/spanien/barcelona/forum/3118.aspx/spanien/barcelona/forum/3118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-02-24 19:42
Hade hellre sett någon annan istället för Iniesta som är så slö och lat att han inte tillför något varken framåt eller bakåt...
Barcelona Junta Dimision
2015-02-24 19:41
Hade helst sett Xavi istället för Iniesta men är nöjd ändå!
Barcelona J.Gamper
Verkligen oroande med Iniesta.. Men man vet aldrig... Killen kan överraska. Men varför ens ta den risken *suck*
Barcelona Junta Dimision
@MCFC: TEAM NEWS @MCFC: Hart, Zabaleta, Kompany (C), Demichelis, Clichy, Fernando, Milner, Nasri, Silva, Dzeko, Aguero #MCFCB

Citys elva, vår gode vän från förra året, Demischelis spelar.
Barcelona Barc6
2015-02-24 19:40
Enkos. Jag följde city några matcher sen då yaya var i afrikanska cupen och nu när han kom tillbaka. Man ser verkligen stor skillnad, han bär hela laget han är hela stommen i mittfältet, balansen mellan mittfältet och anfallet.. Det kändes som att alla andra blir bättre bara av att han finns på plan. Sen har du rätt i att det är två tuffa defensiva mittfältare på plan men får mittfältet igång passningsspelet så är dem helt borta, och så är dem inga som kan slå det avgörande passen mot anfallen så tror dem kommer bara invänta misstag från oss eller kontringar. Gäller att va på tårna helt klart och misstag i en sån match är nåt som bara inte får hända! Misstag som vi har blivit ganska duktiga på.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-02-24 19:39
Oroande att Busquets och Iniesta får fortsätta trots svag form men härligt att Mathieu är långt ifrån startelvan.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-02-24 19:39
Barça XI:
1. Ter Stegen
3. Piqué
4. Rakitic
5. Sergio
8. Iniesta
9. Suárez
10. Messi
11. Neymar
14. Mascherano
18. J.Alba
22. Alves
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-24 19:38
Barcelona line-up (official): TerStegen - Alves Pique Mashcerano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-24 19:37
Tittade på höjdpunkterna för Tatas andra EL Clasico borta mot Madrid som vi vann med 4-3. Man ser att Madrid har siktat in sig på Alves kant och mota inlägg mot stackars Mascherano som inte har någon chans mot Benzema i höjdduellerna .

Jag bryr mig inte hur bra masken är som mittback men han ska inte starta stora matcher och Alves är slut även om han har spelat upp sig den här säsongen. Alla lag till och med Getafe utnyttjar just Alves kant mot oss.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-24 19:37
enkos

Ett sätt att se på saken men ett annat sätt att se på det är att de saknar en av världens bästa mittfältare som kan avgöra matcher på egen hand.
Barcelona enkos
2015-02-24 19:31
Att Yaya är inte med är inte bra för oss för Yaya är ganska dålig på att försvara och nu kommer en tuffing att ta hans plats... Fernando och Fernandiho som två defensiva mittfältare
Barcelona Barc6
2015-02-24 19:24
Mittfältet kommer att vara väldigt viktig denna match för att nu när yaya är avstängd så har dem ingen som kan hålla ihop deras mittfält, är våran mittfält bra idag kmr vår anfall vara bra!! Sen måste verkligen busquets vara på topp idag och ta bort silva för det är där all anfall kommer börja i deras fall.
Barcelona enkos
2015-02-24 19:06
Vill se så lite bakåtpassningar till vår målvakt för det kostar förr eller senare oss. .så fram med bollen och lek inte ....
2015-02-24 19:01
City spelarna har gått ut med uttalanden att de ska spela offensivt och pressa Barcelona för att ta bollen ifrån de. Det sa de förra säsongen också men det var en buss som de kom ut med.
Barcelona El Soap
2015-02-24 18:54
Btw, lever Vermaelen? Där kan man ju snacka om en katastrofvärvning, värvad för cirka 150 miljoner kronor, och har varit konstant skadad sedan augusti. Tack Zubi!
Barcelona El Soap
2015-02-24 18:53
Fint med match igen, laget bör vara taggat med tanke på matchen i lördags. Förhoppningsvis så startar vi med Rakitic - Xavi, Iniesta har inte direkt glänst den senaste tiden. Får vi ett oavgjort resultat plus mål med oss är jag nöjd.
Barcelona DM1982
2015-02-24 18:48
Som jag ser det så är det knappast en skräll om City slår ut Barcelona, det är engelska mästarna vi talar om. Ett bra lag med en bra tränare helt enkelt. Möjligen är Barcelona favoriter men det här är CL, favoriter gäller bara på pappret.
Barcelona enkos
2015-02-24 18:47
Ikväll kommer vi se ett City som försvarar sig med hela laget och satsa på kontringar... vi kommer att se en Chelsea kopia...
Barcelona A good coach is everything!
2015-02-24 18:31
Barcelonstas // Seriöst va faaan är ditt problem slå upp ordet ödmjukhet och läs en stund för dig själv..
Barcelona A good coach is everything!
2015-02-24 18:31
Har du någonsin slagit vissa tanken att City kan mycket väl slå ut oss ikväll. Lita på mig mycket större under har hänt i fotbollsvärlden. Personligen så tror jag på en jämn match och är faktist skit nervös. City är faktist bättre än oss i många punkter. Förvaret är utan stress bättre än Barcas,trots att vi har gjort det bra så ser jag deras försvar som starkare. Tränaren må GUD se till att LE inte gör något tokigt ikväll som han gjorde mot PSG. Pelle en klokare och mer erfaren tränare än vår dito... Våra målvakter är dock starkare än Hart. Anfallet överglänser vi dem enormt. Men om MSN inte presterar så har vi inte så mycket att komma med. Detta är på grund av LEs taktiska misstag. Jag vet att Rakitic hade kunnat vart ett hot anfallsmässigt om inte han hela tiden får börja om för han får sitta på bänken. Ini och Busi har vart under all kritik. Xavi på gång men blir bänkad.. Vi har all anledning att vara oroliga
Barcelona enkos
2015-02-24 18:21
Jag är bara rädd för två saker ikväll.. LE och hans brist på erfarenhet där Pellegrini kan överlista honom samt spelarna som ofta känner sig för bekväma...
Barcelona Gabriel
2015-02-24 18:20
Läste nyss Citys införrapport och jag måste fråga mig själv, är verkligen denne Måns det bästa Citys svenskafans sida har att komma med? Vill minnas att jag skrev bättre artiklar än det där när jag var 14 år gammal. Illa...
2015-02-24 17:45
Barca borde spela med en målvakt från början och den målvakten borde vara Ter Stegen och ingen annan. Tar stegen är inte bara lika eller bättre än Bravo han har potentialen att bli bäst i världen.
Coach Pep.
2015-02-24 17:41
@Katalano:

Jag vill minnas att det var samma sak förra året, men annat är inte heller att förvänta sig. Sådan ägare, sådan hund, eller vad säger man? City ägs just av $tatusivrande araber som enligt egen utsago vill främja Arabemiratens goda anseende i världen (lol) genom att skapa ett slagkraftigt skrytbygge som satsar på långsiktighet och sportslighet. Hittills kan vi konstatera att dessa shejker inte åstadkommit mycket mer än att stärka sitt adelsmärke som penningdyrkande megalomanier och fotbollsförstörare. Visst, de kanske har vunnit PL några gånger, men det är ingen ärevördig bedrift att $pela sig till guldet i den identitetslösa underhållningsbranschen "Premier League" när man knappt kan kvalificera sig vidare från CL gruppspel.

City i sin nuvarande form saknar existensberättigande och måste elimineras från CL för allmännyttans skull. Att deras fans beter sig arrogant och hatar oss är bara ett sundhetstecken i slutändan. Medgångsfans är vi tydligen. Jaha, vi står åtminstone upp för högre värden och har fört fotbollen framåt till skillnad från deras domesticerade marionettsupportrar som bara bryr sig om sin öl och nästa speltips.

Força Barça!
Barcelona messileo
2015-02-24 17:11
Ingen skön snubbe i Norrköping som vill kolla på matchen ikväll? Är relativt nyinflyttad till stan. Har varken hunnit skaffa vänner eller någon insyn på vad Norrköping erbjuder.
Barcelona Andresito
2015-02-24 16:53
Läste Citys införrapport nyss, kan bara skratta.
Den är så oseriös att man tror den är skriven bara för att den måste skrivas. Hittade inte en enda viktig sak i hela artikeln och jag blev definitivt inte klokare av att läsa den, vad är då meningen med den?
Antar att Citys SF inte har emot att bli sedda som en skämtsida, but that's fine by me.

Barcelonistas måste även vara Les Rambles motsvarighet till El Pasillo, i light-version ska tilläggas.
Barcelona Illusionista
2015-02-24 16:47
@3Pique:

Hoppas jag också på, jag tror Xavi är viktigare än vi tror i en sådan här match. Att ha honom på plan och ha ett bra bollinnehav samt en spelare som är så bekväm med boll innebär mindre minuter boll hos City. Jag tror inte City är vana av att ha mindre boll i EPL och det skulle precis som förra året ställa till för de fkt. Vi får se och hoppas att LE gör som vi tänker. Men åandra sidan så tror jag LE har om inte bättre så minst lika bra koll som vi har. Litar på att han tar ut rätt lag idag iaf.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-24 16:47
Gabriel - två åttondelsfinaler på 100 år. Jag är imponerad...
Barcelona Junta Dimision
2015-02-24 16:37
Det enda jag hoppas på är att spelarna tagit sig i kragen efter Malaga matchen för vi var verkligen under all kritik. Jag hoppas verkligen att Rakitic startar, då vi uppenbarligen inte klarar av att bibehålla vårt presspel utan honom. Det vi har varit väldigt bra på den senaste månaden har varit erövringsspelet högt uppe i plan och vi klarade knappt av att göra det i lördags vilket ledde till att Malaga ställde om flertalet gånger.

Elvan som Illusionista skrev är även den elvan jag vill se, men jag vill främst se hungriga spelare och ett mittfält som faktiskt fungerar för det har varit lite för mycket övertro på MSN. När mittfältet fungerar lika bra som MSN, då kommer vi vara väldigt svåra att stoppa. Att mittfältet inte fungerar så bra just nu beror inte på våra mittfältares individuella kvalité, utan det beror på vår nuvarande spelidé som gör att de lider.

Mot seger ikväll, Visca!
Barcelona Gabriel
2015-02-24 16:37
Barcelonistas

Vad menar du med att det är första gången City tagit sig till 8-delen? Vi mötte dem i 8-delen förra säsongen?
Annons: