/spanien/barcelona/forum/3110.aspx/spanien/barcelona/forum/3110.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai
2015-05-28 22:56
@barcastuff: Pique: "I've been at Zaragoza, Man United. Where would I go? The day I leave Barça, I retire. Wouldn't go to Qatar or United States" [marca] Så ja Piqué. Hoppas du håller i dina ord och aldrig går till det där smuts landet Qatar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-05-28 22:54
12M€ salary after tax? Haha, seriöst, börjar bli mer och mer avtänd på Pogba i Barçatröjan. Helt sjukt att man kan göra en sådan omvändning som jag gjort. Han bevisar att han typ bara är ute efter pengar. Vem tror han att han är? Chilla, du har inte bevisat något i närheten för att tjäna dom pengarna än. Neymar får en årslön på 10M€ vilket bara det är alldeles för mycket, men Neymar har åtminstone levererar enormt för Barcelona den här säsongen i alla turneringar och dessutom bär han hela det Brasilianska landslaget på sina axlar. Pogba har inte bevisat ett skit för sitt Frankrike, och även om han varit bra i Juventus så har han knappast varit dominant i Champions League samtidigt som Serie A inte håller den nivån som den brukade göra (det tar inte ifrån Pogbas talang men det är en relevant fråga att ta upp när man diskuterar vilka löner man ska förtjäna). En lön på 7M€ är så högt jag hade kunnat sträcka mig. All denna hypen har stigit honom till huvudet. Nej, låt han dra till Real Madrid eller PSG så kan vi satsa på att köpa Coutinho istället.
Barcelona Coach Pep.
2015-05-28 22:38
11-9-10

Snubben kan dra till Monaco eller PSG där han hör hemma.
Barcelona 11-9-10
2015-05-28 22:36
@barcastuff: Juventus midfielder Paul Pogba (22) asks a year salary of 12M after tax, which Barcelona are not willing to pay. [md] Grabben är ju stenad, då satsar jag hellre helhjärtat på Roberto.
Barcelona Coach Pep.
2015-05-28 22:25
@petersays:
Samtidigt måste man tänka holistiskt. Spelare som Coutinho, Kovacic, Isco, Thiago och Verratti föddes helt enkelt för spel i Barca, oavsett om de kommer från akademin eller ej, och vi borde kunnat knyta oss an någon av dem. Barca behöver främst sånna korta grabbar på mittfältet, det är en naturlag, även om jag själv är lång och så. :P Vad gäller uppkommande klasspelare från akademin så kommer t.ex. Samper och Halilovic säkerligen slussas in i A-laget i framtiden. Jag tror också på Bartra (han har den där krigarinställningen och blicken), men vi riskerar att tappa honom också. Hur som helst, den där jäkla milanisten vi har till sportchef nu får se till och göra sitt jobb i framtiden, men jag hade mer än gärna föredragit Sevillas sportchef. Milan bör vi inte göra affärer med överhuvudtaget, det har aldrig kommit något gott från deras sida. Vi har bjudit dem på Zambrotta, Rivaldo, Zlatan, Bojan och Ronaldinho medan det bästa som kommit från dem är Reizeger. :P
Barcelona Shanghai
2015-05-28 22:18
Då kan vi räkna bort 6 poäng när Girona möter Real Madrid, lägg till 17 mål på 2 matcher av Cristiano Ronaldo. :)
Barcelona barca_joe
2015-05-28 22:13
Enkos Girona är sköna, blir säkerligen tuffa att möta då det är lite av ett halvderby! Men ska dock hålla med dig, trots charmen men mindre klubbar vill jag ha tillbaka Zaragoza bland annat!
Barcelona papillon
2015-05-28 22:12
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Kom in i matchen nu.
Jag skrev att Bartomeu ger dig chansen att uppleva en trippel, inte att du kommer få uppleva den. *suck*
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-28 22:08
papillon

Måste vi inte vunnit trippel först???

Har jag missat båda finalerna :-))..??
Med hur många mål vann vi?? :-O
2015-05-28 22:06
@( Xaviesta ):

Hur är det med att missa det?
Vill du hänga mig för det?
Tagga ner min vän. Får ta bort det nu..
Såg det nu!
Barcelona papillon
2015-05-28 21:52
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Laporta...samma president som köpte Keirrison och Henrique som inte gjorde en enda minut i Barca tröjan, luktar fiffel på långa vägar. Men Laporta är häftig, dejtar porrstjärnor och slänger ut en häftig kommentar lite då och då.

Var det inte Bartomeu som anställde LE?Är det inte samma president som ger dig chansen att uppleva en ny trippel?

Jag beklagar gubben...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona ( Xaviesta )
2015-05-28 21:50
FreeYourMind Hur var det nu med läsförståelsen? Är inte meddelandet från MOD tillräckligt tydligt? Lägg ner, sluta peka finger och sluta upp med att fortsatt fördjupa diskussionerna tack.
2015-05-28 21:44
......
2015-05-28 21:41
@papillon:

Vad gjorde Laporta efter det Rijkard och R10?
Är han inte samma president som anställde Pep?
Är han inte samma president som såg till att vi tog 3 cl ? (((Rosell hade inget med Barca att göra, han fick ta över världens bästa lag))).
Pratar du om en annan president??
Vad gjorde Xavi, busi, Messi, Eto, Puyol, Alves och m.m.??

Juste...

Mod.
2015-05-28 21:31
Inget mer prat om politik, fel forum för det. Spärrar delas ut snart.//Mod.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-28 21:27
Grym video! Road to Berlin!
Barcelona enkos
2015-05-28 21:21
I Sverige fråntas människorna sina pass, män och kvinnor och barn skils åt och stoppas i förvar för att sedan utvisa dem..
Barcelona enkos
2015-05-28 21:19
Girona från Katalanien är på väg till La ligan.. som jag förstår så är det ungefär som Eibar men en liten arena.. inte kul att ha sådana lag i La ligan..
Barcelona Junta Dimision
2015-05-28 21:18
@enkos:
Jag tror helt seriöst att inte någon människa bryr sig om Qatar är kristet,muslimskt eller scientologiskt när man ser vilka förhållanden deras arbetare är i. För när man ser hur många människor som kommer dö/ har dött i samband arenabyggen så är det helt oacceptabelt att de ska få vara värdnation. Hur kan du ens dra en parallell mellan Sverige och Qatar när Qatars stat river människors pass så att de inte kan lämna landet och måste i princip vara slavar, så ja Qatar som land kan beskyllas för det problemet.
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-05-28 21:14
Det känns inte som att vi ska spela cupfinal om två dagar när man läser i forumet. Var bara glada för att FIFA äntligen utreds.
Barcelona enkos
2015-05-28 21:10
Och så väljer du att snacka om 50+ grader trots att det är känd att VM skulle flyttas till vinter där det inte blir varmare än vad det var i USA och Brasilien.. men så är det med hyckleri när man väljer att ta fram det som passar..
Barcelona enkos
2015-05-28 21:08
I Sverige kommer thailändska bärplockare och utnyttjas till max, lämnas på gatorna utan mat och får ingen lön... Ska Sverige som land då anklagas för problemet?
Det är samma sak med Qatar, det är arbetsgivarna från Bangladesh och de andra länderna som utnyttjar sina medarbetare.. att folk sen dör är ju knappast en nyhet, folk dör ju överallt i välden.. I brasilien tog tiotals på enbart renovering,, I Qatar bygger man från grunden.. Jag förnekar inte att folk dör där men siffran är extremt förstorat av ren avundsjukan då västvärlden kan bara inte acceptera att ett muslimsk land ska organisera ett VM, och inte minst acceptera att Qatar skulle göra det utan dess like...
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-28 21:04
Enkos Vem f*n pratar du med egentligen? Vem har sagt något om USA ska arrangera VM? Förresten, de gjorde just det -94 och det är ett av dem bästa någonsin. För det andra, tänker jag inte gå in på politik. Jag skiter i det geografiska läget ett land befinner sig i, det har jag inte sagt något om heller så sluta upp med dna halmstrå-gubbar. Men om ett land har +50 grader hetta och ett land har -20 så fattar du väl att det inte är hållbart att spela i? Landet har inte haft något med världsfotbollen att göra då de ej haft infrastruktur eller tillräckligt väsentliga framgångar inom sporten. De bygger sina första riktiga arenor med SLAVAR, HUR HAR DU MISSAT DET, SERIÖST? Det är som att skriva till en vägg. Nej, tack och hej för mig i denna diskussion.
Barcelona Junta Dimision
2015-05-28 21:01
@enkos:

Du är väl medveten om att det granskas över hur Sydafrika och Brasilien fick VM? Vid 2022 esitmeras det att över 4000 människor kommer att ha dött i samband med arenabyggen i Qatar. Nej den ska inte bara tillhöra västvärlden, men den ska tillhöra länder som faktiskt är kapabla till att vara en bra värdnation. Tycker du seriöst att Qatar ska hålla fotbolls-VM när det kommer leda till så många dödsfall?
Barcelona Shanghai
2015-05-28 20:59
Roliga är att man skyller på USA men vet inte att Qatar är med USA. Facepalm!
Barcelona enkos
2015-05-28 20:54
Varför ska USA få VM men inte Ryssland? USA är den största problem i världen och gör sig skyldiga till miljoner och miljoner människors liv..USA ska ha rätt att ockupera hela världen men Ryssland ska inte ha rätt att försvara sin egen befolkning.. Vaddå Qatar har aldrig haft med fotbollen att göra? Tillhör inte fotbollen alla? Eller ska den bara tillhöra västvärlden? Varför ska inte en mellanösterns land få ett VM? Syd Afrika ska få VM utan ett enda ord, Brasilien ska få både VM och OS utan protester, vilken dubbelmoral alltså..
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-28 20:45
@enkos:

Varför Fifa är korrupta?

Tja, du kanske inte hängt med i svängarna men nu är det faktiskt så att det finns tydliga och klara bevis på att FIFAdelegater tagit emot mutor. Den interna granskning som genomfördes hos FIFA hemligstämplades och FIFA förbjud att den skulle lämnas ut offentligt. Granskaren avsade sig uppdraget när han informerades att rapporten skulle utlämnas selektivt, dvs att viktiga detaljer ej utlämnades till offentligheten.

Annars kan du använda logik.

VM 2018 går till ett land som mer eller mer mindre har direkt inflytande i civilkriget i Ukraina samt sponsrat "rebeller".

VM 2022 har gått till ett land som aldrig haft med fotboll att göra förrän man insåg hur mycket pengar som går att tjäna där. Sedan dess har man satsat på nybygget av 10-tal arenor som mer eller mindre byggs av slavar där minst 1 dör varje dag under de katastrofala förhållanden. Slavarna har heller ingen möjlighet att ta sig hem.

FOtbollspelare ska alltså i detta land som har somrar som är närmare 50 grader (Celsius) springa runt i 90 min plus. minns du sydafrika? detta kommer vara ännu värre.

Qatar har itne varit något annat än trubbel och verkligen inte gjort sig förtjänt.

i en skala 0-100 på hur mycket man förtjänar att hosta VM ligger England 90+ samtidigt som jag rankar Qatar som 1. Visst är landet rikt, men kolla hur det ser ut på deras arbetsplatser. Kanske man inte har mycket kvar till arbetar-löner när det mesta går till mutor.

Min vän, jag skiter i om jag blir bannad, men du med dina konspirationer om att England använder sin makt för att sprida propaganda om FIFA, låter som en 10-åring. Vilka är "England" ? Drottningen? Parlamentet? Fotbollsförbundet, media eller pojkscouterna?

FBI har agerat eftersom det finns klara misstankar till fiffel inom det nordamerikanska förbundet som direkt påverkar USA. Att man städar runt inom hela FIFA har efterfrågats i många år. Diktatorn blatter har suttit i nästan 17 år nu, det är dags för denna stofil att skaka galler och betala för all skada han åstadkommit.
Barcelona Nemesis 10
2015-05-28 20:45
Sport: The trident is back! Luis Suarez will be fit to start for Barcelona in Copa del Rey final
Barcelona Yellow cake
2015-05-28 20:35
--Neymar--Suarez--Messi ----Iniesta-------------Rakitic -------------Busquets Alba--------------------------Pedro ---------Pique----Bartra --------------Bravo Om Pedro skulle fungera som högerback, skulle detta kunna vara ett slagkraftigt lag, och då har vi 7 egna talanger i starelvan. Bänkspelare: Tello, Adama, Montoya, Rafinha, Samper.. inte så tokigt ändå. Sen finns ju även Mascherano, Vermaelen (jag tror på denne man jag), Mathieu.
Barcelona Lion24
2015-05-28 20:26
Jag tycker att Pogba är en fantastisk spelare som dessutom är ung och fortfarande untvecklingsbar. Han är redan mycket mer men kan bli ännu bättre. Det här snacket med att han spelar i Serie A och att det inte betyder så mycket är struntprat. En spelare har talang i sig vart han än spelar. Serie A är fortfarande en bra liga som håller hög kvalité även om just kvalitén inte är som den var för ca 10 år sen.

Men ska jag vara ärlig så är det alldeles för mycket pengar på honom, om 80-100M euro stämmer alltså. + så får man Raiola och göra med, blir Pogba inte nöjd med nånting inom klubben så kan han skicka ut Raiola och Raiola kan skapa kaos i en klubb, tyvärr. Sedan känner jag att också att Pogba är aningen arrogant och jag vet inte hur det hade gått hem hos de andra spelarna.

Det finns mycket billigare alternativ än Pogba som dessutom också är unga och spelskickliga. Då tänker jag på bland annat Gundogan och Pjanic. Sedan har vi spelare som Halilovic, Samper och Denis Suarez som knackar på dörr till A-laget. Skulle Pogba inte få spela en match som han velat spela så kan det skapa kaos i klubben/truppen medans om Gundogan eller Pjanic, en spelare med lägre profil men som dessutom är enormt skicklig, inte hade fått spela den matchen så skulle det inte ske samma kaos inom klubben. Skulle jag få välja en mittfältare så hade jag valt Gundogan då han verkar vara en ödmjuk spelare, är van vid ett högt presspel och intensitet men som också är enormt skicklig med boll. Gundogan är också en rörlig spelare som kan vägga sig genom ett försvar eller ta sig förbi 1-2 försvarare. Först 2 finaler!
Annons: