/spanien/barcelona/forum/3141.aspx/spanien/barcelona/forum/3141.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2015-02-18 22:14
Frågan är om Schalke ens hade lyckats hålla sig kvar i La Liga?
Barcelona Junta Dimision
2015-02-18 22:13
Vampiro

Schalkes första och andramålvakt är skadade, så därför står deras pojken i målet ikväll.
Barcelona Rambla~
De har ett väldigt ungt lag Porto. Nu bytte de in en -97:a och di gick ändå Oliver ut. Haha, Quaresma spelar fortfarande. Tänka sig, honom värvade vi som ung en gång som väldigt lovande talang när Laportas era startade. Det blev ju lyckat. :) Nu får man kolla in Danilo lite då.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BARCA-més que un club
Real som vanligt tur herregud
Barcelona LeoMessi
2015-02-18 22:12
Kan det här skitlaget ha mer tur? När dom är som sämst så räddas dom av sånt här skit.
Barcelona Blaugrana91
Alltså, fan vilken tur det här äckellaget har
Barcelona Vampíro
Varför har Schalke en tolv årig pojke i målet? Han kan omöjligt vara första målvakt. Helvete där var det nära.
Barcelona LeoMessi
2015-02-18 22:11
Ronaldo ställde sig upp så fort benzema fick en frispark med sig:D haha
Barcelona Barcelonistas
2015-02-18 22:07
Reals matchtröjor e så fula haha herregud. Pepe ser ut som en pedofil med det där huvudet och det råsa matchstället.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-18 22:04
Jag saknar faktiskt Tello. Tyckte man borde gett både honom och framförallt Cuenca fler chanser att visa vad de gick för. Med det mer omställningsinriktade spelet vi har idag skulle han passa bra in som supersub. Bättre än Pedro iaf. Otrolig snabbhet tillsammans med en tillräckligt bra teknik.

Porto har annars många intressanta och underhållande spelare. Brahimi är riktigt teknisk och sevärd. Óliver Torres är 94:a och spelar en väldigt fin fotboll på mittfältet. Något att kolla upp inför framtiden. Casemiro är en defensivt stabil pjäs och flera gånger på det här forumet nämnde Danilo är helt klart en intressant ytterback som jag hoppas vi scoutar noggrant. På den nyss visade skottstatistiken visade den 10-1 i Portos favör trots att Basel har hemmaplan vilket då stärker det faktumet att resultatet känns ganska missvisande gentemot matchbilden. Jag tror tillslut att Porto får in kvitteringen, får de inte det har jag en känsla av att det kan gå till förlängning och möjligtvis straffar i returen.
Barcelona >The Reporter<
2015-02-18 22:01
Han med namnet Höger i schalke tycker ja e duktig
Barcelona Barcelonistas
2015-02-18 22:00
Bale e så bra
Barcelona Blaugrana91
2015-02-18 21:59
Haha Bale så usel
Barcelona Rambla~
2015-02-18 21:58
Nej men Modric är ju viktig för deras balans på mittfältet vilket sin tur gör att deras offensiv och kreativitet blir lidande. Med tanke på att så många anser de spelar rätt så dåligt framåt. Trots detta ser det ju stabilt ut, Schalke kan inte hota och det är väl bara en tidsfråga innan både 2:an och 3:an kommer.
Barcelona Gabriel
2015-02-18 21:58
Hallå, Oliver Torres, skit bra!
Barcelona grande jw
2015-02-18 21:57
Bundesliga var verkligen på framfart för drygt 3-4 år sedan men nu har den tappat något enormt. Känns som både Ligue 1 och Serie A har sprungit om. Läktarkulturen och Bayern Munchen må dom ha men fyfan vilken trött liga det är för tillfället. Ständigt samma lag som kommer ut i Europa och skämmer ut sig. Finns inte någon vinnarmentalitet överhuvudtaget. Leverkusen är alltid en slagpåse och Schalke åker på samma skit mot Real år efter år. Förvånande att Draxler som var en av de största talangerna fortfarande är kvar i den skitklubben.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-18 21:56
James, Modric och Ramos saknas ur startelvan där jag inte tror den sistnämnde hade bidragit med någon vidare förbättring just den här matchen. Modrics kreativitet och James mångsdiga offensiv hade däremot självklart hjälpt Real i offensiv väg. Problemet för deras del är ju dock att Ancelotti inte verkar inse hur värdelös en spelare som Bale är i spelet och att man inte kan ha både han och Ronaldo på planen för maximal effekt av laget. Isco hade förmodligen blivit bänkad med alla spelare tillgängliga vilket är ett skämt då han i år varit deras bästa offensiva spelare.
Barcelona LeoMessi
2015-02-18 21:55
Varje gång schalke kommer till något som kan kallas ett läge så tar dom helt fel beslut och blir av med bollen. Sen är ju real 100 ggr bättre också.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2015-02-18 21:55
Varför är inte spelare som Draxler och Meyer med?
Barcelona Gabriel
2015-02-18 21:53
Det lilla jag har sett av Oliver Torres i den andra halvleken så imponerar han redan mer på mig än överhypade Veratti.
Barcelona LeoMessi
2015-02-18 21:52
Rambla Dom kör med tredjemålisen, draxler och huntelaar som avgick skadad, tror även det var typ 2 spelare till. Nu vet jag inte om alla skadade var spelare som vanligtvis startar.
Barcelona Blaugrana91
2015-02-18 21:51
Oj vilken skillnad på spelet när man ser Real och jämför med Barca. Hade Real mött ett bättre lag hade dem förlorat.
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-18 21:50
Porto blåsta på 1-1. Tycker inte spelarna påverkar så jävla mycket.
Barcelona Thierry Henry
2015-02-18 21:49
@Rambla~:
Dock har ju deras backlinje inte ställts på prov denna matchen. Sen är det väll bara James och Ramos som fattas av Startspelarna? Knappast överväldigande förluster och om dom saknas så mycket så tyder det på en klar brist på bredd i deras trupp vilket isf också är en svaghet för ett lag som skall slåss på alla fronter. Ta bort Iniesta och Pique för oss och jag har svårt att se att vi påverkats så mycket i vårt spel som Real gjort sista tiden Edit: Modric saknas också givetvis
Barcelona Rambla~
2015-02-18 21:48
@LeoMessi:

Ja de saknar väl Draxler och nån till?
Barcelona Rambla~
2015-02-18 21:47
Ibland förstår jag mig inte på Madrids strategi. Om man har värvat en spelare som Illararmendi för nästan 40m, varför värvar man den här Lucas Silva då? Varför inte satsa på sin dyra värvning från första början? Av det jag har sett verkar den här nya ungefär samma spelare som Illaramendi. Vad var vitsen med den värvningen?
Barcelona LeoMessi
2015-02-18 21:45
Rambla Schalke saknar väl också spelare? Offensivt så har dom bale, Ronaldo, benzema, Isco och kroos! Helt värdelöst är det inte, dom saknar väl James och modric.
Barcelona messileo
2015-02-18 21:44
Så länge Raki inte agerar städgumma åt Alves, så är han en mycket bra värvning än så länge!
Barcelona Rambla~
2015-02-18 21:43
Madrid saknar viktiga spelare, det måste ni ta med när ni sågar deras spel. Inga dussinlirare precis utan väldigt viktiga för deras spel och stabilitet där bak.
Barcelona Thierry Henry
2015-02-18 21:42
Real gör det dom ska. Schalke är så mellanmjölk man kan komma i en cl åttondel. Real har varken imponerat eller spelat dåligt utan kontrollerar matchen. Ronaldo har som vanligt varit miserabel i spelet men gör sitt obligatoriska mål mot sånt här motstånd. Återstår att se vart Real står någonstanns. Tycker inte dom har visat någon gång på säsongen att dom ska betraktas som cl favoriter iaf (förutom möjligtvis i andra halvlek mot oss) . Förhoppningsvis så ryker dom när dom får sitt första motstånd av kvalité i turneringen. Dom lär dock promenera igenom det här dubbelmötet
Annons: