/spanien/barcelona/forum/3109.aspx/spanien/barcelona/forum/3109.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Octopus of Badia
6/13/2015 21:27
the cameroonians

Det jag dock fastnade för var just den ideologiska aspekten i hans planer. Känns som att det finns en röd tråd igenom alla hans planer.
Barcelona the cameroonians
6/13/2015 21:23
@The Octopus of Badia:

Möjligt, men frågan är om han har råd att vänta.
Hade jag varit i hans skor hade jag i alla fall uttryckt mig annorlunda - men nu är som väl är inte en av kandidaterna :-)

Ska du attrahera väljare gäller det att vara konkret.
Barcelona Santiago Cazorla
6/13/2015 21:16
Carlos Tevez förklarar det fint: 'He who doesn't love Messi knows nothing about football or about life. More than that, I don't know what's going on in their heads,' he said.

Flavía
6/13/2015 21:10
@AndreD:

Att passa tillbaka bollen var det bästa alternativet för att Portugal skulle behålla bollen när det armeniska försvaret stängde ytan för honom. Eller hade det varit bättre om Ronaldo tog ett distansskott från det läget istället tycker du?

Barcelona SOMISEREM1899
6/13/2015 21:02
@the cameroonians:

Om det nu skulle bli så att Puyol får en roll i Laportas ledning hoppas jag inte folk har så pass kort minne som med Zubizarreta om något skulle gå fel. Det är otroligt hur fort vissa rent utsagt har börjat hata exempelvis Zubi efter hans ledningsposition trots den fantastiska målvaktskarriär han hade.

Nu tror jag inte att Puyol någonsin kommer bli utbuad likt Zubi av flertalet anledningar, men jag ville bara passa på att påpeka hur fort många glömmer.
6/13/2015 20:56
the cameroonians Du tror inte det blir mer klart om vilka dessa personer är ju längre valkampanjen går? Jag tror helt enkelt inte att han vill spela ut alla sina kort ännu.
Barcelona the cameroonians
6/13/2015 20:52
@The Octopus of Badia:

Nej, som svar på din fråga. Inga intervjuer än.

Benedito inledde sin kampanj i torsdags men avslöjade inte så mycket mer än att han har ett dokument om 100 punkter/förslag som vägledning för hans väg mot presidentposten.
Annars verkar han hyfsat mainstream och vill framstå som en mer stabil person. Han har även uttryckt oro för Espai Barca som han menar kan skuldsätta klubben till den grad att det kan få ödesdigra följder sportsligt.

Förutom detta så vill han också att klubben ska lägga ner anklagelserna mot den förra juntan (Laporta) angående deras "misskötsel" av ekonomin. Något en domstol redan friat dem ifrån, men som Bartomeu har överklagat.

Jordi Majo kommer att presentera sin kandidatur på fredag.

Angående Farré så vet i fan.
Killen verkar helylle men att säga saker som att "den bästa sportchefen ska representera Barcelona, och när jag är president kommer jag att se till att anställa honom". Det håller inte, han måste vara mer konkret och ha namn på de personer som ska leda de sportsliga projekten, annars kommer han inte att kunna tas på allvar.

BTW: Vad tror ni om ryktena om Puyol som Laportas sportchef? Är el cápita redo för en sådan utmaning?
Barcelona AndreD
6/13/2015 20:32
@Flavía:

Och det ledde till att bollen var ännu längre ner än när han tog emot den. Totalt meningslöst det han gjorde.
6/13/2015 20:24
Efter att ha läst den där intervjun är jag fullständigt såld på Jordi Farré. Laporta vet jag var jag har, och detsamma gäller (av helt andra anledningar) Bartomeu. Finns det intervjuer med Benedito och Majo upplagda än?
Barcelona SOMISEREM1899
6/13/2015 19:26
Abidal22

Jag håller absolut med om att Jordi Farré sticker ut. Han har otroligt lovande och imponerande idéer, men tyvärr ser det inte ut som om han ens kommer vara nära att kunna utmana Bartomeu. Förhoppningsvis kammar Laporta hem det, men Farré skulle jag verkligen kunna tänka mig att se som en framtida president.
Flavía
6/13/2015 19:01
Riktigt skickligt gjort av Ronaldo, det måste man ge honom för!
Barcelona FCB_Messi
6/13/2015 18:56
Måste säga att jag är väldigt väldigt imponerad utav forumet idag som inte har nämnt ronaldos straffmål för en stund sen . Trodde verkligen någon skulle skriva "han är igång igen , penaldo gör det även i landslaget".. Eller har enkos och barcelonista tagit semester ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abidal22
6/13/2015 18:53
KiNg-PuYi
Håller med dig, kommer bli intressant att följa valet. Jag tycker barto har gjort ett bra jobb sedan rosell klev av. Om det var bara för att vinna till sig röster vet jag inte, men en del jobb har han kvar att fixa för att jag personligen ska tycka om honom (Qatar-dealen).

Hur blir det med övergångar innan valet? kommer vi kunna värva spelare innan den 18e juli eller måste en ny president väntas in?
Barcelona KiNg-PuYi
6/13/2015 18:14
Abidal22 jag tror faktiskt att barto kommer att vinna valet, dock inte om laporta ställer upp. folk där ser hur han behandlat spelare som xavi. laget har kammat hem trippeln, anställde LE som är en stor publik favo. plus att han är ute efter spelare som hela världen verkar älska. enda knaset med hans styre är qatar o neymar affären. jag personligen har ingen favorit men hoppas på någon som verkligen kan jobbet. anställer folk som kan förhandla o kan sälja. en som smäller till nike på käften o tar d feta kontraktet. en som kastar qatar o hämtar andra sponsorer med samma cash. vi är i en position där alla skulle betala vad som helst som att sätta sin logga på vår tröja. och för guds skull anställ NYA o erfarna scouter och kasta skithögen vi har...och det är drf jag hoppas på att braida blir kvar. älskar dessa rykten med gerson och kennedy. mer sånt mitt barca mer! som sagt kommer att bli intressant o följa såpan i sommar hehe. vår egna lilla silly haha
Barcelona KiNg-PuYi
6/13/2015 18:00
hoppas nya styrelsen som kommer in ger fortsatt förtroende för braida. jag tror verkligen på den mannen. sjuka kontakter och äntligen en som blickar mot unga brassar...glöm inte att han är en stooor del av milan storhetstid. hoppas han stannar.
Barcelona Blaugrana91
6/13/2015 17:58
[QUOTE=the cameroonians]Blaugrana91 Jo, men man måste vara lite realistisk också... [/QUOTE] Ja men på vilket sätt är det orealistiskt? Vi har ju idag både Nike och Qatar Airways. Saken är ju bara den att båda ska förnyas med bättre avtal. Dock hade jag ju gärna sett att man bytte ut Qatar Airways mot något annat.
Barcelona Abidal22
6/13/2015 17:40
Vem tycker ni borde vinna presidentvalet i juli? Jag själv är lite klyven en del av mig vill ha Laporta (mest pga de vi har fått se av honom som president), en annan del vill se nytt kött och nya idéer att styra på. Laporta känns mer som det "säkra" kortet om ni förstår vad jag menar. Jag sökte runt lite för att läsa om de olika kandidaternas valkampanjer. Jordi Farre är någon som stack ut i mina ögon. Låter som en ambitiös person med stora förhopningar. Lite intressant läsning i länktips.. EDIT: del 2 finns även. http://grup14.com/article/grup-14-talks-with-jordi-farre-part-two
Barcelona SOMISEREM1899
6/13/2015 17:35
@papillon:

Inom varje supporterbas finns det fans som bör delas in i olika fack. Det finns bland annat de lite mer ytliga supportrarna som mest bryr sig om vad som sker på fotbollsplanen, och inte så mycket annat. Sen så finns det ett fack med fans som grävt lite djupare in i klubben och intresserar sig för historia, traditioner och värderingar med mera.

Är man för Qatars association med FC Barcelona skulle jag föreslå en placering i det ytligare facket, för precis som Coach Pep skriver så tycker jag då man saknar djupare förståelse för klubbens historia, traditioner och värderingar.

Att man inte får sympatisera med Barça överhuvudtaget om stödjer Qatar är dock kanske ett steg för långt, men att kalla sig något annat än en ytlig supporter anser jag vara fel om man på allvar inte bryr sig om vad det står på framsidan av tröjan så länge det genererar pengar.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
6/13/2015 17:22
Håller med om att Bartra borde få mer speltid. Då krävs väl att antingen Mathieu eller Vermaelen lämnar, och det känns väl inte direkt troligt med tanke på deras ålder och kontrakt. Lite synd om Marc. Aldrig fått en riktig chans egentligen. Förståeligt om han till slut väljer att lämna, han är ju knappast en yngling längre heller.
Barcelona Mdawg
6/13/2015 17:07
King-Puyi

Ja, tycker det är givet att han ska få starta oftare, jag tycker han är grym. Han verkar dessutom ha ett stort barca-hjärta, så jag hoppas han får förtroende och gör bra ifrån sig och växer till en riktig världsback i barcelona!
Barcelona Gabriel
6/13/2015 17:05
Bartra har definitivt talangen som krävs för att bli en världsback, vad marängerna påstar enbart pga en tabbe mot Bale spelar mindre roll, Bartra har potential men behöver bara förtroendet. Bartras största problem, och anledningen som jag tror att tränarna inte väljer att satsa mer på honom, är att han är alldeles för pojkaktig och snäll i sitt spel. De bästa mittbackarna är rätt hårda i sitt defensiva spel och är inte rädda för att rämma på rejält om det krävs. Detta är även ett problem jag har upptäckt hos Varane. Både Bartra och Varane känns som "den eleganta typen" av mittbackar, sånna som helst av allt vill undvika frisparkar och varningar emot sig till varje pris. När har man sett Bartra tackla ner en spelare eller göra någonting smutsigt? Det enda jag kan tänka på är att han dragit spelare i tröjan för att stoppa kontringar, men aldrig har jag sett honom gå in tufft mot en motspelare. Han vill alltid vinna bollen schysst till varje pris - och ibland är det inte optimalt och jag kan tänka mig att tränare stör sig på det.

Han känns aningen pojkaktig i sitt spel, jag får inte intrycket att jag tittar på en man när jag ser Bartra spela fotboll, utan fortfarande en tonåring. Så ja, talangen och potentialen finns definitvt. Men han saknar pondus och mognad i sitt spel, och så länge han inte "man up" och släpper tonåringen Bartra så kommer han att fortsätta gå miste om speltid och förtroende.

That's what I think...
Barcelona SOMISEREM1899
6/13/2015 17:01
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Seung Woo Lee är fortfarande kvar i klubben (Juvenil A om jag inte missminner mig), men han får inte spela matcher förrän i januari 2016.
Barcelona B-Guden
6/13/2015 16:53
@KiNg-PuYi:

Han är inte den enda "unga" mittbacken som inte får förtroende fast han gång på gång visar sig vara bättre än sin konkurrenter.
Tänker framförallt på Varane som varit en jävla mur varje gång han spelare
Barcelona KiNg-PuYi
6/13/2015 16:36
Mdawg

helt sjukt att en sån som mathieu ska stå ivägen för bartra helt sjukt. känner på mig att bartra lämnar oss o blir en världsback. fan vad jag kommer skratta idioterna i klubben. bartra behöver förtroende. tränarna vi har o haft tar killgen för givet för att han är för snäll o älskar barca. jag är 100% säker på det.
Barcelona 11-9-10
6/13/2015 16:33
Vi borde skrota Nike med, dom har fått sina chanser och det går utför för varje säsong nästan. Sen tyvärr TROR jag att dom har för mycket att säga till om inom klubben Adidas lär vifta med pengapåsen- Messi/suarez/rakitic/Mats/Alba/ Puma+ Barcelona = $$$ - deras kläder är väl dock inte helt optimalt med tanke på deras fetisch för tajta kläder. Men antar att varumärket Barcelona lockar och dom kan äntligen börja mäta sig med dem 2 största
Barcelona Mdawg
6/13/2015 16:19
Marc Bartra vs. Costa Rica | Individual Highlights | Spain
Grym!
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
6/13/2015 16:08
Hur funkar affären med Aleix? Kan man låna ut honom under hösten eller får han rulla tummarna ett halvår?
Barcelona Gabriel
6/13/2015 15:46
Dubbelpost...
Barcelona Gabriel
6/13/2015 15:46
Angående tröjsponsorer håller jag med de föregående talarna som anser att "skadan redan är skedd". Jag ser ingen anledning till att gå tillbaka med att inte ha någon tröjsponsor, det fina med det var att vi aldrig haft någon sponsor innan, något som i och med Rossel och Bartomeus igång i klubben är förändrat för alltid. Däremot måste Qatar så långt bort från våran klubb som möjligt. Har inte köpt en enda matchtröja sedan UNICEF försvann från tröjan och Qatars bokstäver började printa tröjan. Jag är för tröjsponsorer så länge vi lyckas fixa en deal som ger oss bäst betalt av alla klubblag. Som världens bästa lag ska vi också tjäna bäst. Sen ska det vara en sponsor som stämmer hyfsat in på klubbens identitet och värderingar.
Barcelona Neymar N11
6/13/2015 15:27
Inter sounded out Barcelona on Martin Montoya (24). Transfer fee 10M, Inter prefer loan with buy option. Liverpool also interested. [gazz]
Annons: