/spanien/barcelona/forum/3142.aspx/spanien/barcelona/forum/3142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona IlTriplete
2015-02-18 21:09
Hahahah, Real blir uppätna av Schalke men där kom 1-0.. Vem annars om inte Mr. Invisible himself? Målmaskin utan dess like men fy fan vad kass han är i spelet..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas-
2015-02-18 21:08
Sån vidrig människa. Knappt värd att få andas.
Barcelona Erik Satie
2015-02-18 21:07
fyfan...
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-18 21:06
[QUOTE=Barcelona 1899]Haha, jag får kräkor i munnen varje gång dom säger: "Världens bästa spelare".. Fyfan vilket skämt. [/QUOTE] Haha De gav honom hans andra ballon dor.
Barcelona Erik Satie
2015-02-18 21:05
hahah
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-18 21:03
Haha, jag får kräkor i munnen varje gång dom säger: "Världens bästa spelare"..

Fyfan vilket skämt.
Barcelona Vampíro
2015-02-18 21:03
På tal om överskattade spelare, Varane. Hans claim to fame är två bra matcher mot ett halvdött Barça i CdR för två år sen. Vad fan har han gjort sen dess? Visst har han haft skador men så hypad som han var när han väl kom upp så har han inte levt upp till förväntningarna. Han är inte ens ordinarie i en backlinje som innehåller Pepe. Det är en ung spelare och jag tror absolut han kan bli bra i framtiden men just nu tycker jag inte han är nått speciellt. Ganska valpig i mitt tycke.
Barcelona A good coach is everything!
2015-02-18 21:00
Faaan va dåliga Real är !!! Spelar Lucho taktiskt och med bästa elvan lär vi vinna ganska komfortabelt mot dem..
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-18 20:51
Schalke spelar 5-3-2 och lämnar kanterna. Vet inte om det är det smartaste, det är just där Real vill hitta ytorna.
Barcelona grande jw
2015-02-18 20:47
Såg ni Ronaldos överstegare? Sjukt effektiv.
Barcelona Vampíro
2015-02-18 20:46
Tyvärr har Schalke likt andra tyska storlag oftast stora hål i backlinjen. Det kan hålla i Bundesliga men i CL åker de många gånger på storstryk. Undantaget Bayern även om de åkte ut med stora siffror förra året men Leverkusen och Schalke brukar ha svårt att täppa igen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-18 20:38
Vad ger ni Schalke för chanser ikväll? 4:a i ligan och en relativt bra form trots förlust i helgen. Deras chans för mig är att backa hem och försöka att hålla nollan på hemmaplan vilket bör vara prio 1. Med tanke på Reals knackiga form kan de bli osäkra om de inte lyckas spela igenom sig ett trångt försvar under inledningen av matchen och då kan omställningsmöjligheter uppstå, något man måste ta vara på väl.

Tror i slutändan på uddamålsvinst för Madrid. Basel-Porto blir även den intressant att följa som andramatch.
Barcelona Erik Satie
2015-02-18 20:10
Andresito

Dock är han inte världens bästa spelare. Aja, SKITSAMMA.
Barcelona Andresito
2015-02-18 20:02
@Erik Satie:

Han blev nyligen utnämnd till världens bästa spelare, vilket de också sa i studion.
Barcelona Erik Satie
2015-02-18 19:56
"Världens bästa spelare" Viasat...
Barcelona Junta Dimision
2015-02-18 19:45
Cristian Tello startar för Porto mot Basel, kul att han har lyckats etablera sig i startelvan i ett av Portugals bästa lag, om inte det bästa.
Barcelona Erik Satie
2015-02-18 19:36
Junta Dimision

De lär väl få Basel eller Porto i kvartsfinalen och därmed få en fribiljett till semin...
Barcelona son of pep
2015-02-18 19:26
[QUOTE=Erik Satie]Son of Pep Det är väl mer media som överskattar Real? I alla fall de svenska "experterna". De verkar inte ha märkt att hösten har passerat för längesedan. Nu tror jag inte att Schalke vinner heller för den delen, men å andra sidan är jag ingen expert. [/QUOTE] nu tror jag inte att schalke vinner heller men tidigare var jag helt säker på att real torskar
Ronaldinho Gaucho
2015-02-18 19:18
@LeoMessi:

Precis. Inget bra kommer ur nationalism. Därför finns det ingen idé att hetsa upp sig över sådant. Ämnet är därmed släppt och förlegat.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-18 19:15
Jag tycker att Real var väldigt bra under hösten, men just nu känns de som ett trött lag. Lagdelarna ser osynkade ut, skador på diverse positioner och en Cristiano som är totalt ur form. Schalke har även de skadeproblem, men jag hoppas att laget trots skadorna kan följa Di Matteos matchplan för fullt och utnyttja Reals nuvarande svacka. Sen om Real inte vinner, så är det löjligt att skylla på skador eftersom Schalke är minst lika skadedrabbade då de har skador på spelare som Draxler, Farfan, Kolasinac och Fährman bland annat.

Så som det ser ut nu har jag väldigt svårt att se Real nå en potentiell semifinal (beroende på lottning då), om de nu inte får tillbaka sin form de hade under hösten, men jag tror att deras problem ligger mer i det fysiska än det mentala då de tappar sin intensitet ganska snabbt. Nåväl, väldigt kul med Champions League kvällar igen.
Barcelona Gabriel
2015-02-18 19:12
Det farliga med Real Madrid och den här turneringen är att dem sällan behövt vara speciellt bra för att vinna Champions League. Var dem bra 98? Nej. Juventus sågs som stora favoriter och i Spanien var Barcelona det bästa laget. Var dem bra 2000? Nej, verkligen inte. Dem hamnade på en 5:e plats i ligan efter vinnande Deportivo, Barcelona, Valencia och Zaragoza. Var dem bra 2002? Inte där heller, man hamnade på en 3:e plats i La liga efter Valencia och Deportivo - Barcelona hamnade för övrigt på en 4:e plats. Förra säsongen vann dem och hamnade på en 3:e plats i ligan. Alla dessa gånger har Real Madrid INTE imponerat men ändå lyckats med att vinna Champions League med otroligt mycket tur.

Det är vad som oroar mig med Real Madrid och Champions League, dem har en förmåga att kunna vinna den turneringen utan att på några som sätt alls behöva vara bra ens. När har vi sett Barcelona ens kunna ta sig till final utan att vara Europas bästa lag? Aldrig, det händer inte. När Barcelona spelar dåligt åker man ut ur turneringen tidigt. Därför räknar jag aldrig ut Real Madrid i Champions League oavsett hur dåliga jag tycker dem är.
Barcelona Erik Satie
2015-02-18 19:00
Son of Pep

Det är väl mer media som överskattar Real? I alla fall de svenska "experterna". De verkar inte ha märkt att hösten har passerat för längesedan. Nu tror jag inte att Schalke vinner heller för den delen, men å andra sidan är jag ingen expert.
Barcelona LeoMessi
2015-02-18 18:49
Nåja, jag släpper detta nu, inget bra kommer ur detta och det är bäst att hålla sig till Barcelona-relaterat snack.
Mod
2015-02-18 18:47
Vi släpper Serbien/Albanien pratet nu.//Mod.
Barcelona LeoMessi
2015-02-18 18:46
Ronaldinho Gaucho Ser sig som ett överfolk? Det är precis det du försöker framställa dig själv som, genom att försöka få det att se ut som att du är mycket bättre än så. Men jag antar att det är "svart humor".
Barcelona Frodo
2015-02-18 18:45
Det förvånar mig inte att Chelseas fans höll på som de gjorde. Tycker jag att klubben ska straffas för det? Absolut inte då det är orimligt att begära att klubben ska hålla koll på fans utanför sin egen arena. Men tar man en titt på klubben och dess historia så förstår man att den här typen av supportrar inte är ovanliga för dem. De har en tränare som backat upp Ultras Sur. En lagkapten som blivit uppbackad av hela deras fanbase efter att han skrikit rasistiska glåpord till Anton Ferdinand. Ferdinand med familj blev trakasserade av Chelseasupportrar pga att han valde att ta ärendet vidare mot Chelseafansens så kallade "leader, legend, captain" eller vafan de nu stoltserar med. Man ska inte säga att deras klubb är rasistisk. Klubben, och hela PL är proaktiva mot rasism till skillnad från pajasarna i Spanien och Italien. Men det är ingen hemlighet att de har en stor skara fans som är av den värsta sorten. Deras forum på SF är bland de mest kusliga. Det har varit så sjukt många inlägg med rasistiska undertoner på deras forum the shed genom åren. Det spelar ingen roll att en svart afrikan vunnit CL-guld åt de för många av deras fans. I deras hjärtan kommer en vit engelsman som Terry eller Wise alltid att triumfera trots deras odrägliga beteenden.
Ronaldinho Gaucho
2015-02-18 18:43
@LeoMessi:

Tro mig. Jag är inte från en mer laid back etnicitet. Jag ser bara genom skitsnacket och den oändliga konflikten som grundar sig i nationalistiska tankar där det ena eller det andra ser sig själv som ett överfolk.
Barcelona LeoMessi
2015-02-18 18:41
Ronaldinho Gaucho Vi har redan släppt diskussionen med risk för att det ska spåra ur. Så jag förstår inte varför du spinner vidare, visa hur otroligt "laid back" du är och strunta i ämnet. Du är trots allt från en mer "laid back" etnicitet.
Ronaldinho Gaucho
2015-02-18 18:37
@LuisSuárez #9:
De två största nationalistiska grupperna i hela Europa med andra ord. Förgiftade av nationalism/patriotism. Mycket prat men inget innehåll. Folk gnäller på olika trossamfund men dessa har åtminstone någon form moralisk värdegrund, principer, pelare, högre väsen osv. Nationalism ... hmm ... det har ingenting. Tomt innehåll som bärs runt av idioter som inte själva kan formulera vad det egentligen är som är så viktigt. Lämna bara idioterna ifred och låt de förgöra varandra. De gör den resterande världen en tjänst. Väldigt förlegat och det förvånar mig inte när det gäller de två mest förlegade staterna i Europa. Tro fan att institutionen FC Barcelona har mer innehåll och värderingar att strida för än dessa nationer. Det är precis som du säger. Albanerna provocerade såklart och har ett brinnande hat mot serber och vice versa. Detta är väl känt sedan långt tidigare och förs bara över till nästkommande generation. Då ska barnen veta följande: Andas Ät föda Hata serber alternativt albaner (beroende på vartifrån du är) ... och för gudskelov: starta aldrig en relation med en serb/alban. Hedersmord på det eller utfrysning från klanen. Lite den jargongen som råder ... fast i det tysta. Det är därför det aldrig dyker upp i media. Jaja, det här är material som passar i en flashbacktråd. Ville bara upplysa er lite gällande huligankulturen och hur den återspeglas även ute på läktarna.
Barcelona son of pep
2015-02-18 18:20
Bara jag som känner att schalke överskattar real? de snackas om att de omöjligen kmr vinna och liknande, fan de samma real som kämpade med att vinna mot deportivo!
Annons: