/spanien/barcelona/forum/3122.aspx/spanien/barcelona/forum/3122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-05-27 02:08
@barcastuff: Barcelona have pre-deals for two right backs: Sporting Lisbon's Soares (fee: 7M) and Sevilla's Vidal (fee: 10M+Denis+loan Halilovic) [sport Skulle inte förvåna mig om man ger bort Denis till Sevilla, lånar dit Halilovic som kommer bli bänkad av Emery hela säsongen OCH sen betalar 10M för Vidal. Man är liksom van nu. Längtar tills den här skitledningen försvinner i sommar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjf
2015-05-27 01:57
Snart måste man nog ställa sig frågan vilka som sponsrar vissa supportrar. För övrigt kan Nike eller Qatar Airways nästan kvitta lika, när allt kommer omkring. Qatar befolkas i huvudsak av asiatisk slavarbetskraft. Vilken bl a med livet som insats bygger för ett fotbolls - VM, som gulfstaten ifråga "fått". Och som knutit den välbeställde barcaikonen och ibland nära nog helgonförklarade Pep Guardiola till sig, som omättligt penninghungrig propagandist för hela arrangemanget. Money talks. Verkligen ingen vacker värld vi lever i. Fyra tusen döda tros bli "slutsumman" i förlorade liv förutom de anhörigas oerhörda lidande, om nuvarande takt håller i sig ända fram till första avspark. Men så var kommer då det amerikanska märket Nike in i denna milt utryckt mörka bild? Tja även Nike "lär" använda sig av vad som under dom förhållanden som råder i deras utlokaliserade fabriker belägna i länder som Pakistan, måste ses som slavarbetare också dom. Det rör sig om fattiga människor utan valfrihet, varav många är minderåriga; det vill säga barn för att nu tala klarspråk. Så vad har detta med FC Barcelona att göra? Jo, vår klubb har såväl Qatar Airways som Nikes loggor på sina traditionstyngda tröjor på framträdande plats, för att finansiera sin fotbollsverksamhet som väcker vårt stora intresse. Och stundtals får fans att exalterat spekulera i diverse drömvärvningar, som kostar MINST hundratals miljoner. Sammanfattningsvis går det näppeligen att komma ifrån det fysiska faktum att hur vi culés än vrider och vänder på oss, så förblir arslet sittandes där bak. Och tur är väl det på sitt sätt, när allt kommer omkring. Ty i ryggslutet under våra stjärnors namn och nummer, så står det trots allt fortfarande UNICEF (om än med små bokstäver). En organisation som inte minst verkar för att åtminstone på sikt avskaffa barnarbete. Cirkeln synes sluten... så sov gott!
Barcelona Guat
2015-05-27 01:54
@Capitan \(^.^)/:

Skrattretande kommentar från din sida. Fram med ett enda bevis att de stödjer någon terrororganisation tack. Det är ren bullshit från din och Shanghais sida. Ni är helt lost.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-27 01:48
Luis Suarez will be fit for Copa del Rey final against Athletic Bilbao. [rac 1]
Barcelona Coach Pep.
2015-05-27 01:45
Fotboll och politik hör ihop numer, men frågan är hur mycket besvär vi supportrar bör göra oss utan att lägga locket på och kliva in i fotbollsbubblan.

Litegran åtminstone, tycker jag, men det är en definitionsfråga som bottnar i om man ser sig som en supporter eller en konsument som bara vill bli underhållen och torkad i stjärten. Om man ser sig själv som en supporter (med allt vad det innebär) så måste man åta sig vissa principer. Det betyder dock inte att man alltid behöver agera moralpolis, eftersom det i så fall inte skulle gå att njuta av fotboll överhuvudtaget. Men eftersom vi supportrar stödjer (och äger) Barca så är det viktigt att emellanåt upplysa om klubben brister i etik och policy, och när det gäller Qatar så lyser alla varningslampor rött. Förutsatt att man är en riktig culé och ser ett högre syfte än att "FC Barcelona AB" ska vara "$törst & bä$t" till vilket pris som helst, förstås.

Qatar är för övrigt inte ett "land", utan snarare en bensinstation i öknen med en och samma ägare. Och ja, de sponsrar definitivt terrorism, eftersom det ligger i deras intressen. Världen styrs av våld tyvärr (men kanske bäst att låta det vara osagt).

För övrigt är det lite kul att Barcelona å ena sidan promotar Qatar, samtidigt som man i dagarna gått ut med att man börjat kampanja emot ”homofobi” (länktips).

Nåväl, det är som det är, och det kanske är naivt att kräva att Barca ska vara något slags helylle-klubb, men det var i alla fall inte detta Barca man började hålla på. :P
Barcelona rANDOMhERO
2015-05-27 01:27
Stäng av forumet!

Patetiskt! Gå in på flashback eller nått annat skit forum och snacka politik!
Barcelona Shanghai
2015-05-27 01:16
Papillon

Varför är det dubbelmoral? Jag vill som sagt inte att min favoritklubb förknippas med länder som stödjer terrorism, så ja vet inte varför du kallar det för dubbelmoral.
Barcelona papillon
2015-05-27 01:07
Shanghai

Jaha så du säger vilken som helst förutom de 3 du nämnde.
Jag säger dubbelmoral.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-27 00:44
Vad är det för propaganda kampanj? Vad är det här? Jag skäms. Suni/shia/terror? Skäms på er!! Är inte det här ett fotbollsforum. Säger inte att Qatar är ärliga. Men när du/ni snackar skit/ eller säger sanningen om en nation får ni också kritisera/snacka skit om Supermakten/Nato som har invaderat ert land/länder två gånger/ sanktionerat ert land/länder i 13 år har dödat/dödar fortfarande idag gamla/kvinnor/barn och män båda via via svält och bomber. Ta det här i PM med varandra. Vill inte se sånt här inne. Det verkar var riktig illa med Suarez alltså. När jag tänker på två finaler utan Suarez där ena matchen är mot A.Bilb och andra matchen är bussen Juventus börjar jag bli hur nervös som helst. Barca utan Suarez (då tänker jag på andra halvleken mot Bayen)... Uddlös, fantasilös bara kaos.
Barcelona Barca4life98
2015-05-27 00:34
Bilbao ska vi slå med eller utan Suarez punkt.
Anti-feminist
2015-05-27 00:12
@enkos:

Är väl snarare så att dom nämnda företagen, speciellt Qatar (som sponsor och land) stödjer sunnis terrorism i Syrien och Irak. Förmodligen så stödjer nästan alla sunnimuslimer sunniterroristerna i mellanöstern och om Barcelona då ska samarbeta så är det självklart att det är fel.
Barcelona Gabriel
2015-05-27 00:08
Ronaldinho: "Coutinho hade varit perfekt för Barcelona".
Barcelona wallmannen
2015-05-27 00:06
dubbelpost
Barcelona wallmannen
2015-05-27 00:05
Pedro har varit med om att avgöra finaler förr..
Barcelona Ali G
2015-05-26 23:41
Suarez has still thigh muscle discomfort. It's not clear if he will be able to play cup final. Had treatment at sports centre today. [md]

Då får vi se Pedro spela båda finalerna...
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-26 23:40
Man kan ärligt talat inte ta dessa förhastade antaganden på allvar. Pinsamt.
Barcelona enkos
2015-05-26 23:38
@Shanghai:

Du har tydligen något emot muslimer , synd om dig..
Barcelona Shanghai
2015-05-26 23:21
Papillon

Skulle faktiskt ta vilken som helst förutom dessa; Qatar, Fly Emirates och Turkish Airlines.
Barcelona Shanghai
2015-05-26 23:15
enkos

Jag är inte assyrier, utan irakier. Att ISIS härjar i Irak är tack vare Saudiarabiens hat predikanter som sprider osämja och Qatar som finansierar med astronomiska summor. Kul att även Sverige säljer vapen till Saudiarabien.

Men i alla fall, vill inte skriva mer om politik, det här är ett fotbollsforum och precis som de flesta är jag emot Qatar som sponsor och gav anledningen.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-26 23:15
Minns ni skribenten Hetfield?
Barcelona 11-9-10
2015-05-26 23:14
Vilket jävla pajas forum det här är
Barcelona enkos
2015-05-26 23:10
Assyrier och syrianer här ta och lugna ner er .. sprid er propaganda och lögner någon annanstans istället. ..
Barcelona Shanghai
2015-05-26 23:09
enkos

Eftersom vi inte kan diskutera politik här, så får du söka på Google och se vad detta land gjort och hur de har sponsrat terroristerna med enorma summor.

I alla fall tycker jag och majoriteten av supportrarna att landet Qatar har smutsat FC Barcelonas rykte och skadat det rejält. Tro inte att FC Barcelona är änglar, alla gör allt för att få cash.
Barcelona the cameroonians
2015-05-26 22:53
@papillon:

Med en starkt förbättrad deal med vår tröjsponsor NIKE är vi inte i behov av att ha mer reklam på tröjan. Och passar det inte kan vi lika gärna gå över till Adidas som redan sponsrar Messi och Suárez och som säkert inte skulle ha något emot att skapa ännu tydligare band till vår klubb.

Det är ett hån att vi har den deal vi har med Nike, men så är det när vår förre president ser till att vara generös mot sin förre arbetsgivare och i stället väljer att smutsa ner tröjan med Qatar.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-05-26 22:46
@enkos:
Hade du någon form av uppfattning av den verkliga världen utanför Barca forumet skulle du skämmas över den kommentaren. Ett tips för dig är att Google existerar och för att göra jobbet enklare för dig kan du googla tre ord; Qatar connection ISIS. För att förenkla det ännu mer för din något enkla hjärnaktivitet, så kan jag förklara att QATAR Airways ägs av staten Qatar. Alltså, Qatar Airways s.k överskott är Qatars skatteinkomst. Alla eventuella intäkter som Barca indirekt genererar genom sponsringen är bl.a blodspengar som går till att köpa kalasjnikovs till psykiskt störda våldtäktsmän, mördare, som även är skyldiga till det värsta folkmordet i modern tid på (mitt folk) Assyrier och Yazidier. Varsågod.
2015-05-26 22:45
Trots att laget hade en träningsfri dag idag var Suárez på träningsanläggningen och körde lite lätt i gymmet. hans muskelkänning är bättre men rehabiliteringen går långsamt och det är ff osäkert om han kan spela på lördag.

I morgon är det träning som vanligt och då kommer nog mer uppgifter.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-26 22:30
Jag anklagar inte Qatar för att finansiera terror som visa här inne..

Vad är det som händer??? Först snor de Xavi och nu vill de ha FC Barcelona läkare.... Jag gillar inte det här alltså.

Deras fotbollslandslag ??? Vaah?? De vet inte vad fotboll är.

De köper lag som du och jag dricker vatten, sponsrar alla storklubbar. Nu får det är räcka..
2015-05-26 22:25
Barcelona kan vara på väg att förlora sin teamläkare och doctor Ricard Pruna.

Enligt Cadena Ser har han fått ett erbjudande från Qatar(!) om att bli ansvarig doktor i deras fotbollsförbund. Det snackas om en lön som är 10 ggr högre än den han har idag.

Som om detta inte vore nog finns det även ett erbjudande från ett lag i PL.

Inga bra nyheter för klubben och det är bara att hoppas att han vill stanna kvar i världens vackraste klubb. Inom 10 dagar ska han enligt uppgift komma med ett svar till om sin framtid.
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-26 22:25
@enkos:

Förstår du inte att populärt det är att tycka så? Det är ju en självklarhet att samtliga människor och föreningar i qatar sponsrar terrorism.

End of sarcasm. =)
Barcelona papillon
2015-05-26 22:24
Shanghai

Jag har faktiskt ingen emot om Bartomeu är kvar. Tycker att han gjort det bra, klart godkänd.

Kan du nämna ett företag som du skulle vilja se som Barca's nya huvudsponsor?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Annons: