/spanien/barcelona/forum/3125.aspx/spanien/barcelona/forum/3125.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-02-23 12:08
Shitchester Shitty - Barcelona Kanal - Viasat fotboll Tid - 20:45 Var -England Arena - Shitiad Stadium Let the games begin....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baronen
2015-02-23 11:56
Börjar man att bli nervös inför morgondagen. Inte blir det bättre av att veta att vi har Dani Alves på högerbacksplatsen. Man kan ju redan garantera att han ger bort ett par-tre klara lägen för City.
Så skulle det vara guld att ha Mascherano på mitten, det absolut bästa, men med tanke på mittbacksalternativen blir det svårt.

Tänk att kanske ha både Alves och Mathieu på planen i en sådan här match. En mardröm för nerverna.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-23 10:13
Nyckelmatchen för säsongen är City. City matchen kommer definera vår säsong. Om vi vinner den kommer vi gå mot slutet av säsongen som en tsunami. Inget kommer stoppa oss. Men om vi förlorar i en åttondelsfinal kommer tidningarna och pressen i Katalonien och resten av Spanien inte visa en gnutta nåd. Förhoppningsvis gör vi en dunder match och avgör mötet i första matchen.
Barcelona Andresito
2015-02-23 09:28
Xavi känns given imorgon, City gillar att ha boll, speciellt på sin hemmaplan. Av alla våra mittfältare så måste Xavi varit den jämnaste av dem, inte den bästa, men man vet vad man får av honom. I backlinjen är Mathieu som på skridskor. Han kommer alltid i full fart mot bollhållaren, antingen smäller han i spelaren eller så hamnar han 3m bakom för att han blivit bortgjord. Med andra ord så både tror och hoppas jag på elvan som VizzlA skrev tidigare.
Barcelona enkos
2015-02-23 09:19
Alves...Piqué. ..Mathieu. ..Alba
....Mascherano. .Busquets ....
...................Xavi......................
Messi......Suarez....Neymar.....

Vi måste helt enkelt täppa till i mitten och både Busquets och Mascherano är ett måste.. Sen Xavi eller Rakitic spelar egentligen mindre roll även om Xavi kan stanna på bollen bättre och med sin rutin kan fortfarande vara till nytta...
Barcelona Erik Satie
2015-02-23 09:11
Vizzzla

Byt ut Xavi mot Rafinha så är elvan perfekt. I och för sig har Xavi rutin.
Barcelona DM1982
2015-02-23 08:36
Demakast Jag kan bara hålla med, förstår inte varför en del här pratar skit om City. Tränare och spelare finns det nog inget illa att säga om, inte klubben heller även om det möjligen är lite väl mycket köpa hela tiden. Barcelona och City har ingen historik som kan ge anledning till glåpord från vår sida. Däremot håller jag inte med om din syn på nicket Måns, det är en hatare av klassiskt snitt som bara sprider dynga och trams hela tiden. Hans senaste inlägg på forumet handlar om Suarez fortfarande är avstängd för nazism eller kannibalism. Det säger nog allt. Yaya är avstängd, han fick tre matcher efter ett rött kort. Han är tillbaka till returen.
Barcelona enkos
2015-02-23 07:57
Varför Zlatan aldrig låter Cavani spela centralt eller låta denne ta straff någon gång, det vill aldrig pajasbladet nämna eller lufta till diskussion men har magen att tjata om Messi om och om igen som hungriga hatare som vill ha fler klick och kommentarer av lika hungriga och hatiska Zlatans fans..
Barcelona enkos
2015-02-23 07:46
Alla tidningar skriver om Raiolas uttalande om att Zlatan ville till Real för att hämnas Pep och Barcelona men att Real inte ville ha Zlatan och Raiola skickar också en känga till Real som han kallar för politik klubben. . Men pajasbladet inte nämner inte ett ord om det utan fokuserar på Messi igen....
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-02-23 05:00
Elvan mot city är väl ganska klar?

------------------------TerStegen---------------------
--Alves------Piqué-------Mascherano--Alba
--------------------------Sergio------------------------------
----------------Rakitic-----------Xavi--------------------
---------Messi-------------------------Neymar--------
-------------------------Suarez------------------------------

.
Demakast
2015-02-23 03:15
Vad har vi för anledning att kalla City för "shitty" egentligen? Som klubb får man säga vad man vill om dem .. Men som lag hyser jag faktiskt stor respekt för de. City har ett lag fullt med sköna lirare. Det är väl egentligen bara Nasri som man kan kategorisera som ett ärkesvin - även om han hållit sig i skinnet under en längre tid nu. Tränaren är en gentelman. Likaså kaptenen Vincent - en förebild i mina ögon. Yaya ska vi inte ens prata om, all kärlek till både han och Kolo. Zabaleta är ett annat exempel på en spelare som enbart gör sitt jobb (och som han gör det). Aguero är en annan. Dzeko har den här typiska Balkan mentaliteten och kan tända till ibland men överlag en reko spelare på planen. David Silva, redan en livs levande legend i Manchester. Finns det en "snällare" spelare en Silva? Hade inte Barcelona varit så otroligt bra som de var under tiden han gick till City så hade det lilla geniet spelat för oss idag. Det jag vill säga är att jag ser dem vara ett mycket "schystare" lag än många andra så kallade storlag. Även om de får mycket skit som klubb med tanke på vilka pengar den klubben strött omkring sig på senare år. Exempelvis så hade jag enormt stor respekt för Atletico Madrid tills nyligen. Efter våra tre möten mot dem på kort tid så försvann den dock helt och hållet med tanke på hur många av deras spelare betedde sig ... Och våra fans som hyllade dem med "Atletico" "Atletico" när de snodde ligatiteln från oss på vår egna hemmaplan. Nästan så att jag vill kalla dem för Patetico igen, men bara nästan. Respekten för Cholo kvarstår dock och jag har trots allt ändå Atletico som andralag både i CL och ligan. Jag ser hur som helst inte att något liknande kan hända emot City oavsett resultat på Tisdag. Avslutningsvis vill jag passa på att lyfta deras forum (citys) här på SF. Visst finns det väl idioter överallt på alla forum - men överlag är det ett skönt sådant fullt med en humor som ofta saknas här. Många stör sig säkert på den gamle räven "Måns" men jag kan tycka att han har glimten i ögat, vad han än må skriva. Hoppas verkligen att denna förlust mot Malaga får spelarna att tagga till ännu mer inför matchen. Och att vi gör minst ett mål och gärna släpper in noll. Känslan min säger dock att det kan bli en ganska målrik match den här gången på Etihad, en galen match. Men jag håller ändå Barca som favoriter över två matcher. Men allt kan ju hända så länge bolljäveln är rund (har för övrigt aldrig förstått mig på det där uttrycket "bollen är rund"). Om någon skulle vilja föklara för mig så är ni ju hjärtligt varmt välkomna att göra det .. Jag skrev "avslutningsvis" för längesen men vafan, ett par ord till måste jag få säga .. Ifall Matheiu (stavning) spelar (vilket jag inte tror att han gör) så kommer det bli ett helvete att kika på matchen. Han har gjort det okej hittils men han känns inte som den smartaste spelaren. Jag menar hur smart kan man vara när man betalar för en låda som det står "rökning dödar dig och andra omkring dig" på. Frågan är nog om inte han röker något annat också utöver sina cigaretter. Pass that shit Jeremy .... Annars hoppas jag inte på några större överraskningar i elvan, möjligtvis att Rafinha ska få lira. Men det känns inte heller troligt då Iniestas rutin väger över trots tveksam form. Men vågat om det nu blir Rafinha, jag skulle absolut inte skrika mig hes över det. En elva bör se ut som så: Ter Steginho Alves Pique Masken Alba Sergio.B Rakitic Iniesta Messi Suarez Neymar Tror dock att Xavi kan bli en överasskning på tisdag. Faktiskt inte mig emot även om det skulle vara förbannat tråkigt för en spelare som Ivan. Får avsluta det hela med att ställa en fråga .. Någon som kan klargöra ifall Yaya Toure är avstängd i första matchen eller inte? Mascherano säger ju det i den här "head to head" grejen med Zabaleta. Men jag har själv inte läst det någonstans. Och om han nu är avstängd, vad har han då gjort för att förtjäna det? På tisdag gäller det att hålla huvudet kallt och hjärtat varmt och Barcelona fanan högst av allt ... Natti natt!
Barcelona Gabriel
2015-02-23 01:37
Så här vid sängkanten med nybortstade tänder och lampan släckt och med Macen på knäna kan jag ändå inte med att finna mig under täcket än, inte förens jag har fått dela med mig lite av mina kvällstankar, beviserligen fungerar mitt djupa analyserande som bäst då - både gällande fotboll och andra saker. När jag sitter här kan jag inte låta bli att tänka - den här klubben gör mig så otroligt glad. Ja, tom en helg som denna där allting gick käpprakt åt skogen i ren 70-tals svordoms-manéer (för värre än så vill man inte uttrycka sig i ett forum, eller?)

Real Madrid vann föga förvånande sin match och ryckte ifrån oss till ett 4-poängsförsprång, det suger, I know. Men jag vet inte, jag känner mig inte alls uppgiven trots det, inte i närheten på samma sätt som jag brukar göra efter en helg där Barcelona förlorat eller bara tappat poäng (ett oavgjort resultat ses alltid av undertacknad som en förlust), tvärtom känner jag - ja, just vad jag sa. Glädje. Lycka, hopp, förväntan. Det är den känslan det här laget numera ger mig, och som den även gav mig under Rijkaard och Peps bästa dagar - även när vi förlorade eller tappade poäng under dessa tider.

Imorgon när jag vaknar upp är det inte till känslan att vi förlorade ligan den här helgen, utan till längtan till tisdagen och mötet mot Manchester City. Men innan jag hoppar över till Champions League så vill jag också upprepa min känsla inför fortsatta La Liga säsong, en känsla som säger mig att 4 poäng inte är något och att ligan fortfarande lever i allra högsta grad. Barcelona kanske inte vinner ligan, Barcelona kanske inte vinner Champions League heller. Och vem vet, det kanske blir ytterligare en fiaskosäsong med 0 hämtade titlar, men vet ni vad? Även om det blir så ser jag ljuset i tunneln, ett ljus jag som culé inte kunnat se på väldigt, väldigt länge.

Med det här sagt försöker jag inte på några sätt alls försvara en eventuell säsong där man går hem tomhämta utan några titlar alls, missförstå mig inte, Barelona måste alltid vinna och det finns inga ursäkter alls för ytterligare en fiasko säsong. Men, det är framtiden som visar mig ljuset, som ger mig hoppet, och som tillåter mig att känna mig lycklig igen. Vi har en fortfarande relativt ung Messi som i år vuxit ytterligare ett steg, och han visar till skillnad från förr knappast några indikationer på att tröttna på fotbollen utan snarare att han fått ny blodad tand och blivit ännu hetare. Vi har en Neymar som börjat ta för sig mer den här säsongen och vuxit till en av världens bästa spelare. Vi har också en väldigt ung målvakt i Ter Stegen som, trots ett par misstag, visar upp en liknande pondus som Valdes i unga dar - jag tror stenhårt på Marc. Vi har också en klass spelare i Rafinha som med mer förtroende har hela världen framför sig att erövra, och vad kan hindra honom från det förutom han själv?

I hörnet bakom allt det spelmässiga har vi förutom det även ett nyval till sommaren. En ny chans, för alla culés, att göra om, att göra rätt. Att säga ifrån. Det har varit ett par jobbiga säsonger med Rosell och Bartomeu, med Zubi och Freixa - med alla kostymamatörer som inte har varken kunskapen eller strävan till att skapa ett sportsligt vinnande projekt. Det har varit felbeslut efter felbeslut, men det är enbart ett par månader kvar till nyvalet. Ja, vi har också ett transferförbud som kommer hand i hand med nyvalet men det är sekundärt och utav en minor importance. Det viktiga är att klubben får in rätt personer med kärlek för det som Barça som klubb står för.

Mina vänner, jag förstår att besvikelsen är enorm denna helgen, men veckan är slut och säsongen rullar vidare. 4 poäng i la liga, möte mot City och semifinal i CdR - det är inte så jäkla pjåkigt eller hur? Framför allt inte när man tänker på hur turbulent situationen var innan och precis efter nyår. Det hade kunnat sett ännu värre ut, har ni tänkt på det. Och Real Madrid - med alla deras spelare, med den trupp de har ligger faktiskt enbart 4 poäng framför oss (och det med en El Clasico vinst medräknat). Barcelona hänger på, kämpar vidare, och kommer att bli bättre. Denna säsongen, och nästa.

Med detta säger jag godnatt, och håll andan uppe. Jag tror på Barcelona den här säsongen, och till framtiden ser allt ännu bättre ut.

Bona nit!
Barcelona Barca4life98
2015-02-23 01:14
Som sagt ligan är verkligen INTE körd. 14 matcher kvar, nästan en tredjedel utav säsongen. Real kommer inte gå rent och det kommer inte vi heller och göra det kan jag nästan garantera. Nyckelmatchen är helt klart el clasico. Vinner vi så tar vi titeln tror jag...
Demakast
2015-02-23 00:53
Om jag inte är helt ute och cyklar så är det 48 poäng kvar att spela om. Visst har vi gjort bort oss i ett par matcher men 4 poäng efter. Är det verkligen en så stor katastrof? Med Real Madrid kvar att möta på hemmaplan också. Allt kan verkligen hända även om det känns supertungt just nu. Keep your head up!
Barcelona Kröjf
2015-02-23 00:46
Neymar11

Du är forumets absolut främsta citatmaskin. Och då menar jag i positiv mening.Du plockar fram den ena pärlan efter den andra, som med nån enstaka rad fångar "allt".

Jag har för egen del inte så mycket som ett enda citat sparat.Vare sig av mig själv eller nån annan här inne på forumet. Så jag får väl precis som i min inledning till inlägget om Rakitic där jag försökte återge vad jag skrev i somras, förlita mig på mitt mycket goda minne för framförallt ord, när jag påstår att det bl a var du som citerade Stoichovs träffsäkra uttalande om Messi och Ronaldo i samband med FIFA - galan i januari.

Hade bulgaren inte sagt nåt i stil med att Messi alltid kommer att jämföras med Cruyff, Maradona och Pelé, medans Ronaldo får leva med att bara jämföras med Messi? Var det inte du som citerade Stoichov och var det inte ungefär så citatet löd? Träffsäkert var det i alla fall.

Men i ett inlägg igår kväll (sön) så ondgjorde du dig dock över att folk på forumet sparar citat i veckor, månader och år, bara för att sen kunna bevisa att dom haft rätt och andra haft fel. Du verkade riktigt irriterad över att somliga härinne koncentrerar sig på att kommentera varandra och sina respektive inlägg, istället för att skriva egna inlägg om klubben. Jag har inte citatet framför mig. Men vill minnas att du inledde med att kalla det "komedi". Och avslutade med att dom som håller på det viset, skulle göra sig själva en tjänst om dom lämnade forumet. Rätt uppfattat?

Nu slumpade det sig så att ditt inlägg råkade komma i anknytning till ett av mina, i vilket jag CITERADE Barcelonistas inlägg ställt till Gabriel. Där den förstnämnde skrev att han höll med Gabriel i allt vad denne skrivit på kvällskvisten. Men eftersom Barcenolistas klagade i största allmänhet och över Rakitic i synnerhet under matchen mot Malaga i förrgår, så la jag då in ett stycke ur ett annat inlägg som Gabriel skrev samma dag. Där han själv å sin sida, ondgjorde sig över inläggen om matchen ifråga och som han hade valt att läsa i efterhand. Han fann till sitt ogillande att att folk härinne bl a ansett att Iniesta var usel, Raktic är skit o s v. Kort sagt så ägnade Gabriel ett helt och ganska långt stycke åt att i kritiska ordalag kommentera andras inlägg (har fortfarande inga citat framför mig).

Och nu kommer det roliga. Du själv var inte sen att för egen del kommentera Gabriels första inlägg för dagen, med ett inlägg där du enkom förklarade dig hållla med honom till fullo. Visst är det väl komiskt? DU tycker att folk som kommenterar andras inlägg istället för att skriva egna inlägg om klubben (vilket Gabriel också gjorde och även fick mitt gillande för), själv på ett förbehållslöst positivt sätt kommenterar ett inlägg som i mångt och mycket kritiskt kommenterar vad andra hade skrivit på forumet om matchen igår.

"Komedi", visst var det väl det ordet du använde inledningsvis? Och jag kan ju inte annat än hålla med. Cirkeln är sluten. Jag kommenterar dina kommentarer om andras kommentarer. Skulle kanske göra såväl dig som mig själv å eventuellt andra en tjänst, om jag loggar ut ur forumet nu för att sova istället.

Barcelona Mdawg
2015-02-23 00:35
Benz var faktiskt offside på sitt mål, så korrekt dömt ändå. Inte som alla felaktiga offsideblåsningar mot oss jämnt och ständigt, med över 1 meter på rätt sida dessutom..
Barcelona Cule4life
2015-02-23 00:30
Iniesta och busken verkar lite off faktiskt, känns som en bänkning på 2, 3 matcher hade gjort dom gott.

Jag är inne på ett annat mittfält nu och ja tror dom flesta kmr hålla med om denna trion.

Xavi . Macherano . Rakitic

Och det är Rafinha som får ersätta någon av xavi,rakitic i andra. Personligen tror jag detta mittfält för stunden hade gynnat Barca mest. För en mer djupare analys kan ba inte ge genom telefonen pga trötthet. Trion längst fram ska fortsätta. Backlinjen likaså, bara frågetecken mellan Marlboro och Bartra och där håller jag katalansk före faktist.
Barcelona LeoMessi
2015-02-23 00:20
Federer Han har inte spelat mot Barca än. Förra året så hängde han mest på korvkioskerna i etihad och camp nou.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-02-23 00:11
"Vincent Kompany insists Manchester City do not fear Barcelona, claiming playing at Stoke can be tougher."

Haha jag vet inte vad jag ska säga helt seriöst. Varför överskattar anglofilerna Stoke City?
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-02-22 23:13
Ronaldo gör 2 mål på 2 matcher och fotbollskanalen skriver "Ronaldos fortsatta målform" ok....
Barcelona AndreD.
2015-02-22 23:09
@LeoMessi:

Sjukt att en assist inte kan tilldelas en spelare om bollen touchar men att ett mål kan tilldelas en spelare när bollen träffar en spelare och ändrar riktning. Penaldo fick 4 såna mål i ligan förra säsongen.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-22 23:04
Liunil Messi Inget förvånar mig mer när det gäller Real han fick säkert assistent för Perez kommer göra allt i sin makt som vanligt för att sin lilla gullegris ska bli glad o får poäng för allt han gör på plan .
Barcelona LeoMessi
2015-02-22 22:56
Liunil Masse Assisten ska inte räknas om den tar på någon spelare. För i sådana fall så ska Messi ha ett par assist till.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-22 22:56
Barcelonistas Kan ju vara bra med en mix av spelartyper. Tro det eller ej men det är inte tyngdpunkten som avgör hur bra en spelare är. Förstår precis vad du menar, tycker bara du tänker lite fel. Vårt lag är inte uppbyggt på samma sätt som under Pep och vi behöver då andra typer av mittfältare. Det är ingen slump att Iniesta underpresterat under hela säsongen. Han har en roll han inte är van vid samtidigt som de tre där framme tar hand om i princip alla offensiva uppgifter. Det är heller ingen slump att Busquets ser sämre ut, tror ni att en 26-årig Busquets som varit ordinarie i Barca och Spanien i 5 år helt plötsligt bara blir mycket sämre? Nej, han har fått en annan roll och får inte samma understöd. Folk måste börja fatta att när laget har problem är det i de flesta fallen problem med rollfördelningen och spelarnas uppgifter på planen snarare än riktigt dåliga spelare. För alla våra spelare är minst topp 5 på sin position, knappast det som är problemet.
Barcelona Mdawg
2015-02-22 22:55
@Liunil Masse:

Han fick inte assisten, han kan omöjligt fått den.
Barcelona >The Reporter<
2015-02-22 22:52
Hur många gula innebär avstängning i Spanien?
Barcelona Liunil Masse
2015-02-22 22:52
Stämmer det att Ronaldo fick assisten för benzemas mål? Kan väl inte stämma, bollen tar på en Elcheback och sen på målvakten innan Benzema gör mål ju.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-22 22:47
Junta dimision - skrev fel, korta tekniska spelare syftar jag på. Rakitic känns som en spelare som mer passar in i ett Dortmund. Det är ingen Barca mittfältare.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-22 22:44
Vad ska jag kritisera Iniesta för? Vår vampyr är slut som spelare. Jag fokuserar på Rakitic för att han är ny och han ska ju vara den som tydligen ska styra vårt mittfält framöver. " han har varit bra" Det räcker inte med att vara bra, en mittfältare i Barca ska vara världs bra. Upp till bevis för Raketen mot Shitty.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-22 22:43
Barcelonistas

Hur menar du med bättre tyngdpunkt om jag får fråga? Halilovic har en betydligt lägre tyngdpunkt för att han är 1.70 m lång, medan Rakitic är 1.83. Sen förstår jag inte riktigt varför du har hakat upp dig på Rakitic helt plötsligt efter ett 20 minuters inhopp där han inte var sämre eller bättre än någon annan av de andra som var på planen.
Annons: