/spanien/barcelona/forum/3121.aspx/spanien/barcelona/forum/3121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2015-02-20 15:50
Mdawg Haha har Messi slutat äta choklad och godis till lunch och frukost? Haha när han var den största talangen så livnärde han sig på sötsaker, det var sockerkicken som gav honom energi till sina dribblingsräder.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-20 14:36
Jag är inte så mycket för alkohol men jag är inte emot att se Messi så här i slutet av säsongen.. Heheheheh..

Alla ser hur full han är och de håller verkligen koll på honom...
hehehehe
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-20 13:42
Malaga ska verkligen inte underskattas , bästa tänkbara elvan vill jag se.

Vill se den elvan som Cule4life va inne på lite, det är ligaspel och vi måste bara fixa 3 poäng , spelarna har haft en veckas vila så all in döda matchen i första om man kan, så kan man rotera vila spelare i andra halvlek.

Bravo
Alves - Pique - Bartra - Alba
Rakitic - Macherano - Iniesta
Messi - Suarez - Neymar
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-02-20 13:31
Dario Srna (Shakhtar): "Om man ska jämföra Peps Barcelona och Peps Bayern så var Barca starkare. Bara Messi är värd lika mycket som fem av Bayern Munchens spelare."
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-20 12:19
Tito! ;)
Barcelona Smogen
2015-02-20 12:15
@FCB Més que un club:

Hylla De La Pena framför Xavi? Ja smaken är som baken.... :)

Du får en länk på Xavi som bonus...
Barcelona Mdawg
2015-02-20 11:50
Lite smått och gott från veckan:

Barca's training ground, has now been re-named to 'Camp Tito Vilanova'.

Samper (Barcelona B): "Luis Enrique is treating the B-players very well. He's always giving me advice. He watches all our matches." [fcb]

Messi: "I'm taking care of myself - resting well, eating well... At 27, you can't do what you want like when you're 19."

"The truth is that this year I tried to get to my best form as quickly as possible. I knew I was coming off the back of a not very good year, during which I went through a lot of problems on and off the field," [MD]

"It was a challenge to change the image that I had given out last season and to be the player I had been in previous seasons again. That was my objective and that's how I came out at the start of this season, really up for it." [goal]

“Leo explains, if we continue playing like this, then we'll win titles.” [MD]

Läs lite om vad Messi har haft att säga i veckan till MD enligt goal.com i länktips. Detta handlar främst om formen och den kommande matchen mot Manchester City.

Med detta känns det som att vi är inne i en väldigt bra period just nu, och jag ser verkligen fram emot helgens fotbollsgodis. Visca!
Barcelona Katalano
2015-02-20 11:24
Cule4life

Jag håller inte med med dig helt. Kan vara bra att vila någon spelare inför matchen mot City i CL nu i veckan också beroende på form. Detta känner nog Lucho bäst dock.
Barcelona Flexus
2015-02-20 11:13
Är det normalt att man typ har abstinens för att se nästa match? Kan fan inte få nog och i synnerhet när Messi och Neymar är så bra som de nu är. De är verkligen en fröjd för ögat.

Är mycket enklare att ta sig igenom veckodagarna när man vet vad man har för godis i helgen.
Barcelona Cule4life
2015-02-20 10:44
Känns som en evighet sen Barca spelade, Spelarna måste vara max utvilade tills imorgon. Jag vill se starkast möjligaste laget imorgon och punkterar matchen i första halvlek. Sen är ju den bästa elvan ej 100% spikad, Men ja hade velat se mot Malaga Bravo Alves - Pique - Bartra - Alba Rakitic - Macherano - Iniesta Messi - Suarez - Neymar
Barcelona FCB Més que un club
2015-02-20 10:12
Vilken spelare vi hade i De La Pena. Någon som vet varför han lämnade Barcelona och det för Espanyol? Synd att jag aldrig fick uppleva honom. Om bara Xavi kunde slå liknande passningar idag.
Barcelona Smogen
2015-02-20 09:13
Asså, jag kräks vanligtvis på sådana här videos med den här hemska musiken....MEN 1.14 och 4.48 råkar Grande Puyol finnas med i ett par korta sekvenser och man blir påmind om några av alla de saker som just gjorde honom till den kanske mest Grande lagkaptenen någonsin.

Grande El Capitan....
Barcelona dinho the artist
2015-02-20 08:54
Blir en bojkott i hopp om ett lite snyggare forum vid tiden jag tittar in igen. Ses om ett par veckor vänner!
Barcelona LeoMessi
2015-02-20 03:53
Erik Satie Messi är fotbollen förkroppsligad. Finns ingen som någonsin har behärskat fotbollen så som Messi gör. Han är inget annat än ett geni! Hans förmåga att uppfatta varenda liten rörelse hans medspelare gör är extremt sällsynt. Ibland undrar jag om han har samma vy som vi har när vi kollar matchen, det vill säga en vy över spelarna där man kan följa varenda liten rörelse. Varenda gång han har bollen så tänker jag "Det hade varit perfekt om han slog bollen precis där" och innan jag ens har hunnit tänka klart så har han redan skickat iväg bollen på det stället jag tänker på. Han är en spelfördelande striker typ:)
Barcelona Erik Satie
2015-02-20 03:46
LeoMessi

Han är bäst genom tiderna. Och för att vara det måste man ha något unikt. Vi kommer aldrig få se något liknande.
Barcelona LeoMessi
2015-02-20 03:43
Hur kan Messi fortsätta vara så målfarlig trots hans låga utgångsposition? Förut så spelade han ju centralt och högt upp på plan. Nu befinner han sig jämsides med Busquets och hinner starta ett anfall och avsluta det också! Dagens Messi är nog den mest optimala Messi. Gamla Messi var ett lika stort geni, den perfekta spelaren i lag med ett galet mittfält som kan styra matchen och skapa chanser på löpande band. Han gick från att vara en striker till någon ostoppbar hybrid, en mittfältare och anfallare. En som är farlig trots att han befinner i mittcirkeln, en som motståndarna inte vet var dom har längre. Ska motståndarna gå upp i press eller falla tillbaka? Dom vet inte om dom ska bli skickade till korvkiosken av ett bara kroppsfinter eller bevittna en passning som skär igenom backlinjen till en löpande Neymar som sedan trycker dit bollen. Jag anser att Messi som vi ser idag är den optimala Messi för dagens Barcelona. Idag visar han betydligt oftare vilket brett register han besitter. Motståndarna har numera två alternativ: 1: Gå upp i press och se bollen segla över backlinjen och landa perfekt till Neymar/suarez. 2: Eller låta honom komma i full fart med bollen fastklistrad vid fötterna. I ärlighetens namn så vet jag inte vilket som är läskigast.
Barcelona Erik Satie
2015-02-20 01:15
Munir och Sandro har tränat med A-laget den här veckan. Jag befarar det värsta.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-20 00:44
Det gillar vi Messi och vi ser det på planen sen den där matchen mot Real Sociedad.. Det är inte ofta Messi ger intervjuer. Här bådar det gott när man läser att han har börjat träna igen på samma sätt som han brukar träna för två säsonger. Hela världen ser ju resultaten på planen. Man förstår också att turbulensen runt klubben, skadorna och den spanska regeringens häxjakt påverkade honom föra året. Han är ju trots allt en människa även om det inte ser ut så på fotbollsplanen..

Bra sagt Messi. Han säger att visst har vi spelat bra och alla är taggade till tänderna men vi har inte vunnit något än. Vi måste fortsätta jobba.

Och jobba ska ni om ni vill vinna tunga titlar...Jobba, jobba, jobba hårdare än alla andra...och jobba lite till sen..
Demakast
2015-02-19 23:42
Corro Cnorro// Vad är hans naturliga position? Har hört talas om Ibe men har mycket dålig koll på honom Flera gånger under matchen trodde jag det var Sturridge som var på språng och dribblade och hade sig men icke. Riktigt imponerad och man ser att han har något extra. Pool har ett ungt och intressant lag och jag unnar den klubben framgång. EL är ju fan roligare att kika på än CL.
Barcelona Barcadinho.
2015-02-19 23:15
Fattar inte riktigt varför det är så stor skillnad i tempot när man ser på serie A och när man tittar på Inter ikväll. Jag förstår att Celtic vill bestämma tempot men italienarna visade noll vilja att dra ner på tempot.
Ett galet tempo ömsesidigt.
Varför kan de inte spela så här på Italiensk mark?
Känns som typ en kulturell gre,, så fort man kommer in på plan i en serie A liga match så är det långsamt som gäller.
Italienarna ikväll visade att de KAN spela fort om det behövs.

Sen fattar jag inte heller hur Inter kan ligga så långt ner i tabellen i den inhemska ligan. De underpresterar stort känns det som.

Ja, det var om det.
Real Madrid Corro Cnorro
2015-02-19 23:09
@Demakast:

Han har spelat fem matcher sedan han kom tillbaka från lån (var utlånad till Derby i Championship) och har blivit utnämnd till man of the match tre gånger eller något sånt där. Då spelar han ändå på en position som han inte är van vid, många säger att han kan bli hur bra som helst och är en mycket större talang än Sterling.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 23:01
@barcastuff: Full-time: Sevilla-Gladbach 1-0 (Europa League). Denis and Deulofeu started on bench, and were subbed on in mins 88 (1-0) and 90+2 #fcblive Härligt för deras självförtroende
Demakast
2015-02-19 22:44
Duda// Du har rätt och jag håller helt med dig.

För övrigt .. Ibe i Liverpool. Wow! Ser fantastiskt ut.
Barcelona Kröjf
2015-02-19 22:41
Neymar11, du skrev med anledning av våra små personliga meddelanden oss emellan, om den kärlek till Celtics fans som vi verkar dela broderligt:

Kröjf

"Nu när rosell inte kan sno åt sig pengar och dela till brasilianare så kan vi lägga in dom pengarna på att hyra in Celtic fans under cl matcherna ;-)"

Celtics supporters är "tyvärr" inte till salu what so ever. Det är det som är de fina i "kråksången". Att den stora massan sen håller på Barcelona i La Liga och "hatar" Real Madrid, beror på att dom ser marängerna som en spansk motsvarighet till sin gamla antagonist Glasgow Rangers. Vilket bifogad länk i pubmiljö med all önskvärd tydlighet också avslöjar. Pump up the volume!

Barcelona FC Tiki-Taka
2015-02-19 22:06
Rakitic: "No matter who wins Ballon d'Or, Messi is the best. I know, you know, your neighbour knows. There won't be another player like him"

Amen brother!
Barcelona Gabriel
2015-02-19 22:00
Erik Satie

Pogba hade utan tvekan varit en prestigevärvning, men det behöver inte för den sakens skull vara något dåligt. Jag kommer ihåg att de som var emot en Neymar värvning la upp precis samma argument, att han bara vara en prestigevärvning som inte skulle passa in och att han inte hade bevisat någonting förutom ett par youtube-klipp och att han knappast kan vara värd en så hög övergångssumma.

Det gäller att se bortom allt det där, och helt enkelt titta på den råa talangen som spelaren i fråga sitter på. Idag är det knappast någon culé som ångrar sig att vi köpte Neymar eller hur? Det samma hade skett med Pogba om han anlände. Han har helt enkelt för mycket fotboll och för mycket talang i sig för att misslyckas hos oss. Jag kan förstå att man stör sig på prissumman innan spelare har bevisat vad dem går för, för det kommer bli en helt ofantligt hög summa för Pogba när Juventus väl bestämmer sig för att sälja honom, men man får inte heller stirra sig blint på bara summan utan man måste tänka på vad man betalar för.

Köper man Pogba köper man en spelare för både nutiden och framtiden. Då har vi köpt in en världsklass spelare till mittfältet för ca 8-10 år frammåt, det gör den höga prissumman för honom "okej" i mina ögon. Sen finns det inte heller allt för många mittfältare i den kvalitéen som Pogba har kvar där ute på marknade, det är väl isco isånnafall men han köpte Real Madrid så det är bara att glömma honom. Vilka andra tillräckligt duktiga mittfältare finns det tillgängliga att köpa?

Jag gjorde en tänktbar lista på dem jag kan komma på, vissa är enligt mig inte ens tillräckligt bra men jag skriver upp dem ändå:

Veratti
Pjanic
Coutinho
Eriksen
Koke
Gundugan
Kovacic
Oliver Torres

Det är dem här jag kan komma på i huvudet just nu, det finns säkert någon mer men det här är i princip utbudet som finns att välja på. Veratti tycker jag är helt otroligt överskattad men bara för att prata om hans prissumma och klubbadress så kan man ju bara utgå ifrån att även Veratti kommer att ligga uppåt 80M€, om (och det är ett stort om) PSG ens accepterar att sälja honom. Pjanic kan man säkert få lite billigare, han är en duktig spelare som jag hade kunnat tänka mig i Barcelona. Coutinho ser jag inte riktigt som en mittfältare, ser honom mera som en klassisk nr 10. Han är en helt underbar fotbollsspelare i hans bästa stunder men jag ser honom inte i en mittfältsroll där det krävs att man har ett visst lugn, Coutinho är mer rakt på mål där han försöker skapa något i varje situation och jag är inte helt säker på att det är en sån typ av spelare vi är i behov utav för tillfället. Eriksen, Koke och Gundugan skrev jag mest upp på listan bara för att, jag anser inte att någon av dessa 3 har vad som krävs för att spela i Barcelona. Inte ens när Gundugan var som mest "het" och det skrevs som mest om honom tyckte jag att Barcelona skulle köpa honom, en duktig fotbollsspelare men ingen spelare jag tycker har något speciellt alls. Oliver Torres däremot är grymt intressant, han är absolut en spelare att hålla ögonen på.

Men som du ser, det finns inte så mycket att välja på. Den stora mittfältaren kvar ute på marknaden just när är Pogba. Jag förstår varför hela Europa är ute efter honom.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-19 21:54
Lite synd att Barca allt som oftast inte har bra tryck på matcherna. Tänk om vi haft det på vår mäktiga arena. Lite synd faktiskt.
Barcelona Erik Satie
2015-02-19 21:46
Är det bara jag som inte vill se Pogba i Barcelona? Tycker inte han passar in i vårt spel riktigt... ser hellre att vi värvar någon mindre känd som spelar som Isco eller någon liknande spelstil. Pogba känns som en prestigevärvning.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 21:39
Kröjf Nu när rosell inte kan sno åt sig pengar och dela till brasilianare så kan vi lägga in dom pengarna på att hyra in Celtic fans under cl matcherna ;-) Vårt lag är värdiga såna fans, hade spelarna haft det stödet hade dom varit ostoppbara på hemmaplan!
Barcelona Kröjf
2015-02-19 21:35
Neymar11

Dom som lever i villfarelsen att Boixos Nois skulle bidra till en sån stämning på Camp Nou, som Celtic Parks trogna och slagfärdiga publik skapar konstant , skjuter bara sig själva i huvudet dom idioterna. Ingen större förlust i och för sig.
Annons: