/spanien/barcelona/forum/3126.aspx/spanien/barcelona/forum/3126.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zyzz
2015-02-22 21:10
Vi mötte Elche 3 gånger i januari och vann med 15-0 sammanlagt. Jag tippar på att Real vinner med 5-0 ikväll därför.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zyzz
2015-02-22 20:59
En riktig Alves-pass...
Barcelona the cameroonians
2015-02-22 20:43
[QUOTE=DM1982]Torsk för B-laget och Munir utvisad. Degraderingen är snart ett faktum. [/QUOTE] B-laget har samma problem som A-laget, ett mittfält som inte är på plan för att spela fotboll eftersom de bara ska spela ut bollen på kanterna. Grejen är dock att Vinyals inte förfogar över Neymar och Messi, utan i stället har tre 9:or på plan varav två ska agera yttrar och dribbla förbi 3 motståndare för att överhuvudtaget skapa något. Det enda som kommer kunna hålla kvar laget i segundan är att lagen nedanför också fortsätter förlora.
Barcelona LeoMessi
2015-02-22 19:49
Det jag försöker säga är att det är bättre att ha en xavi och en iniesta på ett mittfält än två iniestas.
Barcelona LeoMessi
2015-02-22 19:40
Jag kan förstå dom som anser att rakitic inte är tillräckligt bra för att vara startspelare i Barcelona. Många kanske tycker att han inte är tillräckligt bra teknisk eller att han inte slår lika farliga passningar som Fabregas gjorde. Det folk vill ha är den perfekta mittfältaren som behärskar precis allting, men verkar inte inse att såna är väldigt svåra att få tag på. Ta Fabregas som exempel, han slog riktigt fina och öppnande passningar och han hade ett riktigt bra spelsinne. Men vi tyckte att han var för slö, han var för lat och han var för dåligt defensivt. Rakitic kanske inte kan slå lika precisa långa passningar och han kanske inte ser samma öppningar som Fabregas. Men han besitter tillräckligt mycket spelförståelse och teknik för att vara med på noterna när det vankas snabbt kortpassningsspel med positionsbyten efter vare passning. Han springer och sliter, han gör ett grovjobb och ger alltid 100 procent. Men det förringas eftersom han inte är lika grym som Fabregas eller Messi på att slå assist, men istället är han mycket bättre på det vi klagade på hos Fabregas. Istället för att leta efter den perfekta mittfältaren så kanske man ska försöka ha ett välbalanserat mittfält. En mittfältare som bidrar med stabilitet och bra passningspel och en mittfältare som bidrar med avgörande aktioner, så som dribblingar och genomskärare. I mina ögon är en spelare som bidrar till stabilitet lika viktig som en spelare som bidrar med avgörande passningar. Därför var xavi och iniesta ett sånt perfekt par. Trots att som inte bidrog med många assist så var dom riktigt bra. Xavi bidrog med lugn och kontroll, iniesta stod för det flashiga, han avgjorde med fina dribblingar och hockeyassist. Dom behövde inte springa arslet av sig för att xavi kunde kontrollera mittfältet så bra och nu när vi inte kontrollerar mittfältet så bra så är det bättre med en spelare som springer för laget och jobbar hem konstant. Därför kanske många tycker att mascherano bidrar med mer än Busquets för tillfället. Ber om ursäkt för ett rörigt inlägg och eventuella stavningsfel.
Barcelona koeman92
2015-02-22 19:31
Jag har nu sneglat på Pogba ett tag, kollat på en del av hans matcher, analyserat hans spel och av det jag har sett så kan jag säga att för mig är han mer än välkommen till oss. Om det nu stämmer, såsom Gabriel säger, att LE försöker skapa någon slags kopia av Heynckes Bayern så vore Pogba i sådana fall perfect för oss. Killen har ju allt: tekniken, passningarna, fysiken, snabbheten, kvickheten, intelligensen och även väldigt farliga skott. En komplett mittfältare som påminner en hel del om Yaya Touré i sin prime och såsom det ser ut just nu så kommer han en dag att rankas som en av världens absolut bästa mittfältare, om inte den bästa.

Vad gäller prislappen så kan det självklart verka absurt att betala €80 miljoner för en såpass ''oprövad'' talang, vilket jag också kan hålla med om. Men med tanke på hur marknaden ser ut just nu så lär vi dessvärre inte ha något val om vi vill ha någon i Pogbas kaliber. Såsom någon tidigare nämnde så är det väldigt få unga mittfältare som idag ligger i Pogbas nivå. Den enda jag kan komma på som ligger i samma nivå är Isco som vi för 2 år sen kunde ha värvat för ynka €25 miljoner, men vi tog inte chansen och nu är det bara att gilla läget. Ekonomin är heller inte det vi behöver oroa oss det minsta för med tanke på vilka stora budgetar vi lägger fram varje år. Dessutom så är jag helt säker på att Pogba med tiden kommer att kompensera sin prislapp med tanke på vilken enorm potential han besitter. Om vi kan ge någon som Neymar en chans när han inte ens hade spelat fotboll i Europa innan han kom till oss så ser jag inga problem med att även ge en blivande världsstjärna som Pogba samma chans
Barcelona Kröjf
2015-02-22 19:15
Verkar som det sanslösa personangreppet på Gabriel och Barcelonistas som skrevs till mig av "Ronaldinho Gaucho", plockades bort fortare än kvickt. Så också mitt förundrade svar som skrevs här, fr o m nu. Slutet gott, allting gott. Om det nu vore så väl.
Barcelona Neymar11
2015-02-22 19:08
Komedin när man diskuterar varandra istället för att diskutera klubben. Där man mer analyserar varandra än själva matchen Vem som har skrivit vad och vem som tycker vad. Inlägg som sparas i veckor,månader, år bara för att bevisa att skribenten hade fel Man gör sig själv en tjänst när man försvinner från det här forumet
Barcelona Barcelonistas
2015-02-22 19:08
L.A.M -ligan är långt ifrån avgjord vi har fortfarande bra möjligheter att vinna ligan. Detta Mediokra Real Madrid kommer garanterat att tappa fler poäng framöver. Vad som känns jobbigt är att vi sabbar för oss själva. Vi ger detta otroligt mediokra Real möjligheten till att vinna en ligatitel som dom inte ens ska ha något med att göra. Med det sagt så behöver dom 1 poängtapp till så har vi allt i egna händer i en avgörande match på CN. Sanslöst att Real toppar ligan under 2015 när dom är då otroligt dåliga.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-22 19:00
Folk uttrycker oro över lagets form inför Citymatchen. Jag skulle säga att det inte är något jätteproblem, laget blir inte sämre tack vare gårdagens insats även im tvivel väcks. I CL är jag dock övertygad om att vi höjer oss och får med oss åtminstone ett gångbart resultat till Camp Nou. Den stora besvikelsen ligger snarare i att vi förmodligen kastade bort ligaguldet i och med lördagens förlust. Jag måste säga att jag hade riktigt stora förhoppningar om att vinna ligan, mot Real höll jag oss som relativt klara favoriter och därefter var det bara att hålla ut ända in i säsongsavslutningen. Nu måste vi lita till att Real schabblar bort ett drömläge och med tanke på att de under säsongen gång på gång haft marginalerna med sig i tuffa lägen tror jag inte det är speciellt troligt. Jag tror helt enkelt inte vi vinner ligan. På tisdag gäller det att främst få igång offensiven. Jag ser gärna en böljande match med många chanser åt båda håll än en matchbild där vi rullar och rullar men inte kommer till så mycket chanser och samtidigt riskerar att torska med 1-0, för att inte tala om att även 0-0 knappast är att föredra på bortaplan. Våga kontra och släppa på bromsen så kommer vi garanterat göra mål och redan där har vi förmodligen ett bra resultat att gå på i returen.
Barcelona Gabriel
2015-02-22 18:58
Härlig skype-session mellan våran Jefecito och Citys Zabaleta.
Barcelona Canaletes
2015-02-22 18:57
Final nu i cupen mot Madrid på basket
Barcelona Kröjf
2015-02-22 18:55
Barcenolistas skriver:

"Gabriel - håller med i allt du skrev!"

Allt? Detta skrev Gabriel bl a i förmiddags:

"Så fort vi spelar en dålig match så är allt bara skit, Alves är sämst, Iniesta suger, Neymar är överskattad, Rakitic är skit. Det är precis så här det låter. Samtidigt har man valt att glömma bort att Alves faktiskt har spelat bra igen enda sen Messi flyttats ut till högerkanten, Neymar är kanske världens just nu andra bästa fotbollsspelare efter just Messi och Rakitic gör ett helt sjukt jobb på mittfältet".
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-22 18:54
Nästa säsong all in på Danilo och Pogba. Tello vill Porto ha och han är värd 15 och ta det minus vad porto vill ha för Danilo och lägg resten på Pogba. Fast med den nya ledningen kan allt ändras. De kanske sparkar Luis och alla hans idéer.
Barcelona DM1982
2015-02-22 18:45
Torsk för B-laget och Munir utvisad. Degraderingen är snart ett faktum.
Barcelona >The Reporter<
2015-02-22 18:29
Herregud va Munir är dålig. Vad ser folk i honom ens?
Barcelona Barcelonistas
2015-02-22 18:19
Gabriel - håller med i allt du skrev!
Barcelona Kröjf
2015-02-22 18:13
Gio Style Ja du, vad svarar man på sån´t. Jag blir som James Bond. Störd men inte skakad. Min sambo semestrar som bäst på Sri Lanka bland giftormar och leoparder med kameran i högsta hugg. Hoppas bara hon inte läser Les Rambles på sin "padda"...
Barcelona Gio Style
2015-02-22 17:54
@Kröjf:

Jag älskar dig!
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-02-22 17:43
[QUOTE=Amo.38]Vilken mittfältare tycker ni har dom kvalitéerna för att kunna axla Xavis roll? Det finns inga spelare som kan spela spelet som Xavi gjorde under sin prime enligt mig. Finns spelare med bättre teknik och skott, men finessen , kylan och hjärnan är det väldigt få som besitter. Xavi och även Pirlo är riktiga Maestros dom går aldrig att ersätta. [/QUOTE] Messi, när han väl inte har snabbheten kvar.
Barcelona Amo.38
2015-02-22 17:29
Vilken mittfältare tycker ni har dom kvalitéerna för att kunna axla Xavis roll? Det finns inga spelare som kan spela spelet som Xavi gjorde under sin prime enligt mig. Finns spelare med bättre teknik och skott, men finessen , kylan och hjärnan är det väldigt få som besitter. Xavi och även Pirlo är riktiga Maestros dom går aldrig att ersätta.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-22 16:58
Kan inte släppa att vi blev så taktiskt förnedrade av Malaga. Att Malagas tränare vinner tränarduellen mot BARCELONAS tränare och att vi inte skapar ett skit på hemmaplan under 90 min mot Malaga är rent ut sagt pinsamt. Varför ändrar inte Lucho taktik under matchens gång när man tydligt ser att Malaga stängt kanterna och Neymar och Messi blir totalt osynliga? Läste att han efter matchen sa att vi spela för mycket centralt? Förstår mig inte på honom. Att vi ser våra mittfältare inte bidra med något på plan beror på Luchos taktik. Man kan inte vinna CL Eller La Liga med ett icke fungerande mittfält som ser yra ut på plan.
Barcelona DM1982
2015-02-22 16:49
Barcelona B have asked the referee for the game not to start due to bad winds, referee says the game will go-ahead [rac1] Risk för en parodimatch?
Barcelona the cameroonians
2015-02-22 16:36
@DM1982:

Startelvan;
Suárez
Diagné, Juste, Bagnack, Grimaldo
Patric, Samper, Gumbau
Munir, Dongou, Sandro

Bänken: Ortolá, Costa, Ié, Cámara, Bicho, Maxi och Joan Roman

Notera att Adama lämnades utanför truppen (precis som Dongou i förra matchen) och att Halilovic ff är skadad.

En seger och laget tar ett rejält kliv i tabellen, en förlust och nedflyttningsstrecket kommer allt närmare.

Llagostera är dock inget exceptionellt starkt hemmalag med många förluster i bagaget, men har efter nyår vänt trenden något och är obesegrade i de 3 senaste matcherna (med intakt nolla bakåt) hemma på Palamós.

Avspark 17.00, stream i länktips.
Barcelona koeman92
2015-02-22 16:29
@LuisSuárez #9:

Vi var med i jakten, men tydligen räckte inte vårt löneförslag till för honom. För mig får han gärna stanna och ruttna i Real, sådana giriga spelare som enbart går till klubben som erbjuder mest pengar hör inte hemma i en klubb som Barça
Barcelona Gabriel
2015-02-22 16:26
Jag har suttit och funderat lite, och känns det inte som att Luis Enrique försöker skapa något utav en kopia av Jupp Heynckes trippel Bayern? Jag säger inte att den upplagan av Bayern är det bästa fotbollslaget jag har sett, för i mina ögon är Peps Barça utom räckhåll, däremot skulle jag nog hålla Heynckes trippel Bayern som det mest kompletta fotbollslag jag sett. Jag ser vissa likheter i vad Luis Enrique försöker införa i Barcelona med kombinationen av bollinnehav och ett sylvasst kontringsspel. Vi har tom börjat göra mål på hörnor igen, hur längesen var det inte det hände? Jag förstår Luis Enriques idéer mer och mer, men för att det ska fungera behövs det ett bättre mittfält. I den frågan är jag faktiskt med Barcelonistas, jag anser precis som honom att vårat mittfält för tillfället inte duger för att vara i standard av FC Barcelona. Det har kommit fram mer och mer uppgifter gällande Pogba och att Luis Enrique försökte värva honom redan inför denna säsongen, men Juve var omöjliga och ville inte ens förhandla om saken. Jag börjar förstå mer och mer vad för typ av mittfältare Luis Enrique eftersträvar till sitt projekt - mittfältare som behärskar det offensiva samt det defensiva spelet minst lika bra. Det är knappast en tillfällighet att Rakitic och Rafinha fått så mycket speltid under säsongens lopp, dessa två spelarna är de "bästa" vi har sett till vad jag tror Luis Enrique försöker att införa. Med det sagt så är dem inte tillräckligt bra, Rafinha kan säkert komma till den nivån och Rakitic är en grym spelare men jag håller med om att han inte håller den nivån som krävs för att vara ordinerie hos oss - även om han hade varit en utmärkt truppspelare. Mycket har jag kritiserat Lius Enrique för den här säsongen (även om jag trodde på honom och försvarade honom väldigt mycket inledningsvis av säsongen) men jag börjar förstå vad det är han vill göra med den här klubben, och jag kan inte direkt säga att jag säger emot honom. Det känns som att han försöker skapa ett mer komplett och ett mer oförutsägbart Barça. Sen är det väldigt många saker jag tycker han har gjort bra. - Valet av att köpa in Suarez och en riktig 9 och sätta Messi på högerkanten. Det har visat sig vara ett succédrag av Lucho. Messi som falsk 9 började bli ny-gammalt och alla lag visste hur vi spelade, samtidigt som Messi droppade ner väldigt mycket för att få boll saknade vi en skjutspets som tryckte ner motståndarlagets backlinje. Vi blir helt enkelt mycket mer svårlästa och flexibla i anfallsspelet med en nr 9 och Messi på kanten. - Bänkningen av Piqué är en annan sak som Luis Enrique ska hyllas för. Piqué har blivit pånyttfödd, det här är helt och hållet Enriqués förtjänst. Medans både Tito och Tata fegade och spelade med Piqué oavsett hur han levererade visade Lucho inledningsvis att han inte tänkte tolerera den loja inställningen och attityden Gerard visade upp både på och utanför planen. Bänkningen har gett resultat och idag är Piqué återigen våran bästa försvarare - och inte nog med det så ser han även ut som en ledargestalt. - Lucho har också vågat sig på att spela Mascherano som defensiv mittfältare och faktiskt delat upp ansvaret mer och mer mellan han och Busquéts. Det känns som självklara beslut men det har knappast varit en självklarthet, varken med Pep, Tito eller Tata som nästan enbart använde sig utav Mascherano som mittback. Det känns skönt att Luis Enrique insett att vi har en riktigt världsklass spelare i Mascherano även till mittfältet. - Resultat på fasta situationer, de senaste säsongerna har det känns som att vi inte ens har någon plan när vi slår våra hörnor och frisparkar, dem har slåtts på ren måfå i hopp om det bästa. Så känns det verkligen inte nu, vi har fått se flertalet inövade hörnor och frisparkar och vissa av dem har gett resultat. Vi gör numera mål även på hörnor - hör och häpna. - Kontringsspelet har också börjat ta fart. Barcelona liknar lite av Peps första säsong där man med Henry - Eto'o - Messi faktiskt även kontrade till sig en hel del mål. Efterföljande säsongerna släpptes nästan allt av kontringsspelet och man utvecklade istället tiki-takan till en sådan hög nivå att bara det tog oss till flertalet titlar. Men även då kunde man irritera sig på att man inte utnyttjade perfekta kontringslägen när möjligheterna uppstådd. Luis Enrique har äntligen fått oss att blanda - detta är mycket positivt till vårat anfallsspel. Det här är ett flertal av bra saker Luis Enrique gjort som han ska ha stor cred för. Jag tycker också att han har blivit mycket bättre på sina rotationer, dem känns mer vettiga nu och precis som spelare utvecklas även tränare. Jag tror att Luis Enriques Barcelona kan komma att växa sig väldigt starkt framöver bara han får de mittfältarna han vill ha. Kraftylla och dynamiska mittfältare som Pogba tror jag är helt perfekt för Luis Enriqués Barelona. Spelare som Iniesta har nog dessvärre inte så mycket att hämta i denna upplagan.
Barcelona DM1982
2015-02-22 16:23
[QUOTE=LuisSuárez #9]Man ryser i kroppen vilken f*cking framtidslöfte som Real Madrid har gällande Martin Ödegaard, vill bara slå näven på bordet över att vår ledning inte gjorde allt i sim makt för att locka hit norrmannen och därmed bli spelklar för oss under 2016. [/QUOTE] Killen är onekligen väldigt bra men det är en pesetero som passar bra in hos Real. 20 millar per år för en 16-åring? Nej tack, det är bra. För övrigt var hans tourande kring Europas bästa klubbar lite avsmakande, killen gick till klubben som langade upp mest pengar.
LuisSuárez #9
2015-02-22 16:20
Man blir bara ledsen över vilken f*cking framtidslöfte som Real Madrid har gällande Martin Ödegaard, vill bara slå näven på bordet över att vår ledning inte gjorde allt i sim makt för att locka hit norrmannen och därmed bli spelklar för oss under 2016...
Barcelona NeymarForPresident
2015-02-22 16:03
Jag tycker att vi inte kan klandra suarez eller rakitic för det dåliga som händer.
För det första kom rakitic in i andra halvlek till en dålig match där det va sura miner redan. Och det är bådas första säsong tycker att vi ska höja kraven på dom till nästa säsong.

Många verkar vara emot rotation men jag tycker att det här va den perfekta matchen att vila neymar, alvez och även busquets.
Personligen tycker jag att Iniesta ska bänkas och man ska analysera var han verkligen ska spela eller om han själv som Xavi ger plats till nån annan som kommer att göra det bättre.
Det hade varit perfekt med unga hungriga spelare till den här matchen.
Men som sagt vi har haft en bra period det kommer en förlust för eller senare.
Nu gäller det att ladda batterierna och glömma den här travestin. Vi ska spela
om titlar. Jag önskar bara att LE fattar att busquets, iniesta måste prestera annars finns det bättre alternativ och då kanske vi kommer undan med en titel eller två.

Barcelona DM1982
2015-02-22 15:50
Fattas väl bara att b-laget förlorar sin match också för att göra den helgen komplett i misär.
Annons: