/spanien/barcelona/forum/3108.aspx/spanien/barcelona/forum/3108.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krabban94
2015-02-23 19:37
@Baha - Tres Amigos:

Tiger Woods är väl en hyfsad golfspelare! Har för mig Zubi var rätt så ofta och kollade in andra golfspelare då han ofta kom försenad till UEFAs lottning etc!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-23 19:32
Alves är inte vad han brukade vara och Rakitic måste täcka upp för honom men glöm inte vår Konung Messi. Han spelar på högerkanten nu och där har vi varken Pedro eller Alexis som sprang upp och ner. Därför offras kroatens offensiva spel. Med Messi centralt försvinner det här problemet och det var mycket smart av Pep defensivt. Nyckel till matchen blir imorgon att när City håller i bollen får Messi och Ney komma ner och hjälpa Alves och Alba så att det inte blir två mot en lägen mot våra ytterbackar som mot Madrid. Madrid körde över oss på det viset. När Xavi eller Rakitic gick ut för att täcka kanterna och ge understöd lämnades ytan framför straffområdet tomt. Imorgon hoppas jag på en effektiv match och att vi sätter klara lägen och inga jävla missar.
Barcelona Messsias
2015-02-23 19:24
Och vad är det för mening att kolla in pigga och reus? Kanske smartare att kolla in dem spelarna samma tidpunkt nästa år då vi kan värva, och så kommer marknaden förändras drastiskt till dess
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-23 19:18
@Gabriel:

1980 - när han var måvakt i Barca.
Barcelona Andreas-
2015-02-23 18:40
Håller med om att vi ska vara klara favoriter imorgon. Även om City har en del bra spelare så håller jag allt som allt Manchesterlaget i klass med Villarreal/Sevilla.

Bottennappet mot Malaga kan vara till vår fördel också. Vi går aldrig mållösa två matcher på raken och Citys förvarsspel är betydligt sämre än Malagas. Kollektivet. Blir intressant att se hur City väljer att spela, får vi mycket ytor och ett City som går offensivt så kan det bli rena rama julafton för MSN. Ställer City bussen så kan det bli tuffare än vad man tror.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-23 18:38
The girlfriend of Lionel Messi and the wife of Andres Iniesta are pregnant. [via ambito 8tv]

Gratulationer till vår vampyr och vår loppa!
Barcelona Barcelonistas
2015-02-23 18:06
Klart dom lider av mindervärdeskomplex. Barca vann fler titlar 08/09 än vad City någonsin gjort.
Barcelona Gabriel
2015-02-23 18:01
Vår nya sportdirektör Braida drar till Turin för att kolla på matchen mellan Juve - Dortumund. Enligt uppgifter åker han dit för att hålla ögonen på två spelare, Pogba och Reus.

När såg vi Zubi någonsin befinna sig i någon annan arena för att kolla på spelare?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-02-23 17:56
Märks att araberna från city kmr lägga bud på Messi i sommar. Rövslickeriet från alla spelare o ledare har börjat redan nu.
Barcelona J.Gamper
2015-02-23 17:50
Luktar mindervärdeskomplex hos City fansen. Ingen fara.. Vinsten kommer att sitta extra bra imorrn!
Barcelona Gabriel
2015-02-23 16:35
Nu vill jag inte på några sätt alls underskatta City då dem har ett fantastiskt lag med en massa underbara spelare. Yaya, Silva, Aguero, Kompany mfl - men jag har väldigt svårt att se oss misslyckas sett till 2 matcher. Våran offensiv är otroligt skrämmande, jag ser inte hur vi ska kunna gå mållösa imorgon och alla vet hur viktigt ett bortamål är i CL slutspelen. Ingenting är omöjligt för City, men dem ska behöva göra en riktig dundermatch för att klara av oss imorgon. Tror dem behöver med sig antingen en 2-0 vinst eller en tre måls marginals skillnad ifall vi gör ett mål. Även vid en 3-1 förlust imorgon (vilket jag självklart inte ser som ett bra resultat) har jag svårt att se oss misslyckas på Camp Nou sedan.

Är det bara jag som känner så här? I nuläget kan jag bara inte se oss gå mållösa även om det förvisso hände nu mot Malaga. Jag tror vi gör minst 1 mål imorgon, kanske tom 2. Jag ser oss absolut som favoriter.
Demakast
2015-02-23 16:32
DM1982 // Jag får hålla med där och tar tillbaka det jag sa om Måns.

Barelonistas .. Du är så jävla dryg, kan du lägga ner ditt "La puta" och "Shitty" med mera. Som Peter Forsberg skulle ha sagt - "Man skulle ge på han en smäll" .. Det räcker ditt snorbarn.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-23 16:09
Lalawelealatorka - dra till din överskattade skitliga. Pl är sjukt överskattad.
Barcelona Barieta
2015-02-23 15:47
Är faktiskt orolig över Ter Stegen imorgon, han har ju inte direkt ingett lugn och självsäkerhet när han spelat de senaste matcherna. Mot Villa Real gjorde han ju två misstag, tur var ju att bara det ena ledde till mål... det blir upp till bevis för honom imorgon!
Barcelona Erik Satie
2015-02-23 15:27
Nu vill jag fan se att detta var en väckarklocka för spelarna. Man ska kriga i varenda match!
Barcelona DM1982
2015-02-23 15:13
@FC Tiki-Taka:

Det finns många bra City - fans som jag känner men de är lite äldre, jag misstänker att de flesta på SF började heja på City när miljarderna rullade in. Jäkligt tråkigt att det ska vara så pissig attityd och stämning från deras sida, vad är syftet med det?

Att Måns och co säger saker med glimten i ögat stämmer inte, det är hatare.
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-02-23 14:53
Cityredaktionen tackar Emily för hennes eminenta svar men vi hoppas ändå hon får lida såsom hela Barca förtjänar att lida.

Ni som försvarar city....
Barcelona socccerfan1
2015-02-23 14:42
Stör mig som fan på matchen fortfarande.. Drömde om det inatt.. Man blir smått trött på att vi tappar mot sämre lag.. Är inte acceptabelt .. Förståelse finns ej för det.. Celta hemma, Malaga hemma.. Är för dåligt .. Tror att vi förlorat ligan tyvärr.. Ser inte hur vi ska klara det. Så jvla dåligt att behöva hopps på att Madrid ska tappa poäng varje match för att vi ska ha en chans istället för att vi vinner våra "enkla" matcher.. Bitter är jag men tycker det är befogat! Visca!
Barcelona zigazaga
2015-02-23 14:09
Off topic Någon som har erfarenhet av Iptv? Svara då i Pm helst, vad ni har och hur ni upplever det etc. Ska bli riktigt intressant att se om vi lyckas hålla nollan på Etihad. Vi måste göra minst ett mål, helst två för att känna oss säkra. Hoppas inte LE experimenterar imorgon, han brukade göra det i höstas så fort det vankas stormatch.
Barcelona LeoMessi
2015-02-23 13:45
Jag tror att mascherano kommer att starta som mittback och Busquets på mittfältet. På mittfältet vill jag se xavi och rakitic lira, xavi får sköta kontrollen och rakitic får sköta offensiven och övrigt grovjobb. Om vi kör med samma presspel som i föregående matcher så tror jag att vi har stora chanser att vinna imorgon. Dom kan backa hem bäst dom vill då, för om trion däruppe spelar så bra som dom har gjort innan matchen i lördags så kommer citys backlinje ha det oerhört jobbigt att stoppa alla bollar över backlinjen.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-23 13:40
Xaviesta - vad menar du?
Barcelona ( Xaviesta )
2015-02-23 13:35
enkos / Barcelonistas Hur orkar ni vara så kassa? ××× Imorgon är det oförlåtligt om Lucho inte startar med Rakitic. Nu tror jag ändå att han gör det men jag litar inte fullt ut på hans laguttagningar ännu även om det sett bättre ut dom senaste 12 matcherna. City kommer att ligga lågt och överlåta bollinnehavet till oss med sylvassa kontringar som motvapen. Väljer vi att mönstra tex Xavi och Iniesta (här finns en viss risk att Lucho väljer rutin före logik) kommer vi att spela City rakt i händerna och bli duktigt straffade. Vi behöver en box-to-box spelare med lungor som även kan lägga smörpassningar via både mark och luft när vi själva kontrar och det får vi i Rakitic. Känner inte att Rafinha är riktigt redo för uppgiften i en avgörande CL match även om han är en ypperlig tvåvägsspelare också, vilket vi såg senast då han inte direkt rosade Barcamarknaden. Oavsett hur Lucho väljer att formera mitt-triangeln är kroaten ett självklart val för mig. Känslan är att Busquets-Xavi-Rakitic kommer att starta om vi går på ren logik med Mascherano och Pique som mittlås bakom trion. Men så finns den där lilla oron att Lucho bestämmer sig för att testa något alldeles galet just för att det vankas stormatch, i Europa dessutom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-23 13:34
Jävlar vilka värvningar. Abidal, Toure och Henry samma sommar.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-23 13:22
Dom har säkert blandat ihop abdial och Thuram. Fy fan va dålig Thuram va btw.
Barcelona Gabriel
2015-02-23 13:20
Abidal 8 säsonger tillsammans med Messi? Helt felaktiga uppgifter. Abi kom inför säsongen 2007-2008, tillsammans med Yaya Touré och Thierry Henry. Han fick lämna inför förra säsongen med Tata, hur dom får det till 8 säsonger vet jag inte. Abidal spelade i Barcelona i sammanlagt 6 säsonger om jag räknat rätt (2007-2013).
Barcelona Barca4life98
2015-02-23 13:19
Jag vill se iniesta och slöa busquets bänkade imorrn. Tycker att dom får ta och skärpa sig likt pique. Min elva imorrn; Ter Stegen - Alves, Bartra, pique, Alba - Xavi, Masken, Rakitic - Messi, Suarez, Neymar • Bartra kommer säkert inte att få spela (synd, mycket bättre än mathieu) • Masken på mitten, grymt bra på att stoppa kontringar. Snabbare än busquets • Xavi bidrar med sin rutin och kan lugna ner spelet vid behov. ---------------- Tror ni att Iniesta skulle funka bättre om han spelade i anfallet istället?
Barcelona enkos
2015-02-23 13:13
Pajasbladet ger sig själva en känga genom att våga skriva vad Abidal säger om Messi. .

Abidal – som spelade totalt åtta säsonger med Messi i Barcelona – tonar även ner Messis påstådda bråk med Enrique – och att argentinaren skulle skapa sprickor i laget.

– Hans inflytande i Barça är totalt. Han bär laget på sina axlar och tillåter det att leva fridfullt. Jag har aldrig sett Leo be om någonting. Inte ens vad gäller laguttagningar, säger Abida

Barcelona Barcelon4
2015-02-23 13:13
Optimisten eller El Pasillo,vad han än heter kan verkligen inte sluta kommentera Barcelona. Han skriver hela tiden att senaste El Clasico som sluta 3-1 borde slutat 8-1 när de sannerligen bara gjorde ett enda spelmål.

Han hyllar Real som om historiens bästa lag men verkar glömma överkörningen som ägde rum i Vicente Calderon. Real hade ett enda skott på mål och det borde minst slutat 7-0 till Atletico.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-23 13:09
Har Aurier varit bra i PSG? Känns inte riktigt som storklubbsmaterial än. En sak att prestera i VM och en annan att konstant leverera i världens bästa liga och CL. Hellre Danilo i så fall även om det även i hans fall är tveksamt i fall han håller på allra högsta nivå.
Barcelona LeoMessi
2015-02-23 13:06
Liunil Masse Enligt mig så gjorde Lucho helt rätt byten mot Malaga. Om dom inte var nöjda med hans byten då kan han bara kontra med att han inte var nöjd med deras insats.
Annons: