/spanien/barcelona/forum/3136.aspx/spanien/barcelona/forum/3136.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2015-02-19 17:24
Vilken spelare vi lär gå miste om på grund av transferbannet! Kolla 12 minuters underhållning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-19 17:09
Kan inte bara var jag i forumet som tycker att det är vackert att huvudträningsanlägningen ändrar namn till Titos ära! Vad man saknar den sympatiske mannen och vad stort det var när Jupp Heynckes presenterade "bästa tränaren" i hans namn när han var sjuk. Man blir tårögd när jag tänker på dessa händelser!
Barcelona enkos
2015-02-19 17:02
Är Messis gula kort mot Valencia annullerat ågon som vet? På olika sidor står att han har tre gula med andra ord kortet mot Valencia inräknat...
Barcelona messiooooxavii
2015-02-19 17:00
Kröjf Jag tror att du missuppfattade min poäng liite.. Vad jag menar är att Neymar inte är en klinisk avslutare ännu, vilket betyder med andra ord att han är bara 23 och har denna säsong redan gjort 17 liga mål. Antalet kunde ökat markant om han inte bränt så många lägen. Men det är där jag tar upp han ålder och effektivitet framför målet. Tror att speciellt anfallsspelare som ska stå för mål gör mer mål desto äldre dom blir för at peeka runt 28-30 års åldern.. Jag vet personligen inte ngn annan anfallare i världen just nu eller ett tag tillbaka i tiden kan snitta 30+ liga mål per säsong vid 23, jag tror att neymar kan göra det. Det finns en hel del spelare som har gjort mer än neymar vid 23 men då i andra roller , inte som målgörare. Tror att just målgörare behöver erfarenheten och desto äldre dem blir så kommer effektiviteten med. Jag hade fan skitit på mig om jag fått friläge på camp nou med 80 000 i publiken, Om vi ska snacka grovt här. tror som sagt att en anfallare blir mer kylig med åldern..
Barcelona Neymar N11
2015-02-19 16:55
Barcelona want "CL clause" in transfer deals this summer. Players wouldn't take part in CL so they can play CL when joining in January.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 16:52
Kröjf Ingen större skada skedd, det förringar inte någon av Iniesta prestationer att han började blommade ut vid 24 års ålder då han alltid har varit magisk. Skiter fullständigt i hans poängskörd när han får en att njuta av fotbollen
Barcelona Kröjf
2015-02-19 16:38
Neymar11

Du har helt rätt och följaktligen jag helt fel. Rätt ska givetvis vara rätt. Ska ta bort det påståendet. Så tack för att uppmärksammade mig.

Iniesta var med i VM 2006 men tillhörde inte de riktigt stora redan då. Ibland förlitar jag mig uppenbarligen för mycket på mitt minne och/eller läser väl slarvigt emellanåt. Kanske även ett inslag av önsketänkande också förekom?

Hoppas dock att den fadäsen av mig, inte förtar synen på Iniesta som en av de största fotbollsspelare världen skådat, ifråga om allt förutom målproduktion och defensiv. Men han borde skjuta mycket oftare med det tillslag han visat sig ha, när han väl kommit till skott.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-02-19 16:21
Våra mods suger, alla tänker det, jag säger det! Vill man höja nivån här inne så börjar man dela ut varningar och stänga av folk. Ja ibland kan det vara kul att diskutera Messi och Ronaldo men här inne tar vi det till en heeeelt annan nivå.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 16:14
Iniesta var inte med i världslaget 2006, och han spelade endast 1 match under vm 2006
Barcelona Kröjf
2015-02-19 15:49
Den 8:e februari förekom ännu ett sent replikskifte angående Neymar jr och dennes bedrifter som anfallare iFC Barcelona, mellan "messiooooxavii" å ena sidan och "Neymar For President" respektive L.A.M 10 å den andra: "messiooooxavii" inledde meningsutbytet med att i praktiken "prata" om Neymar, som om denne fortfarande är att betrakta som talangfull junior: "Grabbar, inte för höga krav på att neymar ska sätta alla chanser, glöm inte att han fotfarande är en talang bara :) precis fyllt 23.. Säg mig en fotbollspelare förutom gud messi som var klinisk vid 23 .. Nämn en". "Neymar For President" svarade sitt "nick" till trots, kort och koncist "Ronaldo 9". L.A.M. 10 fyllde på med Cristiano Ronaldo och Ronaldihno samt sist men inte minst Messi; och passade på att nämna det faktum att den lille argentinaren fick sin tredje Ballon d'or som just 23-åring. Men låt oss för en stund utgå från att vi härinne inte har fått för obruten ovana, att enkom fokusera på rekordsslående och massmedialt gångbara anfallare till gunstlingar som besitter en stjärnglans utöver det "vanliga". Och inte heller låta oss lockas blicka bakåt så långt som till förra seklet, då bl a Maradona och Pelé för evigt skrev in sig i historien som de enda två megastjärnor många anser kunna mäta sig med Messi. Utan begränsa urvalet till FC Barcelona och bara hålla oss till spelare som fortfarande är och förblir aktiva i vår klubb (i alla fall tills dess transferfönstret öppnas igen). Som jag ser det finns det då två mittfältare som varit av yppersta världsklass i många år och som redan mer än väl kan mäta sig med Neymar i fråga om indviduell kvalitet, när dessa var nära nog lika unga som "Junior" är nu. Sergio Busquets är den ene och Andres Iniesta den andre. Om vi börjar med den sistnämnde först, så inledde Iniesta förvisso sin A - landslagskarriär först som 22-åring, då han också togs ut till VM 2006 (å andra sidan betraktas ju vissa som talanger under utveckling när dom är ett år äldre än så). I EM två år senare så som nybliven 24-åring,var Iniesta den ende som förärades att spela från start i Spaniens samtliga matcher i den turnering som man slutligen vann. Han blev också så som sig borde, uttagen till turneringens lag. Han växte således fort, den lille. "El Ilusionista" gick vilket väl alla som följt FCB i vått som torrt långt innan Neymar anlände till Katalonien redan vet, sedan dess från klarhet till klarhet i såväl klubblaget som på landslagsnivå. De individuella utmärkelserna har flerfaldigats sedan dess. Själv kan jag svårligen föreställa mig en enda spelare vid sidan om Iniesta, som fått så många officiellt hetrosexuella manliga kommentatorer och bisittare att stöna av vällust, i samma stund som han på sitt sedvanliga sätt flyter fram som rinnande vatten mellan helt avklädda motståndare. Så varför inte citera Wikipedia för den som till äventyrs börjat följa FC Barcelona först sen Rosell slog på stort och spenderade omkring en miljard på Neymar och kanske negligerat Iniestas insatser på köpet: "He is considered one of the greatest players of his generation". Så sant som det är skrivet. Jag vågar påstå att Neymar i Barcas färger ännu inte nått upp till den snudd på enastående standard, som Andres Iniesta med få undantag lyckades hålla intakt under en lång följd av år från det han var i brassens nuvarande ålder. Så´n teknik, vilken bollkontroll, "sicken" spelare! Den som är speciellt svag för dansant dribblingskonst, lär få svårt att hitta en värdig överman. Sergio Busquets å sin sida blev som 21-åring utsedd som Europas främste unga fotbollsspelare, av den italienska tidningen Guerin Sportivo via "Bravo Award". I samma ålder blev Sergio också Peps förstaval som företrädesvis defensiv mittfältare, i konkurrens med etablerade kvalitetsspelare som Seydou Keita och Yaya Touré. Så sent som februari 2013, menade Bayern Munchens dåvarande manager Jupp Heynkes dessutom att Sergio Busquets var den ende som kunde mäta sig med Schweinstieger, då han ansåg dessa två spelare vara världens bästa mittfältare (själv var jag böjd att hålla med honom även om formuleringen borde varit den omvända). Men redan så tidigt som 2008 hade Johan Cruyff följande att säga om den då blott 20 -årige Sergio: "Positionally, he seems like a veteran with or without the ball. With the ball he makes what is difficult look easy: he disposes of the ball with one or two touches. Without the ball, he gives us a lesson: that of being in the right place to intercept and running just to recover the ball." Som 22-åring visade Sergio Busquets med ackuratess att Johan Cruyff inte hade tagit till några överord, eftersom "Busi" i Sydafrika med all rätt ansågs vara nyckelspelare i det Spanien som tog hem hela VM - turneringen som totalsegrare. Sergio spelade alla matcher från start och blev aldrig utbytt. Varför, framgår med all önskvärd tydlighet i ett talande citat av en viss Vicente del Bosque som jag även återgivit tidigare, när jag tyckt att Busquets bör få MINST lika mycket upmärksamhet för sitt briljanta utövande av rollen som pivote som han upphöjt till stor konst utan motstycke i mina ögon, som han fått för sina sämre sidor så som filmningar, förstärkningar och protester. “If I could be any player in the world, I would like to be Sergio Busquets.He is the first to get the team moving. When he plays, the football is more fluid. With Busquets in the team, our football is better.” Eller som artikelförfattaren Thore Haugstad själv tillägger direkt efter ovan återgivna utttalande av Vicente del Bosque som gjordes när Sergio Busquets följaktligen var ett år yngre än vad Neymar jr är nu (och den nu så omtalade formsvackan ännu inte hade hunnit infinna sig) : "Today Busquets’s quality is much like America’s gun control problem: if you still have not realised it, you probably never will" Frågan som återstår är om sistnända citat äger sin giltighet även vad gäller Neymar jr. Och att vi som inte fattat det ännu, inte är särskilt kunniga i fotboll. Kan så vara. Eller också liknar Neymar snarare Xavi. Som fick ut sin fulla potential relativt sent i sin karriär och nådde sin absoluta peak då han han närmade sig de 30 (då hela laget var som bäst och under Peps ledning bör tilläggas). Och skulle Neymar så småningom utvecklas till den grad att han visar sig vara lika stor fotbollsspelare som Xavi blev, då blir åtminstone jag mer än nöjd! Att Xavi sen aldrig fått nån Ballon d'o kan aldrig någonsin ta ifrån honom det faktum att han kom att bli själva katalysatorn, i den konstart som kallas tiqui-taca och som kom att erövra världen under några år. För att gå till historien som den bästa och mest sevärda fotboll som spelats på vår planet jorden, sen the Big Bang.
LALAWELEATAKORA
2015-02-19 15:43
Hoppas inte vi håller på med något sånt här trams mot Malaga.
Demakast
2015-02-19 15:21
Jag måste vara ärlig och instämma, det har gått lite för långt detta med Real plus CR7 här inne. Jag ska lägga ner min aggressiva ton gentemot de. Inte så att det bidrar till en förändring bara för att jag är förbannad liksom. Tror det egentligen bottnar sig i att jag personligen haft en sämre dag idag. Sorry forumiter.
Barcelona zigazaga
2015-02-19 15:06
Dybala har jag följt denna säsong. Riktigt bra med boll, tekniken är sjuk, grym spelförståelse och ett härligt driv med bollen. Helt klart en utav de bästa i Serie A denna säsong.
Barcelona LeoMessi
2015-02-19 14:58
Palermos president är inte att leka med, han säljer inte spelare billigt och det med all rätt enligt mig.
Barcelona Messi = GOAT
2015-02-19 14:57
[QUOTE=Neymar11]@barcastuff: Dybala (Palermo): "Barça rumours? Hopefully it happens. It would be a dream to play one-twos with Messi one day." [tyc] Har ingen aning om vem det är, tror att han spelar för Palermo. Någon som har bra koll på honom? [/QUOTE] Håller bra koll på Serie A och kan säga att han har varit bland de bästa i Serie A i år. Gjort tvåsiffrigt med mål och handfull med assist. Född 93. Bra lagspelare, hyfsat snabb, bra teknik. Gjort några drömmål. Tror han hade kunnat bli en succé i Barca. Problemet är prislappen. Presidenten vill ha över 40 M euro.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 14:00
Kollade stundtals på porto igår och blev riktigt imponerad av oliver Torres. Det där kommer bli en fantastisk lirare framöver Hade valet stått mellan oliver och denis hade jag nog valt oliver utan att tveka
Barcelona Barca4life98
2015-02-19 13:54
Alltså seriöst är det här ett forum som handlar om Ronaldo vs Messi eller om LAGET FC Barcelona?
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-19 13:23
Snälla sluta Jämför Messi med Penaldo ,
Ronaldo kommer inte ens i närheten av Messis lilltå.

Messi är från en annan planet har inte fattat det än.

''The one and only''
Barcelona BlueRed
2015-02-19 13:12
@Erik Satie:

Anledning till detta är för att Ronaldo är underdog. Messi har ingen mer att jaga än sig själv. Messi jämförs inte med Ronaldo längre, utan det är Ronaldo som jämförs med Messi. Alla gillar underdogs, oavsett om snubben är ett asshole.
Demakast
2015-02-19 12:55
Duda ... Blivit? Det har ju varit en sahara öken till sandlåda här ett bra tag asså. Min poäng är inte att säga emot dig nu enbart för sakens skull. Men jag har svårt att njuta av den där divan som knappast kan njuta själv om det inte är han som får stå i centrum. Han som har allt man fuckin kan önska sig. Han har samlat på sig alldeles för mycket genom åren för att jag någonsin ska kunna "förlåta" honom. Jag menar har man ingen jävla skam i kroppen när man filmar till sig en straff sen på det firar som om man precis dribblat av ett par spelare och dragit upp en raket rakt upp i krysset, likt den Marcelo fick till igår. Inför ögonen på hela jävla världen dessutom. För mig är det som en smäll på käften. Jag kan bara inte ta det! Eller kommentarer som "jag är rik snygg och bäst därför hatar alla mig". Tro mig när jag säger att jag inte för en sekund hade tyckt något annorlunda ifall "den mest kompletta spelaren i världen" hade spelat hos oss. Snubben (super pappan) som "värvade" sin egna son för 110 miljoner. Köpa ut sin egna son från hans mamma. Herre min jävla gud ... Med ett av villkoren att han aldrig får träffa sin morsa igen. Nu ska jag inte säga för mycket då jag inte har en aning om vem hon är. Men tycker du inte att det klingar lite väl vidrigt? Vem gör så? Jag bryr mig inte om Messi vinner alla titlar åt Barcelona i världen, de titlarna ska inte ha en bitter eftermsmak som Ronaldo lämnar efter sig var och varannan match med sitt beeteende. Pekar finger åt lagkamrater bakom deras rygg, refererar till Messi som "motherfucker", svär åt sina medspelare. Vad exakt är det jag ska njuta av?? Så återigen, nej, nej, nej och återigen NEJ!! Jag kommer aldrig njuta av honom vart han än spelar. Jag ser bara fram emot tills han försvinner. Och på allt detta vet jag med stor säkerhet att jag delar samma tankar och åsikter som väldigt många real fans, och jag finner det inte alls konstigt då det är fullt logiskt. Det som gör mer ont är att han faktiskt är utsedd till världens bästa spelare. Man undrar ju om hans "SIIIIUUU" på galan var orsaken till att bruden lämnade honom. Vilken tölp, vilken bonde ... Jag är överlag så väldigt arg på världen omkring mig, men när man inte ens kan få njuta av fotboll längre ja då rinner det över för mig och just idag och igår är det Ronaldo som jag tar ut min ilska på. Fotboll i allmänhet är numera vidrigt, det fifflas och det fuskas på vartenda hörn. Och inte ens Barcelona är så mkt bättre dom heller i slutet på dagen. Quatar på tröjan? Tvi för helvete! Jag är idag dokumentärfilmare och en vacker dag kommer jag att göra en fotbollsdokumentär om fotbollens alla baksidor .. Ber om ursäkt för nu kom jag igång med hatet igen. Inte meningen då jag mycket hellre pratar om annat, men skönt att få ur sig lite ..
Barcelona >The Reporter<
2015-02-19 12:40
Så hur tror ni vi startar på lördag med tanke på CL snart? Borde Alves få spela på lördag med tanke på att han var avstängd senast och kanske behöver lite speltid? Iniesta? Neymar lär troligtvis få stå över. Hade gärna sett Messi bli utbytt runt 60 också. Bravo Alves-Bartra-Matiheu-Alba(lär bli utbytt) masken Rafinha-Iniesta(60 min blir bra) Messi (60 min) -Suarez- Pedro
Barcelona Bentley King
2015-02-19 12:38
Min vän som är ett Arsenal fan erkännde att anledningen till varför alla icke Barca supportrar hatar på Messi är just pga att allt han gjort mot deras favoritklubb. Helt ärligt så har Messi samt Barcelona som lag skämt ut deras favorit klubbar. Sluta ta åt er när de inte erkänner Messis storhet, innerst inne så vet dem vem som är bäst. Jag hatade Zidane innan pga av vad hon gjorde mot Brasilien vm 98 samt allt han gjort mot mitt favoritlag, men innerst inne ser jag honom som en legend som gjorde otroliga saker på plan.
Barcelona LeoMessi
2015-02-19 12:29
Messi har gjort backlinjer över hela Europa till horhus. Hazard är redan så bra som han kommer att bli, han kan inte variera sitt spel som Messi kan. Han borrar ner skallen och dribblar tills han blir av med bollen eller tills han hittar en kontakt som han kan söka frispark på.
Barcelona S.Eto'o
2015-02-19 12:13
Chelsea fansen måste ha rökt något starkt då dom verklige tror Hazard kommer att bli bättre än Messi och Ronaldo. Har svårt och se någon bli lika bra som Messi seriöst inte Neymar inte James inte isco inte Hazard inte Götze inte Pogba ingeeeen. När Messi var i deras ålder så hade han redan mäktat med Hat trick mot Real, Ballon dor, ballon dor andra plats, fyra mål mot Arsenal Cl vinst där han avgjorde alla matcher för Barca med mera. Man kallade Messi för den bästa genom tiderna när han var blott 22 år medan dessa herrar kallas för bästa talangerna vid samma ålder, stor skillnad.....
Barcelona Nemesis 10
2015-02-19 11:51
Haha sorry grabbar jag gjorde bort mig helt..Vet inte varför jag fick för mig att Dybala spelade som högerback. My bad...
Barcelona Gabriel
2015-02-19 11:50
Är det bara jag som inte alls är speciellt imponerad av Danilo här inne?
Barcelona S.Eto'o
2015-02-19 11:48
Vaa Dybala är väl anfallare nt högerback...? Vet inte varför du ska jämföra honom med Danilo oh säga han har nästan samma spelstil som Marcelo....
Barcelona Nr.9
2015-02-19 11:48
Hahahah Nemesis?!? Danilo är högerback Dybala är anfallare Enough said...
Barcelona Nemesis 10
2015-02-19 11:41
Visca Barca
Barcelona Barcelonistas
2015-02-19 11:39
Ja har slutat snacka om La Puta, nu ska ja även lägga ner Ronaldo snacket. Bara för forumets skull. Jag offrar mig, va gör ni andra?
Annons: