/spanien/barcelona/forum/3130.aspx/spanien/barcelona/forum/3130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mdawg
2015-02-21 21:23
@Messidinho_10:

Trollet framme igen. Stick, du lurar ingen.
Barcelona Messidinho_10
2015-02-21 21:22
Seriöst sluta skyll på Iniesta o Rakitic det är inte deras fel att Barca förlorade idag. Felet ligger hos Neymar, Alves, Suarez och Messi. Det är dessa som ska ha skit ingen annan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-21 21:16
Han må vara troll men han sa sanningen om Iniesta. Alla spelare har dåliga perioder men Iniesta har sovit hur länge som helst. Om man tittar hela säsongen har han varit sämsta spelaren för Barca så här långt i säsongen.. Vad har hänt med honom????
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-02-21 21:12
@The Reporter:

Han talar sanningen. Om man tar bort Messis inlägg, så hade man 0 chanser på mål!

Varje gång Iniesta har bollen nu för tiden, vet man att inom 5 sek så kommer motståndarlaget att kontra sönder oss.....
Barcelona messileo
2015-02-21 21:09
Vilken jäkla skitkväll! Denna förlust är den värsta på väldigt länge.
Barcelona >The Reporter<
2015-02-21 21:02
Yaya 24 är ett troll
Barcelona Liunil Masse
2015-02-21 20:51
Varför är Neymar alltid dålig när Messi är dålig? Vi betala 1 miljard för Neymar och han kan aldrig vinna en match åt oss när messi har en dålig dag, ALDRIG, inte ens hemma mot Malaga. Nä vårt lag känns för dåligt för att vi ska kunna ta en tung titel i år. Saken blir inte bättre med en tränare som ska rotera hela jävla tiden som kostar oss en massa poäng i ligastriden.
Barcelona Messsias
2015-02-21 20:48
JAG PALLAR INTE MED ÅÅÅÅNGSTERN, GE MIG TIPS, PSYKET ELLER BANKA HUVUDET PÅ BETONG??!?!
Barcelona WalterWhite
2015-02-21 20:42
Snälla, Rakitic blev bästa offensiva mittfältaren förra året i La liga och bästa spelaren i Europa League förra året på samma position. Klart som fan han inte levererar som defensiv mittfältare.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-21 20:42
Alla storlag vinner sina matcher ikväll så går vi och torskar idag hemma mot Malaga bra uppladdning inför CL mot Shitty.

Atletico 3-0 nu !!! jävla bajs dag
Barcelona Yaya24
2015-02-21 20:39
Sämst idag och hela året Iniesta, Neymar är så jävla kass. jaja hoppa på mig nu, men seriöst utan Messi är Barcelona ingenting!
Barcelona >The Reporter<
2015-02-21 20:37
Varför skyller ni på Rakitic herregud? Va gjorde Neymar Messi Suarez Iniesta Rafinha?? Jag tycker inte Rakitic gjorde ett dåligt inhopp. Däremot blev ja galen på pedro. Herregud han börjar likna Montoya. Huvudlös kyckling
Barcelona LeoMessi
2015-02-21 20:32
@Barcelonistas:

Ja man kan definitivt tycka att dom är bättre men verkar dom rimliga enligt dig? Thiago har inte bevisat något förutom att han har potential, han är knäskadad hela tiden och han hade även problem med knät innan han drog till bayern. Veratti är duktig men jävla säkerhetsrisk då han drar på sig 15-20 gula kort varenda säsong. Han gör helt huvudlösa tacklingar med sämre timing än Mathieu. Isco hade man chansen att köpa och nu är han omöjlig. Pogba lär kosta 80 mille minst och han är fortfarande orutinerad till en viss del, han kan tappa koncentrationen och slarva i defensiven. Med kroos så hade det varit som att ha två Xavis på plan.

Det är inte bara att köpa en mittfältare och tro att det löser sig. Det ska vara någon tanke bakom det, vissa mittfältare hade kanske bjudit på mer teknik och fina framspelningar men mycket sämre balans till vårt mittfält.
Barcelona Lion24
2015-02-21 20:28
Fansen brukar avspegla laget och tränaren. Det är så det funkar, omedvetet. Grejen är att vi här inne har blivit totalt beroende av ordet ''vila''. Sök upp ordet 'vila' här på forumet så får du själv se. ''Han borde spelat''. Visst anser jag att vila är extremt viktigt men det handlar om tajming. Det är inte logiskt att ett lag har haft en hel veckas vila och sen så får några spelare stå över en match för att få vila ytterligare dagar. Då har den spelaren inte spelat en full match på en och en halv vecka. WTF är det här? Det är skandalöst att en spelare som Rakitic som verkligen har haft en imponerande form på slutet återigen får snällt sitta på bänken. Jag tycker verkligen om Rafinha, jag anser att han är en man för framtiden men varför så bråttom med honom? Lugn, det är hans första år. Låt han lära sig.

I FC Barcelona så är det inte form som bestämmer om du ska spela i startelvan eller inte. Det är i nummerordning. Det är ett skämt. Det är obeskrivligt katastrofalt att man håller på så här i en av världens och historiens största klubbar. Vissa tror att det här är dagis. Återigen till Rafinha, jag tycker om han väldigt mycket men jag råder alla att titta på de senaste matcherna Rafinha spelat. Mot Villarreal fick han extremt mycket beröm och det kändes som om det endast var för målet för på plan så var han faktiskt en av de sämre, titta på matchen återigen så ska du se.

Vad är problemet med Rakitic? Röker han hasch som gör att han inte kan spela så mycket? Spelar han i startelvan så ska han bänkas efter 60 min för att ''vilas''. Och det en spelare som höjt sig ordentligt efter årsskiftet. Vad är det här? Dagisverksamhet? Division 83? Vet våran tränare vad kontinituet betyder? Vet våran tränare vad TEMPO innebär? För vi har match om 3 dagar efter att ha vilat en hel vecka. Våran tränare måste väl veta att om en spelare inte spelar så mycket och vilas alltför ofta så toppar den spelaren tempo.

Idag spelade Mathieu, mot City så är det Mascheranos tur. Nästa helg mot Granada så måste det väl vara Bartras tur och kanske vila Piqué? Eftersom Masch ändå merparten spelar som mittback så kan Busi spela även om han kan vilas en match. Rakitic fick ca en halvtimme idag så han får 60 min nästa, Iniesta måste också vilas eftersom han är 30+ och hänger inte med riktigt längre så Xavi får spela eftersom han är bättre på att hålla boll och det behövs mot City. MSN rörs ej.

Jag har länge skrikit efter en FAST STARTELVA nu när slutspurten närmar sig. Och det räcker nu för Guds skull. Det här är helt omöjligt. Jag är besatt av fotboll och läser allt möjligt om alla lag och jag har gjort det ett tag men jag har aldrig någonsin i mitt liv sett nåt liknande. Det räcker.
Barcelona Leo y Cesc
2015-02-21 20:22

City spelade precis en sådan match som Barca hade behövt innan CL-mötet.

Vi kommer med en förlust på hemmaplan och dom vinner 5-0, det kan bli respass redan efter 90 min om laget inte höjer sig ordentligt.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-21 20:22
Finns massor av mittfältare som är bättre än Rakitic. Silva,Isco,Kroos,Pogba,Thiago,veratti,
Barcelona LeoMessi
2015-02-21 20:18
Freeyourmind Själv så hade jag velat spela ett mittfält med masken, rakitic och xavi. Känns som det stabilaste mittfältet vi har just nu, tycker inte att masken och Busi ska spela samtidigt då spelet kan segas ner. Med xavi på plan så brukar vi kontrollera spelet så pass bra att inte två DM:s behövs. Men jag gissar på att masken kommer att lira back så att Busi inte blir bänkad.
Barcelona WalterWhite
2015-02-21 20:17
Ser att folk anfaller Rakitic. Kanske man ska spela Iniesta eller Xavi på fel position och se om de gör det bättre?

För att göra det bättre så ska man lägga in dem i underläge och förvänta sig mästerverk.
Barcelona LeoMessi
2015-02-21 20:16
Barcelonistas Vilka mittfältare föreslår du att vi ska köpa? Säg mig någon som inte är omöjlig eller som inte skulle kosta 100 mille att lösa ut? Pogba? Han är pissdyr, han har en riktigt stor talang men han visar också tecken på orutin. Vilket är förståeligt. Kroos hade inte gjort oss bättre heller, hade varit mer av samma sak. Hitta en mittfältare som inte är lik någon av våra och som är möjlig att lösa ut.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-21 20:10
LeoMessi - att förneka att Rakitic är usel är som att förneka förintelsen. Barca ska ha dom bästa mittfältarna i världen inte någon medelspelare.
Barcelona Kröjf
2015-02-21 20:10
100% AntiMadridista

"Hur fan kan man gnälla på Rakitic?? Om det är nån som förtjänar ris så är det Iniesta som går omkring och inte gör nåt".

Jag tänker inte gnälla på vare sig den ena eller andra. Inte nån faktiskt trots förlusten. Men nog har väl Neymars allt större aktionsradie, svalt väl mycket av dom ytor som man tidigare såg Iniesta dominera och föra spelet framåt på?
Ronaldinho Gaucho
2015-02-21 20:07
@Song song:

Go home. You're drunk.

Alexis ... hahaha. Den du.
Barcelona LeoMessi
2015-02-21 19:55
Barcelonistas Snälla släpp det nu, du kommer inte att övertyga någon som inte håller med dig. Det kvittar vad rakitic gör, du kommer inte ge honom ett erkännande. Och bespara dig huvudvärk genom att sluta leta fel.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-21 19:55
LeoMessi

Den stora fråga är vilken startelva kommer Lucho att starta med mot City???

Blir det lika långsam mittfält som idag mot Malaga kan vi säga hejdå..
Ärligt talat vill jag ha Masken, Rakitic och Rafinah/Busquets mot City..
Iniesta ska bara inte vara med. Xavi har varit bra med han kommer inte kunna hänga med när City kontrar..

Vilken startelva vill ni se???
Barcelona Gio Style
2015-02-21 19:53
Xavi borde startat idag, han har spelat bra när han fått chansen.
MSN var under all kritik idag, ja även Messi.
Slog bort för många passningar över kortlinjen eller rakt till en motståndare.
Neymar har tyvärr inte heller presterat på några matcher, hans hjärnsläpp mot slutet är alarmerande. Det påminde om den omogne Neymar som spelade i Brasilien.
Och suarez blir ja fan inte klok på, hur kan en så pass duktig spelare göra så många fel match efter match?

Om vi ska diskurera lite, om ni hade fått välja vilken central anfallare som helst, vem hade ni då valt? Vem är tillräckligt teknisk och passningsskicklig för att spela vårt spel?
Den va inte så lätt...
Barcelona Barcelonistas
2015-02-21 19:52
Rakitic stats 4 mål och 4 assist. Under all kritik. Och folk har mage och försvara honom?
Barcelona LeoMessi
2015-02-21 19:51
Alltså det kvittar om city gör 10 mål idag! Tror ni verkligen att dom kommer att dominera oss så som dom dominerar Newcastle? Verkligen inte, dom kommer att köra kontringar, precis som förra säsongen och om Barca lärde sig en läxa idag så är jag inte orolig för city alls. Det var så här förra säsongen också, vi såg hur city spelade med lag i PL och vi förväntade oss exakt samma spel men dom fegade ur och domaren höll kvar dom i matchen genom att råna oss på flera mål och straff. Kanske bra att city spelar jävligt bra idag för då kan laget se att dom inte ska underskatta dom. Idag var det ett magplask och jag är säker på att vi göra en bättre insats på tisdag.
Barcelona Barca4life98
2015-02-21 19:49
Nu efter att ha tänkt igenom allting lite så.. Alla lag har dagar där ingenting stämmer. Tycker ändå att vi har prickat formen i rätt tid och jag är övertygad om att ligan kommer att svänga fram och tillbaka några gånger till innan det är avgjort. Vi har fortfarande en bra chans
Barcelona Acrobat
2015-02-21 19:45
5-0 City...
Barcelona Liunil Masse
2015-02-21 19:44
Tänk om MSN haft stöd från mittfältet? Bara Rakitic som ger de stöd och han ska bänkas ibland för Lucho måste rotera och rotera. Folk klagar på vårt försvar men faktum är att den här säsongen har försvaret varit mycket bättre än vårt mittfält. Den här ledningen asså... Man ignorerar problemen för man är lata eller bara dumma i huvet. Man trodde att Puyol skulle hålla för evigt, gick åt helvete. Man trodde att Xavi och Iniesta skulle hålla för evigt, går åt helvete nu.
Annons: