/spanien/barcelona/forum/3137.aspx/spanien/barcelona/forum/3137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar N11
2015-02-19 11:35
OT : Ni som snackar mycket om Ronaldo eller RM bör veta en sak : Ni har fått sjukdom som kallas real syndrome och bör söka hjälp på en gång :))))).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-02-19 11:19
@barcastuff: Dybala (Palermo): "Barça rumours? Hopefully it happens. It would be a dream to play one-twos with Messi one day." [tyc] Har ingen aning om vem det är, tror att han spelar för Palermo. Någon som har bra koll på honom?
Barcelona Neymar11
2015-02-19 11:19
@barcastuff: Dybala (Palermo): "Barça rumours? Hopefully it happens. It would be a dream to play one-twos with Messi one day." [tyc] Har ingen aning om vem det är, tror att han spelar för Palermo. Någon som har bra koll på honom?
Barcelona dinho the artist
2015-02-19 11:18
Är detta Svenskafans för tillfället absolut sämsta forum? Absolut.

Kan man inte sätta in någon spärr på skribenter som använder Ronaldo/realmadrid för frekvent? Typ mer än en gång/två dagar eller något.
Barcelona Bentley King
2015-02-19 10:58
Åsikter om att Ronaldo inte förtjänar den hypen har får har väl ingenting med att han spelar för just Real Madrid. Folk här inne tok hyllar Isco som också spelar för marängerna. Enligt mig är Ronaldo en fantastisk spelare som förtjänar att nämnas som top 5 i världen, absolut, men han är inte någon som förtjänar att nämnas som den absolut bästa spelaren i världen! Hans agent är en riktigt bra marknadsförare. Ronaldo får back-up från just hans agent, Perez, media samt FIFA. Då är det klart som fan att han får den hypen han får. Visca Barca!!
Barcelona Barcelonistas
2015-02-19 09:40
Last time Ronaldo scored a freekick, Carlo Ancelotti was a virgin.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 07:51
Det enda som är överdrivet här inne är folk som påstår att om man inte uppskattar Ronaldo så vet man ingenting om fotboll Jag har ingen hat mot Ronaldo, skiter fullständigt i att han spelar i Madrid då jag är en neutral supporter när Barcelona inte spelar. Jag kollar på sporten för att jag älskar den och den får mig att njuta. Njuter jag av ronaldos "bländande" spel?! Hell no Behöver jag uppskatta och hylla en som en världens bäste spelare bara för att han öser in mål? Hell no Jag gick rätt så hårt mot Hazard häromdagen och han är ändå en spelare som har fotbollen i sig och kan få mig att njuta av sporten på ett sätt Ronaldo aldrig kan. Och detta var endast ett exempel Zlatan är en annan som får mig att uppskatta fotbollen, och han gillar jag inte för den delen heller då han är för arrogant för min smak Då behöver jag inte ens gå in på Messi, neymar, Iniesta, isco, Robben, modric, Xavi, aguerro, Marcelo, reus, Kroos,
Barcelona Erik Satie
2015-02-19 02:29
Duda

Det tråkiga är att Ronaldo anses som världens bäste så fort han gör mål. Matchen i övrigt kan vara pissdålig (Schalke bland många andra matcher). Medan Messi måste åka till Mars och tillbaka samtidigt som han gör hattrick och 5 assist. Jag tror aldrig att det skulle blivit en sådan här uppståndelse om Messi gjorde ett liknande mål mot Schalke. Det snackas ju förfan om att Ronaldo är bäst genom tiderna! Det är BAROCKT! Jag klagar inte på Ronaldo (förutom när han filmar, slår spelare, kallar medspelares mamma för hora etc.), jag klagar på "experterna" på Aftonhoran, Fotbollskanalen och i Viasat-studion. Och Niva.
Barcelona Duda
2015-02-19 01:09
Tyvärr har det blivit så att vårat forum numer är en sandlåda.
Inte en dag går utan att någon kommenterar om aftonbladet, om folk på puertan, om Ronaldo, och senast igår såg jag någon skriva "Real Bajs" om Real Madrid! Tror att nivån här har nått en ny lägstanivå nu...

Folk borde lämna datorn och sätta sig ner och tänka efter rejält vad det är man håller på med! Jag ogillar Real Madrid och Ronaldo lika mycket som alla andra, men kan man inte inse att Ronaldo är en av världens bästa inom fotbollen så har man tyvärr ingen vidare koll på sporten.

När ni skriver ett inlägg, läs igenom er text innan ni klickar på "skicka" och tänk såhär, är det här något en vettig och vuxen människa skulle säga i en normal konversation? Om svaret är NEJ så skicka då enkelt inte meddelandet :)
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-19 01:07
"Fyfan va bra vi spelade idag, kontrollerar matchen totalt.
Så som vi spelade idag så kmr inte många lag slå oss, om ens något lag."

Hahahaha, får avsluta min kväll.
Schalke 04, i klass med Hammarby.

Men det är bra att vissa inte har så höga krav iaf. :p
Jawnt
2015-02-19 00:37
Varken Messi eller Cristiano om vilka förväntningar ni har på duon. Jag kan tala om för er att förväntningarna på dessa två makalösa fotbollsspelare är likvärdiga här i Spanien. Folk som inte kan uppskatta världsspelare utifrån vilket lag de tillhör, har helt enkelt för lite kunskap om fotboll...
Barcelona >The Reporter<
2015-02-19 00:20
Fotboll är inte bara statistik. Vad gör spelarns under matcherna förutom målen och assisterna? Det är där Messi är Without Any doubt den bästa i världen. Godnatt
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-19 00:14
Är det bara jag som är glad att många s k experter har dömt ut???

Jag vill gärna vara underdog mot City med om de så vill. Vi har inte varit på toppen sista två säsonger. Låt alla underskatta oss. Vill inte lagen vi ska möta börjar använda två bussar stället för en.

Såg nu nyss att vi ska möta Malaga på lördag klockan 16:00. Vad har hänt med spanska fotbollsförbundet? Anyways, minns ni matchen mot Malaga där vi fick 0-0. Den där Wellington har jag inte glömt än???Så revanschsugen jag är.
Först den matchen sen får vi tänka på City. En match i taget.

Ni som klagar på Niva, sluta! Jag personligen slutade läsa hans krönikor när han ena veckan gick loss på Neymar sen veckan därpå sa att Messi som var slut.. Jag svär, har inte läst ett enda ord han har skrivit sen dess..

Till er som är besatta av cr, snälla ta en paus en vecka åtminstone. Jag skulle kunna gå så långt och låta er håna honom en gång i veckan. Men om ni inte kan gör det så kan ni skapa en facebook-grupp därefter adda varandra så kan ni loss när ni och hur ni vill. Ni mår jag fan i mig inte bra alltså. Så fort ni ser hans namn, hör hans namn, läser om honom eller ser honom våldför ni er på forumet.

Barcelona Erik Satie
2015-02-19 00:07
Roligt att många säger att man alltid försöker hitta fel hos Ronaldo efter en match. Det är inte Ronaldo i sig jag klagar på (även om han allt som oftast är spelmässigt riktigt dålig, och provocerande med sina filmningar etc. och tap-ins mm), det är de enorma hyllningar han får efter matcher där han gör ett mål, men inget annat. Helt obefogade hyllningar som får mig att vilja slita av håret. Ronaldo är inte en bra fotbollsspelare, han är en bra målskytt, det är en JÄVLA skillnad.
Demakast
2015-02-19 00:02
@LuisSuárez #9

Jag kan hålla med dig trots att jag är en av de som bidrog med hatet gentemot Ronaldo idag. Jag kan dock enbart tala för mig själv när jag säger att jag ärligt talat tycker att han endast har sig själv att skylla för detta.
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-18 23:54
Niva har gått ner sig brutalt, är allt väl i hans huvud? Livskris?
Förut tyckte jag han var bra i sina texter.

Nu framstår han mest som en okunnig dåre.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-18 23:52
@LuisSuárez #9:

Sen när är Penaldo bra spelmässigt? En riktigt tråkig spelare att kolla på. Poängmässigt kan Messi och Penaldo konkurrera men spelmässigt är det sån otrolig klasskillnad att man inte borde jämföra dessa två längre.Ändå finns det folk som gör det och det är något jag tyvärr aldrig kommer förstå mig på.
Barcelona Barca4life98
2015-02-18 23:47
LuisSuarez #9 Helt rätt, håller med! Asså alla vi Barca fans och alla andra vet innerst inne vem som är bäst punkt slut haha. Och om Real inte skärper sig så kommer dom och åka ut end of story typ hah. Alla vet att "experterna" älskar Real och hatar Barca. Låt dom det är bara roligare när Barcas spel tystar dom.
Barcelona koeman92
2015-02-18 23:46
@LuisSuárez #9:

Vet inte riktigt om det går att "njuta"överhuvudtaget av den fotboll som Real spelar överlag. Själv hade jag lust att slå hål i TV:n efter knappt 15 minuter med tanke på hur smärtsamt dåligt Real spelade och vilken plåga det var att se de spela såsom de spelade idag, liksom hela denna säsongen.

För oss som njuter av det estetiska i spelet och inte enbart statistiken så är det dessvärre helt omöjligt att överhuvudtaget finna någon som helst njutning i Reals och Ronaldos spel som får en att bokstavligen vilja dra av sina ögon. Deras spel ligger i samma kategori som lag som l Chelsea, och alla härinne vet ju att man finner lika mycket njutning i att kolla på sådana lag som en finne i röven i en cykeltur i Sahara
LuisSuárez #9
2015-02-18 23:27
Väldigt tråkigt att vissa på forumet känner ett starkt behov att hata Ronaldo varenda gång han spelar, låt oss istället njuta att vi får uppleva två av generationens absolut bästa spelare och slår rekord på löpande band!
Barcelona enkos
2015-02-18 23:26
Vilken hycklare denna Niva har blivit, "Det är inte helt lätt att vara Cristiano Ronaldo. Gör man bara mål i varannan match så är man ur form, tappar man toppfarten under några veckor så är man på väg utför." Han var den som kritiserat Messi för exakt samma ord som han skrivit ikväll om Ronaldo men nu alltså försvarar Penaldo. Samma hycklare Niva vågar inte ens skriva något om Messi för han vet att han blev ägd
LuisSuárez #9
2015-02-18 23:25
Liunil Masse

Rent spelmässigt så var Ronaldo inget vidare men ingen kan ta ifrån portugisen att han gjorde 1 mål och 1 assist vilket säger en hel del om honom. Jag är tyvärr rädd att portugisens poängproduktion kommer ihåg snart...

Och skall man vara riktigt ärlig, har Messi var rätt osynlig under förra säsongen men nu är La Pulga tillbaka och hans samarbete med Neymar och Suarez är klockrent.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-18 23:21
Shitty supportrarna är i tårar då Shitty inte är bland favoriterna i Cl. Dom undrar Vrf PSG är före? Seriöst är dom dumma i huvudet? PSG har åtminstone nått kvartsfinal ett par gånger medan Shitty spelade sin första åttondel föra säsongen..
Barcelona Mdawg
2015-02-18 23:20
@Erik Satie:

Haha välkommen till svensk TV med sveriges fotbollsexperter! Är int ens förvånad längre..
Stoichkov90
2015-02-18 23:20
Snälla mina Barca amigos, kan vi släppa snacken om Cristiano Ronaldo? Oavsett hur mycket skit vi vill kasta på honom, så gjorde han 1+1 idag. Det kan vi inte ändra på. Låt oss fokusera på vårt lag istället. Det är match på lördag, har ni funderingar kring vilka som kommer starta? Personligen vill jag gärna se Suarez spela från start. Neymar och Masken kan vilas. Hoppas vi får se Rafinha spela på lördag!
Barcelona Erik Satie
2015-02-18 23:17
Jag blir helt galen av hyllningarna till Ronaldo. Han var en av de sämsta på planen. Jag måste nog ta in på ett mentalsjukhus. HUR KAN MAN HYLLA HONOM?
Barcelona enkos
2015-02-18 23:16
Messis assist och Ronaldos assist är som dag och natt. . Medan Messis bollar alltid har en adress och hittar sina medspelare genom hela försvaret så är Ronaldos slump och så enkla.. så mycket om statistik som kan vara så vilseledande
Barcelona Barcelonistas
2015-02-18 23:15
Gabriel - dåliga är dom men så länge dom får blåbärslag o turneringen kommer det inte spela någon roll.
Barcelona Barca Barca
2015-02-18 23:15
Sällan jag kommenterar spelarnas outfit, men vänta vänta vänta...mössa och kostym ? seriöst. bättre än så kan du Bale.
Barcelona Gabriel
2015-02-18 23:04
Real Madrid imponerar verkligen inte på mig, skulle inte alls bli förvånad om dem tappar poäng redan till helgen då de möter Elche borta. Om 2 veckor möter de Villareal på Bernabeu, höjer dem sig inte avsevärt från den senaste tiden så blir det förlust mot Villareal.
Annons: