lever i villfarelsen att Boixos Nois skulle bidra till en sån stämning på Camp Nou, som Celtic Parks trogna och slagfärdiga publik skapar konstant , skjuter bara sig själva i huvudet dom idioterna. Ingen större förlust i och för sig.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 21:31
Högerbacken i Celtic är briljant, när utbudet är så svagt på det
Barcelona LeoMessi
2015-02-19 21:31
Att jämföra Ronaldo med Messi är lite som att jämföra Fabregas och iniesta och där iniesta står för minst lika mycket poäng som cesc. Att säga att dom skulle då ha samma talang är åt helvete felaktigt.
Barcelona Gabriel
2015-02-19 21:25
Det är spelartypen "Cristiano" som inte tilltalar mig. En statistikens spelare, precis som Bale. Det är verkligen inte den sortens spelare som jag gillar och vill se i Barcelona. Samma visa var det med Fabregas. Jag var förmodligen hans största "hater" här inne, och varje gång någon skulle försvara honom var det alltid genom att ta upp statistiken - som han ofta hade till sin fördel men som inte berättade hur otroligt värdelös han var i det själva spelet på planen. Personligen hoppas jag och önskar att vi slipper se statistik-spelare i klubben framöver. Jag vill se bollkonstnärer med en extraordinär talang. Sånna som Isco, Thiago, Pogba, Reus mfl, det är sånna spelare jag beundrar. Jag kommer aldrig kunna beundra en fotbollsspelare sett till bara hans statistik, för det är inget som tilltalar mig rent personligen. Däremot kan jag beundra, exempelvis Cristianos arbetsvilja till att alltid vilja göra mer mål. Tyvärr för min egen del så finns det alldeles för mycket negativt runt om honom för att jag ska känna mig villig att applådera hans prestationer även om dem ens är bara statistik det gäller. När han gör mål, oavsett hur "enkelt" det målet varit, vare sig det varit en straff eller en enkelt tap-in springer han runt och fånar sig med sina helt otroligt arroganta målgester på ett sätt som man hade kunnat tro att han precis avgjort VM-finalen med en cykelspark. Bara det är orsak nog till varför jag inte klarar av honom, eller alla hans arroganta uttalanden i media om att han är nr 1, 2 och 3 i världen eller att folk hatar honom för att han är rik, snygg och en bra fotbollsspelare. Han är helt enkelt en väldigt arrogant människa och det är bara väldigt svårt att tycka bra om honom när han håller på som han gör. Hade han varit lite mera ödmjuk och inte hållt på med hans pinsamma målgester där han skriker så hårt att det ser ut som han ska lägga världens största bajskorv eller pekar på sina välinoljade benmuskler efter ett långskott så hade jag kanske kunnat tyckt bättre om honom - men allting Cristiano gör och säger är en indikation från hans egna sida att "jag är den största ever". Det finns en hel del Real Madrid spelare jag aldrig har en enda ond sak att säga om. Benzema, Modric, Isco, James, Kroos mfl ser jag ingen anledning att hata även om jag självklart kan ogilla dem men då har det enbart med det simpla faktumet att de representerar och spelar för Real Madrid, det är inget personligt gentemot just dem på samma sätt som det är mot just Cristiano. Sen verkar många madridistas ha fått för sig att Cristiano är den enda spelaren i världen som culés stör sig på, men det stämmer inte, åtminstone inte för min egen del. Det finns en annan spelare som håller på väldigt mycket likt Cristiano när det kommer till hans filmande och sökande av straffar och äckliga målgester och det är exempelvis Robben. Där har vi en annan spelare som jag verkligen inte tål pga hans beteende på planen - även om jag absolut kan erkänna att han är en gudabenådad fotbollsspelare. Det är Cristianos beteende. Allt från hans målgester, hans uttalanden och hans ständiga behov av att visa sig som den största som stör mig. Det finns ingen ödmjukhet hos honom. Han tar tom tillfälle i akt att peka på klubblagsVM-märket när han blir utvisad. Det hela blir så pinsamt, han är ingen bra förebild för de unga fotbollsspelarna som tittar på honom och anser att fy fan vad coolt det där var. Cristiano gör det liksom coolt och inne att bete sig arrogant för alla hans fans. Sen antar jag att anledningen varför så många culés stör sig extra mycket på Cristiano för tillfället har att göra med det faktumet att han vunnit två raka Balon D'Ors, något väldigt oförtjänt och alltid pratas om som "världens bästa spelare", det blir liksom befängt att kalla honom för det när man kollar på matcherna han spelar och därutav irriteras man mer än vad man hade gjort om Messi vunnit.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 21:25
Celtic-Inter 2-2 under dem första 25 minuterna, riktigt underhållande och visas på kanal 12
Barcelona el Profete
2015-02-19 21:23
Nu har mannen som blev utknuffad ur tåget talat ut. Fyfan för dessa kräk, hoppas de åker dit.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 21:20
Kröjf Börjar fundera själv på att åka kolla på Celtic och inte pga fotbollen utan dom fansen. Helt sjukt hur grymma dom är Vill minnas att dom hjälpte våra bortskämda fans att sjunga på camp nou.
Barcelona Kröjf
2015-02-19 21:15
Neymar11 Liverpoolsupportrarnas svaga standardversion av You´ll never walk alone, har bara blivit en tråkig cover av den äkta "vara" som Celtics supporters gjort den till med sin hjärtinnerliga hängivenhet. Vilka fans! Några är mina vänner och bor í Belfast, men brukar ta färjan över när det vankas match. Härliga!
Barcelona Neymar11
2015-02-19 21:02
Duda Guti var en spelare som kunde ge mig orgasm med sina passningar och spel. Som tur var så skedde det endast var 10:de match Att Ronaldo spelar i Madrid kvittar mig fullständigt, jag gillar inte spelartypen Sen vi är Barcelona fans come on 90% här inne älskar kreativa, passnings skickliga tekniker, så att vi inte gillar Ronaldo rent spelmässigt är förståligt Han är en bra målskytt Thats it, men jag uppskattar marcelo mer än honom från Madrid :)
Barcelona Neymar11
2015-02-19 20:59
Liverpool fans släng er i väggen ni är inte något jämfört med Celtic fans Satan så härliga dom är, får rysningar. Magiskt!
Barcelona Duda
2015-02-19 20:58
Erik Satie //
Jag förstår dig att det kan vara irriterande ibland, men man måste helt enkelt lugna ned sig och svälja sin stolthet. Både du och jag tycker att Messi är världens bästa spelare genom tiderna, men alla har rätt till sin åsikt, och vi kan inte tappa humöret bara för att Niva eller någon annan inte håller med oss. Jag bor inte i Sverige men jag läser aftonbladet då och då online, och jag förstår heller inte varför många här inne blir så sura när aftonbladet inte nämner vår klubb direkt efter en match, eller varför folk envisas med att kalla aftonbladet för det du nu gjorde, vilket jag inte vill säga.

Neymar11 //
Som jag sa innan så har alla rätt till sin egna åsikt, jag tycker bara att det är lite konstigt att man som fotbollssupporter (inte Barcelona supporter) inte kan erkänna andras storhet då och då. Bara för att jag är bäst betyder det inte att alla andra är sämst, det kan finnas folk som är bra trots att jag är bättre – lite så jag tänker.

Demakast // Jag förstår din irritation och hur du känner, för många gånger har jag känt exakt likadant. Men detta är trots allt ett forum där vi samlas och diskuterar, och ja visst är det ibland surhet som framkommer, sånt händer liksom. Men om vi som en enhet går och är bittra dag efter dag, och bara snackar med en negativ ton dag in och dag ut, så är sannorlikheten stor att vårat rum, eller vårat forum, också kommer bli ett rum fyllt med negativitet. Och det smittar av sig.

I slutändan är det vårt uppdrag – alla här inne tillsammans – att bidra till en god atmosfär och en mer positiv inställning, så kommer det också att smittas av på andra! Jag lovar!

På tal om fotboll (hehe) så hoppas jag verkligen att vi i framtiden värvar Danilo från Porto. Vilken lirare! En personlig favorit som jag anser skulle vara en perfekt avtagare till Dani Alves. 23 år bara. Kommer bli hur grym som helst. Porto har ju två sportbilar på sina ytterbackspositioner i Danilo och Alex Sandro, men som alla vet så skulle säkert Porto kräva en enorm summa för spelaren...
Barcelona Liatzo
2015-02-19 20:35
"The motorcyclist helped by Pique after accident yesterday is an Espanyol fan. He told media he won't insult Pique anymore during derbies." Haha! Älskar detta!
Ronaldinho Gaucho
2015-02-19 20:16
@Barca4life98:

Asssåååååhhh
Barcelona koeman92
2015-02-19 19:20
@Neymar N11:

Smart! förmodligen det enda smarta denna ledningen har kommit på. Hoppas då att nästa ledning också funderar på detta
Barcelona Erik Satie
2015-02-19 18:56
fyfan vad man längtar till nästa match. Hoppas Rafinha och Bartra får starta. Vi kan faktiskt gå upp i serieledning om vi vinner. I alla fall i några timmar haha. Världens bäste tillbaka på planen!
Barcelona DM1982
2015-02-19 17:47
[QUOTE=enkos]Är Messis gula kort mot Valencia annullerat ågon som vet? På olika sidor står att han har tre gula med andra ord kortet mot Valencia inräknat... [/QUOTE] Vad jag vet så annullerades kortet.
Barcelona Kröjf
2015-02-19 17:43
messiooooxavii

Jag tror nog snarare det är du som missuppfattat mig. Jag tog bara det replikskifte du deltog i angående Neymar, för att ge mig själv tillfälle att lyfta fram stora spelare som till synes hamnat helt i skuggan av just spelare som Neymar jr, Messi, Cristiano Ronaldo m fl.

Eller annorlunda uttryckt: Det var ett fåfängt försök att rehabilitera mig från det faktum att jag i hög grad varit delaktig i denna negativa utveckling på Les Rambles över tid. Om jag lyckades i mitt uppsåt? Ja du, det är en helt annan femma.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-19 17:30
Blaugrana Ser jävligt grym ut. Han kommer Januari 2016. Va så säker ;)
Barcelona Kröjf
2015-02-19 17:26
För den eventuellt intresserade, kan nämnas att jag nu tack vare Neymar11 och dennes obestridliga sakkunskap, gjort en del nödvändiga ändringar i mitt långa och så här i eftertankens kranka blekhet, lite väl långa och framförallt åldersfixerade inlägg (lång mening..)
Barcelona Blaugrana són els colors!
2015-02-19 17:24
Vilken spelare vi lär gå miste om på grund av transferbannet! Kolla 12 minuters underhållning.
Annons: