/spanien/barcelona/forum/3131.aspx/spanien/barcelona/forum/3131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2015-02-24 00:14
@Barcelonistas:

Jo men vem fan är intresserad av deras sk. "historia"?
Barcelona Barcelonistas
2015-02-23 23:57
@MufcDevilUpdate: Old Trafford stadium and museum tours sold out today and for tomorrow due to Barcelona fans visiting Manchester. #MUFC Är det inte Shitty vi möter i mon?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-02-23 23:52
Canaletes Jag förstår din fråga när du undrar vad meningen är med att resta till Turin för att kolla på Pogba och Reus, men om du tillåter mig (fast jag kommer göra det ändå) så kan jag berätta det till dig. I dessa fall handlar det inte om att "scouta" spelaren i fråga så mycket som det handlar om att visa upp sig i sin klubbs färger så att spelarna och deras entourage får reda på det. Det handlar lite om att whine and dine:a sånna spelare. Man åker dit och tittar på matchen de spelar, det är lite flirtation från Braida och Barça. Tro inte att Pogba och Reus inte får reda på att Barcelona skickat en av deras sportdirektörer för att kolla på just dem. Det handlar om att få spelarna att känna sig speciella, att visa att man är seriösa med sitt intresse och inte bara sköter allt via telefonsamtal. Nu har jag ingen aning vad som sker bakom stängda dörrar men Braida har goda kontakter och en bra relation med Raiola, vem vet om han tar sig ett snack med Raiola under, efter eller innan matchen om Pogba? Inte för att bryta några regler, men för att dela pleseantries mellan var och varann. Tro det eller ej, men sådant kan göra en väldigt stor skillnad i slutändan.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-23 23:19
Vermalen måste vara årets skämt. Måste vara tidernas sämsta värvning. Vad får han i lön? 4-5 miljoner euro? Vi lättade på Arsenals plånbok och betalade de en saftig summa. 13 miljoner euro! För en spelare som borde ha kommit gratis. En som ingen var intresserade av. Inte ens Getafe. Tidernas blåsning.
2015-02-23 23:15
Despite this loss, Barcelona have been the best team in Europe since the November international break, when the team first turned a corner and fully incorporated Luis Suárez. Since then, they have won 19 games, drawn 1, and lost 2, better than Real Madrid (W16D1L3), Bayern Munich (W10D2L2), and Chelsea (W14D6L3). Read more: http://www.totalbarca.com/2015/news/excellent-malaga-end-barcas-win-streak/#ixzz3SboogUqc
2015-02-23 23:13
Gillar ni läsa taktiska artiklar? Då ska ni läsa TotalBarcas artikel om vad som gick fel mot Malaga. De visar det i bilder och videos och jämför Malaga matchen mot Levante. Den är otroligt väl genomtänkt det är bara att läsa. De har även skrivit en inför rapport om matchen mot City. Den är sjuk bra. Barcelona have three players on the back line (Adriano, Messi, and Suárez), Neymar initiating play, and Rakitic acting as the fulcrum between the lines. Xavi hangs back to cover for Adriano, and Alves stretches wide on the opposite flank. The result is an excellent passage of play that should have ended in a goal, and eventually would later on in the same possession. Málaga were miles better than Levante, it’s true, and Barcelona were simply lackluster – misplaced easy passes, poor positioning at both ends of the pitch, and a visible lack of energy. But more importantly, Luis Enrique’s players largely abandoned the tactics that had served them so well for six weeks prior, against similarly intense and well-organized sides like Villarreal, Athletic Club, and Atlético Madrid. Read more: http://www.totalbarca.com/2015/news/excellent-malaga-end-barcas-win-streak/#ixzz3Sbn0hzV9
Barcelona >The Reporter<
2015-02-23 23:12
Enkos På Twitter eller? Skämtar. Herregud. Någon måste påminna nya sportchefen att vi inte är Milan.
Barcelona Vampíro
2015-02-23 23:06
[QUOTE=DM1982]Vermaelen had setback in his recovery from thigh operation. He hasn't been able to do running exercises in past days due to discomfort. [md] Vi avslutar kvällen med en facepalm. Det här är så pinsamt [/QUOTE] Riv hans kontrakt bara, han kommer aldrig bli en spelare som platsar i ett titelutmanande lag som Barcelona. Det är när han var som bäst och vem vet i vilket uselt skick han kommer återvända i efter 3-4 år av nonstop skador. Finns ingen anledning att låta honom hänga kvar, inse det brutala misstaget och gå vidare istället.
Barcelona enkos
2015-02-23 23:02
Läste idag att Barcelona följer mittbacjen Savic från Fiorentina
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-02-23 23:02
Barcelonistas

"hur hade forumet sett ut om alla hade varit likadana? Jag är den ända som faktiskt bryter mönstret, jag både överdriver och skriver bra saker."

Med den logiken kan vi säga såhär; Hitler och bin Laden "bröt också mönstret", men bara för det betyder det inte att det de gjorde var bra och alla tyckte om dem? Grovt exempel för att få fram min poäng, men det orkar jag inte bry mig om. Höj nivån eller försvinn från forumet genast, Barcelonistas aka "Les Rambles El Pasillo".

Barcelona Canaletes
2015-02-23 22:57
Vad är meningen med att tex resa till Turin och kolla in Pogba och Reus?

För alla vet ju liksom att de är världsklasspelare och vet redan deras spelstil med mera. Det ju inte som om man ska flyga och kolla in någon talang som man inte har sett eller har möjligheten att se lika bra på tv.
Vad har Pogba och Reus kvar att visa eller övertyga liksom?

Sen är det ju en annan sak om han ska snacka med någon i ledningen för klubbarna. Eller det kanske är det som är huvudsyftet.
Som sagt. Nyfiken bara om någon kan utveckla det här med att flyga och kolla in en redan världsklasspelare.
Barcelona DM1982
2015-02-23 22:53
Vermaelen had setback in his recovery from thigh operation. He hasn't been able to do running exercises in past days due to discomfort. [md] Vi avslutar kvällen med en facepalm. Det här är så pinsamt
Barcelona dinho the artist
2015-02-23 22:48
Hej igen!

Tänkte bara inflika ang. Citys införrapport. Jag tyckte den var jätterolig, som med mycket på deras forum också. Att skribenterna där alltid dryper av sarkasm är inget nytt; kan du inte läsa införrapporten utan att ta illa upp, ja då vet jag inte vad. Thats just my two cents, though:)

Hoppas på en ruggigt bra match imorgon. Tror vi kniper segern dock. Förhoppningsvis övertygande.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-23 22:47
Barcelona1899 - hur hade forumet sett ut om alla hade varit likadana? Jag är den ända som faktiskt bryter mönstret, jag både överdriver och skriver bra saker. Nu stundar en match mot Man C och då blir man lite galen. Tycker folk överdriver en aning så låg nivå är det inte här inne. Kolla Shittys forum om ni vill se låg nivå. Nog om detta nu, fokus på Shitty!
Barcelona DM1982
2015-02-23 22:47
[QUOTE=gulu]För övrigt återigen ett katastrofalt domaragerande. Solklar offside på Levantespelaren! Man undrar ju hur domarkurserna ser ut i Spanien.. [/QUOTE] Det var inte offside, en Granada- spelare släpade efter.
Barcelona enkos
2015-02-23 22:43
@gulu:

Nej ingen offside, du såg inte en Granada spelare på högerback sidan som upphävde offsiden?
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-23 22:41
@DM1982:

3 direkt-röda kort om statistiksidan jag använder mig av inte ljuger? Hur nära ett krig kom vi i den här matchen? Jösses!
Barcelona gulu
2015-02-23 22:40
[QUOTE=enkos]Två Granada spelare fick direkt rött ikväll, bla El Arabi som missar matchen mot Barcelona på lördag, även en tredje fick sitt femte gula kort och även han missar [/QUOTE] För övrigt återigen ett katastrofalt domaragerande. Solklar offside på Levantespelaren! Man undrar ju hur domarkurserna ser ut i Spanien..
Barcelona enkos
2015-02-23 22:40
Ingen rolig kväll för Barcas motståndare på lördag, Granada lede med 1-0 tills sista minut men förlorade med 1-2 , samtidigt som 3 Granada spelare missar matchen mot Barca
Barcelona DM1982
2015-02-23 22:39
[QUOTE=enkos]Två Granada spelare fick direkt rött ikväll, bla El Arabi som missar matchen mot Barcelona på lördag, även en tredje fick sitt femte gula kort och även han missar [/QUOTE] Galen vändning på den matchen.
Barcelona zick9
2015-02-23 22:31
@Barcelonistas:

Fast det där stämmer ju inte. Jag supportrar laget i med- och motgång men om jag hade känt att forumet domineras av folk under 12 bast så hade jag också lämnat.
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-23 22:31
@Barcelonistas:
Ja, det måste jag ge dig. Du har varit här i många år och irriterat inte bara mig utan säkert ett hundratal personer till. Det värsta problemet med dig är att du är extremt omogen och ligger på ungefär en 10-årings nivå i ditt "prat". Vill gå så långt att du och några till är anledningen till att många riktiga rävar lämnade forumet. När du ska du ta dig i kragen, lämna blöjorna och växa upp? Forumräv kallar jag bara de skribenter som faktiskt bidrar med något vettigt.
Barcelona Erik Satie
2015-02-23 22:27
Jag är så full av optimism för det här laget :) Vi har inte sett det bästa än, det kan jag lova!
Barcelona enkos
2015-02-23 22:24
Två Granada spelare fick direkt rött ikväll, bla El Arabi som missar matchen mot Barcelona på lördag, även en tredje fick sitt femte gula kort och även han missar
Barcelona Barcelonistas
2015-02-23 22:11
Jag är en forum räv här inne jag skriver och bidrar oavsett nivå på forumet. Folk som lämnar forumet tack vare den låga nivån är sådana supportrar som lämnar laget när det går dåligt.
2015-02-23 22:04
Det är ganska många som klagar på att vårt forum har tappat i värde och att det är en sandlåda. Ni är ganska många. Ni är duktiga skribenter. Varför klagar ni och lämnar en dryg negativ energi med slut citatet: "I ain't coming back". Sök till att bli en del av redaktionen för Barca sidan och sätt de reglerna som ni tycker är rimliga. Respekt till Gabriel, kröjf och många andra här inne som fortsätter skriva bra inlägg istället för att grina som barn bakom datorskärmen.
Barcelona LeoMessi
2015-02-23 21:35
Gabriel Stormen når full styrka imorgon när första felpassningen slås haha
Barcelona Gabriel
2015-02-23 21:29
Forumet kan beskrivas så här just nu: the calm before the storm.
Barcelona Vampíro
2015-02-23 20:46
Märkligt hur City-snubben tar upp den helt rättdömda straffen men väljer att förbise Barcelonas två mål som felaktigt blåstes bort för offside. Märkligt indeed.
Barcelona DM1982
2015-02-23 20:39
Ingen stream till Barcelonas U19 Youth Leugue?
Annons: